M42 ISO - jde na 3 válce

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
JiGi
Příspěvky: 75
Registrován: 05. 10. 2009 15:14
Bydliště: Olomouc

M42 ISO - jde na 3 válce

Příspěvek od JiGi » 28. 09. 2014 21:30

Ahoj kluci...řeším ted s kamarádem mechanikem můj novej přírustek -bmw e36 1.8is M42...byl tam špatnej motor,tak se koupil druhej,ale bohužel jsou i stím novým problémy :(

Po výměně motor nechtěl chytnout (zjistili jsme že předchozí majitel dělal nějakou go hlavy,rozvody a od té doby mu už nechytnul)...Prostě kup na prd...

Bylo zjištěno že: po udělání rozvodů otočil předchozí majitel vačky o 90° a hlavně ve šteklech prohodil vačky EAE a AEA, takže jednoduše, sácí za výfuk, po opětovném správném nastavení rozvodu nám motor šlape na 3 válce.

Co myslíte ohnutej ventil, a nebo nepálí jen jedna svíčka ?? že by odešla cívka..
Dalším krokem chceme udělat změření tlaků...Setkal se někdo s něčím podobným?
ex Bmw 320i chrom/323i e30
ex Bmw 318i e36 winter car
Bmw 525i vanos e34 leštěnka
Bmw 318is/323i e36 kupé - do práce

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 28. 09. 2014 21:48

po otočení vaček o 90" bych začal měřením tlaků :D
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
JiGi
Příspěvky: 75
Registrován: 05. 10. 2009 15:14
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od JiGi » 28. 09. 2014 21:52

MattyX píše:po otočení vaček o 90" bych začal měřením tlaků :D
No v týdnu jdeme na to...tak jsem zvědavej :/ je to moje první IS a už je začínám nesnášet :D
ex Bmw 320i chrom/323i e30
ex Bmw 318i e36 winter car
Bmw 525i vanos e34 leštěnka
Bmw 318is/323i e36 kupé - do práce

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 29. 09. 2014 12:22

jak psal matty no, zmer tlaky a hned budes vedet jestli jsou ohle ventily nebo to je jen neco jako civka / svicka :)
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 29. 09. 2014 12:23

jak psal matty no, zmer tlaky a hned budes vedet jestli jsou ohle ventily nebo to je jen neco jako civka / svicka :)

// SHIT DOUBLE POST! :lol:
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
JiGi
Příspěvky: 75
Registrován: 05. 10. 2009 15:14
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od JiGi » 01. 10. 2014 17:48

tak jsme změřili tlaky a na každém válci jsou mezi 9 - 9,5 :(
Hlava teda půjde dolů a uvidíme jakej bude stav... Dá se poznat podle těch hodnot,jestli to vypadá na ty ventily? nebo je ten motor k.o úplně
ex Bmw 320i chrom/323i e30
ex Bmw 318i e36 winter car
Bmw 525i vanos e34 leštěnka
Bmw 318is/323i e36 kupé - do práce

Uživatelský avatar
JiGi
Příspěvky: 75
Registrován: 05. 10. 2009 15:14
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od JiGi » 01. 10. 2014 19:15

takže až na těsnění je hlava ok,včetně ventilů :(
ten motor je teda k.o....Řešil ste někdo generálku Isa,jestli se do toho pouštět,na kolik to vyjde?

Jinak tímto bych chtěl upozornit hlavně Olomoučáky na Ivana Sigmunda (údajně fanda bmw),měl by být od Uničova. Prodával na bazosu Is motor stím,že ten motor je ok a plně funkční... tel .739611276 Doporučuju nic od něj nekupovat
ex Bmw 320i chrom/323i e30
ex Bmw 318i e36 winter car
Bmw 525i vanos e34 leštěnka
Bmw 318is/323i e36 kupé - do práce

