Vadná visco...?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Vadná visco...?

Příspěvek od james1991 » 05. 01. 2014 22:47

Řešil tu někdo už výměnu visco spojky s vrtulí za klasický ventilátor s čidlem? Upřímně mě ta visca dost štve jelikož po necelý hodině jizdy je furt v záběru a hučí jak blázen a auto je línější.. Viscu už jsem vyměnil za novou a dělá to to samý.. Proto mě zajímá jestli někdo tedy použil ventiláro s čidlem. Pokud ano, má někdo radu:

- z jakého auta?
- jak ho uchytit na chladič?
- kam umístit čidlo teploty a jeké čidlo teploty?

Díkes

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Sahara

Příspěvek od Venca » 06. 01. 2014 15:59

james1991 píše:Řešil tu někdo už výměnu visco spojky s vrtulí za klasický ventilátor s čidlem? Upřímně mě ta visca dost štve jelikož po necelý hodině jizdy je furt v záběru a hučí jak blázen a auto je línější.. Viscu už jsem vyměnil za novou a dělá to to samý.. Proto mě zajímá jestli někdo tedy použil ventiláro s čidlem. Pokud ano, má někdo radu:

- z jakého auta?
- jak ho uchytit na chladič?
- kam umístit čidlo teploty a jeké čidlo teploty?
Už ses tu ptal jednou a dostals mojí odpověď, že to je nesmysl.
Odstraň závadu a nevymýšlej flastry.

.
Naposledy upravil(a) Venca dne 06. 01. 2014 16:50, celkem upraveno 1 x.

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 06. 01. 2014 16:56

Chladic mam zanovni, menil sem ho cca pred mesicem a jeste ho poradne cistil.. Nenapada me kde by mohla byt jeste zavada..

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 01. 2014 17:01

james1991 píše:Chladic mam zanovni, menil sem ho cca pred mesicem a jeste ho poradne cistil.. Nenapada me kde by mohla byt jeste zavada..
A víš ty sám vůbec o jakou závadu jde? Čím se projevuje?

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 06. 01. 2014 17:18

Bud uz druha vadna viscospojka a nebo vyssi teplota chladici soustavy nez ma byt, ale pride mi to divny, kdyz viscu sem dal novou, chladic je taky temer novej a chladici kapalina je taky vymenena

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 01. 2014 17:34

james1991 píše:Bud uz druha vadna viscospojka a nebo vyssi teplota chladici soustavy nez ma byt, ale pride mi to divny, kdyz viscu sem dal novou, chladic je taky temer novej a chladici kapalina je taky vymenena
Vyšší teplota v chladící soustavě se dá zjistit už podle teploměru.
Pokud je skutečně vadná funglovka visco, pak bych jí reklamoval.

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 06. 01. 2014 19:58

No podle teploměru je teplota vždycky v polovině, jelikož to visca uchladí pravděpodobně... když zastavim s ohřátym motorem a pak po cca 3 minutách nastartuju tak je ručička pár milimetrů přes půlku ale hned se to srovná..

Uživatelský avatar
aristoloser
člen E30.cz
Příspěvky: 1312
Registrován: 20. 01. 2008 14:52
Bydliště: nový knín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aristoloser » 06. 01. 2014 20:06

to mi dělá taky,po zastavení ,vypnutí motoru a po novém nastartování je teplota vyšší,než před zastavením.to je asi normální
e21_1994-1995ex/e30_2004-2009 2x ex/e39_2009-2014-nikdy více!ex/e30_2012-2016tour 313i arbeiter wagen ex/ e36_2014-tour 318i frauen wagen,e38_allte father wagen 730i v8
http://www.filmcarsrent.cz
Fair Trade-Ardo,Konyyy,Jan Kučera,Wild,Semry, Tumage,

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 01. 2014 20:09

james1991 píše:No podle teploměru je teplota vždycky v polovině, jelikož to visca uchladí pravděpodobně... když zastavim s ohřátym motorem a pak po cca 3 minutách nastartuju tak je ručička pár milimetrů přes půlku ale hned se to srovná..
V tomhle zrovna problém nevidím.

Pravděpodobnost vadný funglovky visco-spojky se zdá malá.
Kdo je výrobce?

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 06. 01. 2014 20:57

james1991 píše:No podle teploměru je teplota vždycky v polovině, jelikož to visca uchladí pravděpodobně... když zastavim s ohřátym motorem a pak po cca 3 minutách nastartuju tak je ručička pár milimetrů přes půlku ale hned se to srovná..
To přeci není závada - zastavíš, motor se přestane chladit a teplota u čidla trochu stoupne. Nastartuješ, voda začne obíhat a zase chladit, teplota se srovná.
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Ondra_S
člen E30.cz
Příspěvky: 118
Registrován: 15. 12. 2013 21:46

Příspěvek od Ondra_S » 06. 01. 2014 21:24

Čau

Když mě budeš trochu upomínat, tak vozím v autě bezdotikový IR teploměr... takže teorie zde zmíněné můžeme během chvilky potvrdit/vyvrátit změřením teploty chladiče, visky, atp

Jinak z mé zkušenosti - pokud tříca měla zvuk jak vysavač, tak obvykle nefunkční visca, ucpaný chladič, vadná vodní pumpa ... ale tuto závadu jsem odstraňoval osobně pouze 3x a vždy jeden ze zmíněných problémů :-)

Ondra

Ondra_S
člen E30.cz
Příspěvky: 118
Registrován: 15. 12. 2013 21:46

Příspěvek od Ondra_S » 06. 01. 2014 21:32

Dan td píše:
james1991 píše:No podle teploměru je teplota vždycky v polovině, jelikož to visca uchladí pravděpodobně... když zastavim s ohřátym motorem a pak po cca 3 minutách nastartuju tak je ručička pár milimetrů přes půlku ale hned se to srovná..
To přeci není závada - zastavíš, motor se přestane chladit a teplota u čidla trochu stoupne. Nastartuješ, voda začne obíhat a zase chladit, teplota se srovná.
Nechci se hádat, ale tuším že nemáš pravdu ... pokud auto stojí tak na viscu neproudí teplý vzduch a tudíž by se měla ochladit a začít prokluzovat (pokud nemáš motor rozpálený do červena :twisted: ) a to obzvláště u 4hrnků. Pokud je to 6hrnek, tak je méně místa mezi motorem a chladičem a tam by to bylo pravděpodobnější, neb se viska neochlazuje tak rychle ... nicméně pokud to má vyloženě ,,vysavačojdní zvuk" a obzvláště pak i za studeného startu - což asi není tento případ) tak je chyba asi jinde

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4285
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 06. 01. 2014 22:32

Podle mého je vysavačoidní zvuk po zastavení s teply motorem v poradku. Teply vzduch na viscu sice neproudi, ale chladič i motor přece mají svojí teplotu a ne zrovna malou a proto se visca prohřeje a sepne se. Vzhledem k tomu, že je "spínán" změnou viskozity oleje, musí jí být jedno, jestli se točí nebo stojí, to na spínání nemá žádný a nebo zanedbatelný vliv. Samozřejmě po 100 m jízdy mimo město se to zas vychladí tak, že se visca "odpojí". Aspoň u mě to takhle funguje a chlazení i viscu mám v pořádku.

Jamesi, můžes znovu a pořádně popsat tu závadu co řešíš? Hledal jsem tvůj původní topic, ale neúspěšně.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Ondra_S
člen E30.cz
Příspěvky: 118
Registrován: 15. 12. 2013 21:46

Příspěvek od Ondra_S » 07. 01. 2014 00:42

Asi projedu během víkendu ty naše kopečky Orlicko-horské s vypnutým rádiem a budu poslouchat zvuk motoru... což si můžu dovolit jen u m10 a M40... neb M20 má již propadlou STK ... a že by to u Cabra bylo slyšet :-(

Ondra

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 07. 01. 2014 08:32

to Venca:

Výrobce spojky tipuji druhovýrobu, bohužel asi poláky..

to Ondra_S:

chladič je vyměněný, vodní pumpa nová a ta visca taky nová no, ale polská..

to Gabo:

to bych taky chtěl po 100 metrech vyjetí z města aby mi ztichla visca, ale nestane se tak, zní to jak 12ti válec a představ si že ti ve 110km/h hučí vrtule, tak je to fakt masakr.. jinak k problému:

cca po půl hodině (někdy i trochu déle) normální jízdy mi sepne visca (třeba i mimo město při pravidelné jízdě 60km/h při 10ti stupních nad nulou) a pak hučí a chladí v takových situacích kdy by dle mýho neměla. Měl jsem tam původní a ta to taky dělal, tak sem jí vyměnil za novou aledělá to stále.. Povyměňoval sem s viscou chladič, chladicí kapalinu a vodní pumpu. Jinak k té kapalině, vím že se má dávat zelená G11 tuším, ale řešil někde jsem vyštrachal levnější náhradu za G11, kterou je modrá K11(kterou mám v autě).

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 07. 01. 2014 08:34

Díky, pokud nesehnu špajzku z iSa a ty držáky tak to nechám na M40 převodovce a M4 držákách, uvidíme:) Díky

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 07. 01. 2014 16:47

james1991 píše:...

cca po půl hodině (někdy i trochu déle) normální jízdy mi sepne visca (třeba i mimo město při pravidelné jízdě 60km/h při 10ti stupních nad nulou) a pak hučí a chladí v takových situacích kdy by dle mýho neměla. Měl jsem tam původní a ta to taky dělal, tak sem jí vyměnil za novou aledělá to stále.. ....
Mám tušení, že ty viscospojky fungujou.....

.

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 07. 01. 2014 22:48

Uz nevim kde hledat chybu..

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 07. 01. 2014 22:57

Jinak visca by se podle mých informací měla chovat tak, že při studeném startu by měla být chvilku seplá než se v ní promíchají oleje, tzn. že by měla chviličku hučet, pak se (řádově třeba do tří, peti minut) postupně plynule rozpojí a dále by se měla chovat tak, jak se to odní očekává :) Při teplém startu by měla zůstat rozpojená. Jsou mé informace mylné?
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 07. 01. 2014 23:51

Míšánek: Do unášení se utrhne takřka hned, po pár otáčkách. Jinak asi fakt záleží na klimatu v motoru. Jelikož je visca napojená na vodní pumpu, která je přidělaná na bloku, tak podle mého dochází i k ohřevu od hřídelky vodní pumpy.
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Odpovědět