Mlhovky - nesvítí

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
zero_ozero
Příspěvky: 77
Registrován: 12. 12. 2013 21:20
Bydliště: Hradec Králové

Mlhovky - nesvítí

Příspěvek od zero_ozero » 14. 01. 2014 20:57

Zdarec panové, potřeboval bych radu. Třícu nemám dlouho, tak se omlouvám za možná banální dotaz/dotazy. Koupil jsem si mlhovky, připojil na kabely pod narazníkem, které se tvářily, že patří k mlhovkám. Zkontroloval pojistky č 29.30 + relé a zkusil rozsvítit. Bohužel bez úspěchu. Nevím, jestli používám správný čudl (vedle ovladače světel), ale rozsvítí se mi pouze kontrolka zadních mlhovek, předek ani ťuk. Zachrání mě někdo?
Naposledy upravil(a) zero_ozero dne 16. 03. 2014 21:51, celkem upraveno 3 x.
Brzda, plyn.. to je to, oč tu běží...

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 14. 01. 2014 21:12

Máš dvoutlačítko na mlhovky (vyměnil jsi ho za jednotlačítko) ?
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

zero_ozero
Příspěvky: 77
Registrován: 12. 12. 2013 21:20
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od zero_ozero » 14. 01. 2014 21:19

Aha, tady bude zakopanej pes, bylo mi divný, že by to chodilo jen na jednu polohu. Takže potřebuju přepípnač. Neměl by ho někdo?
Brzda, plyn.. to je to, oč tu běží...

zero_ozero
Příspěvky: 77
Registrován: 12. 12. 2013 21:20
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od zero_ozero » 14. 01. 2014 23:22

Dočasné řešení než seženu přepínač? Bylo by možný spojit zadní mlhu s přední? Stačilo by propojit dráty v přepínači? Je tam 30A relé, což by podle mě mělo stačit na 3 žárovky.
Brzda, plyn.. to je to, oč tu běží...

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 14. 01. 2014 23:40

zero_ozero píše:Dočasné řešení než seženu přepínač? Bylo by možný spojit zadní mlhu s přední? Stačilo by propojit dráty v přepínači? Je tam 30A relé, což by podle mě mělo stačit na 3 žárovky.
Přepínač mám, viz SZ. Osobně bych nic nebastlil.
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

zero_ozero
Příspěvky: 77
Registrován: 12. 12. 2013 21:20
Bydliště: Hradec Králové

Mlhy nesvítí

Příspěvek od zero_ozero » 02. 03. 2014 13:49

Opět prosím o radu ohledně mlhovek, jsem z toho opravdu už na nervy. Takže, mám dvojitý vypínač pro mlhy. Mám připojené relé pojistky 29 a 30 jsou v pořádku. Světla jsou připojený a funkční.
Zkoušel jsem prohodit rele K4 a 8, bez úspěchu

Problem: Nesvítí to! Nesvítí ani kontrolka mlhovek ani světla samotná. V palubce žárovky jsou.
Brzda, plyn.. to je to, oč tu běží...

Uživatelský avatar
dedion
Příspěvky: 106
Registrován: 22. 08. 2013 20:45
Bydliště: Velká nad Veličkou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedion » 02. 03. 2014 14:48

pokud se pamatuju tak K8 relé je od mlhovek dál je to rozdělené na levou a pravou stranu takže 2 pojistky 7.5A a na levou mlhovku je napojená kontrolka. Zkus vyhodit relé K8 a na svorce 30 by mělo byt vůči kostře 12V pokud je tak zkus spojit tu 30 se svorkou 87 a mlhy by se měly rozsvítit .. napiš jak jsi dopadl pak pořešíme dál :)
E30 320i 90 ->> M50B25 NV
No Turbo, No nitro, Simply BMW power :)
Lakýrnické práce ----> https://www.facebook.com/DedionAutolakClub

zero_ozero
Příspěvky: 77
Registrován: 12. 12. 2013 21:20
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od zero_ozero » 02. 03. 2014 15:52

na svorce 30 nic není. Ani na rele 8 ani na 4 :-(
Brzda, plyn.. to je to, oč tu běží...

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 02. 03. 2014 15:56

zero_ozero píše:na svorce 30 nic není. Ani na rele 8 ani na 4 :-(
Svorka 30 je "+" od baterky.

Seš si jistej, že to měříš správně?

zero_ozero
Příspěvky: 77
Registrován: 12. 12. 2013 21:20
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od zero_ozero » 02. 03. 2014 16:48

Tákže, přemeřil jsem to a je tam 9V (měl jsem rozsvícený světla a zapnutej klíček ) a klesalo to. Do 30 jsem střil drátek a na něm to měřil, samotným měřákem jsem se do svorky nedostal. Takže moje chyba.

Ikdyž ale spojim 30 s 87 světla stále nesvítí :-(
Brzda, plyn.. to je to, oč tu běží...

