e34-klima

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Jerrykx
člen E30.cz
Příspěvky: 862
Registrován: 14. 08. 2008 13:57
Bydliště: Klatovy

e34-klima

Příspěvek od Jerrykx » 09. 05. 2011 21:57

Čaues borcí :)
mam pro dnešek opět pár otázek do pranice, s kterými si nevim rady.

Muj error se dnes týká klimatizace :? :D Ke konci léta sem si nechal plnit klimatizaci(za lidových 2000,- 1,5kg 134a), klimu vyzkoušeli barvivem,UV lampou a podtlakem na těsnost(100%) a naplnili, klimatizaci sem poté využil asi 2x(fungovala, jak vzteklá).
Přišla/odešla zima a já si opět chtěl dlábnot klimu a ejhle, vono lejno :D kompresor se sepnul(teda aspoň předpokládam, když poposkočily otáčky motoru), ale žádná chladný vánek mě neofouk. Tak sem zavítal do servisu, tam mi krám napíchli na tu vyčůranou mašinku a zjistili, že tam nic nemam.

A sem u otázek :lol:
-jakto, že se sepne kompresor, když tam nic není?nemělo by být na vysoušeči(bo jak se tomu nadává) čidlo?

-jak dokázalo přez zimu utect 1,5kg chladiva, když při plnění to ukazovalo 100%těsnost?

-koukal sem na zapojení kompresoru a netušim zdali je to správně. Do kompresoru jdou dva dráty, a pak ještě jeden někam k té el.magnetické spojce, tyto tři dráty "jdou" do jednoho konektoru, protikus v konektoru přez drát spojuje jeden drát od kompresoru s jeden od spojky, poslední drát vede nikam do alelůja...je to tak zapojené dobře? :lol:

-kde je nejobvyklejší uník chladiva?ve servisu mají nějakou srajdu na zalepení malých úniků v systému, ale ten se přidává s chladivem, takže když to nepomůže, tak ulítne zase všechno :(

--poslední bonusové otázky stranou:

- proč se mi kurňa při zapnutí vnitřní cirkulace zvedne volnoběch?
-najednou přestal fungovat double lock a vnitřní osvětlení nějak blbne( např. při otevření řid. dveří se rozsvítí a po cca 10s zhastne, jinak pro ostatní dveře zůstane svítit)


Doufam, že nikdo bude mít náladu číst tuto esej o jedné neposlušné e34 a poradí, budu vděčnej
:wink:

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 10. 05. 2011 14:07

Při nefungujícím elektrickém ventilátoru před chladičem se často "vyvaří" chladič v rohu vpravo dole, okolo místa vtoku horkého chladiva.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 10. 05. 2011 20:57

Do chladiva nepřidávej nic, ani uv sračky, radši zajeď k někomu, kdo má hodně dobrej detektor... je to přesnější i na malé úniky. Otáčky se zvednou i když kompresor nesepne. To co vede k magnetické spojce spíná kompresor, když tam pustíš šťávu, tak by se měl roztočit (jinak se točí jen řemenice)

Nejčastější únik je přes kondenzátor (chladič), klidně mohl přes zimu prohnít... a proto, když to někdo chce naplnit a už je viditelně nic moc stav, nejdřív měním za nový a až pak plním... výměna dehydrátoru při prázdném systému je samozřejmost....
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Jerrykx
člen E30.cz
Příspěvky: 862
Registrován: 14. 08. 2008 13:57
Bydliště: Klatovy

Příspěvek od Jerrykx » 10. 05. 2011 21:16

Macek píše:Do chladiva nepřidávej nic, ani uv sračky, radši zajeď k někomu, kdo má hodně dobrej detektor... je to přesnější i na malé úniky. Otáčky se zvednou i když kompresor nesepne. To co vede k magnetické spojce spíná kompresor, když tam pustíš šťávu, tak by se měl roztočit (jinak se točí jen řemenice)

