Vadná visco...?
Vadná visco...?
Řešil tu někdo už výměnu visco spojky s vrtulí za klasický ventilátor s čidlem? Upřímně mě ta visca dost štve jelikož po necelý hodině jizdy je furt v záběru a hučí jak blázen a auto je línější.. Viscu už jsem vyměnil za novou a dělá to to samý.. Proto mě zajímá jestli někdo tedy použil ventiláro s čidlem. Pokud ano, má někdo radu:
- z jakého auta?
- jak ho uchytit na chladič?
- kam umístit čidlo teploty a jeké čidlo teploty?
Díkes
- z jakého auta?
- jak ho uchytit na chladič?
- kam umístit čidlo teploty a jeké čidlo teploty?
Díkes
Re: Sahara
Už ses tu ptal jednou a dostals mojí odpověď, že to je nesmysl.james1991 píše:Řešil tu někdo už výměnu visco spojky s vrtulí za klasický ventilátor s čidlem? Upřímně mě ta visca dost štve jelikož po necelý hodině jizdy je furt v záběru a hučí jak blázen a auto je línější.. Viscu už jsem vyměnil za novou a dělá to to samý.. Proto mě zajímá jestli někdo tedy použil ventiláro s čidlem. Pokud ano, má někdo radu:
- z jakého auta?
- jak ho uchytit na chladič?
- kam umístit čidlo teploty a jeké čidlo teploty?
Odstraň závadu a nevymýšlej flastry.
.
Naposledy upravil(a) Venca dne 06. 01. 2014 16:50, celkem upraveno 1 x.
Vyšší teplota v chladící soustavě se dá zjistit už podle teploměru.james1991 píše:Bud uz druha vadna viscospojka a nebo vyssi teplota chladici soustavy nez ma byt, ale pride mi to divny, kdyz viscu sem dal novou, chladic je taky temer novej a chladici kapalina je taky vymenena
Pokud je skutečně vadná funglovka visco, pak bych jí reklamoval.
- aristoloser
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1312
- Registrován: 20. 01. 2008 14:52
- Bydliště: nový knín
- Kontaktovat uživatele:
to mi dělá taky,po zastavení ,vypnutí motoru a po novém nastartování je teplota vyšší,než před zastavením.to je asi normální
e21_1994-1995ex/e30_2004-2009 2x ex/e39_2009-2014-nikdy více!ex/e30_2012-2016tour 313i arbeiter wagen ex/ e36_2014-tour 318i frauen wagen,e38_allte father wagen 730i v8
http://www.filmcarsrent.cz
Fair Trade-Ardo,Konyyy,Jan Kučera,Wild,Semry, Tumage,
http://www.filmcarsrent.cz
Fair Trade-Ardo,Konyyy,Jan Kučera,Wild,Semry, Tumage,
V tomhle zrovna problém nevidím.james1991 píše:No podle teploměru je teplota vždycky v polovině, jelikož to visca uchladí pravděpodobně... když zastavim s ohřátym motorem a pak po cca 3 minutách nastartuju tak je ručička pár milimetrů přes půlku ale hned se to srovná..
Pravděpodobnost vadný funglovky visco-spojky se zdá malá.
Kdo je výrobce?
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
To přeci není závada - zastavíš, motor se přestane chladit a teplota u čidla trochu stoupne. Nastartuješ, voda začne obíhat a zase chladit, teplota se srovná.james1991 píše:No podle teploměru je teplota vždycky v polovině, jelikož to visca uchladí pravděpodobně... když zastavim s ohřátym motorem a pak po cca 3 minutách nastartuju tak je ručička pár milimetrů přes půlku ale hned se to srovná..
Čau
Když mě budeš trochu upomínat, tak vozím v autě bezdotikový IR teploměr... takže teorie zde zmíněné můžeme během chvilky potvrdit/vyvrátit změřením teploty chladiče, visky, atp
Jinak z mé zkušenosti - pokud tříca měla zvuk jak vysavač, tak obvykle nefunkční visca, ucpaný chladič, vadná vodní pumpa ... ale tuto závadu jsem odstraňoval osobně pouze 3x a vždy jeden ze zmíněných problémů
Ondra
Když mě budeš trochu upomínat, tak vozím v autě bezdotikový IR teploměr... takže teorie zde zmíněné můžeme během chvilky potvrdit/vyvrátit změřením teploty chladiče, visky, atp
Jinak z mé zkušenosti - pokud tříca měla zvuk jak vysavač, tak obvykle nefunkční visca, ucpaný chladič, vadná vodní pumpa ... ale tuto závadu jsem odstraňoval osobně pouze 3x a vždy jeden ze zmíněných problémů
Ondra
Nechci se hádat, ale tuším že nemáš pravdu ... pokud auto stojí tak na viscu neproudí teplý vzduch a tudíž by se měla ochladit a začít prokluzovat (pokud nemáš motor rozpálený do červena ) a to obzvláště u 4hrnků. Pokud je to 6hrnek, tak je méně místa mezi motorem a chladičem a tam by to bylo pravděpodobnější, neb se viska neochlazuje tak rychle ... nicméně pokud to má vyloženě ,,vysavačojdní zvuk" a obzvláště pak i za studeného startu - což asi není tento případ) tak je chyba asi jindeDan td píše:To přeci není závada - zastavíš, motor se přestane chladit a teplota u čidla trochu stoupne. Nastartuješ, voda začne obíhat a zase chladit, teplota se srovná.james1991 píše:No podle teploměru je teplota vždycky v polovině, jelikož to visca uchladí pravděpodobně... když zastavim s ohřátym motorem a pak po cca 3 minutách nastartuju tak je ručička pár milimetrů přes půlku ale hned se to srovná..
