baterie vzadu?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

baterie vzadu?

Příspěvek od Robert » 06. 06. 2003 11:45

Jak mají BMW které mají baterku vzadu vyřešenej velkej odpor kabelů, který vedou až dopředu do motoru? Jsou tam ty kabely nějaký speciální, nebo to je jedno? Potřebuju natáhnout baterku dozadu a zdá se mi že ten odpor bude moc velkej, nebo ne?

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 06. 06. 2003 12:05

Odpor kabelu velky nebude, to se neboj, jenom musis pouzit prurez takovy jaky ma byt.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 06. 06. 2003 12:20

wentyll píše:Odpor kabelu velky nebude, to se neboj, jenom musis pouzit prurez takovy jaky ma byt.
Přesně napsáno :) nebo ještě silnější průřez pro menší odpor. Záleží, jaké tam potečou proudy. Pokud dáváš baterku dozadu, že tam budeš implantovat 6tiválec, použij z nějakého benzinu, pro dízl pak silnější (žhavení + silnější starter). Když jsem to měřil na svém dízlu, tak při startu tam teklo přes 400A.
Naposledy upravil(a) kdo. dne 06. 06. 2003 12:23, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uli_d » 06. 06. 2003 12:22

Pokud das stejnej prurez a dylka dratu bude treba o 3x delsi, tak odpor bude 3x vetsi. To je pravda. Ale!!!

Rezistivita medi je 1.673 mikroOhm/cm
Kdyz bude drat dlouhej 1m s prurezem 5mm = 0.00001964 m2

Odpor R=ro*l/s = 0.00000001673*1/0.00001964 = 0.0008520519Ohm
kdyz tam bude drat 3m tak bude mit odpor 0,002556Ohm

------------------

Takze v obou pripadech odpor 0.0000nic

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 06. 06. 2003 13:05

Jo jo ULI, proste to je nula nula nic, vetsi problem muze nastat pri napojovani toho kabelu na cokoliv dal, tam byvaji nejcastej prechodaky. Stejne tak poradne ukostreni nezanedbat.

Uživatelský avatar
Petr Bohm
Příspěvky: 301
Registrován: 28. 03. 2003 12:22
Bydliště: Chomutov

Kablo Kladno

Příspěvek od Petr Bohm » 06. 06. 2003 13:57

Mám jí vzadu a vede tam kabel jak z Temelína,tak tam nacpi pořádnou licnu

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Oprava

Příspěvek od Uli_d » 06. 06. 2003 18:59

Tak si sypu popel na hlavu :evil: - trochu sem to uspechal. Rezistivita je 1.673 mikroOhm*cm = 0.00001673Ohm*m takze ty odpory budou 8 a 25 Ohm - coz je furt zanedbatelny. Ale vzhledem k tomu, ze ten kabel je podle me tlustejsi nez 5mm tak to fakt bude v jednotkach Ohm.

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 06. 06. 2003 19:14

Takže tam narvu pořádnej drát a bude po problému. :wink:

Díky hoši za rady. :D

Venca

Re: Oprava

Příspěvek od Venca » 06. 06. 2003 22:04

Uli_d píše:Tak si sypu popel na hlavu :evil: - trochu sem to uspechal. Rezistivita je 1.673 mikroOhm*cm = 0.00001673Ohm*m takze ty odpory budou 8 a 25 Ohm - coz je furt zanedbatelny. Ale vzhledem k tomu, ze ten kabel je podle me tlustejsi nez 5mm tak to fakt bude v jednotkach Ohm.
Nesplet ses?
8 ohmů má mít drát s průřezem 5 mm a dlouhej 1 metr?
To by asi nebyla měď, ale odporovej drát.

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 07. 06. 2003 01:40

Kdybys měl záujem o origo kabel, tak moje minulý auto to mělo origo (325i) a nemusíš se starat o nic víc než to zapojot. Cena? Nula nula nic, nebo když se nedáš odbít :) , tak pivo na nákým srazu :)
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 07. 06. 2003 03:21

protože dělam ve firmě která dělá svazky do nových bmw tak mužu říct že ten kabel na E 60 i na E 65 má 25 mm průměr to vim na beton skoro se to nezdá ale je to tak.asi to nebude levný sehnat.pamatuj že čim víc tim líp. slabej drát by se moch při intenzivnim startování dost ohřát propálit izolaci a pak bych to nechtěl vidět.radši použí nehořlavej kabel. je dražsí,ale nebudeš muset mít strach.

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 07. 06. 2003 07:44

Tak jo Tony. To by se mi hodilo. Nějak se domluvíme. Je pravda že životně nutně ho nepotřebuju a nějaký těžký prachy za to stejně nebudu dávat. Nějak jsem nepostřehl odkud jsi.... Jestli z Prahy tak poho. zdar[/quote]

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 07. 06. 2003 07:45

Tak už jsem postřehl že jsi z Budějovic :D No neva tak to pořešíme na nějakým srazu BBBBMMMMWWWW. :wink:

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava

Příspěvek od Uli_d » 07. 06. 2003 17:41

Venca píše:
Uli_d píše:Tak si sypu popel na hlavu :evil: - trochu sem to uspechal. Rezistivita je 1.673 mikroOhm*cm = 0.00001673Ohm*m takze ty odpory budou 8 a 25 Ohm - coz je furt zanedbatelny. Ale vzhledem k tomu, ze ten kabel je podle me tlustejsi nez 5mm tak to fakt bude v jednotkach Ohm.
Nesplet ses?
8 ohmů má mít drát s průřezem 5 mm a dlouhej 1 metr?
To by asi nebyla měď, ale odporovej drát.
Splet - puvodni vypocet byl spravne. :aaa: :aaa: :aaa: :aaa:

Venca

Re: Oprava

Příspěvek od Venca » 07. 06. 2003 18:42

Uli_d píše:
Venca píše:
Uli_d píše:Tak si sypu popel na hlavu :evil: - trochu sem to uspechal. Rezistivita je 1.673 mikroOhm*cm = 0.00001673Ohm*m takze ty odpory budou 8 a 25 Ohm - coz je furt zanedbatelny. Ale vzhledem k tomu, ze ten kabel je podle me tlustejsi nez 5mm tak to fakt bude v jednotkach Ohm.
Nesplet ses?
8 ohmů má mít drát s průřezem 5 mm a dlouhej 1 metr?
To by asi nebyla měď, ale odporovej drát.
Splet - puvodni vypocet byl spravne. :aaa: :aaa: :aaa: :aaa:
I profík se někdy sekne :lol:

Mě to dalo pecku, protože tyhle hodnoty kolem 8 - 25 ohmů často měřím na vedeních dlouhých desítky metrů s dráty o průřezech kolem 0,5 mm2.

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava

Příspěvek od Uli_d » 08. 06. 2003 09:06

Venca píše: I profík se někdy sekne :lol:

Mě to dalo pecku, protože tyhle hodnoty kolem 8 - 25 ohmů často měřím na vedeních dlouhých desítky metrů s dráty o průřezech kolem 0,5 mm2.
Chyba byla v tom, ze sem myslel, ze ta rezistivita je v mikroOhm/cm, ale vono je to mikroOhm*cm - tam byla chyba 4 rady.

Sem Gejza - a to delam porad! Hlavne ve skole pri pisemkach!!! :aaa: :lol:

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 08. 06. 2003 14:49

A nemá něco takovýho eta?? Mám pocit že to vyšlo na 300,- a je to vzadu, ale nechci kecat. :?
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Odpovědět