Motor K.O. ??

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od DVORIS » 18. 04. 2016 21:03

Nechalo to nějakou stopu na čepu klikovky?

Uživatelský avatar
Havran
Příspěvky: 286
Registrován: 25. 07. 2003 09:25
Bydliště: Praha - Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od Havran » 19. 04. 2016 06:59

Kluci, já nechci vůbec tůnit jako jezdit. A nevím kde teď budu shánět motor/polomotor v nějakým smysluplným stavu... Pan Bezoušek říkal abych se pokusil najít kliku a ojnice nebo celý motor. Myslel jsem, že těmahle sračkama tyto motory netrpí. Prý jsem buď jel bez oleje - NE nebo možná viskozita, je fakt že jsem dával 10w40.

To Dvotis: nevím, motor jsem neviděl, je u kluků Bezoušků, ale můžu se zeptat

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od MattyX » 19. 04. 2016 08:18

Jako to je těžký - nic ve zlém, ale pokud tomu úplně nerozumíš, nemá cenu se tady pouštět do internetové generálky motoru.
Ta problematika je trochu složitější...
Motor má najeto bambilionkrát kolem světa, buh ví, jak se tomu choval někdo před tebou a prostě se to stalo. To video co jsi sem postoval tomu zcela určitě pomohlo :-) :lol:
Jednoduchý postup - vyhodit kliku ven, změřit, buď zkusit brus, pokud to vyjde a není to brambora sjetá do hoven, jinak sehnat druhou použitelnou...
Pokud potřebuješ i ojnici , tu třeba jednu z B25 klidně poskytnu, Kliku bohužel už žádnou nemám.

lubeec
Příspěvky: 496
Registrován: 24. 12. 2009 14:07
Bydliště: Brno

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od lubeec » 19. 04. 2016 09:02

Kdyztak mam kliku+6ks ojek z m20b27

Uživatelský avatar
Havran
Příspěvky: 286
Registrován: 25. 07. 2003 09:25
Bydliště: Praha - Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od Havran » 21. 04. 2016 19:06

Kluci, jen chci poradit, nehodlám tohle dělat sám, ale sehnat motor nebo spodek na M20B25 je poměrně oříšek. Motor bude dělat člověk, který se tím živý a co vím, tak je za jeho práci docela uznáván. Nemá dobrý zkušenosti s frézováním kliky, údajně je to pouze dočasný řešení. Rád bych to měl pokud možno na další bambilion km. Nemyslím, si že by ta moje měla najeto nějaký extrémy mám ji už 15let a před tím dovoz z Německa, ted je na budíku necelých 170tis.

K věci. Momentálně se mám nabídku na ojnice a kliku z ety od Lubeece, bohužel mám bezkat a údajně se musí cosi upravit na pístech. Co se přesně musí upravit? Kdyby se vám někomu náhodou válel polomotor z týhle káry tak neotálejte s nabídkami.

lubeec
Příspěvky: 496
Registrován: 24. 12. 2009 14:07
Bydliště: Brno

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od lubeec » 21. 04. 2016 21:57

Bezkatovy pisty v dolni uvrati koliduji s klikou-b27
Musi se odstranit kousek steny v dolni casti pistu.
Nebo pouzit pisty z katove verze ty uz maji pozadovany tvar
Mam i pisty z ety 95kw ale ty maji mensi kompresni pomer.

Uživatelský avatar
Havran
Příspěvky: 286
Registrován: 25. 07. 2003 09:25
Bydliště: Praha - Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od Havran » 20. 05. 2016 09:58

Zdravím, když už dělám drahou G.O. motoru, nechci nic ponechat náhodě a tak mě zajímá jaká je životnost olejového čerpadla? Nikde jsem nečetl, že by selhávaly, a že vydrží věčnost... Bohužel skladem v DE už nejsou a dodání v nedohlednu. Je tam něco, co by se mělo/mohlo zrepásnout?

