Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
-
Doski
- Příspěvky: 365
- Registrován: 28. 05. 2010 13:59
- Bydliště: Slaný
Příspěvek
od Doski » 17. 03. 2012 22:45
Mám na autě menší/větší problém s elektrikou. Po nastartování motoru mi nějakou chvíli vynechávají spotřebiče, jako vnitřní osvětlení a stěrače. Osvětlení si bliká jak chce. Stěrače jsou schopný se zaseknout v půlce a za chvíli se zase rozjet. Na otáčkách motoru to závislý není. Po chvíli, cca půl minuty, to vše běží zase jak má.
Vyřešeno
Druhá věc, co s tím může souviset, ale i nemusí, je šum v reprákách. Při běžícím motoru repráky docela citelně šumí. A to nezávisle na rádiu. Šumí i když rádio neni v autě. Jediný kdy si dají na chvíli pokoj je při vyšších otáčkách motoru. Kde by mohla být chybička?
Auto viz. podpis

Naposledy upravil(a)
Doski dne 21. 04. 2012 22:28, celkem upraveno 2 x.
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

-
Cubrd
- Příspěvky: 706
- Registrován: 13. 07. 2008 13:31
- Bydliště: Liberec
Příspěvek
od Cubrd » 17. 03. 2012 22:52
zkus odpojit alternátor jestli šumnění přestane. S elektrikou nevím co se děje, bohužel
-
Doski
- Příspěvky: 365
- Registrován: 28. 05. 2010 13:59
- Bydliště: Slaný
Příspěvek
od Doski » 17. 03. 2012 23:00
Když to ztichne, tak je to regulátorem? Kde je nejlepší ten altík odpojit?
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 17. 03. 2012 23:23
Doski píše:Když to ztichne, tak je to regulátorem? Kde je nejlepší ten altík odpojit?
Nic neodpojuj a zkontroluj ukostření motoru a ukostření akumulátoru.
.
-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 18. 03. 2012 00:34
Venca píše:Doski píše:Když to ztichne, tak je to regulátorem? Kde je nejlepší ten altík odpojit?
Nic neodpojuj a zkontroluj ukostření motoru a ukostření akumulátoru.
.
presne
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
Doski
- Příspěvky: 365
- Registrován: 28. 05. 2010 13:59
- Bydliště: Slaný
Příspěvek
od Doski » 18. 03. 2012 01:09
OK. Zejtra se na to vrhnu a dám vědět co a jak.
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

-
Doski
- Příspěvky: 365
- Registrován: 28. 05. 2010 13:59
- Bydliště: Slaný
Příspěvek
od Doski » 18. 03. 2012 14:12
Takže problém č. 1 se zdá být vyřešen. Vyčistil jsem všechny země v motoru a u pojistek a povedlo si. Vypadá to, že přístroje fungují jak mají.
Šumění repráků však přetrvává. šumí i když v autě není rádio. I když je odpojenej altík. Prostě, jak zapnu motor, tak to začne šumět. Přestane to akorát při zatížení
Ještě mě napadlo, že by to mohlo být napojováním konektoru rádia. Měl jsem tam nejprve jiný konektor a všechny dráty jsem neměl zapojený. Teď jsem to předělal na origo konektor z E34. A myslel jsem, že to přestane. Ale ono se nestalo. Napadá mě, že v místě napojení dvou kabelů jsou ty kabely chvíli nekroucený. Je to vždycky cca. 2cm. Snažil jsem se to omezit co to šlo. Ale nezdá se mi, že by to mělo dělat takovej bordel...
Naposledy upravil(a)
Doski dne 18. 03. 2012 20:57, celkem upraveno 1 x.
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

-
Vasa
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 3034
- Registrován: 17. 05. 2005 17:30
- Bydliště: Plzeň +420775466722
Příspěvek
od Vasa » 18. 03. 2012 19:37
Zapojenim konektoru ani "zkroucenim/prekroucenim" kabelu to nejspis nebude. Stejny problem jsme resili ve Fikuxove M3 a problemem bylo umisteni vyhybky pro repro v blizkosti hlavniho napajeciho kabelu vedouci od baterie v kufru do motoroveho prostoru. Nepises co za repro tam mas, ale pokud ne origo, ale "neco lepsiho" tak zkus zkontrolovat toto.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
-
Doski
- Příspěvky: 365
- Registrován: 28. 05. 2010 13:59
- Bydliště: Slaný
Příspěvek
od Doski » 18. 03. 2012 20:59
Sorry. Všechno je tam origo, jak má být. Aspoň v to doufám. Zvláštní je že šuměj všechny repráky. Nechápu kde se v nich vůbec bere nějakej signál, když je odpojený autorádio. Měl jsem zato, že je to propojený napřímo z rádia do repráku. Že mezitim nic není.
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 19. 03. 2012 13:03
Doski píše:Sorry. Všechno je tam origo, jak má být. Aspoň v to doufám. Zvláštní je že šuměj všechny repráky. Nechápu kde se v nich vůbec bere nějakej signál, když je odpojený autorádio. Měl jsem zato, že je to propojený napřímo z rádia do repráku. Že mezitim nic není.
Není někde zesilovač?
-
Doski
- Příspěvky: 365
- Registrován: 28. 05. 2010 13:59
- Bydliště: Slaný
Příspěvek
od Doski » 19. 03. 2012 15:43
Budu se po něm muset podívat. Doufal jsem, že se mi dostane odpovědi dřív než začnu rozebírat auto:-)
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

-
Doski
- Příspěvky: 365
- Registrován: 28. 05. 2010 13:59
- Bydliště: Slaný
Příspěvek
od Doski » 19. 03. 2012 19:27
Tak zesilovač se nekoná. Prohlížel jsem druhou E34, abych viděl jak jsou vedený ty kabely. Takže kabely vedou přímoz rádia k reprákům. Jen sem tm je nějakej konektor. Jinou elektroniku jsem ve vedení nenašel. Tak kde se sakra ten šum bere?
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 19. 03. 2012 19:44
Doski píše:...Tak kde se sakra ten šum bere?
Vzal bych ten konec s konektorem. Někde je na bude vyvedená linka ke každýmu repro, takže signálový vodiče a, b, a stínění, pro každej kanál. Celkem 6 drátů, přičemž ty stínění by měly bejt propojený.
Navodil bych stav se šumem a poté zkoušel na stínení spojovat levej kanál a, pak levej B, totéž postupně u pravýho kanálu,přičemž budu sledovat, zda šum mizí nebo se nějak mění.
.
-
Doski
- Příspěvky: 365
- Registrován: 28. 05. 2010 13:59
- Bydliště: Slaný
Příspěvek
od Doski » 19. 03. 2012 19:52
Takže jestli tě dobře chápu. Stačí když odpojím rádio a budu propojovat jednotlivý stínění a uvidim jestli se něco bude měnit. Je to tak?
Ještě mě napadla zem konektrou rádia. Může to být tím?
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 19. 03. 2012 20:29
Doski píše:..
Ještě mě napadla zem konektrou rádia. Může to být tím?
Jo.
Pokud se nepletu, rádio musí mít svou kostru propojenou na kostru vozidla.
A ty stínění linek pak musí být (po spojení konektoru) taky uzemněný.
A mimochodem, např. kapota musí mít přizemňovací pásek.
-
Doski
- Příspěvky: 365
- Registrován: 28. 05. 2010 13:59
- Bydliště: Slaný
Příspěvek
od Doski » 20. 03. 2012 16:01
Tak jsem prošel snad úplně všechny kostry co v tom autě jsou. Všechno jsem pročistil, dotáh a žádná změna. Propojení stínění nic nedělá. Když je propojím natvrdo se zemí, tak taky nic. Už sizačínám myslet, že tam mam ducha.
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 20. 03. 2012 17:56
Doski píše:..Propojení stínění nic nedělá. Když je propojím natvrdo se zemí, tak taky nic. Už sizačínám myslet, že tam mam ducha.
Když spojíš na konektoru linkový vodiče se stíněním tak stále šumí?
-
Doski
- Příspěvky: 365
- Registrován: 28. 05. 2010 13:59
- Bydliště: Slaný
Příspěvek
od Doski » 20. 03. 2012 22:18
TO jsem nezkoušel. No co. rozeberu to znova...
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 21. 03. 2012 07:29
Doski píše:TO jsem nezkoušel. No co. rozeberu to znova...
Já už jsem to psal, bohužel málo výrazně a ještě jsem si nedbale přečetl odpověď. a nevšiml jsem se, žes to nepochopil správně.
Takže:
- odpojit konektor
- navodit stav se šumem
- na odpojeným konektoru propojit na levým kanálu linkovej vodič se stíněním, sledovat, zda šum zmizí, pak odpojit
- totéž s druhým linkovým vodičem,
- a totéž s pravým kanálem
.
-
Doski
- Příspěvky: 365
- Registrován: 28. 05. 2010 13:59
- Bydliště: Slaný
Příspěvek
od Doski » 21. 04. 2012 22:35
Takž problém nakonec vyřešen. Dost tomu pomohla i moje dnešní špatná nálada. Zase jsem celou palubku rozebral abych to vyzkoušel a zase žádná změna. Tak mi to nedalo a dal jsem se do rozebírání boků palubky abch se dostal k reprákům. Odpojil jsem reprák u řidiče a žádná změna. Tak jsem zkusil odpojit i reprák spolujezdce, kterej šuměl nejvíc. A co se nestalo? Taky žádná změna. V tu chvíli mi začalo svítat. Zavítal jsem se kouknout na můj vraj na náhradní díly a byl jsem doma. Nějakej inteligent z toho auta vytahal veškerou izolaci kapes na blatníkách. To jsem potom mohl hledat elektrickej problém, jak dlouho jsem chtěl. Nicméně děkuju všem co mi to pomáhali řešit. ale spoň jsem spravil veškerý kostry v autě. A za odměnu se mi objevila další elektrická závada...
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i
