máš propálený vinutí na větráku (rotoru) nebo se ti o něco zkratovaly předřadné odpory (v regulátoru otáček)Oveczka píše:Měl bych zas jeden dotázek. Včera jsem měl první letošní námrazu na sklech. No a samozřejmě se mi akorát vysral ventilátor topení. Už dřív jsem měl problém, že běžel jen na rychlosti 1, 3, 4. Na dvojku nefungoval. Teď jsem rozmrazoval po ránu auto, větrák běžel na čtyřku, a najednou se zastavil. Prostě přestal hučet. Teď když to dám na čtyřku, tak poklesnou otáčky motoru, trošku pohasnou světla, něco slabě cvakne v přístrojovce a nic, to se opakuje pořád hádám každé dvě tři vteřiny, pokud je to zaplý. Na trojku je to taky, ale trošku méně znatelné. Neměl někdo stejný problém?
Oprava ventilátoru do kabiny
***NÁHRADNÍ DÍLY z E30 a E36*** viewtopic,p,597353.html#597353
***EKOLIKVIDACE***ODTAHOVÁ SLUŽBA*** viewtopic,p,311005.html#311005
***EKOLIKVIDACE***ODTAHOVÁ SLUŽBA*** viewtopic,p,311005.html#311005
- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
Vetrák kúrenia mi nešiel vôbec,najprv to bolo prepálený kontakt na motorčeku ventilátora(vymenil som za funkčný)Mirek píše:Taky jsem jednou měnil odpor a je to snad horší než porod
Potom som ale zistil že ide len 4. rýchlosť(potreba vymeniť predradník) mal som to vymenené za menej ako 5 minút a menil som to od vnútra,čiže som zhodil dole kryt pod volantom a prístup je tam parádny k tomu odporu,ide to vytiahnúť pekne aj s konektorom a kabelážou, potom sa len prehodí ten predradník a zasunie späť do kúrenia
(ale je pravda že som to predtým skúšal na kúrení čo mám vonku z iného auta

EX:
e30 318i M10
e28 524tdA M21
e21 316 M10
e30 325ix M20
e30 318is M42 touring
e30 324d M21 saloon
e30 320i M20 touring
AKT:
e30 335i M30 convertible
e30 327ix M20 saloon
e30 318i M10
e28 524tdA M21
e21 316 M10
e30 325ix M20
e30 318is M42 touring
e30 324d M21 saloon
e30 320i M20 touring
AKT:
e30 335i M30 convertible
e30 327ix M20 saloon
Dva typy podľa toho či je to chróm alebo plast?Lebo ja som toto menil na chromáku(r.v.1986) a dával som tam odpor z toura(r.v.1994)a vyzeralo to že modul kúrenia je rovnaký(čo som sa aj divil,že skoro 10 ročný rozdiel)Max-Max píše:a hlavne existuju 2 typy telies kurenia - jedno ma predradnik zvnutra a druhe zvonku

EX:
e30 318i M10
e28 524tdA M21
e21 316 M10
e30 325ix M20
e30 318is M42 touring
e30 324d M21 saloon
e30 320i M20 touring
AKT:
e30 335i M30 convertible
e30 327ix M20 saloon
e30 318i M10
e28 524tdA M21
e21 316 M10
e30 325ix M20
e30 318is M42 touring
e30 324d M21 saloon
e30 320i M20 touring
AKT:
e30 335i M30 convertible
e30 327ix M20 saloon
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
neviem to rozdelit, uz je to davno co som ich kuchal... ale mam ich vybrate v sklade a je tam vidiet rozdielericss8 píše:Dva typy podľa toho či je to chróm alebo plast?Lebo ja som toto menil na chromáku(r.v.1986) a dával som tam odpor z toura(r.v.1994)a vyzeralo to že modul kúrenia je rovnaký(čo som sa aj divil,že skoro 10 ročný rozdiel)Max-Max píše:a hlavne existuju 2 typy telies kurenia - jedno ma predradnik zvnutra a druhe zvonku
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
- nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
ozivim temu
mam problem s topenim, pred vymenou motora som mal problem ze ventilator nechcel ist na 1. a 2. stupen iba na 3. a 4.
Vymenil sa motor, teraz uz nejde vobec, takze odpor by sme mohli vylucit kedze na 4.stupni je ovladanie mimo predradneho odpora podla schemy.
Nejde mi ale ani nastavenie zrkadiel. Docital som sa ze tu bol podobny problem, a ze to bola spatna kostra na startery, tak ale starter je dobre utiahnuty, a ostatne kostry tiez. Jedine nemam ju napojenu na prednu kapotu ale to neverim ze je kamen urazu.
Vymenil som aj relatko K7 kt. ma na starosti topenie a ovladanie zrkadiel, a poistka c.19 je tiez v poriadku.
Bojim sa ze to bude niekde v poistkovej skrinke.
mam problem s topenim, pred vymenou motora som mal problem ze ventilator nechcel ist na 1. a 2. stupen iba na 3. a 4.
Vymenil sa motor, teraz uz nejde vobec, takze odpor by sme mohli vylucit kedze na 4.stupni je ovladanie mimo predradneho odpora podla schemy.
Nejde mi ale ani nastavenie zrkadiel. Docital som sa ze tu bol podobny problem, a ze to bola spatna kostra na startery, tak ale starter je dobre utiahnuty, a ostatne kostry tiez. Jedine nemam ju napojenu na prednu kapotu ale to neverim ze je kamen urazu.
Vymenil som aj relatko K7 kt. ma na starosti topenie a ovladanie zrkadiel, a poistka c.19 je tiez v poriadku.
Bojim sa ze to bude niekde v poistkovej skrinke.
- nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
To bude treba vymenit predradne odpory, lebo pri na 4. stupni to nejde cez tie odpory.mirway79 píše:mne tiez raz ide a raz nie, na 4 ale ide stale... takto to blbne len v zime... sem tam vydava zaujimave zvuky... nechce sa mi do toho vobec pustat
okrem toho k mojmu problemu :
Po vybrati rele K7 a prepojeni svoriek 87 a 30 nakratko na poistkovej skrinke vsetko funguje (t.j. ide ventilator aj zrkadla). Na tychto svorkach som odmeral napatia pri zapnutom zapalovani od 7.50V do 12.00V a taktiez pri vypnutom zaplaovani tam bolo tych cca 7.50V. Na svorkach 85 a 86 pri zapnutom zapalovani bolo napatie 0.70V a pri vypnutom zapalovani 0.00V.
Rele som skusal ine funkcne, a nie v tom je problem. Zrejme tych 0.70V je malo pre budenie rele a v tom bude problem.
Okrem toho som prekontroloval vsetky poistky a rele v poistkovej skrinke, a precistil ich sprayom na kontakty.
Dalej som sa zatial nedostal, ak by niekto vedel poradit, bol by som velmi rad.
To ze se to toci jenom na 3 a 4 je proto, ze na nizsi rychlosti se to nema silu roztocit.
Naposled kdyz jsem resil ventilator topeni tak to bylo pridreany (rotor se statorem). Byla tam hromada bordelu a spatne se to cely tocilo, tak jsem vzal kladivo a mlatil do osicky z obou stran nez bordel vypadal, pak promazal a bylo to ok.
Tenkrat jsem to i fotil,tak to tu prohledejte, musi to tu byt s fotkama
viewtopic,p,594424.html#594424
Naposled kdyz jsem resil ventilator topeni tak to bylo pridreany (rotor se statorem). Byla tam hromada bordelu a spatne se to cely tocilo, tak jsem vzal kladivo a mlatil do osicky z obou stran nez bordel vypadal, pak promazal a bylo to ok.
Tenkrat jsem to i fotil,tak to tu prohledejte, musi to tu byt s fotkama

viewtopic,p,594424.html#594424
- NEMO E30
- člen E30.cz
- Příspěvky: 658
- Registrován: 24. 05. 2009 16:16
- Bydliště: Vysočina (Nové Město na Moravě)
Dneska jsem se prohrabal k řešení přesně toho stejnýho. Ještě že mám dílnu plnou e30 a je z čeho brátOveczka píše:Měl bych zas jeden dotázek. Včera jsem měl první letošní námrazu na sklech. No a samozřejmě se mi akorát vysral ventilátor topení. Už dřív jsem měl problém, že běžel jen na rychlosti 1, 3, 4. Na dvojku nefungoval. Teď jsem rozmrazoval po ránu auto, větrák běžel na čtyřku, a najednou se zastavil. Prostě přestal hučet. Teď když to dám na čtyřku, tak poklesnou otáčky motoru, trošku pohasnou světla, něco slabě cvakne v přístrojovce a nic, to se opakuje pořád hádám každé dvě tři vteřiny, pokud je to zaplý. Na trojku je to taky, ale trošku méně znatelné. Neměl někdo stejný problém?

EDIT: Že mi to pomohlo vyřešit jednu ze závad

Naposledy upravil(a) NEMO E30 dne 22. 07. 2012 18:25, celkem upraveno 1 x.
e30 forever - bez BMW to není život
Ventilator E36
Zdravim lidi,
mam problem s ventilatorem. Jde mi jen na 4 rychlost a to bych jeste rekl ze fouka docela malo. Nevite nekdo cim by to mohlo byt ?
moje auto E36 328 rok 95 sedan.
Diky za jakoukoli radu
mam problem s ventilatorem. Jde mi jen na 4 rychlost a to bych jeste rekl ze fouka docela malo. Nevite nekdo cim by to mohlo byt ?
moje auto E36 328 rok 95 sedan.
Diky za jakoukoli radu
Re: Ventilator E36
ježek (předřadný odpor)Masa31 píše:Zdravim lidi,
mam problem s ventilatorem. Jde mi jen na 4 rychlost a to bych jeste rekl ze fouka docela malo. Nevite nekdo cim by to mohlo byt ?
moje auto E36 328 rok 95 sedan.
Diky za jakoukoli radu