Chcipani Diesla

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Chcipani Diesla

Příspěvek od Uli_d » 05. 06. 2003 15:31

Jak je to vubec udelany?

To ze se diesel chcipa tim, ze mu utnes naftu, narozdil od benzinu, kterymu utnes jiskru je mi jasny. ALE ... jak je to udelany u mechanickyho cerpadla? Otocim klickem - tzn. ciste elektricka zalezitost a motor chcipne.

Je tam naka el.-mag. klapka, ktera to utne nebo jak?

Proste me zajima jak to je udelany a kde se naka ta blbustka nachazi?

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcipani Diesla

Příspěvek od RedBaron » 05. 06. 2003 18:00

Prostě se motoru sebere komprese a další vznícení už se nekoná.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcipani Diesla

Příspěvek od Dan td » 05. 06. 2003 18:20

RedBaron píše:Prostě se motoru sebere komprese a další vznícení už se nekoná.
blbost. Je tam el. - mag. ventil. Je to jediny drat, ktery vede do mech cerpadla. Casto se na nej zapojuje imobilizer....
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
fifik
Příspěvky: 147
Registrován: 13. 02. 2003 07:52
Bydliště: Bystřice Pod Lop.

Příspěvek od fifik » 06. 06. 2003 06:59

Jo je to on, bez něj nenastartuješ.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Re: Chcipani Diesla

Příspěvek od kdo. » 06. 06. 2003 07:49

RedBaron píše:Prostě se motoru sebere komprese a další vznícení už se nekoná.
Ale Barone, pleteš si dízla s mopedem, např. Stadion :D Tam byla ta malá páčka s bovdenem, které se říkalo chcípák a který otvíral tzv. dekompresor v hlavě vedle svíčky. Je to vlastně malinkej ventil, kterej se zatlačil dovnitř, otevřel spal. prostor a komprede odfoukla. To byl i charakteristický zvuk při vypnutí motoru
U dízla je to skutečně elmag. ventil, který je našroubovaný nad těmi trubičkami, kteé vedou ke vstřikům a zezhora je na něm pod matičkou vodič. Tím, že zapneš zapalování se v těle, v kterém je magnet, utvoří elmag. pole, které vtáhne přes odpor pružinky vnitřní čípek (kulatinka s gomovou čepičkou dole) nahoru a tím otevře přívod nafty. Po vypnutí zmizí elmag. pole a pružinka nad čípkem zatlačí tento tou gumovou čepičkou do přívodu jafty a zavře ho. Tím se vypínají dízly. V podstatě to je jediný el. kabel, který je potřeba pro provoz motoru, ale i to nemusí platit. Např traktory, různé ještěrky a pod. se zhasínají zatažením pedálu plynu k sobě a tím se taky sníží množství vstřikované nafty pod mez pro běh na volnoběh a motor zhasne. V případě poruchy tohoto ventilu, nebo el. přívodu a nemožnosti nastartovat (ventil musí při zapnutí a vypnutí slyšitelně cvakat) lze tento vymontovat, vyndat tu tyčinku a zase našroubovat (netřeba se bát zavzdušnění), ale pak je jediná možnost vypnout motor přes rychlost a brzdu, jinak nelze.

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uli_d » 06. 06. 2003 11:57

Takhle sem si to nak predstavoval.

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcipani Diesla

Příspěvek od Uli_d » 06. 06. 2003 11:59

kdo. píše: ... ale pak je jediná možnost vypnout motor přes rychlost a brzdu, jinak nelze.
Dyk je na cerpadle este chcipaci packa ne :lol: , aspon ja ji tam mam.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Re: Chcipani Diesla

Příspěvek od kdo. » 06. 06. 2003 12:10

Uli_d píše:
kdo. píše: ... ale pak je jediná možnost vypnout motor přes rychlost a brzdu, jinak nelze.
Dyk je na cerpadle este chcipaci packa ne :lol: , aspon ja ji tam mam.
No nevím :oops: , já mám posledního dízla v E30ce a ten má DDE, tedy elektroniku, jako TD, takže jen dráty a žádné páčky. Ale na dízlech, co jsem za život měl, byly jen dvě. Ta od plynu a tou by možná taky šlo vypnout motor jejím zatlačením zpět, ale na Renaultu, kde jsem právě musel tu tyčinku vyndat to nešlo, motor se dusil, ale běžel a ta druhá ovládá předsuvník bovdenem a lankem buď ručně, nebo přes takový "termo-bazmek", který je našroubovaný v hlavě a reaguje podle teploty vody. To je takový jako sytič u benzínu. Po nastartování pomalu vrací v závislosti na teplotě vody tu předsuvníkovou páčku a tím klesají otáčky. To však neznamená, že u BMW nemůže nějaká jiná páčka být.

Odpovědět