Výměna pružin a tlumičů

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 18. 05. 2007 20:12

bmwm3 píše:Kvůli jakejm kloubům jsi to nedával moc dolů a použil jsi stahováky?
Ty jsem teda vzadu nepoužil nikdy, max jsem odpojil stabík.
Výtažek z "Jak na to", snad jsem to pochopil dobře :?
Obrázek

Jinak na předek jsem se dneska nedostal, protože jsem musel narychlo a nečekaně vracet stahováky. Ještě, že mám známý, co mají známý a tak mi před chvílí kámoš přivezl jiný. Takže sobota to jistí :P
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 19. 05. 2007 10:04

ZEŠÍLIM - Ta matka, co drží tlumič, prostě nejde....pomlátil jsem to, postříkal rozrezovačem, rvu za to jak debil a jenom ji kurvim vršek a závit se ani nehne. Nápady mi už došly, takže až si trošku odpočinu a hlavně se uklidnim, tak pudu ten rezavej šrot zase sestavit a připravim si minimálně litra na servis :evil:
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Uživatelský avatar
břečka
Příspěvky: 1471
Registrován: 23. 09. 2003 15:43
Bydliště: B r n o

Příspěvek od břečka » 19. 05. 2007 11:21

pokud jsi k novejm tlumičům dostal i matky tak tu starou odřež do pryč...taky nám to na e34 nešlo povolit tak se nařízla podél flexou na dvou místech a pak odsekla majzlem...závit se neporušil a nová tam šla krásně
H*O*T*E*N*T*O*T__C*R*E*W

Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 19. 05. 2007 11:22

Tak jsem totálně v koncích a za chvíli si asi zavolám odvoz do bohnic :lol: . Starou patronu tlumiče nevyndám kvůli tý matce a její pístnice zůstala v tak malý výšce, že na ní nedostanu ani původní pružinu ani sníženou se stahovákama na doraz. Takže to nemůžu ani zpátky sestavit :o
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 19. 05. 2007 11:23

břečka píše:pokud jsi k novejm tlumičům dostal i matky tak tu starou odřež do pryč...taky nám to na e34 nešlo povolit tak se nařízla podél flexou na dvou místech a pak odsekla majzlem...závit se neporušil a nová tam šla krásně
Že by řešení? Jak to myslíš podél naříznout :?:
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Uživatelský avatar
břečka
Příspěvky: 1471
Registrován: 23. 09. 2003 15:43
Bydliště: B r n o

Příspěvek od břečka » 19. 05. 2007 11:29

prostě tu starou řízni jakoby přes závit aby šla roztáhnout...opatrně samozřejmě
H*O*T*E*N*T*O*T__C*R*E*W

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 19. 05. 2007 12:16

přesně kvůli těmhle nervum, který už jsem párkrát zažil u kamarádovýho auto, jsem dal auto na výměnu tlumičů do servisu...stálo mě to 1200 čistá ruka a mám klid..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 19. 05. 2007 13:16

břečka píše:prostě tu starou řízni jakoby přes závit aby šla roztáhnout...opatrně samozřejmě
Tak už vím proč sem tě nechápal, kouknul jsem do realoem.com na e34 a ta tam má vnější matici, ale e30 má vnitřní. Prostě matka je zašroubováná do phearsnu :cry:
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Uživatelský avatar
břečka
Příspěvky: 1471
Registrován: 23. 09. 2003 15:43
Bydliště: B r n o

Příspěvek od břečka » 19. 05. 2007 13:29

ruffus píše:Tak už vím proč sem tě nechápal, kouknul jsem do realoem.com na e34 a ta tam má vnější matici, ale e30 má vnitřní. Prostě matka je zašroubováná do phearsnu :cry:
aha tak sorry, měl sem za to že je to stejný :? Na tříce sem to nedělal a doufám už dělat nebudu :D
H*O*T*E*N*T*O*T__C*R*E*W

Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 19. 05. 2007 16:59

Takže tu matici už mám vyřešenou. U kámoše ve svěráku stačilo trochu nahřát a povedlo se.
Teď to dávám teda dohromady, ale zůstal jsem vyjeveně koukat...
JAK MÁM UTÁHNOUT VRCHNÍ MATICI V HORNÍM ULOŽENÍ A ZÁROVĚŇ PŘIDRŽOVAT PÍSTNÍ TYČ? TO EXISTUJE TAK HUBENÝ OČKO, KTERÝM BYCH SE NA NI DOSTAL A MOHL TAK MALÝM STRAŇÁKEM DRŽEK TEN CUCEK PÍSTNÍ TYČE????
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 20. 05. 2007 07:20

Prosím poraďte mi jestli taková hubená devatenácka očko exituje běžně. Ptal jsem se pár lidí a nikdo ho zatím neměl. V tom uložení je místo tak akorát na ořech goly :roll: Dostal jsem tu matici tak do půlky závitu tím, že jsem ji v tý díře zapřel šroubovákem a šrouboval jsem pístnicí. Je to klasicky ta pojistná s plastem, šla pekelně ztuha a teď už ji neudržím.
Nevim, co si teď počít. Jestli to dát zpátky na auto takhle nedotažený a opatrně v pondělí dojet do servisu?
Každopádně se v mých podmínkách takovýhle věci dělat nedaj :cry:
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 20. 05. 2007 08:03

Dej to na auto a zkus to utáhout na autě, která ta matka Ti nejde utáhnout? Tak co je nad miskou horním uložením a je na tlumiči?

Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 20. 05. 2007 08:18

bmwm3 píše:Dej to na auto a zkus to utáhout na autě, která ta matka Ti nejde utáhnout? Tak co je nad miskou horním uložením a je na tlumiči?
Jo to je ona. Teď jsem to znova zkoušel a už s ní vůbec nehnu. Jak si pomůžu, když to dám na auto, vždyť tlumič se mi stejně bude protáčet...Jen mě zaráží, že jsem nenašel, že by s tim měl někdo problém. To mám nějaký atypický uložení, do kterýho se nevejdu očkem?
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 20. 05. 2007 09:40

Uff chtělo to druhý ruce. Podržel jsem pístnici sikovkama přes hard skrz pružinu a soused utáhl matici :P
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 20. 05. 2007 20:34

Konec dobrý, všechno dobré. Omlouvám se všem za svoje schýzařské výlevy :oops: a taky díky všem, co mi radili :wink: .
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Uživatelský avatar
Paja
Příspěvky: 1771
Registrován: 22. 10. 2003 08:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

tlumič

Příspěvek od Paja » 21. 05. 2007 05:31

No kámo já myslel že to snad nikdy neuděláš! :shock: Taky mi nešla ta matka utáhnout ale kousek gumy a sýkovky to vyřešily! Jinak ta horní matice co drží patronu tlumiče mi taky nešla povolit ale nakonec HRUBÁ SÍLA ZVÍTĚZILA a prostě jsem ji přemluvil. - Kladivo, hasák, sýky prostě co bylo - zkoušel jsem na ni křičet a vyhrožovat ale to nepomohlo :?

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1782
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

m,álo místa

Příspěvek od chamuraphi » 22. 05. 2007 15:58

ruffus píše:Uff chtělo to druhý ruce. Podržel jsem pístnici sikovkama přes hard skrz pružinu a soused utáhl matici :P
stačí jedny ruce 8), tenhle víkend sem to dával dokupy. Vyřešil sem to trubkovým klíčem a skrze něj sem malou goličkou s dlouhým prodlužovákem držel pístnici , šlo to samo :wink:

Jinak k té matce co drží tlumič v Persnu, chytil sem to do svěráku, montpáku sem zaklínil mezi "náboj a tubu s tlumičem" a s trochou síly to povolilo....

škoda že sem nenapsal dřív, byl sem mimo dosah sítě :roll:

Gratuluju ke zdárnému konci, ať slouží

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 06. 08. 2010 09:06

Dotaz ohledne oleje do personu:
V Jak na to ten rozdil nedelaji ale Haynes pise, ze se ma nalit olej do persnu pri vymene tlumice, krome plynovych :arrow:

...On all struts except gas-charged units, fill
the strut housing with 20 to 25 cc (3-Series)...


Je mi jasne, ze ten olej tomu neublizi kdyz ho tam presto dam, ale proc zminuji ten rozdil? Olejovy tlumic se hreje vic nez plynovy? Pokud ano, neznamena to, ze plynovy se nehreje vubec, jelikoz pohyb jako pohyb a treni jako treni, tudiz to teplo vznikat musi tak jako tak.


?

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 06. 08. 2010 09:27

A co myslíš pod pojmem plynový? Plynokapalinový nejspíš, že? Jde o to jestli gas charged unit není čistě vzduchovej podvozek. Jinak kapalinovej a plynokapalinovej hřejou skoro stejně, jen v tom druhým případě je povrch kapaliny (oleje) vystaven na hladině tlaku plynu. Pak je ještě jednoplášť plynokapalina - ten hřeje taky zhruba stejně, jen se to teplo lépe odvádí.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 03. 10. 2010 09:38

aula píše:A co myslíš pod pojmem plynový? Plynokapalinový nejspíš, že? Jde o to jestli gas charged unit není čistě vzduchovej podvozek. Jinak kapalinovej a plynokapalinovej hřejou skoro stejně, jen v tom druhým případě je povrch kapaliny (oleje) vystaven na hladině tlaku plynu. Pak je ještě jednoplášť plynokapalina - ten hřeje taky zhruba stejně, jen se to teplo lépe odvádí.
No na toto som aj zabudol. :)
Ale nemyslim, ze to "gas charged unit" sa vztahuje na vzduchac, to by bolo v spojeni skor so slovom "air" nez "gas". Mozno hreju stejne, tak neviem preco je to rozdelene.


A dalsia drobnost...
Objednal som dva krat č.10 ...

http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4 ... ing_strut/

...to posledne mi chybalo aby som mal komplet vsetko. A cakal som nejaku kovovu podlozku pod tie matky, co drzia tlmic. Namiesto toho je to z podobneho materialu ako tesniaci papier. Ale moc neviem co by to tam malo tesnit. Potom ma napadlo este, ze by to mohla byt taka puntickaren ako ochrana pred poskrabanim kastle matkami/podlozkami v tom mieste kde sa to dotahuje, ale to je asi kravina, furt je to len papier, ze...
Tak neviete niekto aky to ma vlastne ucel?

Odpovědět