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 01. 10. 2014 19:30

zrepasuj si hlavu a bude to ok, bmw motory neodchazej na spodek nejak drasticky. zabrousit ventily, vycistit atd. kde to delaj budou vedet. pokud do toho chces investovat vic tak vymenit i voditka. ten tlak ti unika pres ventily.
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 01. 12. 2014 07:04

Čau pánové, už sem muj problém řešil na fb nabmw gangu, ale víc hlav víc ví.. Dělali jsme rozvody na motoru M42B18 318iS z e36 (rok 92 ještě zapojení zapalovacích cívek každé zvlášť z motorové elektriky, ne jedním konektorem jako u novějších). Rozvody jsme nastavili dle přípravků přesně, při startování se startér v určitém momentě prostě zakousnul/zastavil a průběh točení startování nebyl hladkej, spíš kousavej až mi přišlo že si motor chvíli poposkakuje. Střílení do sání a pdoobný příšerný zvuky proběhly. Tlak ve válcích ok, rozvody nastavený.. Taky to tipujete na špatný zapojení zapalovacích kabelů nebo vás napadá i jiný příčiny? Díky moc

pitrisek
Příspěvky: 579
Registrován: 24. 08. 2009 01:08
Bydliště: Mladá Boleslav,Česká Lípa

Příspěvek od pitrisek » 01. 12. 2014 07:18

Cus. Resil jsem stejny problem u me m30b28. Mel jsem prehazenej rozdelovac. Starter sotva tocil a kdyz uz se trochu rozebehl,tak se motor na raz zastavil. Takze to mas urcite take blbe zapojene. A jeste se podivej na kostru motoru.
Akt. e28 525tds, e28 540i,e32 730i

Jirkoj-uplakánek, mimo realitu :lol: .

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 01. 12. 2014 19:57

Ok. Ještě se chci zeptat, zda má i zapojení cívek z motorové elektriky nějaké pořadí? Pokud ano, nemáte někdo nějakou radu/obrázek/schéma, jak to zjistit který konektor na kterou cívku a který kabel z cívky na svíčku?

Děkuju

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 02. 12. 2014 13:43

Najdi si elektrické schéma na iso, najdi si výstupy z řídící jednotky (pinout - schéma konektoru ŘJ). Potom si v tom elektrickém schématu najdi výstupy na cívky (1,2,3,4) - je to označeno číslem na konektoru ŘJ. Teď si vezmi multimetr a nastav si ho na zkrat nebo na odpor. Jeden drát na příslušný pin v konektoru ŘJ a druhým zkoušej postupně cívky ;) Podle toho poznáš která je která... snad se chápem ;)

Najdeš to tady: http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm

je v tom všechno, i ten pinout ŘJ ;) ať víš k jakému pinu přiřadit jaké číslo. Hodně zdaru...co já se toho takhle naměřil, aby bylo všechno v cajku :D
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Re: M42 ISO - jde na 3 válce

Příspěvek od james1991 » 15. 12. 2014 12:09

Tak se zadařilo, bylo to vše zapojením cívek. Dál se ale vysraly další věci:

1.) Po nastartování lezla teplota přes "polovinu", viskóza je v pohodě, ale vim, že jsem to neodvzdušnil, to by mohl být problém s tou teplotou ne?

2.) Před časem nedobíjel alternátor a přesto nesvítila kontrolka dobíjení. Alternátor byl vyměněn za jiný a teď po nastartování auto běží normálně, ale po zapnutí topení začlo všechno pohasínat a auto začalo zdechávat. Napadá vás něco?

Díky moc

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Re: M42 ISO - jde na 3 válce

Příspěvek od james1991 » 16. 12. 2014 19:22

Nikdo nic?

Ondra_S
člen E30.cz
Příspěvky: 118
Registrován: 15. 12. 2013 21:46

Re: M42 ISO - jde na 3 válce

Příspěvek od Ondra_S » 19. 12. 2014 15:18

Pokudti chybí(nebo nemá kontakt) kostřící kabel mezi kastlí a motorem, bude kolísat dobíjení, otáčky motoru a bude fixlovat i ručička teploměru....

Odpovědět