m50b25 vanos problémy po výměně hlavy

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

m50b25 vanos problémy po výměně hlavy

Příspěvek od Crazytony » 04. 02. 2012 19:10

Ahoj,
tak se s kámošem už se nějaký čas pereme s výměnou hlavy..
Nejdřív jsme tam dali z m52 ale na ní chyběla díra na jedno čidlo motor běžel dobře ale po zahřátí začal dost kouřit. Tak se dala opravit ta co tam byla original prasklá ve Slaným hlava je momentálně po repasi stažená, vyměněno vše co bylo potřeba, aby byla ok. Dneska jsme ji dali na auto. Dalo se nové těsnění to +0,3mm, nové šrouby nové podložky pod ně. Hlava utažená přesně podle návodu 1. 30Nm 2. +90° 3. +90° a ve správném pořadí. Rozvody jsme nastavily taky dobře, protože na ty hlavě z m52 jsme je nastavili uplně stejně a běželo to až na ten kouř normálně.

Teď ten problém motor jakoby chytne ale hned chcípne. Když mu chci pomoc plynem tak tam něco mlátí, ale jak říkám na 99% jsou rozvody dobře a i kdyby to bylo jo jeden zub na každý vačce posunutý tak by se tam nic potkat nemělo. Nejsme si jistý třema konektorama na hlavě všechny jsou totiž záměné. Všechny jsou dvoupinové, ale podle mě by měl motor naskočit i bez nich, protože je to volnoběžnej ventil, teplotní čidlo a teploměr.
Nevíte co zkusit my jsme už v koncích :(


Dělali jsme to podle návodu v jak na to.
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 06. 02. 2012 10:03

dej to do servisu
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: m50b25 vanos problémy po výměně hlavy

Příspěvek od Venca » 06. 02. 2012 10:24

Crazytony píše:..Když mu chci pomoc plynem tak tam něco mlátí,
Sice tomuhle motoru nerozumíim, nikdy jsem ho neměl, ale zkusil bych vyndat svíčky, sundat řemeny a protáčet si ho navolno, jestli jde lehce. Přinejmenším lze takhle odhalit mechanickou závadu.

Možná to někomu přijde k smíchu, ale už se mi povedlo tímhle způsobem u jednoho experta zjistit matici spadlou do spalovacího prostoru....

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 22. 02. 2012 18:19

Tak pátej válec je plnej vody.. Na to se přišlo i bez servisu...
To je bezva když je ta hlava zrepasovaná... :roll:
Ještě že je na ní záruka :D
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 23. 02. 2012 00:10

Crazytony píše:Tak pátej válec je plnej vody.. Na to se přišlo i bez servisu...
To je bezva když je ta hlava zrepasovaná... :roll:
Ještě že je na ní záruka :D
pred tim nez pujdes delat reklamaci, bud pripravenej na to, ze budou chtit vedet, kdo a jak ji montoval... jinak receno, mej v zaloze kamarada z autoservisu kterej ti da pripadne razitko na papirek, ze to delal oficialni autoservis.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 23. 02. 2012 09:26

Ok díky za radu to se bude hodit :wink:
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 22. 04. 2012 15:37

Ahoj,
tak motor nám běží, ale jen pod plynem a na principu náhodných výbuchů.
Divně jde do otáček a občas bouchne do sání. Nastavení vačky ale je podle mě v pořádku.
Otázka zní co by mohlo dělat to že motor dělá tyhle věci?
A co může udělat +- dva stupně špatnýho natočení vačky? Může to způsobovat takovej bordel?
O radě dej to do servisu už víme :)
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 22. 04. 2012 17:13

Mě tohle dělal falešný vzduch

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 30. 04. 2012 18:04

Takže vyměněny vstřiky-nic, váha-nic, cívky-nic, čerpadlo nic.
Ale dnes nový poznatek s odpojenou lambdou to běží jak pumpa na sračky, ale běží :D a nemusím ani stát na plynu drží volnoběh. Jakmile začnu přidávat plyn začne se dusit. S lambdou ani nechytne.
Bylo to na diagnostice ta ukázala slabý signál z váhy vzduchu a zkrat teplotního čidla...
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 30. 04. 2012 18:36

Crazytony píše: ... a zkrat teplotního čidla...
Toho co měří teplotu vzduchu?

PMarwin
Příspěvky: 24
Registrován: 21. 11. 2010 20:12

Příspěvek od PMarwin » 24. 07. 2012 23:25

Ja sem ted menil tesneni pod hlavou a kdyz nastartuju a vytocim ho treba na 2500 ot tak to zniceho nic spadne treba na 800 ot a zacne se dusit pri stejne seslapnutym plynu. pak to proslapnu a je to zase na chvilku v pohode.. Taky nevim co s tim...
Někdo má auto, někdo BMW..

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 25. 07. 2012 08:31

vyndej svíčku na pátým a šestým válci, jestli tam nemáš vodu... Nám to dělá to samé a voda tam je. Nechci ani vidět co bude až tu hlavu sundáme. :(
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

PMarwin
Příspěvky: 24
Registrován: 21. 11. 2010 20:12

Příspěvek od PMarwin » 25. 07. 2012 10:22

Me se ale voda nestraci. Ted sem mluvil s kamosem od BMW a rikal ze se to prehlti benzinem takze jit po lambde nebo vaze vzduchu. Ale lambda je nedavno nova tak uvidime. Vodu tam nemam.
Někdo má auto, někdo BMW..

Odpovědět