ahoj, vím že to není tříca, ale třeba bude někdo vědět
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18
na přídavném vodním čerpadle (pozice 1) je zespodu čtyřhranný otvor cca 7x7mm, a z něj mi začala téct chladící kapalina... nejdřív vytekla za jízdy, když jsem zjistil, že jsem bez vody, tak jsem auto odstavil a odtáhnul... doma dolil kapalinu, nastartoval a zjistil výše uvedené...
když je to čerpadlo nefunkční, tak neuzavře průtok kapaliny a nepouští to ven přes ten otvor? nebo nenapadá vás něco jiného?
zase že by se ucpala nějaká hadice a teklo to tama jako přepadem se mi nezdá, auto i motor je v dobrým stavu, nenapadá mě čím by se to mohlo ucpat...
EDIT: tak nemusí jít nutně o tds, to čerpadlo je stejný i v benzínech...
přídavné vodní čerpadlo e34
- Chuck47
- E30.cz mecenáš
- Příspěvky: 2076
- Registrován: 13. 05. 2007 20:52
- Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj
takže čerpadlo rozděláno, zjistil jsem že hnací vrtulka je na dvě půlky, tím pádem se moc netočila - auto nějak míň topilo, což mohlo způsobit toto...
další fotka ukazuje jak by to mělo vypadat v celku
a kapalina mě vytekla okýnkem na další fotce, který je tam zřejmě právě proto - aby voda nenatekla do elektromotoru...
takže zkusím vyměnit o-kroužek, kterej asi steřel nebo tak něco, popřípadě to trochu máznout nějakým silikonem...
přemýšlím, že bych tu vrtulku slepil nějakým epoxidem, ale jakej použít aby vydržel namočenej v horkým fridexu? nemáte někdo zkušenosti?
samozřejmě tam můžu dát jiný jetý čerpadlo, nebo koupit nový, jestli se dá sehnat, ale jsem normální spořivej čech no
ten tmavej "mezikus" na tej vrtuli je magnet, protikus, taky magnet či něco takovýho je umístěn na elektromotoru...
další fotka ukazuje jak by to mělo vypadat v celku
a kapalina mě vytekla okýnkem na další fotce, který je tam zřejmě právě proto - aby voda nenatekla do elektromotoru...
takže zkusím vyměnit o-kroužek, kterej asi steřel nebo tak něco, popřípadě to trochu máznout nějakým silikonem...
přemýšlím, že bych tu vrtulku slepil nějakým epoxidem, ale jakej použít aby vydržel namočenej v horkým fridexu? nemáte někdo zkušenosti?
samozřejmě tam můžu dát jiný jetý čerpadlo, nebo koupit nový, jestli se dá sehnat, ale jsem normální spořivej čech no
ten tmavej "mezikus" na tej vrtuli je magnet, protikus, taky magnet či něco takovýho je umístěn na elektromotoru...
Ano, celé to chápeš správně čerpadlo je takhle bezkontaktní spojeno el.mag. polem právě kvůli tomu, že když něco povolí, tak aby to nenachcalo do motorku. Složené to máš dobře. Vyměň ten o-kroužek, ten bude v hajzlu, zalep ten magnet, slož a jedeš dál Už jsem to taky jednou na e34 řešil, myslím minulou zimu. Taky mi povolil ten okroužek a začalo mi chcát tou čtvercovou dírou. Vyměnit jsem celé čerpadlo ale teď se mi zdá, že auto taky topí trošku slaběj a tak dva měsíce naz5 jsem si všiml, že hadice vedoucí k tomuto čerpadlu sebou sem tam trošku škubne, takže tam bude asi taky něco špatně. Zitra chci měnit ventilátor topení, protože je komplet na sračku tak asi znovu vyměním to čerpadlo za původní, přetěsněné. No prostě neverending story, už skoro jak u e28
No smoke, no fun...
- Chuck47
- E30.cz mecenáš
- Příspěvky: 2076
- Registrován: 13. 05. 2007 20:52
- Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj
no nakonec jsem pořídil další jetý, protože tady netěsnil ten o-kroužek, ale byla probroušená ta plastová průhledná vanička... na první pohled to nebylo patrné...
no ale přemýšlím, je ta žlutá vrtulka prasklá na 2 části? koukal jsem na místo kde to "asi" prasklo a je to moc pravidelný, skoro mě přijde jako by to tak mělo bejt... a hlavně v tom druhým čerpadle to samý v bledě modrým... na druhou stranu jak by to zase fungovalo, když by ten magnet nebyl s vrtulkou spojenej...
no ale přemýšlím, je ta žlutá vrtulka prasklá na 2 části? koukal jsem na místo kde to "asi" prasklo a je to moc pravidelný, skoro mě přijde jako by to tak mělo bejt... a hlavně v tom druhým čerpadle to samý v bledě modrým... na druhou stranu jak by to zase fungovalo, když by ten magnet nebyl s vrtulkou spojenej...