M40 - problem s chodem motor - palivo?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 07. 09. 2007 13:35

Vasa píše:Sice to bude asi jina zavada, ale symptomy byly u me M40 (bez LPG a bezkatova verze 85kW) velice podobne. Pred 2 dny jsme se vraceli z Chorvatska a po natankovani pul nadrze v Chorvatsku (u normalni pumpy na dalnici) motor zacal vynechavat pri ustalenych otackach (nejvice pri cca 3500ot/min cca 120km/h) na pridani plynu reagoval ochotne a sel do otacek, ale pri ustalenych otackach to skoro nechtelo jet. Bylo to domu cca 1000km a dobry pocit jsem uprostred noci opravdu nemel. Ale motor nejak bezel a pokracovali jsem dal. Ve Slovinsku jsem natankoval plnou a symptomy temer okamzite vymizely a motor bezel tak jako predtim.
Tak to je ma zkusenost z nepravidelnym chodem M40 - jen priklad cim to take muze byt.
Vasek.
dela to na lpg i na benzin ... stejne .. teda lpg uz je vypojene ...

mi se ten tlak paliva nezdal, ale ... no ... proste snad se na to prijde ...
vite jak to je, tonouci se stebla chyta ...

ja tipuju, jak psal venca nejaka informace od nejakeho cidla .. ale kurna nevim co :(

vrsek byl cely dole, vsechno zmerene, zkontrolovane ...
mohlo by to delat cidlo otacek ? to se mi zda divne :(
teplotni cidla by tez nedelala takovou paseku ...
navic by to bylo na diagnostice videt, ze je tam uplne jina teplota ...

a vahy jsem zkousel asi 3, chova se to furt stejne ...
volnobezny ventil cvaka ... (na testu diagnostiky) ...
a nevim .. no ...

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 07. 09. 2007 13:48

snimač otaček to nebude to by ti nešla jiskra ještě jedna blbost nepřeskočil ti rozvoďák?
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 07. 09. 2007 14:19

M40TURBO píše:snimač otaček to nebude to by ti nešla jiskra ještě jedna blbost nepřeskočil ti rozvoďák?
jakej vliv ma snimac otacek na jiskru, kdyz ma M40 mechanickej rozdelovac..?
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 07. 09. 2007 15:00

budha píše:
M40TURBO píše:snimač otaček to nebude to by ti nešla jiskra ještě jedna blbost nepřeskočil ti rozvoďák?
jakej vliv ma snimac otacek na jiskru, kdyz ma M40 mechanickej rozdelovac..?

nejakej rozdelovac existuje i nemechanickej?
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 07. 09. 2007 15:41

budha píše:
M40TURBO píše:snimač otaček to nebude to by ti nešla jiskra ještě jedna blbost nepřeskočil ti rozvoďák?
jakej vliv ma snimac otacek na jiskru, kdyz ma M40 mechanickej rozdelovac..?
ŘJ snad musi vědět kdy dat napětí na cívku
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 07. 09. 2007 17:03

civka je pod napetim porad....
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 07. 09. 2007 17:50

budha píše:civka je pod napetim porad....
dobra tedy asi máš pravdu ale nedavno mi tu bylo řečeno že jestli mam v prdeli halluv snímač tak mi to nebude davat jiskru tak teď už fakt nevim
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 07. 09. 2007 18:09

budha píše:civka je pod napetim porad....
Na VN cívku je sice na svorku 15 přiveden + v poloze "zapalování zapnuto" a "start", ale na druhý konec primárního vinutí přichází - v podobě impulsu až tehdy, sepne-li příslušný výkonový tranzistor v ŘJ (Motronic) nebo v modulu tranzistorového zapalování (L-Jetronic) v okamžiku, kdy má dojít k zapálení.

