Vymena McPhersnu!?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Becx
Příspěvky: 312
Registrován: 20. 02. 2004 23:13
Bydliště: Kroměříž

Vymena McPhersnu!?

Příspěvek od Becx » 06. 09. 2004 20:14

Mam 4-valec a hodlam tam hodit McPhersny z 6ti valu, jak to pasuje a co je za potrebi vse vymenit? Pasuje náboj, ložiska... atd? Tlumiče tam dám z 6ti válce, ale pasuji tam pružiny ze 4válce? Muže mi taky někdo popsat způsob jak na to? Díky moc!
Život se dá promarnit, prožít nebo BMW.
Obrázek
E30 318i Coupe -> E36 325i Coupe -> E46 330d Touring...

_Boban

Příspěvek od _Boban » 07. 09. 2004 09:46

Jak co pasuje nevim, vim ze je rozdil v naboji s ABS bez ABS. Jinak vymena probiha nasledovne: sundas kolo, sundas brzdovy trmen i s drzakem a odlozis ho stranou, pozor na hadici - neodpojovat, stahnes oba kulovy cepy - na pace rizeni i spodni v rameni(stahovakem nebo odrazit kladivem z boku), shora na hrnci podbehu povolis tri matky M8 a cela tehlice i s tlumicem i pruzinou ti vypadne pod auto. Pak stahovakem pruzin stahnes pruzinu, povolis matku na pistu tlumice a sundas cely horni ulozeni a stlacenou pruzinu.
Resume: pokud nejsi sebevrah (viz prispevky o vyvazovani pruzin dratem), budes potrebovat minimalne stahovak pruzin - nebo vyndany McPhersony odvezt nekam, kde ti pruziny prehodej.
Pokud bys chtel prehazovat i loziska, nevim jestli jsou stejny, ale postup je takovej: na aute(!!!) povolis tu velkou matku pod vickem naboje, az vyndas McPherson z auta, sundas kotouc a univerzalnim stahovakem stahnes lozisko z naboje. Kdyz ti zustane ten vnitrni krouzek na tehlici, tak ho taky stahnes stahovakem a namacknes zpatky do loziska. Cely naboj i s loziskem narazis na novou tehlici a utahnes a zajistis tu matku. Utahovaci moment je tusim neco mezi 250 a 300 Nm.

Jinak mi trochu unika smysl takovy upravy, chystas se tam davat sestivalec?

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 07. 09. 2004 15:24

Dodám jen, že čtyřválcové pružiny ti na šestiválcové Phersny půjdou. Mám to osobně vyzkoušené. Mají stejný průměr.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 07. 09. 2004 15:37

Já měl čtyřválcový Phersny a měl jsem tam pružiny z 316i sedan. Motor jsem měl 2.4d. Kupodivu to bylo docela zvedlý. Jízdní vlastnosti i s těma šestnáctkovejma tlumičema úplně normální. Chtěl jsem snižovat, tak jsem tam dal pružiny z 320i coupe a byl jsem dole asi o 3cm.

Teď už mám ale Phersny ze šestiválce, tlumiče nový Sachs na 2.4d a pružiny z 320i.

Bmw je jak lego - poskládáš si ho dle tvého gusta - mám difer z ety :D
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Becx
Příspěvky: 312
Registrován: 20. 02. 2004 23:13
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od Becx » 08. 09. 2004 16:57

2 _Boban: diky moc! Stahovak bude, nejsem sebevrah a mam se rad:-)

2 All: Pasuji teda ty loziska nebo ne???

Pozn.: V budoucnu tam planuji nacpat 6-ti val. popr. is-o, a kdyz uz ted menim tlumice tak at to pak nemusim delat znova!
Život se dá promarnit, prožít nebo BMW.
Obrázek
E30 318i Coupe -> E36 325i Coupe -> E46 330d Touring...

