Koder otáčkoměru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
fallu
Příspěvky: 158
Registrován: 17. 12. 2005 17:35
Bydliště: Brno, Letovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fallu » 03. 06. 2006 21:43

Venca píše: Spotřeba se odvozuje podle délky impulsu (z ŘJ), počtu otáček (z ŘJ), rychlosti (z rychloměru) a podle počtu válců - ten je určen codier steckerem.
muzu se te na neco zeptat? cim muze byt ze me otackomer ukazuje polovinu otacek? mam v 316i motor z 324 TD. a budikama to neni
BMW - Moje náhradní ledviny
GOD is GOOD

http://www.fallu.blogspot.com

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 04. 06. 2006 05:50

fallu píše:
Venca píše: Spotřeba se odvozuje podle délky impulsu (z ŘJ), počtu otáček (z ŘJ), rychlosti (z rychloměru) a podle počtu válců - ten je určen codier steckerem.
muzu se te na neco zeptat? cim muze byt ze me otackomer ukazuje polovinu otacek? mam v 316i motor z 324 TD. a budikama to neni
Nejspíš tím, že ten kódovací člen k tomu motoru nepatří.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 06. 2006 12:04

fallu píše:a budikama to neni
je to budikama
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 04. 06. 2006 14:15

mam jeden dotaz ohledne otackomeru..316i r.v.89, mam tam hodiny a kdyz jsem prehodil pristrojovku z 318 tak mi ukazovalo vse az na otackomer...eko beha!!!!!!!!!, je mozny ze tam nemam natahly otacky, nebo je v haji jen ten budik???
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 04. 06. 2006 14:30

budha píše:mam jeden dotaz ohledne otackomeru..316i r.v.89, mam tam hodiny a kdyz jsem prehodil pristrojovku z 318 tak mi ukazovalo vse az na otackomer...eko beha!!!!!!!!!, je mozny ze tam nemam natahly otacky, nebo je v haji jen ten budik???
Pokud ukazuje ekonoměr uvěřitelný hodnoty, pak bude zřejmě nějaká potíž přímo v otáčkoměru.

Uživatelský avatar
fallu
Příspěvky: 158
Registrován: 17. 12. 2005 17:35
Bydliště: Brno, Letovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fallu » 05. 06. 2006 08:09

Max-Max píše:
fallu píše:a budikama to neni
je to budikama
nastinim celej problem - vneste mi svetlo :D

v 316i - motor 324 TD, budíky 324TD, ukazují polovinu otáček - cca, koupil sem od nějakýho dobráka dalši, - taky do TD, ukazují taky polovinu otáček, neukazoval ekonoměr, tak sem je rozebral, chybělz baterky. dal jsem je tam - přestal fungovat otáčkoměr a teplota (o ekonoměru se vůbec nebavím), a oil servis ukazoval voloviny. vyndal sem baterky, všechno při starým, dal sem tam kámošovy z ety - polovina otáček. Nerozumím tomu, ale nemůže být rozdíl mezi snímáním 4v a 6v, nebo vyhodnocováním řj? co dělá se signálem ze snímače otáček řj? nepomohl by mě třeba stecker ze 4v? nový budíky bych klidně koupil ale zatím nevěřím tomu že by to pomohlo. dík
BMW - Moje náhradní ledviny
GOD is GOOD

http://www.fallu.blogspot.com

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 05. 06. 2006 16:48

fallu píše:
Max-Max píše:
fallu píše:a budikama to neni
je to budikama
nastinim celej problem - vneste mi svetlo :D

v 316i - motor 324 TD, budíky 324TD, ukazují polovinu otáček - cca, koupil sem od nějakýho dobráka dalši, - taky do TD, ukazují taky polovinu otáček, neukazoval ekonoměr, tak sem je rozebral, chybělz baterky. dal jsem je tam - přestal fungovat otáčkoměr a teplota (o ekonoměru se vůbec nebavím), a oil servis ukazoval voloviny. vyndal sem baterky, všechno při starým, dal sem tam kámošovy z ety - polovina otáček. Nerozumím tomu, ale nemůže být rozdíl mezi snímáním 4v a 6v, nebo vyhodnocováním řj? co dělá se signálem ze snímače otáček řj? nepomohl by mě třeba stecker ze 4v? nový budíky bych klidně koupil ale zatím nevěřím tomu že by to pomohlo. dík
d, td a eta maji uplne jinej rozsah otacek a tedy i otackomery. proto ti to ukazuje bludy.

a ted nic ve zlym, ale kdybys zadal "otackomer" do HLEDAT, dovedel by ses nejmene 100x ze kodovaci cleny - mechanicke nebo elektronicke - se mezi R4 a R6 lisi. Tudiz potrebujes striktne koder pro R4.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
fallu
Příspěvky: 158
Registrován: 17. 12. 2005 17:35
Bydliště: Brno, Letovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fallu » 05. 06. 2006 20:29

[quote="Max-Maxd] d, td a eta maji uplne jinej rozsah otacek a tedy i otackomery. proto ti to ukazuje bludy.

a ted nic ve zlym, ale kdybys zadal "otackomer" do HLEDAT, dovedel by ses nejmene 100x ze kodovaci cleny - mechanicke nebo elektronicke - se mezi R4 a R6 lisi. Tudiz potrebujes striktne koder pro R4.[/quote]

Vim ze se cleny lisi, funkci hledat sem samozrejme pouzil :wink: (a ne jednou) , taky si myslim ze by to pomohlo dat koder z R4 (tak nejak sem to tipl z prizpevku na toto tema) , ale nemuzu ho sehnat :( , budu zkouset dal. A taky by me moc zajimalo proc, jak sem nastinil - je v te kastli jiny snimani otacek? nebo proc kurnik kdyz je motor 6val TD, budiky pro 6v TD to dela takovej bordel :roll: ?
dik
BMW - Moje náhradní ledviny
GOD is GOOD

http://www.fallu.blogspot.com

Uživatelský avatar
jery
člen E30.cz
Příspěvky: 242
Registrován: 14. 03. 2006 08:07
Bydliště: Odry

Příspěvek od jery » 05. 06. 2006 21:01

Nic nesháněj, víš co to je mikropájka? a umíš s ní dělat? normálně rozhoď přístrojovku a vytáhni z ní ten koder, podívej se na tu patici ve které byl zapíchnutý každému tomu zářezu odpovídají vždy dvě ty špičky směrem od středu ven. Propoj drátkama vždy dvě ty špičky jenom ne ty které odpovídají té pozici 4 a 8, tím ten koder nahradíš je to odzkoušené a funkční jenom to chce trochu zručnosti.
coupe 316i 1989 BMW je BMW, VOLVO je VOLVO proto máme obě. Ostatní sou jenom auta :-) Nový přírůstek 323i chromák.

Uživatelský avatar
fallu
Příspěvky: 158
Registrován: 17. 12. 2005 17:35
Bydliště: Brno, Letovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fallu » 05. 06. 2006 21:26

mluvis o mechanickym, ze? ale ja mam elektronickej (324TD 11/87) proto ho musim sehnat, je to tam udelany jinak a navic je tam nejakej svab, takze to nejde prepajet, chtel jsem
BMW - Moje náhradní ledviny
GOD is GOOD

http://www.fallu.blogspot.com

Uživatelský avatar
jery
člen E30.cz
Příspěvky: 242
Registrován: 14. 03. 2006 08:07
Bydliště: Odry

Příspěvek od jery » 05. 06. 2006 21:45

Tak to jo to ti rada nepomůže mám i elektronický ale nevím kdy pojedu do brna asi až tak za 14 dní tak jestli budu mít ještě přístrojovku venku tak bych ti ho mohl vzít na zkoušku jestli do té doby neseženeš. Nebo kdyby ti pomohlo mám vytáhlou funkční přístrojovku ze čtyřvalu ale s tím plastovím.
coupe 316i 1989 BMW je BMW, VOLVO je VOLVO proto máme obě. Ostatní sou jenom auta :-) Nový přírůstek 323i chromák.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 05. 06. 2006 22:19

no ted nejak nevim, co ti na to mam napsat, na ten tvuj dotaz ohledne rozdilu behu R4 a R6...

