Škubání auta

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 26. 01. 2011 00:27

Jirule píše:Ahoj,
Mám E30 M40 316i Touring, a škube taky.
Vše nasvědšovalo k poklesu proudu k řídící jednotce.Když ke škubání došlo začla se rozsvěcet kontrolka ABS a to přestalo i fungovat.ABS se oživilo vypnutím klíčku a znovu nastartováním.Napájení ABS a řídící jednotky motoru je na stejný větvy.Takže jsme našly relátka přes který to leze a ty jsme vyměnily.A světe div se škubání přestalo. :D ...........................................................................................................to bylo na podzim když bylo sucho.
Začla zima, pokaždý když jsem vymetl kaluž pravou stranou auta začlo to škubat zase ..postupně se to začalo zhoršovat a ted' to škube pořád jako nikdy předtím :evil: .....Vypadá to jakoby k tomu prokostřování docházelo na snímačích ABS nebo opotřebení brzd. destiček ,snímač polohy kliky,alternátor..a podobně.. prostě někde tam kde se dostane voda rozstřikem od kol. :?:
Mám vyměněno:Filtr vzduch
Kabely svíček
Svíčky+ indukčka
Relátka :palubní napájení,vyhřejvání lambády,a to co tam je nevím naco ,tak je vyměněný taky
Rozvody před 1000 Km.
Na diagnostice nic,ještě to půjde na osciloskop tak snad objevíme něco nového.

mne to skubalo ked som vosiel do velkej mlaky, alebo velmi prsalo a robila to lambda. skus odpojit ci nepomoze.

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 26. 01. 2011 10:35

Diody jsem proměřoval "pípátkém" ... podle schéma by to mělo být průchozí z kostry do pinu 30 a z kostry do pinu D+, opačně ne a tak jsem tohle prozkoušel.

Ss. napětí to drželo pěkně, mulťák při měření na AC ukázal 29V, což se mi zdálo jako blbost. Měřil jsem to tuším na napájení zapalovače.

Kondík vezmu do školy až začne semestr, proměřím ho lepším přístrojem.

Já osobně už nevím co s tím. :?
Každopádně díky.
Obrázek

Jirule
Příspěvky: 2
Registrován: 16. 01. 2011 03:00

Příspěvek od Jirule » 03. 02. 2011 23:29

Tak se to vrátilo ze servisu.
Skoro na 100% je to "váha" vzduchu.
Uvidím až mi přijde z Německa jiná jestli se to potvrdí. :roll:

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Zvlneni a mereni palubni site, dobry alternator

Příspěvek od samiq » 04. 02. 2011 21:28

V navaznosti na Dusanuv alternator jsem zacal merit.

Tak jsem dnes vecer vylezl ven se dvema multimetry a jedni bateriovym osciloskopem. A meril jsem zvlneni, co je v palubni siti.

Nejdrive na kolegove E34 M50 a pak na me M40.

Jelikoz jeho accu byl trochu vybity, tak u nej bylo zvlneni videt lepe, nez u meho kusu.

Vychozi stav: Merime uvnitr na konektoru pro zapalovac. Multimetry maji zkroucene merici snury, aby se do nich vazbilo co nejmene bordelu ze ze zapalovani.

E34: DC napeti, pouze vnitrni osvetleni 12.25V, otocime klickem a nasleduje pokles na 11.6V Pak nastartujeme a napeti vyjede na 14.4V a pomalu klesa ke 14V.
Pak prepnu do AC modu a merim asi 60mV (je to true RMS merak). Mirne se to meni s otackami, pri vyssich (~ 2000 rpm) stoupne na asi 80mV. Kdyz se zapnou svetla, rozmrazovani skla tak je to o neco vic.
Frekvence je asi 1kHz pri volnobehu, a pekne se meni s otackami.

Na osciloskopu se to potvrzuje, je videt krasne stridava slozka, takove nasisatele kupky sena, asi 150mV spicka-spicka.

E30 M40: stejne mereni, stejna konfigurace. Mam nabity accu a tak to ukazuje 12.6V a po otoceni klickem (poloha pred startem) 12.2V.
Po nastartovani 14.1 a pomalu klesa k 13.9V
Stridave napeti: bez zapnutych svetel asi 35mV (RMS) a vse zapnuto asi 55mV. Osciloskop potvrzuje Zvlneni zmerene multimetrem asi 100mV, ale je to min citelne, protoze ten nabity accu to velmi efektivne filtruje.
Da se rici, ze prevladaji spicky od zapalovani.

merici pristroje: DMM Fluke 179, Metex M3890, bateriovy osciloskop Tektronix TPS2024 se standardnimi sondami do 200MHz

True RMS = efektivni hodnota stridaveho signalu. Pro sinus plati 2.88 x RMS = mezivrcholova hodnota (peak-peak). Proto se lisi hodnoty na multimetru a osciloskopu, zhruba 3 krat.

Shrnuti:
Pokud je dobry alternator a regulator, tak pri nabitem akumulatoru je zvlneni asi 100mV.
Pokud je accu vybity, tak je zvlneni vetsi asi 300mV


Spatny diodovy mustek (jedna neusmernuje) tak jsou tam jen 2 kupky sena :) a treti chybi, tedy i zvlneni je radu nekolika voltu. Taky to bude silne rusit na strednich vlnach (AM).

Uživatelský avatar
George_D
Příspěvky: 474
Registrován: 10. 11. 2004 14:26
Bydliště: Měšice

Příspěvek od George_D » 03. 03. 2011 10:56

Maličko přidám i svuj kousek do mlejna.

E30 318 M40 automat


Minulý týden mi odešel altík, pár světýlek na palubce jak na diskotéce, pak došla baterka a KO. Byly to uhlíky, byly uplně vybroušený. Mezitím mi Váša pujčil svuj altík, že je OK. Předtím auto normálně jelo bez problému, jak na benzín, tak na plyn. Po výměně altíku občas auto za studena chcíplo, občas za tepla. Hlavně ale škubalo, jak kdyby nešel benzín do motoru, na 1-2s, ale jelo pak bez problému dál. Někdy to udělalo 1x za 20km, někdy za 100km nic. Pokaždé mi ukazatel okamžité spotřeby skočil na nulu a přestal fungovat do příštího nastartovaní a do doby, než to škublo znovu. Začlo to po výměně altíku a já už si řikal, že to je jednotka, indučka nebo kostření motoru , bo to bylo horší a zbytek věcí na motoru byly snad už skoro všechny vyměněny za jiné díly, a většina z nich za nové (váha, kabely ke svíčkám, svíčky, rozdělovač, palec). Pročítám tady tu diskuzi a došel jsem až na konec, kde píšete o altíku, že by mohl mít nějaké špičky, či byl špatně usměrnovač.
Volal jsem tedy Vášovi, zda měl na své M40 taky problémy s nepravidelnými výpadky motoru a škubánim a potvrdil mi, že po repasi altíku se to občas stalo, ale časem se to zlepšilo a nedával tomu takovou váhu.

Ted mě čeká vyměnit altík zpátky za svuj, s novýma uhlíkama a usměrnovačem, takže pevně doufám, že ty ruchy dělá altík, čemuž se mi nechce moc věřit, bo normálně dobíjí a vše funguje správně, ale je možné, že něco v něm způsobuje občasné špičky v palubní síti a to může dělat problémy. Určitě sem napíšu výsledek a díky všem, co to tu řeší, pomohlo mi to vše projít a zdiagnostikovat.
Hlavně díky za seriál Dušanovi M10B18, je vidět, že jsi dobrý kutil a po tvém popisu jsem vyřazoval varianty, co by to mohlo dělat. Já pevně věřím, že na motoru mám vše OK a prostě asi bude špatnej altík, takže ti přeju, at to už taky konečně vyřešíš a svuj výsledek sem plácnu hned jak to vyměnim.
Obrázek
[oo]=[][]=[oo] E36 328 Coupe+OO=[][]=OO E34 520iLPG Touring