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 09. 09. 2004 09:09

_Boban píše:....a univerzalnim stahovakem stahnes lozisko z naboje.
Jen mala oprava: nema se stahnout lozisko z naboje, ale lozisko i s nabojem z tehlice.

Loziska se lisi s ABS a bez ABS, pocitam ze 4val. a 6val. asi ne, ale nemam overeno. Podrobneji v ETK.

jaruna

Re: Vymena McPhersnu!?

Příspěvek od jaruna » 12. 09. 2004 15:23

Beck píše:Mam 4-valec a hodlam tam hodit McPhersny z 6ti valu, jak to pasuje a co je za potrebi vse vymenit? Pasuje náboj, ložiska... atd? Tlumiče tam dám z 6ti válce, ale pasuji tam pružiny ze 4válce? Muže mi taky někdo popsat způsob jak na to? Díky moc!
nepasuje prumer patrony tlumice,jinak je to vsechno stejne

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Rozpadlé ložisko?

Příspěvek od Jrk » 10. 07. 2012 10:13

Chtěl jsem se zeptat:

To je normální jev, že se ložisko při stahování náboje rozpůlí, kuličky se vysypou? To je ještě použitelné?
Kdyz ti zustane ten vnitrni krouzek na tehlici, tak ho taky stahnes stahovakem a namacknes zpatky do loziska.

Obrázek

To moje se mi moc použitelné nezdá, nebo bych jej mohl po řádném vyprání, vyfoukání, vyčištění a promazání použít? Takhle jsem funkční ložisko ještě neviděl :shock:
E30 316i Touring

Uživatelský avatar
Atti
člen E30.cz
Příspěvky: 738
Registrován: 04. 08. 2008 13:54
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Atti » 10. 07. 2012 10:42

co já vim, tak přední ložiska se znovu použít nedají.
nejspíš se ti i vylámalo to plasotvý vypouzdření kuliček

Uživatelský avatar
Jrk
Příspěvky: 33
Registrován: 19. 07. 2009 16:11
Bydliště: Brno

Poděkování

Příspěvek od Jrk » 10. 07. 2012 10:59

Děkuji za odpověď!

Se mi to právě zdálo nějaké divné... Pročítám nějaké chytrosti a tipy, jak si usnadnit práci a narazil jsem na citovanou větu a to co bylo psáno dále, tak jsem se raději zeptal...

No a samozřejmě, že se vylámalo to plastové vypouzdření :D
E30 316i Touring

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 24. 07. 2012 20:49

normalni to urcite neni, ale pouzitelny taky ne :lol:
me se zatim podarilo dycky sundat bez poskozeni a pouzitelny to normalne je..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 24. 07. 2012 23:17

V TISu píšou že je na jedno použití, ale v praxi už jsem na něm ujel dalších 30tis a maká OK. A taky se mi rozpadlo...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 08. 08. 2013 03:49

Panove prosim o radu, mate nekdo zkusenost nebo nevite jestli je mozny dostat samotnej tlumic z naboje na kolo? Nemyslim vyndat tlumic Dole to vypada ze je to privareny ale potreboval bych to dostat dolu abych to mohl prestavet. Jo a potrebuju to vedet do patku. hehe

diky. :)

Dil 1.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/C ... _absorber/
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 08. 08. 2013 11:22

myslis dat pryc tu patronu, do ktery se soupe tlumic? zkusil bych to dole odbrousit a vytahnout a nebo to rovnou riznout, jako kdyz se dava D2 podvozek atp..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 08. 08. 2013 17:26

Iwan píše:myslis dat pryc tu patronu, do ktery se soupe tlumic? zkusil bych to dole odbrousit a vytahnout a nebo to rovnou riznout, jako kdyz se dava D2 podvozek atp..
presne tak. ale potrebuju to zachovat abych tam mohl zpet soupnout tlumic a pouzit to na celej naboj z e46.

to je to jedniny co me napadlo to odbrousit ale nebyljsem si tim jistej. :(
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Odpovědět