Trvale pod napětím primár VN cívky zůstat nemůže a nesmí.
Naposledy upravil(a) Venca dne 07. 09. 2007 18:24, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 07. 09. 2007 18:16

Díky venco ja sem si to myslel ale nebyl jsem si tak uplně jistý
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 09. 09. 2007 19:24

M40TURBO píše:
budha píše:civka je pod napetim porad....
dobra tedy asi máš pravdu ale nedavno mi tu bylo řečeno že jestli mam v prdeli halluv snímač tak mi to nebude davat jiskru tak teď už fakt nevim
maš pravdu

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 10. 09. 2007 06:46

M40TURBO píše:snimač otaček to nebude to by ti nešla jiskra ještě jedna blbost nepřeskočil ti rozvoďák?
rozvodak se mi nezda ...
chvili to jede (aspon trochu), chvili ne ...

v patek na to v servise nemeli cas, doufamz, e uz to brzo nejak poresi, nebavi me dojizdet do prace vlakem :(
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 11. 09. 2007 09:39

u me to cerpadlem podle me nebude ..
blbne to i na lpg ...

diagnostika nepomohla ... nevim .. uz me to STVE ...
je to s prevozama v servisech uz 7 dni :(
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

stanco
Příspěvky: 84
Registrován: 27. 06. 2007 10:27

Příspěvek od stanco » 11. 09. 2007 14:35

Venca píše:
budha píše:civka je pod napetim porad....
Na VN cívku je sice na svorku 15 přiveden + v poloze "zapalování zapnuto" a "start", ale na druhý konec primárního vinutí přichází - v podobě impulsu až tehdy, sepne-li příslušný výkonový tranzistor v ŘJ (Motronic) nebo v modulu tranzistorového zapalování (L-Jetronic) v okamžiku, kdy má dojít k zapálení.

Trvale pod napětím primár VN cívky zůstat nemůže a nesmí.
Este dodam ze keby bola cievka trvale pripojena tak by ziadne VN napatie nevytvorila kazde indukcne zariadenie pracuje vo vztahu so zmenou napatia, az ked sa napatie meni cievka pracuje, ked je napatie konstantne(nemeni sa) na vystupe cievky nie je ziadne napatie.
BMW E30 318 iS

stanco
Příspěvky: 84
Registrován: 27. 06. 2007 10:27

Příspěvek od stanco » 11. 09. 2007 14:43

adam320 píše:
budha píše:
M40TURBO píše:snimač otaček to nebude to by ti nešla jiskra ještě jedna blbost nepřeskočil ti rozvoďák?
jakej vliv ma snimac otacek na jiskru, kdyz ma M40 mechanickej rozdelovac..?

nejakej rozdelovac existuje i nemechanickej?
S takym som sa este nestretol. viacvalce bez rozdelovaca maju na kazdy valec prislusnu indukcnu cievku. Stavba elektronickeho rozdelovaca by bola velmi narocna vzhladom na poziadavku izolacnych vlastnosti suciastok (hlavne by to bolo velmi drahe).
BMW E30 318 iS

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 13. 09. 2007 08:26

rele pro RJ to byt muze. delalo mi to kdysi to, co tobe a pomohlo to.
mi to startuje normalne, je proste blba smes .. ale proc? to vi jenom .... kdovikdo ...

cerpadlo muze trvale pripojit tak, ze preklenes relatko ...
u M40 prostredni rele pod oknem - kontakty uz nevim .. 87 a 19? psal jsme to nekde nedavno nebo je to mozna vyse ..
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 20. 09. 2007 05:10

takze .. ja mam vyreseno ....
presny popis dodam pristi tyden (nebo pres vikend), az se poptam mechaniku ...

podle informaci, co mam to byly nekde bud skripnute draty (to rikal odpoledne majitel serisu do telefonu), nebo spatna kostra (mozna ty skripnute draty, mozna neco dobre nevodilo) (narychlo technik, ale nebylo cas kecat, musel jsem jet) .. proste nejaka uzasna vec v elektrice ...
ale JEZDIM :) hiphiphurrrraaaaa :D
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 05. 10. 2007 04:05

jenom dodam, ze sukura uz taky jezdi :) (dik za sz :wink: )
bylo to rele pro RJ ...
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Odpovědět