Chod a seřízení m25b25, diagnostika na Vysocine?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 09. 03. 2013 15:31

Maco, kerou trubku mas na mysli? Tuhle http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10 - dil cislo 11? Jestli myslis tuhle, tu jsem pretesnoval. Jestli je to nejaka jina, tak me, prosim postouchni, zadnou dalsi si nevypavuju.

Jinak jsem zjistil, ze mi vymenili svicky a dali mi tam Brisk SIlver LR15YS, tak je otázka, jestli na tom taky nemaj svuj podil. Jinak prohozena lambda, serizene ventily a kdyz se to ohreje, aspon trochu, tak uz to nechcipe. Sice to ma volnobeh na 600 otackach a blafe to jak nejake americkej osmivalec, ale uvidime. Jdu to zkusit trosku projet. A dalsi se asi uvidi zitra az to nadlabnu uplne prostydle
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 09. 03. 2013 16:40

jj, to je vona, a jak na tom je ted ply s tou jinou lambdou? nemuzes mit treba mrtvy paliv cerpadlo a proto to na beno jede napytel? zkus primitivne zvednout tlak paliva tim, ze za regulacnim ventilem na liste priskrtis zpatecku treba klestema a uvidis jestli to k necemu bude
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 09. 03. 2013 16:41

jo a se svickama sem se taky natrapil, nakonec to jelo nejlip na nejaky obyc boschky co mely v kelly v akci asi za 27kc/ks
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 09. 03. 2013 16:53

Ja mam nejlepsi ykusenosti s NGKckama. Jinak na benzin se to kodrca, ale nechci pe, pro LPG jsem musel doladit volnobeh na zplynovaci a ted uz to taky nechcipe. Ale je to vsecko za tepla, uvidime jeste za studena jak se to bude chovat. Stejne asi budu muset jet na diagnostiku. Ale kam, aby to k necemu bylo?
Mam celkem vazne podezrenei, ze se volnobeznej ventil chova nejak podivne.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 10. 03. 2013 22:29

Tak, dneska jsem jel s uplne studenym autem. A je to silene ... Skube to jako krava, jako kdyby vynechavali valce nebo dochazel benzin. Kdyz se to zahreje aby to mohlo jet na plyn, jede to naprosto normanlne, na benzin se to taky zlepsi. Dalsi poznatky budou zitra. A ted babo rad, co s tim. Nemate nekdo tip na nekoho kdo umi kvalitni diagnostiku? Nerad bzch se poustel do bezhlaveho nakupovani a vymenovani veci ...
Jinak volnobeh za studena na benzin taky udesnej, ma to silene tendence chcipat ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 10. 03. 2013 22:35

Mrknul bych se na snímač teploty (do jednotky). Měl jsem stejný problém na ISu, kdy jsem ho měl špatně zapojený a jednotka si myslela, že je motor zahřátý a přitom nebyl = takže chudá směs :) Dělalo to stejné věci jako tobě
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 10. 03. 2013 22:40

alkaba píše:Mrknul bych se na snímač teploty (do jednotky). Měl jsem stejný problém na ISu, kdy jsem ho měl špatně zapojený a jednotka si myslela, že je motor zahřátý a přitom nebyl = takže chudá směs :) Dělalo to stejné věci jako tobě
Cidlo jako takove ma odpory v poradku. Jeste musim najit schema od konektoru k RJ a zmerit to rovnou tam, jestli neni chyba v kabelazi.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
MazuPm
Příspěvky: 301
Registrován: 01. 08. 2008 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od MazuPm » 11. 03. 2013 19:48

Je to z US manuálu 325i r.89, snad to bude stačit.
Obrázek
Obrázek

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 11. 03. 2013 20:07

MazuPm píše:Je to z US manuálu 325i r.89, snad to bude stačit.
Z toho jsem volaký změtěný ... Jestli to dobře chápu, tak coolant temperature sensor je čidlo teploty pro RJ a já mám měřit odpor mezi piny 2 a 45?
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
MazuPm
Příspěvky: 301
Registrován: 01. 08. 2008 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od MazuPm » 11. 03. 2013 20:21

Mezi 45 a kostrou, což by měly být piny 2, 14, 19 a 24. Mohou tam být odlišnosti, ale myslím si, že čidlo teploty bude určtě pin 45.
Dyštak manuál ke stažení je ve FAQ.

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 11. 03. 2013 21:19

A propos - volnobeznej ventil - nema nekdo zkusenost s timto?
http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/l ... 3411286065
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 12. 03. 2013 22:35

Tak mam jeste jeden poznatek - na uplne studenym motoru neudrzim na benzin volnobeh, od cca 20 stupnu uz to jakztakz drzi a se zvysujici teplotou se to yvzsuje. navic na tom uplne studenym motoru i kdyz pridam plyn abzch otacky zvednul cca k 1500, tak to potom samo postupne klesa az do zdechnuti i kdyz plyn drzim ve stejne poloze, pripadne na ovladaci paku klapky neco strcim, aby to drzelo ... Tak já už fakt nevim. Nemáte, prosím, někdo tip na dobrou diagnostiku? Nejlépe mezi Prahou a Brnem ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Jerrykx
člen E30.cz
Příspěvky: 862
Registrován: 14. 08. 2008 13:57
Bydliště: Klatovy

Příspěvek od Jerrykx » 13. 03. 2013 08:01

Mě podobnej "bordel" dělal snímač škrtící klapky, akorád že mi to dělalo stále i za tepla. Měl sem tam špatnej ten koncovej microspínač......cvaká tě to, když se škrtící klapka zavře?

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 13. 03. 2013 16:04

Děkuju za všechny postřehy a tipy. Spinac klapky me taky napadl, ted jsem dotahl auto pred barak a jdu promerovat. Pak sem napisu, co jsem zjistil.. Sani zkusim jeste komplet zkontrolovat. Ale kdyz otevru vicko oleje na teplem motoru, kterej jde na volnobeh slusne, tak se to totalne rozhodi a chcipne to ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 13. 03. 2013 20:00

Tak je to vyreseno, alespon castecne. Nasel jsem vynika a opravdu to byl podtlak. Promeril jsem teplotni cidlo u RJ, davalo to smysluplne hodnoty - to co bylo na cidle bylo v podstate i na konektoru u RJ. Nicmene mi to nedalo a sel jsem po kabelech, ktere tam chlapci pri montazi LPG natahali a zjistil jsem, ze pri tom jim asi vypadla hadicka co jde od klapky do filtru s aktivnim uhlim nebo co to je za bazmek henten oný.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15 - hadicka cislo 6

No kdybych se v tom nepostoural, asi bych na to neprisel. Nicmene volnobech na benzin jde jako vino, na plyn to trochu houpe, ale to se musi doseridit.

Nicmene zustalo velice mirne skubani na benzin v nizkych otackach (1500 - 2500) pri studenem motoru. Takze diagnostika me asi casem nemine. No, ted jeste zkusim najet nejakej kilometr, ptz jsem mel odpojenou baterku, tak at se RJ mirne prizpusobi a pak uvidime jak dale ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Odpovědět