Uživatelský avatar
dedion
Příspěvky: 106
Registrován: 22. 08. 2013 20:45
Bydliště: Velká nad Veličkou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedion » 02. 03. 2014 17:37

Od teho pinu 87 to jde už přímo k mlhovkám. Takže ještě bych zkusil nechat propojené tu 30 a 87 a zkusil změřit na konektoru u mlhovky jestli tam bude nějaké napětí. Klíček a světla můžeš mět vyplý ;)
E30 320i 90 ->> M50B25 NV
No Turbo, No nitro, Simply BMW power :)
Lakýrnické práce ----> https://www.facebook.com/DedionAutolakClub

Uživatelský avatar
dedion
Příspěvky: 106
Registrován: 22. 08. 2013 20:45
Bydliště: Velká nad Veličkou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedion » 02. 03. 2014 18:10

Edit: .. moje chyba .. vlastně to jde ještě do těch pojistek a od nich do mlhovek takže když budeš mět propojené ty piny tak zkus ještě s multimetrem změřit jestli je na těch pojistkách také 12V (nebo aspoň těch 9) pak kdyžtak pokračuj ktěm konektorům u mlhovek
E30 320i 90 ->> M50B25 NV
No Turbo, No nitro, Simply BMW power :)
Lakýrnické práce ----> https://www.facebook.com/DedionAutolakClub

zero_ozero
Příspěvky: 77
Registrován: 12. 12. 2013 21:20
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od zero_ozero » 02. 03. 2014 19:20

těch 9V tam bude patrně z důvodu vyflusané baterky, když jsem s tim celý den šaškoval. Zkusím a dám vědět, nejdříve však v pátek si myslim. Děkuji za rady
Brzda, plyn.. to je to, oč tu běží...

Gaz
Příspěvky: 741
Registrován: 26. 02. 2007 19:18
Bydliště: Poděbrady bo Hradišťo

Příspěvek od Gaz » 05. 03. 2014 14:26

Moje zkušenost je taková, že uhnijou packy v pojistkovce pro pojistky mlhovek. Stačilo rozhodit pojistkovku a propájet... Ale jak je psáno výše - schémata do ruky a měřit a měřit a měřit, diagnostika problému není v tomto případě složitá ;-).
320i plastovej uloženej schnilej Brambor
325iC = in construction, zatím beze jména
325 iXAT
530iT

zero_ozero
Příspěvky: 77
Registrován: 12. 12. 2013 21:20
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od zero_ozero » 13. 03. 2014 21:25

Tákže, jsem tu s další várkou informací.

Nabil jsem baterku a na svorce 30 naměřil 12V. Po propojení s 87 mlhy svítí. Po instalaci relé však ne. Nesvítí ani kontrolka mlhovek. Zkoušel jsem jiné relé a stále nic. Když však vymenim čudl na ovládání mlhovek za původní pouze pro zadní mlhy tak se rozsvítí kontrolka (světla zatím ne, neboť jsou v současné době fuč )



Elektrika v autě je v dost zvláštním rozpoložení, někdy se rozsvítí jen pravá strana přístrojovky nebo ručička otáčkoměru vyskočí a zase spadne :-D
Brzda, plyn.. to je to, oč tu běží...

zero_ozero
Příspěvky: 77
Registrován: 12. 12. 2013 21:20
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od zero_ozero » 14. 03. 2014 14:06

Hoši, asi mi z toho hrábne. Asi jsem našel závadu. Jak už jsem psal, občas se mi rozsvítí (respektive málokdy svítí celá :-( ) půlka přístrojovky tzn otáčkoměr, ekonoměr, teplota. Ekonoměr nefunguje neboť nefunguje tachometr, prostě prestal fungovat. V tý palubovce se děje nějaký "harakiri" díky kterému asi nesvítí mmlhy. Momentálně nevím co s tím...
Brzda, plyn.. to je to, oč tu běží...

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 14. 03. 2014 16:28

zero_ozero píše:...V tý palubovce se děje nějaký "harakiri" díky kterému asi nesvítí mmlhy. ...
To těžko.
V palubní desce je jen tlačítko, kterým zapínáš relé.
Samotný kontrolky od mlhovek či cokoli dalšího tohle neovlivní.


.

Uživatelský avatar
dedion
Příspěvky: 106
Registrován: 22. 08. 2013 20:45
Bydliště: Velká nad Veličkou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedion » 14. 03. 2014 19:51

zkus si najít to schéma konečně :wink: a pak měřat a měřat .. ale na těch mlhovkách nic není to máš hned :)
E30 320i 90 ->> M50B25 NV
No Turbo, No nitro, Simply BMW power :)
Lakýrnické práce ----> https://www.facebook.com/DedionAutolakClub

zero_ozero
Příspěvky: 77
Registrován: 12. 12. 2013 21:20
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od zero_ozero » 14. 03. 2014 20:49

Po problémech naměřit na svorce 30 12V meřit podle schéma přistrojovku? Měřák ani schéma není moje káva, ikdyž to k e30 a autům všeobecně patří.
Vše jsem hledal na googlu, nejsem rád, že se tu musím na něco ptát.

Zjistil jsem, že přístrojovka zapíná úderem pěstí do palubky. Zítra ověřím jestli svití = funguje. Popřípadě budu hledat vadnou kostru / kontakt.

Další hloupý dotaz. Jak oveřit funkčnost relé a vypínače mlhovek?

Děkuji za rady a pevné nervy s mou neznalostí / neschopností.
Brzda, plyn.. to je to, oč tu běží...

zero_ozero
Příspěvky: 77
Registrován: 12. 12. 2013 21:20
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od zero_ozero » 16. 03. 2014 21:55

Ahojte všici, takže mlhy už svítí, díky bohu. Zakopanej pes byl ve vypínači mlhovek, špatnému kontaktu v pojistkovce a na konektoru pro světlo. Vše vyčištěno a je to ok.


Díky za rady všem.
Brzda, plyn.. to je to, oč tu běží...

Odpovědět