Jak je to vubec udelany?
To ze se diesel chcipa tim, ze mu utnes naftu, narozdil od benzinu, kterymu utnes jiskru je mi jasny. ALE ... jak je to udelany u mechanickyho cerpadla? Otocim klickem - tzn. ciste elektricka zalezitost a motor chcipne.
Je tam naka el.-mag. klapka, ktera to utne nebo jak?
Proste me zajima jak to je udelany a kde se naka ta blbustka nachazi?
Chcipani Diesla
- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chcipani Diesla
Prostě se motoru sebere komprese a další vznícení už se nekoná.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chcipani Diesla
blbost. Je tam el. - mag. ventil. Je to jediny drat, ktery vede do mech cerpadla. Casto se na nej zapojuje imobilizer....RedBaron píše:Prostě se motoru sebere komprese a další vznícení už se nekoná.
Re: Chcipani Diesla
Ale Barone, pleteš si dízla s mopedem, např. StadionRedBaron píše:Prostě se motoru sebere komprese a další vznícení už se nekoná.

U dízla je to skutečně elmag. ventil, který je našroubovaný nad těmi trubičkami, kteé vedou ke vstřikům a zezhora je na něm pod matičkou vodič. Tím, že zapneš zapalování se v těle, v kterém je magnet, utvoří elmag. pole, které vtáhne přes odpor pružinky vnitřní čípek (kulatinka s gomovou čepičkou dole) nahoru a tím otevře přívod nafty. Po vypnutí zmizí elmag. pole a pružinka nad čípkem zatlačí tento tou gumovou čepičkou do přívodu jafty a zavře ho. Tím se vypínají dízly. V podstatě to je jediný el. kabel, který je potřeba pro provoz motoru, ale i to nemusí platit. Např traktory, různé ještěrky a pod. se zhasínají zatažením pedálu plynu k sobě a tím se taky sníží množství vstřikované nafty pod mez pro běh na volnoběh a motor zhasne. V případě poruchy tohoto ventilu, nebo el. přívodu a nemožnosti nastartovat (ventil musí při zapnutí a vypnutí slyšitelně cvakat) lze tento vymontovat, vyndat tu tyčinku a zase našroubovat (netřeba se bát zavzdušnění), ale pak je jediná možnost vypnout motor přes rychlost a brzdu, jinak nelze.
Re: Chcipani Diesla
Dyk je na cerpadle este chcipaci packa nekdo. píše: ... ale pak je jediná možnost vypnout motor přes rychlost a brzdu, jinak nelze.

Re: Chcipani Diesla
No nevímUli_d píše:Dyk je na cerpadle este chcipaci packa nekdo. píše: ... ale pak je jediná možnost vypnout motor přes rychlost a brzdu, jinak nelze., aspon ja ji tam mam.
