324 td - kolísání volnoběhu
Čaute lidi tak sem si taky pořídil tds a jsem ztoho nešťastný popravdě. Nikdy sem diesela neměl a přísahám že si už žádneho nekoupím. Mám taky problém stím volnoběhem ale jen když dojíždím bez rychlosti. na místě to několísá. Auto nekouří ale nevím jestli to jede jak má. Jinák mám ještě problém stím že se motor nechce pořádně zahřát. Prosím nějake skušené tdskaře o rady co stím.Jo a je to ale e36 jestli to nevadí. Díky za rady.
Jstli se ti nechce motor pořádně zahřát tak máš nejpíš termostat v prdeli, ne?
To se někdy holt u motorů stává, nejenom u dieselů...
Pokud se k tomuto motoru umíš chovat jako ke klasickému starému komůrkáči tak ti vydrží hodně věcí a odvděčí se ti spolehlivostí a příjemnýma provozníma nákladama. Jenomže pokud se k tomu budeš chovat jako prasácké hovado, tak se pak ani nemůžeš divit že nefunguje tak jak má. Pak už je zbytečné naříkat a hanět ho. Nicméně takovým lidem by patřilo spíš do ruk nasrat a ne jim dat klíče od auta
Další věc je ta, že pokud sis koupil tds a přitom jezdíš s autem jenom okolo komína, tak jsi idiot. Na toto tento motor vážně konstruovaný neni (ostatně jako většina dieselů). A to že jsi koupil mrdku u které srali předchozí majitelé na údržbu a ty jsi teď do té pasti spadl, tak za to ten motor taky nemůže. Ono se nepíše jenom tak z prdele interval výměny oleje co 10t km(což je u mě zhruba 4 až 5x do roka), neřiká se jenom tak ze srandy, že dieselu můžeš dát nažrat teprve až je dobře pořádně prohřátý a že na dálnici a po jinačím céresu se má poctivě nechat dochladit - já osobně radši těch pět minut počkám, že abych si odkouřil spolehlivý motor. Těm kreténům, které často potkávám na dálnicích s tím, že dojedou s tdičkem, které má do červena rozpálenou turbínu snad i včetně downpipe a první co toho dobytka sedícího za tim kulatým zábradlím před sebou napadne je chcípnutí motoru bych urval ruky u samé prdele... Pak si lidi stěžují jak ty dvojkové oktávky stojí za hovno jelikož se sere naklápění lopatek u turb, bodejť by ne
takže takto to funguje i u tds... Pokud jsi tds nikdy nekupoval, nepřečetl sis na co si dát pozor, čemu se vyhýbat a čemu věnovat vyšší pozornost, tak je to jenom tvoje blbost. Ten motor jako takový za to opravdu nemůže a pokud je o něj postaráno tak jak se sluší a patří, tak je to velice dobrý sluha

Pokud se k tomuto motoru umíš chovat jako ke klasickému starému komůrkáči tak ti vydrží hodně věcí a odvděčí se ti spolehlivostí a příjemnýma provozníma nákladama. Jenomže pokud se k tomu budeš chovat jako prasácké hovado, tak se pak ani nemůžeš divit že nefunguje tak jak má. Pak už je zbytečné naříkat a hanět ho. Nicméně takovým lidem by patřilo spíš do ruk nasrat a ne jim dat klíče od auta

Další věc je ta, že pokud sis koupil tds a přitom jezdíš s autem jenom okolo komína, tak jsi idiot. Na toto tento motor vážně konstruovaný neni (ostatně jako většina dieselů). A to že jsi koupil mrdku u které srali předchozí majitelé na údržbu a ty jsi teď do té pasti spadl, tak za to ten motor taky nemůže. Ono se nepíše jenom tak z prdele interval výměny oleje co 10t km(což je u mě zhruba 4 až 5x do roka), neřiká se jenom tak ze srandy, že dieselu můžeš dát nažrat teprve až je dobře pořádně prohřátý a že na dálnici a po jinačím céresu se má poctivě nechat dochladit - já osobně radši těch pět minut počkám, že abych si odkouřil spolehlivý motor. Těm kreténům, které často potkávám na dálnicích s tím, že dojedou s tdičkem, které má do červena rozpálenou turbínu snad i včetně downpipe a první co toho dobytka sedícího za tim kulatým zábradlím před sebou napadne je chcípnutí motoru bych urval ruky u samé prdele... Pak si lidi stěžují jak ty dvojkové oktávky stojí za hovno jelikož se sere naklápění lopatek u turb, bodejť by ne

takže takto to funguje i u tds... Pokud jsi tds nikdy nekupoval, nepřečetl sis na co si dát pozor, čemu se vyhýbat a čemu věnovat vyšší pozornost, tak je to jenom tvoje blbost. Ten motor jako takový za to opravdu nemůže a pokud je o něj postaráno tak jak se sluší a patří, tak je to velice dobrý sluha

No smoke, no fun...


Zdrávím ještě jednou včera jsem už byl nasráný tak sem to asi napsal blbě. Zato se omlouvám. Auto sem koupil za hodně slušné peníze a fakt se ho snažím dát dokupy. Ted zrovna ho mám na diagnostice. Nehází to žádnou chybu. Jen když měříme skutečné hodnoty tak se mi zdá že to má maly předvstřik a ted sme skoušeli měřit tlak přeplnování a je strašně nízký. Ale turbo bylo dole a vypadalo dobře i regulace chodí. Ale hadice jde zmáčknout ikdyž točím na 3000 ot. Tak sme vyskoušeli jestli cváka regulátor tlaku a nic. Necvaká.Napadlo nás zaslepit erg ventil ale nevím jestli to je dobrý nápad. Už fakt nevím čím byto mohlo být že to jede jako bez turba. Jinak ten volnoběh už nehapruje.A hned jak sem to auto kopil tak sem všechno vyčistil a povyměnoval co bylo třeba.A stím zahříváním mě napadla spíš visca protože ve městě to je ok.A s autem jezdím 35km tam a 35 zpět tak to si myslím že není až tak málo ne? Jsem fanda BMW a mám ještě e30 ale potřeboval sem nějakého pracanta tak ztoho důvodu sem si auto koupil.
V pohoděPodsto píše:Zdrávím ještě jednou včera jsem už byl nasráný tak sem to asi napsal blbě. Zato se omlouvám.


To jsem rád. Bohužel je to na hovno v tom smyslu, že pokud se někdo snaží dát do kupy už domrdaný diesel, tak je to běh na dlouhou trať a finančně i docela vyčerpávajícíPodsto píše: Auto sem koupil za hodně slušné peníze a fakt se ho snažím dát dokupy. Ted zrovna ho mám na diagnostice. Nehází to žádnou chybu. Jen když měříme skutečné hodnoty tak se mi zdá že to má maly předvstřik a ted sme skoušeli měřit tlak přeplnování a je strašně nízký. Ale turbo bylo dole a vypadalo dobře i regulace chodí. Ale hadice jde zmáčknout ikdyž točím na 3000 ot. Tak sme vyskoušeli jestli cváka regulátor tlaku a nic. Necvaká.

Podle čeho jste usoudili, že bude malý předvstřik? Tlak ste měřili v jaké situaci a za jakých podmínek? To že hadice jde zmáčknout i při točení 3 000 ot./min. je naprosto normální. Nastuduj si trochu princip přeplňování a funkce turba. Turbo ti jenom tak vytočením motoru na prázdno (tzn. bez zátěže) tlak v sacím traktu nevytvoří. Teda samozřejmě vytvoří ale jenom nárazově. Motor musí být pod zátěží a poté tlak v sání narůstá. Ten tvůj mechanik se vyzná jak moc v autech? Důvěru ve mně teda moc nevyvolává tímto postupem diagnostiky...

Jinak co se týče regulátoru tlaku, tak tím máš na mysli konkrétně co?
Zaslepením egr ste určitě vůbec nic nepokazili, ba naopak, je to jedině dobřePodsto píše:Napadlo nás zaslepit erg ventil ale nevím jestli to je dobrý nápad. Už fakt nevím čím byto mohlo být že to jede jako bez turba. Jinak ten volnoběh už nehapruje.

No tak 35 km už jde, to by se v konečném výsledku teoreticky oplatit mohlo. Ale těžko říct. A za jak dlouho ti vystoupá ručička na půlku v městském provozu? TDSo se ohřívá fakt rychle. No a co se viscospojky týče, tak vzhledem k tomu, že víš, že se něco takového nachází v motoru tak i určitě budeš vědět jak diagnostikovat jeji (ne)funkčnost, ne? Mimo jiné by jsi ji taky určitě slyšel, kdyby byla furt sepláPodsto píše:A stím zahříváním mě napadla spíš visca protože ve městě to je ok.A s autem jezdím 35km tam a 35 zpět tak to si myslím že není až tak málo ne?

No smoke, no fun...


Takže k věci. Na autě jsou udělané vstřiky, pry i čerpadlo (to říkalbyvalý majitel), žhavičky, všechny filtry a olej. Měl sem sundané jak turbo tak sání. Všechno jsem vyčistil. Máme v práci diagostiku BOSCH kts 5XX ale ja s autama moc nedělám. Mechanik si myslím tomu rozumí dost. Takže na dignostice sme měřili ten předvstřik a pořád to bylo v oranžovém poli, do zeleného to skočilo jen málo kdy. Tlak turba se měříl také na diagnostice. Atmosférický tlak byl stejný s tlakem přeplňování na volnoběh. mělo to mějakých 863 hpa a na 3000 ot to dalo max 1100 hpa. Jinak když mi to ukazoval jak se roztahují hadice na ducatu tak to šlo opravdu vidět a zmáčknou sice šla ale ne uplně. U tdska to malem chciplo jak sme je zmáčkli. Jinak tes funkce visky novinama myslíš? Tak na první bílou čarku se to dostane hodně rychle ale pak už se to moc zahřívat nechce. a sem ti moc vděčný zaty rady! Díky moc
No tak novinama by to samozřejmě šlo vyzkoušet taky ale jak řikám, pokud by byla furt seplá na tolik, že by se ti ani motor neohřál na půlku (což je podle mě blbost, protože motor se na půlku ohřeje i když je spodní hadice studená nebo spíš vlažná) tak ta běžící vrtule pujde zaručeně slyšet
Dle mého bych fakt šel po tom termostatu. A i kdyby to on nebyl, tak nový stojí cca 500 a aspoň budeš mít záruku že tam nový a funkční je.
Jinak co se těch keců týče jako "měněné čerpadlo", "nové vstřiky", "nový olej" atd. tak ty bych bral taky docela s rezervou. Jak to tak sleduju, tak se podobné řeči stávají spíš pravidlem a pevnou součástí inzerátů dieselových aut
Pokud tomu něco fakt nenasvědčuje, tak tomu já osobně stejně nevěřím a olej měním hned jak auto domů přivezu - jistota je jistota.

Jinak co se těch keců týče jako "měněné čerpadlo", "nové vstřiky", "nový olej" atd. tak ty bych bral taky docela s rezervou. Jak to tak sleduju, tak se podobné řeči stávají spíš pravidlem a pevnou součástí inzerátů dieselových aut

No smoke, no fun...


ok, tak pak dej vědět, sám sjem zvědavý
Btw mně se u jednoho z tds stalo, že se po koupi taky nechtělo ohřívat, tak jsem s kamarádem vytáhl ven termostat jenomže mě čekalo doela nemilé překvapení - termostat se nekonal a místo něho tam byl jenom vystříhaný kroužek bez toho bimetalu a klapky
už jsem to viděl černě a čekal, že po výměně za nový kus mě bude čekat přehřívání a prasklá hlava, která byla tímto zakamuflovaná, ale naštěstí se moje chmury nevyplnily
Ale musim říct, že v okamžiku, kdy sme vytáhli ten zbytek termostatu z motoru by se mně krve nedořezal... 

Btw mně se u jednoho z tds stalo, že se po koupi taky nechtělo ohřívat, tak jsem s kamarádem vytáhl ven termostat jenomže mě čekalo doela nemilé překvapení - termostat se nekonal a místo něho tam byl jenom vystříhaný kroužek bez toho bimetalu a klapky



No smoke, no fun...


Lidi potřebuju opět pomoct. Dneska se mi začaly z motoru ozívat nějaké divné zvuky. Jaky olej lijete do tdsa? Ja tam nalil 5w40 castrol diesel ...
A stala se mi ještě jedna věc že jsem jel a když sem jel na trojku asi na 1500 ot tak se auto cele roztřepalo a taky mělo hodně zvláštní zvuk. Nevíte čím byto mohlo být? Díky
A stala se mi ještě jedna věc že jsem jel a když sem jel na trojku asi na 1500 ot tak se auto cele roztřepalo a taky mělo hodně zvláštní zvuk. Nevíte čím byto mohlo být? Díky
- ALA E30
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1553
- Registrován: 09. 07. 2007 15:44
- Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)
Mam sice 2,4 td ale 5-40 pro starej motor asi nee.Vhodnější je asi 10w-40.Ale netvrdim že zvuky způsobí tento olej.Zajeď k někomu kdo tomu rozumí,sveze se,poslechne to a řekne ti.Takhle od PC ti těžko někdo řekne co máš s autem.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)
Musim k tý naftě taky něco napsat
Mám pocit že čím víc je to vylítanejší (stovky tisíc km) je třeba dávat hustčí olej. Nebál bych se dát 15w40, v létě to určitě bude lepší. Já osobně jezdím na mix molybdenu 10W40 a 15W40. A motor je znatelně tišší, pokud s tim za studen jezdí člověk rozumně, napak za tepla to pak citelně lép maže, v létě na dálnici podle sofistikovaného budíku tlaku oleje jsem na to byl lépe.
EDIT: Klepal hydroštěl, už neklepe.

Mám pocit že čím víc je to vylítanejší (stovky tisíc km) je třeba dávat hustčí olej. Nebál bych se dát 15w40, v létě to určitě bude lepší. Já osobně jezdím na mix molybdenu 10W40 a 15W40. A motor je znatelně tišší, pokud s tim za studen jezdí člověk rozumně, napak za tepla to pak citelně lép maže, v létě na dálnici podle sofistikovaného budíku tlaku oleje jsem na to byl lépe.
EDIT: Klepal hydroštěl, už neklepe.

Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla
kdyz tu resite ty otacky tak by jste mi taky prosim mohli poradit mam e34 525i 24v a taky mi tam houpou otacky kdyz stojim tak jsou otacky normalni a nehoupou ale kdyz jedu a vyradim na neutral tak mi volnobeh skace v rozmezi cca 550-750ot ale jak mile zastavim tak se to ustali a je to v pohode cistil jsem klapku a profukoval vahu vzduchu a na sani to nikde neprisava vzduch uz nevim cim by to mohlo byt....prosim poradte