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 05. 03. 2011 18:17

Tak doufám, že to bude altíkem. Už mám nachystaný druhý a čekám až se oteplí abych to prohodil :D
Tak potom uvidíme, jsem zvědavý jak to dopadne u tebe :wink:
Obrázek

GsxRRider
Příspěvky: 6
Registrován: 30. 12. 2010 20:30

Příspěvek od GsxRRider » 06. 03. 2011 14:08

Já sem ted odpojil altík, a škube to pořád. Vám odpojení pomohlo?

Michal...318
Příspěvky: 11
Registrován: 23. 01. 2011 17:37
Bydliště: Chodouň,Beroun

e30

Příspěvek od Michal...318 » 06. 03. 2011 21:33

318i M40 Ahoj mam dotaz,jel sem a zniceho nic mi skoro prestaly svitit svetla a palubovka osvetleni taky,svitilo to hodne ztlumene.a kdyz sem zastavil tak mi to po chvili chciplo a pak uz sem to nenastartoval jedine za lanem. :arrow: kdyz to chytlo tak to porad bylo ztlumeny,muze to byt treba dobíjení??? nebo poradte DÍKY !!! :?:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: e30

Příspěvek od Venca » 07. 03. 2011 06:07

Michal...318 píše:318i M40 Ahoj mam dotaz,jel sem a zniceho nic mi skoro prestaly svitit svetla a palubovka osvetleni taky,svitilo to hodne ztlumene.a kdyz sem zastavil tak mi to po chvili chciplo a pak uz sem to nenastartoval jedine za lanem. :arrow: kdyz to chytlo tak to porad bylo ztlumeny,muze to byt treba dobíjení??? nebo poradte DÍKY !!! :?:
Zkontroluj ukostření motoru na kastli a ukostření baterie.

Michal...318
Příspěvky: 11
Registrován: 23. 01. 2011 17:37
Bydliště: Chodouň,Beroun

Příspěvek od Michal...318 » 07. 03. 2011 11:26

ukostreni je v cajku,ted nabijim baterii a odpoledne to zkusim nastartovat,projet a uvidim.podle me je spatny dobijeni,ale nvm vy ste odbornici. :D diky za rady

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 07. 03. 2011 13:42

Michal...318 píše:ukostreni je v cajku,ted nabijim baterii a odpoledne to zkusim nastartovat,projet a uvidim.podle me je spatny dobijeni,ale nvm vy ste odbornici. :D diky za rady
Funguje kontrolka dobíjení?

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 12. 03. 2011 22:21

Tak, první jarní víkend... a cukáme.
Druhý altík nepomohl, normálně dobíjí, všecko ok, ale pořád tam je slabé cukání.
Tak jsem zapojil opět kouzelnou LEDku a sledoval co bude. Nezaznamenal jsem, že by při cuknutí pohasla (delší impulz).
K cuknutí dochází jen v nižších otáčkách... nejznatelnější při rozjezdu.
Kloním se k tomu, že tohle už je jiný problém, ale tím pádem jsem asi zase na začátku. :roll:

Do výměny kabeláže se pustím jak bude prostor, na to jsem taky hodně zvědav.

Ale napadlo mě ještě... jestli to přechlastávání neodnesly svíce? A teď už nepálí jak mají? Asi na ně projistotu mrknu, to je minuta. :idea:
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 13. 03. 2011 00:37

musimti rict, ze obdivuji s jakou vervou se snazis najit chybu.

nicmene, svice si uz urcite menil, a cukalo to furt...

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 13. 03. 2011 19:49

hmm, uvedu to na pravou míru :)

Bylo tu škubání jako prase - (příklad za všechny - rozjížděl jsem se, na 2ku jsem přišlápl plyn, najednou přestal táhnout, pak škub, kola pískly a dostal jsem pecku do zad :D )
- začínalo po ohřátí motoru a zhoršovalo se, až se nedalo ani rozjet.
- vyměňoval jsem co se dalo, zkoušel všecko odpojovat a pořád nic, pořád škubalo stejně. Až jsem vyměnil vstřiky, pak nastala velká změna.

