Houpani otacek - presny popis problemu

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Jarda318i
Příspěvky: 87
Registrován: 22. 05. 2005 13:27
Bydliště: Brno

Re: Houpani otacek - presny popis problemu

Příspěvek od Jarda318i » 14. 07. 2005 20:54

Feryt píše:MOTOR: M42B18 - 318iS, najete 175k, ojel 2k

* po nastartovani za studena otacky cca 950, nehoupe
* po zahrati a zastaveni auta, zacnou otacky kolisat mezi 550-1000, motor nechcipne
* pri jizde na neutral nehoupe, ale otacky na 970-1000
* pri brzdeni(neutral) vse v pohode(otacky stale na 970-1000) nez se auto uplne zastavi, pak zase hvezdicka cislo 2
* teplomer ukazuje ze se motor nezahrejva, rucicka cca 5 mm nalevo od stredu.

Nove hadicky u sani vzduchu, takze prisavani falezneho vzduchy bych vyloucil.
Novy vzduchovy filtr.
Prostriknute kontakty kontaktolem tam, kde to slo.

Auto jede velmi dobre, ale spotreba se zvysila o cca 1,5 litru na sto(podle BC 10l, drive 8.2-8.5). Vse vyse uvedene zaclo po tom, co se mi prez noc dostala vlhkost do kontaktu kabelu u svicek a auto zacalo cukat a hrozne zrat a kourit. Zrejme obcas jelo na 3 valce. Musel jsem takle ujet cca 150km, pote jsem kontakty prostriknul a opet to jede super, ale - houpou otacky.

Cim by to mohlo byt?
Podle me by standartne otacky po zahrati mely byt pri neutralu nezavysle na tom zda se auto pohybuje nebo ne, na hodnote 850?

co asi udelam :
- vyzkouset jine budiky, pokud bude stejne :
--- koupim nove teplotni cidla
--- nove cidlo skrtici klapky
--- novy temostat?

Do noveho velnobezneho ventylu a vahy vzduchu za cca 25k se mi opravdu moc nechce. Nejake zkusenosti? Pripadne najde se nekdo kdo by mi na 10 minut pujcil budiky? Mohl bych i nekaj zajet a vyzkouset na miste....


Diky.
Cau, měl sem uplně stejnej problem, na víku sem měl strhaný zavity a nasavalo to tak sem udělal nový přetěsnil a v poho, nevim jestli to budeš mit taky tim ale ja mam od té doby pohodu.

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 15. 07. 2005 09:40

Aha, ono po vymene lambdy je to uz v poho, ale obcas si to malinko houpne.
Na vyku mam strhany asi 4 zavity, jak jsi ty zavity udelal znova?
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Jarda318i
Příspěvky: 87
Registrován: 22. 05. 2005 13:27
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jarda318i » 15. 07. 2005 20:53

Feryt píše:Aha, ono po vymene lambdy je to uz v poho, ale obcas si to malinko houpne.
Na vyku mam strhany asi 4 zavity, jak jsi ty zavity udelal znova?
Dělaly mě to v servise, na ty nový šrouby potřebuješ soustruh aby si je udělal tak jak maj bejt, pak udělaš vetší zavity a je to, osm šroubu 80kč a práce 1200kč :? no ale šlape, skus to já myslim ze by to pak melo bejt ok. čus

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 16. 07. 2005 10:30

Aha, ja koupil vlozky, takze mi staci vyvtrat vetsi diru do ni udelat "protizavit", namontovat prozky a je to. Kde ti to delaly? A ty srouby mas obiycejny? Pac ty orio jsou takove zajimave tvarovane... moc se mi to bastlit nechce...
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Jarda318i
Příspěvky: 87
Registrován: 22. 05. 2005 13:27
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jarda318i » 16. 07. 2005 14:48

Feryt píše:Aha, ja koupil vlozky, takze mi staci vyvtrat vetsi diru do ni udelat "protizavit", namontovat prozky a je to. Kde ti to delaly? A ty srouby mas obiycejny? Pac ty orio jsou takove zajimave tvarovane... moc se mi to bastlit nechce...
No prave ze sou tak tvarovany, koupil šrouby ty pak osoustružil do tech zajimavejch tvaru, zavity v motoru vyvrtal a udelal novy. Jako je to ale o drzku, vlastne vsechno odvrtavas nad otevrenim motorem (ja sem mu tam radsi asistoval a odsaval ty spony a tak :) Jo a delal sem to vpraze na konevovi

Odpovědět