Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 15. 09. 2009 22:08
MattyX píše:cep co je na tehlici vyklepnes z boku,parkrat poklepes a je to,a ten delsi uz pak vytuknes o rameno... daval sem pryc jeste puvodni cepy,a i po dvaceti letech to slo celkem ok

no, rad bych ti dopral nekolik mych zazitku

325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
jajic
- sponzor E30.cz
- Příspěvky: 1852
- Registrován: 18. 09. 2007 21:18
- Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem
Příspěvek
od jajic » 15. 09. 2009 22:29
max-maxi......asi malý kladivo


vše na prodej
-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 15. 09. 2009 22:37
jajic píše:max-maxi......asi malý kladivo

asi to tak bude

KU 500/750 se jevi jako neucinne
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
ALA E30
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1553
- Registrován: 09. 07. 2007 15:44
- Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)
Příspěvek
od ALA E30 » 16. 09. 2009 21:15
Je to tak.Co nejde silou,jde ještě větší silou.Nakonec po pár úderech čep vyskočí.

Někdy je lepší(kde to jde)opřít z druhé strany ramena větší palici aby byla rána tvrdá.Ale na to už dvě ruce těžko stačí.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)
-
WilD
- Příspěvky: 3765
- Registrován: 11. 07. 2008 22:50
- Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)
Příspěvek
od WilD » 16. 09. 2009 21:25
ALA E30 píše:Je to tak.Co nejde silou,jde ještě větší silou.Nakonec po pár úderech čep vyskočí.

Někdy je lepší(kde to jde)opřít z druhé strany ramena větší palici aby byla rána tvrdá.Ale na to už dvě ruce těžko stačí.
A já jsem pak ještě zaklínil nějakou montpáku, a nohou se jí snažil přišlápnout, aby na ten čep ještě působila jedna "stálá přemlouvací síla"
Akrobacie, ale nakonec se to povede...
E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke
-
jajic
- sponzor E30.cz
- Příspěvky: 1852
- Registrován: 18. 09. 2007 21:18
- Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem
Příspěvek
od jajic » 16. 09. 2009 21:42
no a na kamionech je to to samý,jen větší kladivo a větší rozmach


vše na prodej
-
budha
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1391
- Registrován: 16. 04. 2006 13:28
- Bydliště: Kladno/Praha
Příspěvek
od budha » 05. 05. 2010 18:28
oživím toto, i když mi nejde o geometrii....
budu měnit přední tlumiče a jde mi o to, jestli tam někdo lejete do Phersnu ten olej, nebo se na to vykašlat..??? někdo chytrej tady psal, že to je kvůli lepšímu odvodu tepla..předem říkám, že auto mám pro běžný provoz..
předem dík za reakce k věci.!
-
Gabo
- člen E30.cz
- Příspěvky: 4292
- Registrován: 20. 02. 2006 18:51
- Bydliště: Nížkov (ZR)
Příspěvek
od Gabo » 05. 05. 2010 18:49
Trochu oleje tam cvrkni. Hlavně pro případnou další výměnu. Mám doma Phersony, který někdo při výměně tlumičů nezalil a nemůžu z toho tlumič dostat.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
-
mišák
- Příspěvky: 833
- Registrován: 23. 03. 2008 20:23
- Bydliště: krnov
Příspěvek
od mišák » 05. 05. 2010 20:05
budha píše:oživím toto, i když mi nejde o geometrii....
budu měnit přední tlumiče a jde mi o to, jestli tam někdo lejete do Phersnu ten olej, nebo se na to vykašlat..??? někdo chytrej tady psal, že to je kvůli lepšímu odvodu tepla..předem říkám, že auto mám pro běžný provoz..
předem dík za reakce k věci.!
Olej tam nalej,nemusel bys ten tlumič po určité době vytahnout díky korozi.
-
LukasekBMW
- Příspěvky: 67
- Registrován: 10. 02. 2010 15:17
- Bydliště: Jihlava
Příspěvek
od LukasekBMW » 05. 05. 2010 20:20
zdravím chlapi,jak už někdo psal seřídi geometrii musís seřídit vždy při zásahu na prědní nápravě,a u e30tky jde pouze seřídit sbíhavost před nápravy.odklon a zaklon kola výrobce neudává a na zadku nic nesešteluješ,to též výrobce neudává,a pokud mu auto táhne do strany tak udělat geometrii- sbíhavost.určitě nalij olej a vystříkej ten tlumič takovým spešl sprejem,je totakové stříbrné a máře se to na závity a tak,a pěkně to zakonzervuje,když to nikdo neuděla a zarezne to tak to jistí autogen a pořádné sikovky a nahřáti do červena,sice začne prskat a pálit olej v tlumiči nebo zbytek oleje ale to nevadí,trocha smradu a je venku
-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 05. 05. 2010 21:15
LukasekBMW píše:zdravím chlapi,jak už někdo psal seřídi geometrii musís seřídit vždy při zásahu na prědní nápravě,a u e30tky jde pouze seřídit sbíhavost před nápravy.odklon a zaklon kola výrobce neudává a na zadku nic nesešteluješ,to též výrobce neudává,a pokud mu auto táhne do strany tak udělat geometrii- sbíhavost.
nekecej
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 05. 05. 2010 21:58
LukasekBMW píše:neboj nekecám.
tak mi prosim te rekni, kterej stelovatelnej parametr se zmeni, kdyz vymenis tlumice.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
budha
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1391
- Registrován: 16. 04. 2006 13:28
- Bydliště: Kladno/Praha
Příspěvek
od budha » 06. 05. 2010 09:45
tak jak jsem psal o geometrii mě nejde..jelikož je udělaná a auto funguje..ještě nikdo z těch chytrejch tady nenapsal jaký parametr se čistě při výměně tlumičů změní...výška vozidla a s tím odklon? ale jděte...myslete trochu! jaká váha připadá na jednu pružinu? a po kolika kilech se i nový tlumič stlačí?
olej tedy dám, jsem sám zvědavej jak půjdou starý tlumiče ven...nějakej fígl kromě autogenu? Jinak já neplánuju další výměnu, tudíž pevně doufám, že tyto tlumiče na vozidle vydrží, když mohli vydržet originální 15 let.
-
LukasekBMW
- Příspěvky: 67
- Registrován: 10. 02. 2010 15:17
- Bydliště: Jihlava
Příspěvek
od LukasekBMW » 06. 05. 2010 09:47
vem si že i ddyž vletíš do posrané díry tak se ti rozhodi sbíhavost.sbíhavost,odklon záklon,osa souměrnosti.diferanční úhel,maximální rejdy,lihoběžník řízení se měří na stupně a minuty a pokaždé se zozhodí pokud děláš geošku na lejzrové geometrii tak pokaždé je to zozhozeny ja dělám na své e30tce geošku i když měnín čepy,dělám ji tak4krát za 2mněsíce poač dětr je na silnicích spousty.dáš na auto rozširovací podložky a hnedka náš jinej odklon kola.a pokud měníš tlumiče tak se ti lehce zmení záklon a sbíhavost ale je to pár ninut o co se to hne,máme lejzrovou geošku v práci tak proč si jí neudělat.
-
LukasekBMW
- Příspěvky: 67
- Registrován: 10. 02. 2010 15:17
- Bydliště: Jihlava
Příspěvek
od LukasekBMW » 06. 05. 2010 11:56
Chlapi omluvte můj pravopis a chyby v textu,pokud vyměníš tlumiče tak a nevyndáš je nějakým brutálním způsobem a není žadný jiný problém na nápravě tak geošku dělat nemusíš,ale jistota je jistota,stejný způsob uchycení tlumiče maj astry F,staré audiny a skoro pokaždé musel jít na řadu autogen pač ta matice co zajistí tlumič byla nasračku zarezlá,můžeš mít stěstí a pude povolit velkými sikovkami,a ta matice to bud vydrží nebo ne.víc poradit nemužu pač bez autogenu u téhle výměny sem bezradnej.
-
Kejzi
- Příspěvky: 292
- Registrován: 03. 06. 2009 11:37
- Bydliště: Plzeň
Příspěvek
od Kejzi » 06. 05. 2010 13:28
Je to OT a uvědomuji si to,ale moje bývalé zaměstnání bylo v autorizovaném servisu Škoda a když jsme měnily tlumiče na Fabii tak to mělo vliv na geometrii a to v tom směru,že se trochu rozhodil záklon a mírně i odklon kola,ale drastický vliv na jízdní vlastnosti to nemělo,ovšem geometrie se dělala pokaždé,jenže to byla škodovka,jak je to u BMW nevím....
M10B18 Power e30....
M21D24 dehet Power e28......
M43B19 Compact Power ISádlo...
M40B18 Sněhulák Power e30......
Zajištění STK + ME , autoservis
-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 06. 05. 2010 15:05
Kejzi píše:Je to OT a uvědomuji si to,ale moje bývalé zaměstnání bylo v autorizovaném servisu Škoda a když jsme měnily tlumiče na Fabii tak to mělo vliv na geometrii a to v tom směru,že se trochu rozhodil záklon a mírně i odklon kola,ale drastický vliv na jízdní vlastnosti to nemělo,ovšem geometrie se dělala pokaždé,jenže to byla škodovka,jak je to u BMW nevím....
fabie ovsem ma samononej tlumic kterej umoznuje diky excentrum v ulozeni hybat s geometrii. e30 ma patronu do mcphersnu.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Příspěvek
od MattyX » 06. 07. 2010 19:55
nebudu zakladat nove tema , tak zkusim semka...pri vymene tlumicu z patrony , sem daval i novy matky jelikoz ty stary byli na maderu , ani ty stary nebyli dotazeny uplne nadoraz ale 1-2 zavity pred , ty novy se me podarilo utahnout tak na 2.5 zavitu z celkovych asi 5ti...a proste vic uz to neslo ani za boha , po nasazeni na auto sem zpozoroval takove tupe vrzani az mlaceni a asi to bude delat to ze tlumic v samotne patrone lítá nahoru dolu ? je to mozny ? setkal se stim nekdo ? zkusit koupit jiny matky na utazeni tlumice ? podvozek je to tvrdsi tudiz to odskakuje relativne rychle ten tlumic tak mam strach jenom aby se neco neposralo vic ...
-
aula
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1924
- Registrován: 26. 11. 2005 13:44
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od aula » 06. 07. 2010 20:09
No a co si tam dal za matky? A tlumič byl v těhlici volnej po dotažení nebo ne? Jinak 2,5 závitu mi přijde hodně málo.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella