[quote=Gabo post_id=948615 time=1624595815 user_id=2233]
Ekonoměr v podstatě počítá poměr rychlosti a otáček a podle toho ukazuje hodnotu.
[/quote]
Uričtě to není poměr rychlosti a otáček. Je to poměr rychlosti a délky vstřiku, co má jako impulz z řidicí jednotky. Proto taky když vyměníš například M40 za M20B20 která má menší vstřiky, ale za to jich má šest, tak ti bude ekonoměr ukazovat špatně. A zároveň, když brzdíš motorem klidně v 5000 otáčkách, tak ekonoměr ukáže nulu, protože vstřiky jsou zavřené.
nejdou budíky
Re: nejdou budíky
[quote=Greeny post_id=948617 time=1624617712 user_id=9323]
[quote=Gabo post_id=948615 time=1624595815 user_id=2233]
Ekonoměr v podstatě počítá poměr rychlosti a otáček a podle toho ukazuje hodnotu.
[/quote]
Uričtě to není poměr rychlosti a otáček. Je to poměr rychlosti a délky vstřiku, co má jako impulz z řidicí jednotky. Proto taky když vyměníš například M40 za M20B20 která má menší vstřiky, ale za to jich má šest, tak ti bude ekonoměr ukazovat špatně. A zároveň, když brzdíš motorem klidně v 5000 otáčkách, tak ekonoměr ukáže nulu, protože vstřiky jsou zavřené.
[/quote]
Je to tak, uvedený příklad výměny motorizace řeší u plasťáka Code stecker v budíkách/BC2, který obsahuje mimo jiné informaci o jakési výchozí hodnotě délky otevření vstřiku.
Tzn. jak píšu, když s E30 občas jezdím, není problém. Po odstávce cca. půl roku je třeba jet např. 1 hodinu, než začne ekonoměr ukazovat normálně. Do té doby do cca. 2800 ot/min. ukazuje spotřebu 0 a výše pak zas max.
[quote=Gabo post_id=948615 time=1624595815 user_id=2233]
Ekonoměr v podstatě počítá poměr rychlosti a otáček a podle toho ukazuje hodnotu.
[/quote]
Uričtě to není poměr rychlosti a otáček. Je to poměr rychlosti a délky vstřiku, co má jako impulz z řidicí jednotky. Proto taky když vyměníš například M40 za M20B20 která má menší vstřiky, ale za to jich má šest, tak ti bude ekonoměr ukazovat špatně. A zároveň, když brzdíš motorem klidně v 5000 otáčkách, tak ekonoměr ukáže nulu, protože vstřiky jsou zavřené.
[/quote]
Je to tak, uvedený příklad výměny motorizace řeší u plasťáka Code stecker v budíkách/BC2, který obsahuje mimo jiné informaci o jakési výchozí hodnotě délky otevření vstřiku.
Tzn. jak píšu, když s E30 občas jezdím, není problém. Po odstávce cca. půl roku je třeba jet např. 1 hodinu, než začne ekonoměr ukazovat normálně. Do té doby do cca. 2800 ot/min. ukazuje spotřebu 0 a výše pak zas max.
Re: nejdou budíky
No nic, tak jsem se ztrapnil ... Ja to tak nejak podobne myslel. Vzdyt je to logicke, ta u me asi mela slabsi chvilku kdyz jsem to psal. Kazdopádne bych spoje v budikach propajel ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Re: nejdou budíky
Nevím, jestli jsem špatně hledal, ale nenašel jsem tu odpověď na nefunkční ukazatel okamžité spotřeby a na nefunkční počítadlo najetých km. U toho nefunkčního počítadla hádám, že jen v době "života na fóru" se ten problém neřešil, protože ozubená kolečka v budících se začala rozpadat až o dost let později. Nicméně pořád to tu považuji za nejlepší zdroj informací k údržbě a opravám, tak mi přijde, že by byla škoda, kdyby se tu ty informace neobjevily.
Pokud jsem načetl správné info, problémy s budíky jsou často způsobené vybitými baterkami v budících na SI boardu. Především starší baterky (asi NiCd) někdy vytekly a rozežraly spoje. U novějších lithiových to vytečení prý takový problém nebyl.
Kromě toho ale někdy problém způsobilo "navrtání" SI boardu při montáži budíků, kdy je potřeba být opatrný na použití správných vrutů. Používají se tam dvě délky a pokud člověk použije při montáži delší, šroubem si SI board navrtá a přeruší nějaká "vedení". To se povedlo mně...
Pokud jsem načetl správné info, problémy s budíky jsou často způsobené vybitými baterkami v budících na SI boardu. Především starší baterky (asi NiCd) někdy vytekly a rozežraly spoje. U novějších lithiových to vytečení prý takový problém nebyl.
Kromě toho ale někdy problém způsobilo "navrtání" SI boardu při montáži budíků, kdy je potřeba být opatrný na použití správných vrutů. Používají se tam dvě délky a pokud člověk použije při montáži delší, šroubem si SI board navrtá a přeruší nějaká "vedení". To se povedlo mně...
