Hučení zezadu, zejména při brždění motorem

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Hučení zezadu, zejména při brždění motorem

Příspěvek od Jrk » 01. 05. 2010 16:55

Jel jsem po dálnici cca 100 km/hod. Při sundání nohy s plynu a snaze dálnici výjezdem opustit se začaly ze zadní části vozidla ozývat prapodivné zvuky. Hučení, tězko říci jestli kovové, každopádně hodně hlasité.

- Ozývají se intenzivněji při brždění motorem již od nízkých rychlostí cca 20 km/hod.
- Zvuky nejsou závislé na projíždění zatáček.
- Jsou přímo úměrné rychlosti (z tohoto usuzuji, že se něco stalo za převodovkou).
- Při přidání plynu nejsou zdaleka tak hlasité.
- Při nadzvednutí jednoho ze zadních kol, lze normálně protočit (nemám samosvor), obě stravy stejně.
- Při zvednutí obou zadních kol, a "jízdě na místě" se zvuky neozývají ani tři povolení plynu. Diferenciál vydává zvuky adekvátní svému věku.
- V oleji diferenciálu jen nepatrné množství kovových pilin do velikosti cca 0,3 mm.
- S ložiskem středového uložení kardanu je možno pohnout - má ve své objímce vůli - má to tak být? Je uložení tohoto ložiska pryžové, nebo je natvrdo nalisované do svého držáku a okolní guma je jen prachovka?

Kde bych měl hledat chybu? Co se mi přihodilo? Diferenciál? Ložisko kardanu?

Za rady předem děkuji :roll:
E30 316i Touring

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 01. 05. 2010 17:24

Podle popisu to vidím na poškozenej modul zubů u hrušky/talíře diferenciálu... Zkus tam hodit jinej diff a uvídíš... Poškozený zuby se dají snadno poznat, když diff otevřeš.
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 01. 05. 2010 19:39

Diferenciál. U mě ted skučí spéra třeba když se otáčím na místě. Nevím jestli je to normální.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 01. 05. 2010 20:18

difer
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Díky

Příspěvek od Jrk » 01. 05. 2010 21:43

Díky za odpovědi! Mrknu na to :wink:
E30 316i Touring

Uživatelský avatar
Oveczka
člen E30.cz
Příspěvky: 110
Registrován: 27. 06. 2009 20:31
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Oveczka » 03. 10. 2010 12:31

Přišel jsi na to? Docela by mě zajímalo, co to bylo, protože mám možná to samý. Hlavně při brždění motorem, ale i když jen vyřadím a nechám auto dojíždět bez brzdy, tak se mi začne ozývat nějaký klepání. Nevím jak ten zvuk popsat. Když přidám plyn, tak to přestane.

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Diferencial

Příspěvek od Jrk » 03. 10. 2010 15:49

Ano, byl to diferenciál. Závada se projevovala úplně stejně, jak popisuješ. No ven jsem ho dostával asi týden, nakonec přišla na řadu flexa... Z každé strany jeden šroub na poloose nešel, mršky. Zpátky jsem ho dával sám, za pomoci zvedáku, a měl jsem to asi za 2 hodinky hotové.
E30 316i Touring

Uživatelský avatar
Adam Lipský
Příspěvky: 141
Registrován: 01. 07. 2007 20:31
Bydliště: Týn n/Vlt.

Příspěvek od Adam Lipský » 04. 10. 2010 00:22

Ano, je to jednoznačně špatný diferenciál - přesně to se mi už jednou stalo. Mimochodem, nešly mi pořádně nasadit ty šrouby co jsou seshora na deferenciálu. Teď jezdím jenom se třemi šrouby, čtvrtý jsem tam nedokázal dát.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 10. 2010 11:21

Adam Lipský píše:Ano, je to jednoznačně špatný diferenciál - přesně to se mi už jednou stalo. Mimochodem, nešly mi pořádně nasadit ty šrouby co jsou seshora na deferenciálu. Teď jezdím jenom se třemi šrouby, čtvrtý jsem tam nedokázal dát.
mirne skrizena napravnice - my sme to resili u kamarada tremi srouby a jednim steftem, na kterej sla pak seshora matka
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 828
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučení zezadu, zejména při brždění motorem

Příspěvek od Greeny » 22. 11. 2015 16:39

využiju stávajícího topicu, ikdyž nemám úplně stejný problém.

takže - mám hluk od zadní nápravy, který se ale objevuje jen ve specifickém režimu - typicky jízda z velmi mírného kopce, zařazená rychlost a lechtání plynu tak, že ani nezrychluju, ani nezpomaluju. Prostě ani brzdění motorem, ani tah. Stačí buď úplně pustit plyn nebo přidat a zvuk zmizne. Je to jakýsi chroupavý zvuk, přirovnal bych to možná k mletí tvrdých ořechů :) V ostatních režimech v klidu, jen při plné akceleraci ve vyšších otáčkách pozoruju mnohem tišší cyklický hučivý zvuk, taky od zadu, ten bych ale ani neřešil.

Kde hledat chybu? Diff? Polosy? Středové uložení? Hardyna? Ložiska, siláče..? Těžko něco zkontrolovat, zdá se mi že poloosy i diferenciál mají nějakou vůli (aby ne, na 28 let starém autě), nevím jestli je to v normě nebo ne. Hardyna vypadá opticky vpohodě, ale nová taky není, ale celkově ji podezřívám asi nejmíň. Stav středového uložení vůbec netuším, posledních 50 tisíc km jsem ho ani neviděl. Silentblok diffu opticky v pohodě.

Je jasné, že to něco z těch vyjmenovaných komponent bude, ale ani jedna z nich se nemění úplně nejjednodušeji, proto se mi nechce jen tak přehazovat a zkoušet.. ideálně kdyby měl někdo totožnou zkušenost

Odpovědět