Dobijeni + kontrolky M20B25

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4267
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Dobijeni + kontrolky M20B25

Příspěvek od Gabo » 02. 02. 2016 17:35

Mam problem s dobijenim. Vcera to bylo v pohode.
Rano jedu k doktorovi, po celou jizdu mi mirne svitila kontrolka dobijeni, brzd a rucky. Kdyz zapnu zapalovani, kontrolka dobijeni se nerozsviti uplne sviti jen kapku. Koupil jsem multimetr a v palubni siti (na svorkach baterky)bylo pod 12V i pri behu motoru. Takze altik KO. Dojel jsem nejak domu, narouboval jsem tam nouzove altik z favorita, nyni pri behu motoru mam v siti (na svorkach baterky) 13,3~13,5 V, coz by melo byt spravne, ale kotrolky dobijeni, brzd a rucky mzouraji porad. Altik povezu na repas, ale co dal?

Nemate nekdo tip, co zkontrolovat/vymenit? Disponuju obyc. multimetrem ...

Dekuju za radu
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4267
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Re: Dobijeni + kontrolky M20B25

Příspěvek od Gabo » 02. 02. 2016 18:47

Tak jsem ted jel domu a zjistil jsem ze to asi dela denni sviceni. Kdyz rozsvitim svetla, kontrolky zhasnou. Zkousel jsem z denniho sviceni vytahnout pojistku, kontrolky tez nesviti. Je mozne ze denni sviceni proslehnu altik na odchodu do vecnych lovist? Mam denni sviceni pripojene na vystup z altiku ...

EDIT: Ještě jsem zjistil, že když zapnu zapalovani, tak mi nesviti kontrolka dobijeni. Kruci to je nejake divne. Nevite někdo, kde by se daly najít elektricka schémata "pro blbce"?

Dalsi edit: dneska jsem zkousel promerovat opet dobijeni, a altik dava jen 12,5V. Je pravda, ze nevim, v jak dobre kondici byl, dlouho se valel doma a byl kupovan jako jetej. No nemam z toho radost. Na puvodnim aletiku jsou ko uhliky, jel uz jenom jeden uhlik a jsou projete drazky na rotoru. Zejtra mi ho mechanik poveze na repas.

Nicmeme mi porad nejde do hlavy, proc mi nesviti kontrolka dobijeni, kdyz zapnu zapalovani. Zarovka urcite praskla neni, protoze pokud zapojim denni sviceni, ve kterem je taky chyba, tak dobijeni sviti spolu s ruckou a kontrolkou brzd ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Re: Dobijeni + kontrolky M20B25

Příspěvek od M40TURBO » 04. 02. 2016 18:09

na kontrolce dobíjení je plus po zapnutí klíče druhý drát vede na svorku D+ na altíku pokud alternátor nedobíjí je na svorce d+ mínus proto žárovka svítí jakmile začne altík dobíjet na d+ se objeví plusové napětí a proto kontrolka zhasne. Drát ze svorky na kontrolku vede přes motorový konektor pin 1 modrý tenký drát. Když odpojíš motorový konektor na straně kabeláže do motoru musí být minimální odpor proti kostře pokud nebude je vadný regulátor na altíku

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4267
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Re: Dobijeni + kontrolky M20B25

Příspěvek od Gabo » 05. 02. 2016 08:25

Tak ty kontrolky jsem asi vyřešil - protože Favo altik nemá na připojení d+ šroub ale konektor, dělal jsem si tam redukci a ta mi asi vypadla.

Nicméně stále nechápu, proč se mi při nefunkčním altíku mžouravě rozsvěcela a stále svítil kontrolka dobíjení, brzd a ručky. Svítilo to takto při zapnutí zapalování a při běhu motoru ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Odpovědět