mechanicky otacky snimany nejsou... ten udaj jde z RJ a ta ho udava na zaklade vice faktoru.... kdyby to bylo zamenny, tak to rovnou muzes dat R4 ridici do R6
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
hobborg
Příspěvky: 269
Registrován: 15. 03. 2006 08:44
Bydliště: B r N o a P r A h A

Příspěvek od hobborg » 11. 06. 2006 13:40

hosi abych rekl pravdu nejak sem to tady prehlizel ale tekda sem koupil budiky a musel sem si to tu precist ale sem z toho uplne zdesenej...a vubec nevim....nemohl by me to nekdo z bran objasnit? osobne:)

mam M40...1.8 ->vytahl sem budiky asi mechanicky se steckrem a tam je vyrezany 1 5 8...ukazovali spatne...

tedka sem tam soupnul budiky s tim bilym sracem vepredu a ukazuji taky zle o 5km v hodnine....
je mozny ze to je gumama ? 195/50 r15 na kterych jezdim?

jo a na tech novejch je napsano 1.6 e30 a na tom cudlu bilym zepredu je psano
BMW18
1 385 364
6,89 003
BMW 318i lost R1150R
coupe
M40

Uživatelský avatar
jery
člen E30.cz
Příspěvky: 242
Registrován: 14. 03. 2006 08:07
Bydliště: Odry

Příspěvek od jery » 11. 06. 2006 14:52

Jestli ti to ukazuje v celém rozsahu pořád o 5km a jinak otáčkoměr funguje jak má je jednoduchá pomoc, prstě ten budík vytáhni a opatrhně sundej ručičku z té osičky a o těch 5km ji přesaď pak to jenom někde zkontroluj a je to. kdyby si tam chtěl ty druhé budíky tak musíš sehnat štekr s jenom dvěma výřezama nebo jak sem psal výše to přepájet.
coupe 316i 1989 BMW je BMW, VOLVO je VOLVO proto máme obě. Ostatní sou jenom auta :-) Nový přírůstek 323i chromák.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 11. 06. 2006 23:15

jery píše:Jestli ti to ukazuje v celém rozsahu pořád o 5km a jinak otáčkoměr funguje jak má je jednoduchá pomoc, prstě ten budík vytáhni a opatrhně sundej ručičku z té osičky a o těch 5km ji přesaď pak to jenom někde zkontroluj a je to. kdyby si tam chtěl ty druhé budíky tak musíš sehnat štekr s jenom dvěma výřezama nebo jak sem psal výše to přepájet.
hlavne bastlit ze jo..... psal, ze ma mensi gumy, tudiz mu to blbe meri od otacek kola diky mensimu prumeru kola, ne skrz spatnej budik. Takova reseni ze presadit rucicku si nechte do traktoru. Jeste mi prozrad, jak je spojen otackomer s rychlomerem, kdyz dle tvych slov usuzuju, ze dle tebe se patrne ovlivnuji. Tato novinka mne zajima z technickyho hlediska.

2 hobborg: rychlomer s otackomerem nema nic spolecnyho.... tvuj elektronickej stekr je dobrej, pokud ukazuje uveritelny hodnoty a to cislo cos napsal je typove oznaceni ne oznaceni kubatury :wink:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
hobborg
Příspěvky: 269
Registrován: 15. 03. 2006 08:44
Bydliště: B r N o a P r A h A

Příspěvek od hobborg » 11. 06. 2006 23:28

Max-Max píše:
jery píše:Jestli ti to ukazuje v celém rozsahu pořád o 5km a jinak otáčkoměr funguje jak má je jednoduchá pomoc, prstě ten budík vytáhni a opatrhně sundej ručičku z té osičky a o těch 5km ji přesaď pak to jenom někde zkontroluj a je to. kdyby si tam chtěl ty druhé budíky tak musíš sehnat štekr s jenom dvěma výřezama nebo jak sem psal výše to přepájet.
hlavne bastlit ze jo..... psal, ze ma mensi gumy, tudiz mu to blbe meri od otacek kola diky mensimu prumeru kola, ne skrz spatnej budik. Takova reseni ze presadit rucicku si nechte do traktoru. Jeste mi prozrad, jak je spojen otackomer s rychlomerem, kdyz dle tvych slov usuzuju, ze dle tebe se patrne ovlivnuji. Tato novinka mne zajima z technickyho hlediska.

