Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
-
Dalda944
- Příspěvky: 9
- Registrován: 05. 03. 2012 22:45
Příspěvek
od Dalda944 » 21. 03. 2012 10:21
zdarec, no nevim kolik je 120 za kostku a 80 cerp, ale abych byl konkretni tak mě to vyslo do 3000kc.kompl. A jen pro zajimavost zacalo mi opet fungovat ovladani oken a zrcatek v poloze zavrenych dveri se zaplym klickem či chodem motoru samozdr. -asi to melo tez vliv, hmm
P.S. jasny ze ceny 324 jsou relativni, propo v mem pripade je to ok. (324 td 88´m-technic, origo 220t.km, koroze O,1%!

po 1.maj.)
cus
-
Míšánek
- Příspěvky: 3495
- Registrován: 12. 09. 2005 13:33
- Bydliště: Uherský Brod
Příspěvek
od Míšánek » 21. 03. 2012 23:54
Iwan píše:no jasne
myslel jsem elektroniku, co jde do kostky.."vaha", ridici vstrik, teplotni cidla, podtlak/přetlak, co jde do řj..to všechno je tam tak nejak nahovno

pojede to i bez toho..
aby to nečaplo, nebo to zdechlo samo od sebe, je podle me jedine problem cerpadla..
Tak jasně, že po odpojení těchto ostatních hovadin motor i tak naskočí. Chování v zatížení ale bude v tomto setupu přinejmenším... ...nestandartní. Dyť tyto údaje, které dávají čidla které jsi zkoušel odpojit nepotřebuje motor, resp. ecu k volnoběžnému režimu motoru. Při běhu na volnoběh prostě čerpadlo v ideálním případě dává svých 7mg nafty na zdvih a tím to hasne, nepotřebuje další čidla
No smoke, no fun...

-
Dalda944
- Příspěvky: 9
- Registrován: 05. 03. 2012 22:45
Příspěvek
od Dalda944 » 23. 03. 2012 07:54
A co se tyce stari vozu a atm.oxidace, to muze mit take castecne vliv.
Pro jistotu proletovat spoje co vypadaj zasle. (hlavne na cheku v pristrojovce u zaloznich baterek)

-
ICO TD
- Příspěvky: 138
- Registrován: 12. 06. 2004 23:18
- Bydliště: Komárno Slovensko
Příspěvek
od ICO TD » 12. 05. 2012 12:01
Prešli cca. dva mesiace odkedy som riešil dlhodobý problém zo štartovaním resp. skapíňaním motoru a po tom všetko čo sa tu odporučilo môžem konštatovať že situáciu vyriešila výmena červeného relátka (investícia 5€ z použitého 324td).Takže ako tu spomínal lisage & tefik na tretej strane toto relé podľa
všetkého riadi prívod paliva do čerpadla.Inak naposledy keď mi skapal motor na križovatke tak som na debila dal 4 indexy a zápcha nezápcha otvoril som kapotu (krytku som už mal len voľne položenú na relé) a začal som s tým relátkom manuálne cvakať,4x5x a hneď som počul tie zvuky ktoré pri normálnom štarte majú byť počuteľné.Takže som potom bez problému naštartoval a bol už rozhodnutý vymeniť ho.Po výmene a to som už spravil asi 1000km sa to nikdy viac neopakovalo,z toho súdim že práve v tomto bol problém z ktorým som sa roky trápil.Menil som naftový filter,stop ventil,žhaviče,akumlátor,čistil nádrž,mechanickú pumpu na naftu čo je pri palivovom filtry.Tak dúfam že s týmto viac nebude problém....
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas
-
Iwan
- Příspěvky: 4111
- Registrován: 01. 02. 2004 20:36
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Iwan » 13. 05. 2012 15:30
jak rele ridi palivo do cerpadla, kdyz to nema podavaci cerpadlo?
-
ICO TD
- Příspěvky: 138
- Registrován: 12. 06. 2004 23:18
- Bydliště: Komárno Slovensko
Příspěvek
od ICO TD » 13. 05. 2012 16:20
Myslel som tým len zapnutie a vypnutie stopventilu,podľa všetkého toto relé keď otočím kľúčom v zapalovaní otvorí stopventil a naopak alebo sa mýlim?
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas
-
Dalda944
- Příspěvky: 9
- Registrován: 05. 03. 2012 22:45
Příspěvek
od Dalda944 » 17. 05. 2012 06:20
tak napriklad ja podavaci cerpadlo mam a je to rok 88. Kdyz je klid tak jej slysim cca 10sek.jak tlaci. Ale ze by cerv.rele , hmm, no vida.

-
Stany
- Příspěvky: 3989
- Registrován: 10. 02. 2004 21:42
- Bydliště: Praha 9
Příspěvek
od Stany » 17. 05. 2012 20:53
Napsal by mi někdo jak nejlépe vyměnit naftové čerpadlo u TDSa
A jak rozpoznám velkou nebo malou přírubu namontovaného čerpadla na motoru.
Dík Stany
-
Chuck47
- E30.cz mecenáš
- Příspěvky: 2076
- Registrován: 13. 05. 2007 20:52
- Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj
Příspěvek
od Chuck47 » 11. 07. 2012 18:11
takže ono červené relé otevírá/zavírá stopventil na čerpadle, nebo jsem to nepochopil dobře?

Mazda Miata 1.8 Moss MP45
-
Záchvat
- Příspěvky: 2553
- Registrován: 12. 02. 2003 08:40
- Bydliště: Jindř. Hradec
Příspěvek
od Záchvat » 11. 07. 2012 19:40
Dalda944 píše:tak napriklad ja podavaci cerpadlo mam a je to rok 88. Kdyz je klid tak jej slysim cca 10sek.jak tlaci. Ale ze by cerv.rele , hmm, no vida.

Ja si to taky myslel u svojeho toura rok 93, ze to ma jako treba e34 524td cerpadlo v nadrzi a ze mi nemaka, tak jsem to cely rozebral a byl tam jen saci kos, zadne moje cerpadlo e30 324td nemelo a tusim ze jsem hledal i v ETK a pro e30 se ani nedelalo ........ ale uz je to pravda dost let zpatky.
myslím, že čerpadlo tam není ....
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4 ... ing_parts/
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
-
Chuck47
- E30.cz mecenáš
- Příspěvky: 2076
- Registrován: 13. 05. 2007 20:52
- Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj
Příspěvek
od Chuck47 » 17. 07. 2012 12:03
takže toto jsem vytáhl z auta, není na něm žádné schéma jen toto číslo... na které mi ovšem realoem nic neřekl...
jinak jak psal Iwan, tak pred startem v čerpadle občas cvakne jen jednou a klid, jindy to tam cvaká jak o život

Mazda Miata 1.8 Moss MP45
-
ICO TD
- Příspěvky: 138
- Registrován: 12. 06. 2004 23:18
- Bydliště: Komárno Slovensko
Příspěvek
od ICO TD » 21. 07. 2012 17:53
Presne výmena tohto relé vyriešila môj dlhodobý problém zo štartovaním nikdy viac som odvtedy nazažil že by som nenaštartoval alebo aby skapal motor ako predtým.V ETK som ho nenašiel ani ja ale za to na prvom vrakovisku za 5€ áno

Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas
-
MazuPm
- Příspěvky: 301
- Registrován: 01. 08. 2008 22:24
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od MazuPm » 26. 12. 2012 12:02
Ahoj,
Mám podobný problém, nestartuje mi za studena, poradí někdo? Poprvé se projevilo při cca 10 stupních nad nulou po dlouhém stání (cca 6 týdnů) v garáži.
Baterka je nová, motor točí jako blázen.
Stop ventil na čerpadle má při vypnutém klíčku 0V, při zapnutém 12V (proti kostře).
Žhavičky mají proti hlavě motoru 0,9 - 1,1 ohm, napětí při žhavení (měřeno na žhavičkách) je okolo 11V, proud jsem neměřil. Zelená kontrolka se rozsvítí.
Když za filtr stříknu éter při startování, motor naskočí a běží. Po chcípnutí naskočí znovu.
Máte někdo, kolegové, nápad, po čem bych měl jít? Díky.
-
ICO TD
- Příspěvky: 138
- Registrován: 12. 06. 2004 23:18
- Bydliště: Komárno Slovensko
Příspěvek
od ICO TD » 26. 12. 2012 12:32
Podobá sa to na môj problém,pretože aj mne to točilo bez problému ale hlavne to bude o tom že sa nedostáva palivo tam kde kde má.Teoreticky by to mohlo byť o tom červenom relé ktoré mne pomohlo,skús si jedno zohnať a skús...
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas
-
maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od maca » 26. 12. 2012 18:43
pada nafta a dlouho trva nez natahne, tim,ze to chytne na cistic se pak natahnea uz to chyta v pohode,nekde mas asi netesnost v paliv systemu,treba prepady a pod.....ja to vyresil vymenou hadicek ktery byli pomerne spuchrely a dal sem do okruhu jednocestnej ventil pred cerpadlo a na vracecku, takze cerpadlo zustava furt zality
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi

-
MazuPm
- Příspěvky: 301
- Registrován: 01. 08. 2008 22:24
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od MazuPm » 27. 12. 2012 16:40
ICO TD píše:Podobá sa to na môj problém,pretože aj mne to točilo bez problému ale hlavne to bude o tom že sa nedostáva palivo tam kde kde má.Teoreticky by to mohlo byť o tom červenom relé ktoré mne pomohlo,skús si jedno zohnať a skús...
Relátko jsem dnes rozebral a zkoušel, je v pořádku, ale děkuju!
maca píše:pada nafta a dlouho trva nez natahne, tim,ze to chytne na cistic se pak natahnea uz to chyta v pohode,nekde mas asi netesnost v paliv systemu,treba prepady a pod.....ja to vyresil vymenou hadicek ktery byli pomerne spuchrely a dal sem do okruhu jednocestnej ventil pred cerpadlo a na vracecku, takze cerpadlo zustava furt zality
Dneska jsem vyměnil hadici mezi filtrem a čerpadlem za průhlednou a skutečně to vypadá, že je systém zavzdušněn. Až bude čas, kouknu kde by to mohlo být netěsné a dyštak dám vědět. Díky!
-
ICO TD
- Příspěvky: 138
- Registrován: 12. 06. 2004 23:18
- Bydliště: Komárno Slovensko
Příspěvek
od ICO TD » 27. 12. 2012 17:09
Ono to relátko je voľakedy sviňa,tvári sa že je v poriadku ale raz funguje inokedy nie.Aspoň to moje nebolo úplne mrtvé a to bola na tom tá zákernosť,keď som ho meral bolo ok a potom za jazdy začalo blbnúť.Urobil som to tak že som si zohnal druhé a keď mi auto skapalo v strede križovatky,tak som dal štyri indexy,otvoril kapotu a na mieste som ho vymenil.Sadol,naštartoval a odvtedy bolo všetko v poriadku.
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas
-
Chuck47
- E30.cz mecenáš
- Příspěvky: 2076
- Registrován: 13. 05. 2007 20:52
- Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj
Příspěvek
od Chuck47 » 30. 12. 2012 23:40
pridam se sem - 324d chrom - jsou vymeneny zhavice, vsechny ok, auto startuje dobre, ale pred startem se nerozsviti ta zelena sipka - zarovka vymenena a porad stejne - ma s tim co docineni ze pred startem sviti kontrolka vstriku? (vstriky, palivovy filtr a dalsi veci se teprve budou delat)
nebo je problem v budikach/kabelazi?

Mazda Miata 1.8 Moss MP45
-
Míšánek
- Příspěvky: 3495
- Registrován: 12. 09. 2005 13:33
- Bydliště: Uherský Brod
Příspěvek
od Míšánek » 31. 12. 2012 01:02
Zvláštní je už jenom to, že u 2,4D svítí kontrolka vstřiku, která nemá absolutně žádný důvod svítit vzhledem k tomu, že jde o mechaniku

No smoke, no fun...

-
Chuck47
- E30.cz mecenáš
- Příspěvky: 2076
- Registrován: 13. 05. 2007 20:52
- Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj
Příspěvek
od Chuck47 » 31. 12. 2012 01:09
hmmmmmmmmm
auto za petku, ale bastl nad bastlem... co jsem objevil v motorovem prostoru, to se chystam vyfotit a dat do patricne sekce "kuriozity z garaze"
ale je fakt ze draty ke kontrolce vstriku a te zelene sipky me prisly nejaky novejsi... buhvi kam je to napojeny no
takze 324d tu kontrolku spravne met nema tedy?


Mazda Miata 1.8 Moss MP45