Nejčastější únik je přes kondenzátor (chladič), klidně mohl přes zimu prohnít... a proto, když to někdo chce naplnit a už je viditelně nic moc stav, nejdřív měním za nový a až pak plním... výměna dehydrátoru při prázdném systému je samozřejmost....
Tak kam jezdím mají dobrej detektor, ted aspoň tak vypadá a majitel to říká :lol:
Když říkáš nepřidávat uv sračky :D tak jak se pozná, kde okruh netěsní?mašina mi naximálně řekne, že systém není těsnej, ale né kde, teda spoň dle mého chápání. Výparník je v pěkném stavu, nebo aspoň tak vypadá :D

Jinak děkuju za rady, snad se to vyřešim než začnou hice(mam diamantschwarz,takže v létě se dobře vytápí :lol: )

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 10. 05. 2011 21:29

Když je dobrej detektor, tak zjistí i únik, kterej i s UV bordelem nezjistíš...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 10. 05. 2011 21:35

Jerrykx píše:... Výparník je v pěkném stavu, nebo aspoň tak vypadá :D
Výparník je vložka ochlazujcí vzduch v topení, to co je na předku auta je kondenzátor, ve kterém se zkapalňuje a ochlazjue oběhové medium.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Jerrykx
člen E30.cz
Příspěvky: 862
Registrován: 14. 08. 2008 13:57
Bydliště: Klatovy

Příspěvek od Jerrykx » 10. 05. 2011 21:38

Francis píše:
Jerrykx píše:... Výparník je v pěkném stavu, nebo aspoň tak vypadá :D
Výparník je vložka ochlazujcí vzduch v topení, to co je na předku auta je kondenzátor, ve kterém se zkapalňuje a ochlazjue oběhové medium.
máš recht, špatně sem to pojmenoval, takže kondenzátor vypadá pěkně :D

Uživatelský avatar
Crazz
Příspěvky: 119
Registrován: 02. 05. 2009 19:53
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Crazz » 30. 08. 2012 16:51

Jakej to máš r.v. tý e34ky?
Mi nějakej "technik" říkal, že do roku 95 se do klim převážně použival freon, nebo něco hoodně podobnýho a kolem 95 se začal používat nějaký jinačí plyn s nazvem co si nepamatuju. Jde o to že prej tak rok, možna 2 zpět se oficialně skončila podpora pro freonove klimy, takže nejsou naplně a nové mašiny na práci s klimama nemaj ani staré koncovky a kdesi cosi ...
Neví někdo co je na tom pravdy?
525 TDS, ex 325iX tour

Uživatelský avatar
Jerrykx
člen E30.cz
Příspěvky: 862
Registrován: 14. 08. 2008 13:57
Bydliště: Klatovy

Příspěvek od Jerrykx » 30. 08. 2012 17:15

Crazz píše:Jakej to máš r.v. tý e34ky?
Mi nějakej "technik" říkal, že do roku 95 se do klim převážně použival freon, nebo něco hoodně podobnýho a kolem 95 se začal používat nějaký jinačí plyn s nazvem co si nepamatuju. Jde o to že prej tak rok, možna 2 zpět se oficialně skončila podpora pro freonove klimy, takže nejsou naplně a nové mašiny na práci s klimama nemaj ani staré koncovky a kdesi cosi ...
Neví někdo co je na tom pravdy?

Mam 89, dřívě se dávalo do klimatizací chladivo R34, ale to se zakázalo, teď jen R134. V autě mam udělanou přestavbu na to novější chladivo, ještě v bmw servisu.

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 30. 08. 2012 17:45

nebyla to nahodou r12?
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Jerrykx
člen E30.cz
Příspěvky: 862
Registrován: 14. 08. 2008 13:57
Bydliště: Klatovy

Příspěvek od Jerrykx » 30. 08. 2012 22:01

M40TURBO píše:nebyla to nahodou r12?
:lol: chybyčka se vloudila...máš recht :wink:

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 30. 08. 2012 22:12

To prej snad už plněj jen v praze tohle chladivo ale nevím jestli je to pravda, každopádně tam nedávej to novější, nebude to fungovat :(

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 30. 08. 2012 22:17

Cubrd píše:To prej snad už plněj jen v praze tohle chladivo ale nevím jestli je to pravda, každopádně tam nedávej to novější, nebude to fungovat :(
Neni to pravidlem. Nedávno na toto téma proběhla debata na BMW klubu a některým lidem, kteří mají okruh konstruovaný na R12 ale nafouklý dnes standartní R134a klima funguje. Dokonce mám ten dojem že i někteří majitelé žraloků z tadyma to tak mají
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 30. 08. 2012 22:18

