tady se uz dela fysika
s moji trochou do mlynu:
1. prakticke hodnoty resonancich frekvenci zavesu jsou okolo 15Hz pro nase auta, asi pred 10 lety jsem to meril (bohuzel nikoliv presne plechace vs. ALu).
Takto se meri kvalita tlumicu systemem EUSAMA. To jest pomer kontaktni sily pneu na desku deleno gravitacni silou, tento pomer v procentech vypovida o kvalite tlumice, potazmo celeho zavesu kola.
Prakticky se to deje tak ze auto najede napravou na tester (prava a leva deska ktera se rozvibruje motorem s excentrem zdvih asi 8mm, max. frekvence 50/2 = 25Hz) a zapne nejdriv jedna strana, kolo se rozkmita a jak se motor vypne setrvak plynule snizuje otacky = = frekvenci kmitani z 25Hz do nuly. To same pro druhe kolo a udaj se zobrazi na displeji. Hodnoty pod 50% jsou k zamysleni, hodnoty pod 25% ukazuji na hazardery

. Nove tlumice vykazuji hodnoty kolem 75 az 80% EUSAMA. Zaves bez tlumice okolo 3%.
Samozrejme ze tezsi auta maji vyssi gravitacni silu a tak ty hodnoty byvaji vyssi. Stejne tak rozdil mezi predni a zadni napravou. Bawa, Mercedes predek a zadek podobny, zigul a favorit velkej rozdil.
Davali jsme dohromady databasi ruznych typu aut.
Spatna kombinace: Lehka auta s tezkymi koly
2. mel jsem posledni dobou problemy s vibracemi. Od 140 do 170 km/h maximum pri 155, brrrr i pristrojovka se klepala jak splasena.
Nechal jsem prevazit kola a ejhle temer to zmizelo.

LP 9g, LZ 15g, PP 5g (a trochu natuklej rafek), PZ uz nevim asi do 10g.
Pouceni kdyz prendas kola po zime (lete), musi se to prevazit

Jak to lezi stejne se trosku deformujou...