2 hobborg: rychlomer s otackomerem nema nic spolecnyho.... tvuj elektronickej stekr je dobrej, pokud ukazuje uveritelny hodnoty a to cislo cos napsal je typove oznaceni ne oznaceni kubatury :wink:
to max-max: jo takle jasny ...dobra ale to cislo toho steckru by melo bejt na 318?poznas to? a myslis si ze 195 misto 205 muzou udelat rozdil 5km zhruba?
BMW 318i lost R1150R
coupe
M40

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 12. 06. 2006 05:54

hobborg píše: to max-max: jo takle jasny ...dobra ale to cislo toho steckru by melo bejt na 318?poznas to? a myslis si ze 195 misto 205 muzou udelat rozdil 5km zhruba?
cti poradne, co max pise :)
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
rozdil je 5% ... + pripocti to, co normalne tacho keca ...

ja mam stejne gumy jako ty a kdyz ukazuje 60, jedu 50 ...
(zkousim to na tech svetelnych radarech)

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
jery
člen E30.cz
Příspěvky: 242
Registrován: 14. 03. 2006 08:07
Bydliště: Odry

Příspěvek od jery » 12. 06. 2006 14:35

Max-Max píše:hlavne bastlit ze jo..... psal, ze ma mensi gumy, tudiz mu to blbe meri od otacek kola diky mensimu prumeru kola, ne skrz spatnej budik. Takova reseni ze presadit rucicku si nechte do traktoru. Jeste mi prozrad, jak je spojen otackomer s rychlomerem, kdyz dle tvych slov usuzuju, ze dle tebe se patrne ovlivnuji. Tato novinka mne zajima z technickyho hlediska. :wink:
Nechápu proč když se člověk snaží někomu poradit jak to udělal na svojem autě se do něho začne hned někdo obouvat, od toho je to forum aby se to tady řešilo a člověk si mohl vybrat nějakou variantu a ne v další reakci z něho někdo začal dělat debila. Ne otáčkoměr a rychloměr se nijak neovlivňují to je celkem jasné ale psal že má dvě palubky a když mu bude blbě ukazovat otáčkoměr tak je jasné že je z R6 proto tam byl popsaný ten bastl a když nechce aby mu ukazoval rychloměr jinou než skutečnou rychlost tak nevidím důvod proč tu ručičku nepřesadit, kdybych to neměl vyzkoušené tak to asi neradím a pokud nechce nic bastlit tak ať si pořídí kola a přístrojovku co tam má být a nemusí to řešit. Takže se tu příště nemusíš do nikoho obouvat a můžeš to napsat normálně a nejezdím traktorem ale e30tkou.
coupe 316i 1989 BMW je BMW, VOLVO je VOLVO proto máme obě. Ostatní sou jenom auta :-) Nový přírůstek 323i chromák.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 12. 06. 2006 21:04

jery píše:když nechce aby mu ukazoval rychloměr jinou než skutečnou rychlost tak nevidím důvod proč tu ručičku nepřesadit
ja ti to napisu jeste jednou: s gumama 195/50 R15 to nebude ukazovat presne ani kdyz presadi rucicku, pac odchylka roste s rychlosti.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
jery
člen E30.cz
Příspěvky: 242
Registrován: 14. 03. 2006 08:07
Bydliště: Odry

Příspěvek od jery » 12. 06. 2006 21:50

Jo v tom se s tebou nepřu to máš pravdu ale já to přesadil kvůli tomu aby to ukazovalo s co nejmenší odchylkou v rozsahu 50-90 to nejvíce zajímá policajty a taky sem tam napsal jestli to ukazuje v celém rozsahu stejnou (nebo alespoň podobnou) odchylku, když ne tak je jasné že to nemá cenu. Nevím proč ale některé rychloměry i když máš origo kola ukazují něco úplně jiného než radary kolem kterých prolítneš. Nasral si mě tím jak si to napsal, ne tím co si napsal. S arogancí se dost setkávám v práci a ne ještě tady kde člověk chodí za inspirací, když s něčím nesouhlasíš jde to napsat i normálně.
coupe 316i 1989 BMW je BMW, VOLVO je VOLVO proto máme obě. Ostatní sou jenom auta :-) Nový přírůstek 323i chromák.

Odpovědět