Takže to je spíš asi o náhodě řekl bych
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 31. 08. 2012 07:46

Neni to o náhodě, okruh R12 funguje i na R134, akorát to méně chladí, pokud se to neupraví... Musí se dát r134 expanzní ventil a jede to jak má.. Je důležité vyměnit i olej v kompresoru a pokud to bylo dlouho prázdne nebo otevřené, tak i dehydrátor (měním ho pokaždé, když se v klimě hrabu, absorbuje bordel a hlavně vlhkost)
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 31. 08. 2012 09:33

olej se musí vyměnit jinak zadřeš kompresor jako ja :wink:
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 31. 08. 2012 16:30

A olej v kompresoru se mění jak teda nebo co? Teď jsem z toho jelen - každý kompresor má v sobě ještě nějakou extra náplň nebo jak? Olej se mění přece vždy při plnění klimatizace a je teda namíchán s chladivem, ne?

Btw ten expanzní ventil se nachází kde? Je to součást vysoušeče nebo se nachází někde jinde?
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 01. 09. 2012 07:43

expanzni ventil je na vyměniku v topení. Olej je pro obě chladiva jiný
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Crazz
Příspěvky: 119
Registrován: 02. 05. 2009 19:53
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Crazz » 01. 09. 2012 14:14

Supr vědět, že to jde v klidu předělat na ten novější typ. Co tě to tak cca vyšlo? Včetně komplet nový náplně s olejem ... tuším že na R134ku je ze zvyku jinačí koncovka pro napíchnutí na mašinu a dal ... ?
Já mám rv. 93 a klima šlape jak hodinky, bez čistěni či vyměny naplně. Mám to 6 let ani jsem na to nešáhl a jede to líp jak známým v 3 roky starý oktavce :shock: Kámoš v e39 z rv.98 tam už má snad třetí chladič a náplně radši nepočítám ... :D
Hodně individuálni záležitost, v e30 jsem měl sezonní klimu ... :D
525 TDS, ex 325iX tour

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 01. 09. 2012 20:44

M40TURBO píše:expanzni ventil je na vyměniku v topení. Olej je pro obě chladiva jiný
No dobře, to chápu, nicméně jak se tu Macek baví o výměně oleje v kompresoru, tak se musí kompresor fyzicky vyndat ven a v něm vyměnit nějaká náplň nebo co? Na to jsem se právě ptal, protože vím, že do chladiva se přidává nějaké definované množství oleje a to jsem myslel že je včetně olejové náplně klimatizace všechno.


Jinak když už je tady o tom řeč tak se taky vetřu s dotazem i když asi odpověď stejně tuším a bude to pátrání a vyměňování kusu za kus:
Asi před měsícema jsem plnil klimu v e34 - mám tam už okruh na r134a a množství náplně je 1550 gramů. Teď, cca po dvou měsících od naplnění se mi zdálo, že klima už nějak extra neklimuje, tak jsem znovu zajel do firmy, kde mi klimošku plnili aby sme zjistili, jestli je dojem slabého klimov3ání pouze můj subjektivní anebo jestli je chyba jinde. Takže sme auto napíchli na klimatizační hovadinu a zjistilo se, že během těch dvou měsíců zmizelo z okruhu přes 1 kilo chladiva - z okruhu se povedlo vysát pouhých 410 gramů. A já se ptám, dá se nějak jinak lokalizovat únik a vadné místo okruhu než pomocí barviva a tím pádem opětovného (a v případě e34 i celkem nákladného, když vezmem v potaz, že by se to plnilo každé dva měsíce :D ) naplnění klimošky? Jde totiž o to, že i předchozí náplň jsem měl (údajně) s barvivem, ale stejně se podle něj nepovedl žádný únik najít. Nebo má někdo pár horkých tipů, kde u e34 bývají nějaké slabé místa a vysoké pravděpodobnosti netěsnosti okruhů?
Kua celkem mě takovéto druhy závad i serou :roll:

Děkuji uctivě :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Odpovědět