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od MattyX » 20. 05. 2016 12:45

Olejové čerpadlo se dá kompletně rozdělat a člověk co to dělá by ti měl říct tohle je špatně, tohle je dobře.
Ve finále se nejčastěji vysere hliníkový obal, kdy se šponka dostane mezi ozubená kola a obal, šponka udělá šponku a jsou z toho přesýpací hodiny.
Já mám v motoru čerpadlo z roku 84 (dle nálitku) a bylo to nejlepší který jsem z toho šrotiště vybral - maže plnej tlak a při správných otáčkách.
Jediné co se může pokazit je přetlaková pružina, jinak je to tak primitivní systém, že se musí jedině vydřít aby nefungovalo...

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od Huska » 20. 05. 2016 19:26

olejová čerpadla na BMW nejvíce trpí na povolování šroubů (kdysi se mi to stalo na M10tce a ted jsem to nechal kontrolovat na M62 která tímto trpí často) jinak tak jako všechna auta na zasraný sací koš. Takže stačí kontrola jak píše mattyx .. rozebrat vizuálně zkontrolovat a vyčistit .. nic víc není potřeba.

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od Iwan » 27. 05. 2016 05:27

Mam spodek z b24 kdybys chtěl
V dobách dřívějších to každej nutně potřeboval do ety :)
Tak jestli chceš ... Má najeto min 3x tolik, ale je kovaná ;)

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od MattyX » 28. 05. 2016 12:43

Už koupil kliku ze silné ety ;)

Uživatelský avatar
Havran
Příspěvky: 286
Registrován: 25. 07. 2003 09:25
Bydliště: Praha - Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od Havran » 10. 06. 2016 14:51

Zdravím pánové,

tak jsem si ho v úterý vyzvednul po G.O... Sice to stálo raketu, ale už teď je auto o poznání živější hlavně v nízkých otáčkách - teda aspoň připomíná 325i, původní kroužky se po vytažení pístů rozpadly, takže komprese před renovací byla minimální. Údajně bych měl 3-4tis km zajíždět nevytáčet přes pět tisíc a hlavně nepodtáčet + variabilní tempo. Pak vyměnit olej a dát mu napít. Tímto bych rád poděkoval Lubeecovi a Matyxovi za dodání kliky a ojnic, všem ostatním děkuji za rady.

Mimochodem na kolik vyjde nová vačka a vahadla? Dá se sehnat nová vačka nebo koupit upravenou? Rád bych eště pořešit šelest ventilů.

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od MattyX » 10. 06. 2016 21:07

Vačku můžeš koupit novou dbilas a nemusíš kupovat i nějak extra ostrou, klidně nějakou 264-272 třeba a bude to pohoda ;)

vahadla josu horší - nové origo nekoupíš, FEBi za chvilu praskne podle nálady, a potom jsou drahé kovanice :-/ nebo koupit jako já 5 motorů a z toho vybrat 12ks v top stavu :)

Uživatelský avatar
Havran
Příspěvky: 286
Registrován: 25. 07. 2003 09:25
Bydliště: Praha - Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od Havran » 11. 06. 2016 13:15

Teď jsem o tom četl. Na r3vlimited.com doporučují vahadla od Ireland Ingeneering přesněji tyto https://www.iemotorsport.com/bmw/E30-va ... armHD.html údajně je dávají i do poštelovaných motorů a vydrží... poslal jsem poptávku protože na webu jsou out of stock. Tak uvidíme. Na kolik vyjde ta vačka a kde případně koupit?

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od MattyX » 11. 06. 2016 14:52

Když budeš chtít vacku tak dej vědět, usetrim ti za postu z dbilasu... Je to kolem 400e. Kouknu na dbilas.de do eshopu.

Vahadla od IE v pořádku, ale chtějí za postu 100$ plus náklady na čelní řízení eventuálně.
Dají se koupit i od bimmerheads a nebo metricmechanics :-) ale ta cena je podobná.... :-)

Uživatelský avatar
Havran
Příspěvky: 286
Registrován: 25. 07. 2003 09:25
Bydliště: Praha - Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor K.O. ??

Příspěvek od Havran » 24. 06. 2016 10:46

Jj koukám, můj debit se na to momentálně netváří, ale časem dám vědět.

Dík

Odpovědět