Podle mého je vysavačoidní zvuk po zastavení s teply motorem v poradku. Teply vzduch na viscu sice neproudi, ale chladič i motor přece mají svojí teplotu a ne zrovna malou a proto se visca prohřeje a sepne se. Vzhledem k tomu, že je "spínán" změnou viskozity oleje, musí jí být jedno, jestli se točí nebo stojí, to na spínání nemá žádný a nebo zanedbatelný vliv. Samozřejmě po 100 m jízdy mimo město se to zas vychladí tak, že se visca "odpojí". Aspoň u mě to takhle funguje a chlazení i viscu mám v pořádku.
Jamesi, můžes znovu a pořádně popsat tu závadu co řešíš? Hledal jsem tvůj původní topic, ale neúspěšně.
Jamesi, můžes znovu a pořádně popsat tu závadu co řešíš? Hledal jsem tvůj původní topic, ale neúspěšně.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
to Venca:
Výrobce spojky tipuji druhovýrobu, bohužel asi poláky..
to Ondra_S:
chladič je vyměněný, vodní pumpa nová a ta visca taky nová no, ale polská..
to Gabo:
to bych taky chtěl po 100 metrech vyjetí z města aby mi ztichla visca, ale nestane se tak, zní to jak 12ti válec a představ si že ti ve 110km/h hučí vrtule, tak je to fakt masakr.. jinak k problému:
cca po půl hodině (někdy i trochu déle) normální jízdy mi sepne visca (třeba i mimo město při pravidelné jízdě 60km/h při 10ti stupních nad nulou) a pak hučí a chladí v takových situacích kdy by dle mýho neměla. Měl jsem tam původní a ta to taky dělal, tak sem jí vyměnil za novou aledělá to stále.. Povyměňoval sem s viscou chladič, chladicí kapalinu a vodní pumpu. Jinak k té kapalině, vím že se má dávat zelená G11 tuším, ale řešil někde jsem vyštrachal levnější náhradu za G11, kterou je modrá K11(kterou mám v autě).
Výrobce spojky tipuji druhovýrobu, bohužel asi poláky..
to Ondra_S:
chladič je vyměněný, vodní pumpa nová a ta visca taky nová no, ale polská..
to Gabo:
to bych taky chtěl po 100 metrech vyjetí z města aby mi ztichla visca, ale nestane se tak, zní to jak 12ti válec a představ si že ti ve 110km/h hučí vrtule, tak je to fakt masakr.. jinak k problému:
cca po půl hodině (někdy i trochu déle) normální jízdy mi sepne visca (třeba i mimo město při pravidelné jízdě 60km/h při 10ti stupních nad nulou) a pak hučí a chladí v takových situacích kdy by dle mýho neměla. Měl jsem tam původní a ta to taky dělal, tak sem jí vyměnil za novou aledělá to stále.. Povyměňoval sem s viscou chladič, chladicí kapalinu a vodní pumpu. Jinak k té kapalině, vím že se má dávat zelená G11 tuším, ale řešil někde jsem vyštrachal levnější náhradu za G11, kterou je modrá K11(kterou mám v autě).
Mám tušení, že ty viscospojky fungujou.....james1991 píše:...
cca po půl hodině (někdy i trochu déle) normální jízdy mi sepne visca (třeba i mimo město při pravidelné jízdě 60km/h při 10ti stupních nad nulou) a pak hučí a chladí v takových situacích kdy by dle mýho neměla. Měl jsem tam původní a ta to taky dělal, tak sem jí vyměnil za novou aledělá to stále.. ....
.
Jinak visca by se podle mých informací měla chovat tak, že při studeném startu by měla být chvilku seplá než se v ní promíchají oleje, tzn. že by měla chviličku hučet, pak se (řádově třeba do tří, peti minut) postupně plynule rozpojí a dále by se měla chovat tak, jak se to odní očekává Při teplém startu by měla zůstat rozpojená. Jsou mé informace mylné?
No smoke, no fun...
- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady