Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
-
Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Francis » 01. 06. 2004 17:54
Ládínek píše:bruno píše:Naplnim si to sám R12ctkou.
Mně zajímá ta R12, co to je a tak??? Teď sem koupil 325 s klimačkou a je prázdná... Tak jestli si to můžu naplnit sám, proč ne???
R12 je chladivo, ktere zakon zakazuje vyrabet a prodavat. V novejsich autech se pouziva R134a, ke kteremu je nutne pouzit jiny olej nez k R12. Jenze starym kompresorum novy olej nevyhovuje, ba primo skodi. Problem tedy neni ani tak v chladivu jako spis v mazivu

-
Montyjack
- Příspěvky: 859
- Registrován: 21. 05. 2004 19:21
- Bydliště: Cheb
Příspěvek
od Montyjack » 02. 06. 2004 18:56
To taky,Hlavně když se smíchá R12 s R134a vznikne žíravina která zniží kompresor a ostatní díly jako třeba těsnění.Bud se to naplní starou náplní R12 ale tu ti dneska málokdo dá nesmí se plnit jsou povoleni jen náhrady toznamená že si za 5000,-koupíš neutralizačni plyn ten tam stříkneš pak ještě pár uprav a mužeš už jen plnit R134a.Ten neni nic moc.Moc tomu nesvětčí ani moc nechladí.Nejlepší je sehnat R12ctku a nechat sito naplnit.Plnit to muže kdokoly kdo má tu mašinku k plnění většinou klimatyzér. Patří tam 1100g a at ti tam dá tak 20ml oleje.Neni naškodu když tam necháš dát i barvyvo.
Kdyžtak mi napiš SZ
-
Mirek
- Příspěvky: 1089
- Registrován: 09. 02. 2004 11:46
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Mirek » 02. 06. 2004 19:21
bruno píše:za 5000,-koupíš neutralizačni plyn
a taky sadu na přetěsnění v BMW 4600,-
bruno píše:Patří tam 1100g
já jsem našel v ETK 975g
z E 30 bych vyrost kdybych měl na
tohle
-
Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Francis » 02. 06. 2004 19:28
1) Nahrada za R12 existuje, a ne jen jedna. Neni treba prechazet na R134a, staci zvolit spravnou nahradu a neni pak treba neutralizovat nebo pouzit retrofit kit.
2) Problem neni v chladivu R134a, ale v oleji ktery se s timto chladivem kombinuje, nekterym starsim kompresorum nesvedci
3) 1100g chladiva je moc, na stitku mam napsano 975g (to uz psal Mirek)
-
Mirek
- Příspěvky: 1089
- Registrován: 09. 02. 2004 11:46
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Mirek » 02. 06. 2004 19:35
Francis píše:1) Nahrada za R12 existuje, a ne jen jedna...
to jo, ale třeba R 22 se prodává v nevratných obalech 10 nebo 13 kg-samozřejmě musíš odebrat celé balení-5000,-, protože každý chlaďař dnes má jen R 134a
z E 30 bych vyrost kdybych měl na
tohle
-
Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Francis » 02. 06. 2004 19:47
Mirek píše:to jo, ale třeba R 22 se prodává v nevratných obalech 10 nebo 13 kg-samozřejmě musíš odebrat celé balení-5000,-, protože každý chlaďař dnes má jen R 134a
Staci znat spravneho chladare. Ja s doplnenim nemivam problem, resp. musim ho presvedcit aby si na me udelal cas.
-
Jirka325
- Příspěvky: 2335
- Registrován: 20. 06. 2003 01:36
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Jirka325 » 03. 06. 2004 04:14
Hmmm, tato debata mi neco pripomina...
-
Montyjack
- Příspěvky: 859
- Registrován: 21. 05. 2004 19:21
- Bydliště: Cheb
Příspěvek
od Montyjack » 03. 06. 2004 20:31
Ještě bych měl dotaz.Jak zvednu otáčky motoru při zapnuté klimě?Mam chromáka a budu ji dávat do plastáka (TD).hm?

-
Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Francis » 03. 06. 2004 20:40
bruno píše:Ještě bych měl dotaz.Jak zvednu otáčky motoru při zapnuté klimě?Mam chromáka a budu ji dávat do plastáka (TD).hm?


Proc zvedat otacky? Asi toho o BMW nebo jinych motorech moc nevis

Motory se vstrikovanim maji automatickou regulaci volnobehu, takze pri zapnuti klimy se samy udrzi na stejnych otackach. No a v tahu maji dostatek vykonu ...
-
Montyjack
- Příspěvky: 859
- Registrován: 21. 05. 2004 19:21
- Bydliště: Cheb
Příspěvek
od Montyjack » 03. 06. 2004 20:55
Vym toho víc než tušíš.

Samozdřejmě to vym že ta el to umí ale taky musí vědět že jsem ten kompresar zapnul.Mě vždycky padnou otáčky na 600-500 nebo chcípne.veměstě musim klimu vypínat.Při motáži se propojuje a ukostřuje kabel u řj motoru ale mam jen návod na plastáka a já mam chromáka

-
Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Francis » 03. 06. 2004 20:59
bruno píše:... Samozdřejmě to vym že ta el to umí ale taky musí vědět že jsem ten kompresar zapnul...
Nemusi, ale nemusi. Vse je rizeno jen a pouze otackami. Ridici jednotka hlida otacky motoru a kdyz jsou mimo nastavenou hodnotu proste prida nebo ubere palivo. Mam klimu z chromaka 325iX v plastaku 325iX a nemam problem s volnobehem.
-
Montyjack
- Příspěvky: 859
- Registrován: 21. 05. 2004 19:21
- Bydliště: Cheb
Příspěvek
od Montyjack » 03. 06. 2004 21:14

čim to teda je?žeby komresor šel stěžka?
-
Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Francis » 03. 06. 2004 21:20
Jednoduchy test: Zastav nekde, zarad jednicku a zkus se BEZ PLYNU a s citlivou nohou na spojce rozjet. Motor by mel stale drzet svych +-750 rpm. Nekde jsem zahledl ze jsi psal o TD, jde tedy o motor 324td?
-
Montyjack
- Příspěvky: 859
- Registrován: 21. 05. 2004 19:21
- Bydliště: Cheb
Příspěvek
od Montyjack » 03. 06. 2004 21:30
to jsem jednou skoušel to funguje.auto jede na volnoběh.tam bude nějaká záludnost.
Jo koukal jsi spravne mam i 324td
-
Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Francis » 03. 06. 2004 21:41
bruno píše:... Jo koukal jsi spravne mam i 324td
No a ta klima je tedy u jakeho motoru? U td?
-
Montyjack
- Příspěvky: 859
- Registrován: 21. 05. 2004 19:21
- Bydliště: Cheb
Příspěvek
od Montyjack » 03. 06. 2004 21:51
Ta klima je v 320i tam blbnou ty otáčky.Později jí budu montovat do 324td z té 320i.Nevim jestly tam budou taky blbnout ty otáčky,snad ne.
-
Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Francis » 03. 06. 2004 22:11
bruno píše:Ta klima je v 320i tam blbnou ty otáčky.Později jí budu montovat do 324td z té 320i.Nevim jestly tam budou taky blbnout ty otáčky,snad ne.
Ona 320i ma L-Jetronic nebo Motronic?
-
Montyjack
- Příspěvky: 859
- Registrován: 21. 05. 2004 19:21
- Bydliště: Cheb
Příspěvek
od Montyjack » 05. 06. 2004 10:53
Tušim že L tronic.Jak pozam L tronic u bmw?

-
Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Francis » 05. 06. 2004 11:04
bruno píše:Tušim že L tronic.Jak pozam L tronic u bmw?

320i: L-Jetronic ma nahore na sacim potrubi sedmy vstrik pro studeny start, volnobeh rizeny podtlakovym postrkem na skritici klapce a rozdelovac vlevo dole za alternatorem, Motronic NEMA sedmy vstrik, ma volnobeh rizeny ventilem skrticim vzduch a rozdelovac ma vpredu na hlave na konci vacky.
-
stonx
- Příspěvky: 23
- Registrován: 23. 10. 2007 23:37
- Bydliště: Nové Město nad Metují
Příspěvek
od stonx » 05. 07. 2014 13:07
Shanim kompresor na 324TD,mam ho k.o. musim sehnat primo z TD,nebo jestli mi da nekdo radu s cim je to shodne. Mam tam BEHRa a na neho nikde nic k mani od distributoru autochladirenskych veci.