M40 - vačka, vahadla, hydro

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 01. 04. 2005 17:08

Ace: Myslim něco kolem 4500 Kč?
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 01. 04. 2005 19:53

Myslím, že nemá cenu o žádné renovaci vačky přemýšlet. Neslyšel jsem o tom, že by to někdo dělal a i když bys někoho sehnal, tak podle mě ta renovace bude dražší než nová vačka. Nejde tam jen o navaření, nebo nanešení chybějícího materialu jiným způsobem, ale také o následné přesné opracování a tepelné zpracování povrchu vačky. Tyto opravy vyžadují odbornou práci ve speciálně vybavené dílně. Pokud by se jednalo o nějakého veterána, tak tam ta investice je určitě na místě, ale pokud nová vačka stojí to co stojí, tak to postrádá smysl. Jestli můžu radit, tak ti doporučuju sehnat starší dobrou vačku i s vahadlama, koupit nové hydroštely, sprchování a budeš velice spokojený. Není to jen můj názor, ale i zkušenost. Prošel jsem tím dvakrát. Já jsem navíc ještě vyměňoval kompletní rozvody. Pak to byla opravdu paráda ten motor poslouchat. :wink:

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 01. 04. 2005 21:24

Luboš: A nevěděl bys o nějaký dobrý vačce a vahadlech? :)
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 01. 04. 2005 23:32

Kdyz jsem ja resil vacku, byla pro me tato informace dostatecna, abych zapomnel na jakekoliv prebrusovani, ci renovovani vacky:
Francis píše:Přebrušování vačky není moc dobrý nápad, zvláště už "projeté" vačky. Povrch je cementován do hloubky 0,8-1 mm (pokud si pamatuju přes dvacet let školní informaci ) a pak vačka finálně broušena. Dalším broušením se tato tvrdá vrstva ztenčí ne-li úplně obrousí a životnost takovéto vačky je zlomek životnosti nové vačky nebo profi vyrobené, tj. cementované před finálním broušením.
Takze ve finale je to hrozne jednoduchy:
1) varianta
Myslim to s motorem vazne, mam na to prachy a chci dlouhodoby a bezkompromisni reseni: vse nove.

2) varianta
Chci to vyresit alespon nejak rozumnym zpusobem a nemam na to moc penez - jeta, ale neprojeta vacka, jete, ale neprojete koniky,
v pripade ze motor ma hydrostely, tak rozhodne nove.

V obou pripadech by mely urcite jiz zminene procedury probehnout, aby to stalo za to.
Balda píše:Je dobré sundat ještě hlavu a odbrousit sedla ventilů, neboť špatnou funkčností zdvyhátek vzniká nežádoucí vůle ventilů a tím se tzv. podpalují. Nánosy napálenýho karbou sníží kompresi a vlastně i těsnost ventilů. A když už máte sudanou hlavu, je dobrý tam dát i nový těsnění včetně gufírek ventilů. Pak to pořádně zase smontujte. Tak takhle vypadá pořádný GO hlavy motoru.
Co mi to jen pripomina ? Myslis asi nejak takhle ? :)

Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Odpovědět