Co se děje teď: slabé vynechání v tahu, nepravidelné.
- začíná okamžitě, nezávisí na teplotě, pouze v nízkých otáčkách (pod 2200)

Takže takto to zatím je. Ten hlavní problém už SNAD je pryč. A jsem rád, že jsem tu největší bitvu dobojoval až do konce. :D
Obrázek

slahy
Příspěvky: 1
Registrován: 10. 04. 2010 12:07

Příspěvek od slahy » 15. 07. 2011 21:46

Mám 316i a taky škube. Když je uplně studenej motor tak ujedu půlkilometru bez problémů (někdy méně závisí dost na teplotě vzduchu)a potom začne škubat a zachrání ho jen plnej plyn to pak jede a když vyřadím tak lítaj otáčky nahoru a dolů ale pomalu to padá dolů. Po chvíli to přestane než motor chcípnu pak to dělá zas když ho nechám chvíli stát.

cPetan
Příspěvky: 70
Registrován: 02. 01. 2012 11:42
Bydliště: Vejprnice

Příspěvek od cPetan » 17. 01. 2014 11:14

Vytáhnu toto téma...
Mám 316i M40 a od začátku dělá, že při akceleraci je kolem 2500 ot. cejtit jakoby propad výkonu, není to vyloženě škubnutí, ale prostě to chvilku táhne víc, pak míň a pak zase víc. Tuto to dělá už přes rok, ale dneska když jsem jel tak to nebyl jen ten propad ale opravdu škubnutí. Už mi nenapadá čím by to mohlo bejt. Nemá někdo nějakej návrh?
V průběhu času byly měněný svíčky, víčko a palec rozdělovače, váha vzduchu, palivový čerpadlo.
A taky to žere jak nemoudrý cca 12l/100km a to jsem už vyměnil prorezlou nádrž :lol:

motovsky
Příspěvky: 56
Registrován: 16. 08. 2009 15:07

Volnobeh nevolny a jak na ne 4 valce

Příspěvek od motovsky » 14. 03. 2014 22:10

Mám také dotaz k tématu, e30 m40 jsem odstavil na rampu kvuli oprave brzdoveho potrubi, kolem motoru jsem kromu vyndani brzdoveho valce nic nedelal, jen jsem odpojil ty 3 benzinove hadice co jsou pod posilovacem. Auto tam takhle stalo 3 dny a kdyz teda ze vse hotovo, zapojim hadice a motor chytne zda se normalne jako predtim, otacky po nastartovani pres 1000 pak klesaji az k volnobehu kde se motor zacne hodne prat, jak traktor, na 3,2 valce, nevim...a bud chcipne nebo se udrzi a mlati se to kolem 600otacek, kdyz pridam plyn plynule, chvilka vzpamatovani a jde normalne vytocit s tim ze zvuk a projev motoru standartni, pustim plyn a plynule klesa k volnobehu kde se zase zacne prat. Kdyz pridam plyn rychle, je tam vetsi prodleva jak kdyby to nestihalo davat benzin.
Vahu kdyz odpojim ve chvili kdy se motor pere, motor se najednou uklidni, zvysi se otacky do normalniho volnobehu, ale jen na chvili, pak se motor sice nedusi a cca drzi volnobezne otacky, ale zvuk a projev dragsteru, jak na 3valce.
Kdyz vahu zase zapojim, motor na okamzik temer chcipne, pak se chyti a projev cca stejnej jako bez vahy. Behem jizdy (rychlost do 40kmh) se motor choval normalne.
Lambdu jsem zkusil odpojit, rozdil jsem nezaznamenal.

Takovej roman, budu vdecny za cokoli, urcite se to tady resilo uz mnohokrat, tak kdyby treba nejake nasmerovani na vhodny topic.

S pozdravem Mota

Odpovědět