324 td - kolísání volnoběhu

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 26. 01. 2012 18:55

Čaute lidi tak sem si taky pořídil tds a jsem ztoho nešťastný popravdě. Nikdy sem diesela neměl a přísahám že si už žádneho nekoupím. Mám taky problém stím volnoběhem ale jen když dojíždím bez rychlosti. na místě to několísá. Auto nekouří ale nevím jestli to jede jak má. Jinák mám ještě problém stím že se motor nechce pořádně zahřát. Prosím nějake skušené tdskaře o rady co stím.Jo a je to ale e36 jestli to nevadí. Díky za rady.

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 26. 01. 2012 19:18

A ještě jde slyšet takové cvakání z motoru a taky nevím co byto mohlo být. Budu rád za každou radu.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 26. 01. 2012 22:46

Jstli se ti nechce motor pořádně zahřát tak máš nejpíš termostat v prdeli, ne? :wink: To se někdy holt u motorů stává, nejenom u dieselů...

Pokud se k tomuto motoru umíš chovat jako ke klasickému starému komůrkáči tak ti vydrží hodně věcí a odvděčí se ti spolehlivostí a příjemnýma provozníma nákladama. Jenomže pokud se k tomu budeš chovat jako prasácké hovado, tak se pak ani nemůžeš divit že nefunguje tak jak má. Pak už je zbytečné naříkat a hanět ho. Nicméně takovým lidem by patřilo spíš do ruk nasrat a ne jim dat klíče od auta :roll:

Další věc je ta, že pokud sis koupil tds a přitom jezdíš s autem jenom okolo komína, tak jsi idiot. Na toto tento motor vážně konstruovaný neni (ostatně jako většina dieselů). A to že jsi koupil mrdku u které srali předchozí majitelé na údržbu a ty jsi teď do té pasti spadl, tak za to ten motor taky nemůže. Ono se nepíše jenom tak z prdele interval výměny oleje co 10t km(což je u mě zhruba 4 až 5x do roka), neřiká se jenom tak ze srandy, že dieselu můžeš dát nažrat teprve až je dobře pořádně prohřátý a že na dálnici a po jinačím céresu se má poctivě nechat dochladit - já osobně radši těch pět minut počkám, že abych si odkouřil spolehlivý motor. Těm kreténům, které často potkávám na dálnicích s tím, že dojedou s tdičkem, které má do červena rozpálenou turbínu snad i včetně downpipe a první co toho dobytka sedícího za tim kulatým zábradlím před sebou napadne je chcípnutí motoru bych urval ruky u samé prdele... Pak si lidi stěžují jak ty dvojkové oktávky stojí za hovno jelikož se sere naklápění lopatek u turb, bodejť by ne :?

takže takto to funguje i u tds... Pokud jsi tds nikdy nekupoval, nepřečetl sis na co si dát pozor, čemu se vyhýbat a čemu věnovat vyšší pozornost, tak je to jenom tvoje blbost. Ten motor jako takový za to opravdu nemůže a pokud je o něj postaráno tak jak se sluší a patří, tak je to velice dobrý sluha :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 27. 01. 2012 10:47

Zdrávím ještě jednou včera jsem už byl nasráný tak sem to asi napsal blbě. Zato se omlouvám. Auto sem koupil za hodně slušné peníze a fakt se ho snažím dát dokupy. Ted zrovna ho mám na diagnostice. Nehází to žádnou chybu. Jen když měříme skutečné hodnoty tak se mi zdá že to má maly předvstřik a ted sme skoušeli měřit tlak přeplnování a je strašně nízký. Ale turbo bylo dole a vypadalo dobře i regulace chodí. Ale hadice jde zmáčknout ikdyž točím na 3000 ot. Tak sme vyskoušeli jestli cváka regulátor tlaku a nic. Necvaká.Napadlo nás zaslepit erg ventil ale nevím jestli to je dobrý nápad. Už fakt nevím čím byto mohlo být že to jede jako bez turba. Jinak ten volnoběh už nehapruje.A hned jak sem to auto kopil tak sem všechno vyčistil a povyměnoval co bylo třeba.A stím zahříváním mě napadla spíš visca protože ve městě to je ok.A s autem jezdím 35km tam a 35 zpět tak to si myslím že není až tak málo ne? Jsem fanda BMW a mám ještě e30 ale potřeboval sem nějakého pracanta tak ztoho důvodu sem si auto koupil.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 27. 01. 2012 12:05

Podsto píše:Zdrávím ještě jednou včera jsem už byl nasráný tak sem to asi napsal blbě. Zato se omlouvám.
V pohodě 8) Mě jenom vytočilo to, jak někdo haní nějaký motor, který si koupil už domrdaný a vůbec netuší jak funguje když je ok, rozumíš :wink:
Podsto píše: Auto sem koupil za hodně slušné peníze a fakt se ho snažím dát dokupy. Ted zrovna ho mám na diagnostice. Nehází to žádnou chybu. Jen když měříme skutečné hodnoty tak se mi zdá že to má maly předvstřik a ted sme skoušeli měřit tlak přeplnování a je strašně nízký. Ale turbo bylo dole a vypadalo dobře i regulace chodí. Ale hadice jde zmáčknout ikdyž točím na 3000 ot. Tak sme vyskoušeli jestli cváka regulátor tlaku a nic. Necvaká.
To jsem rád. Bohužel je to na hovno v tom smyslu, že pokud se někdo snaží dát do kupy už domrdaný diesel, tak je to běh na dlouhou trať a finančně i docela vyčerpávající :roll: Každopádně teď k problému.

Podle čeho jste usoudili, že bude malý předvstřik? Tlak ste měřili v jaké situaci a za jakých podmínek? To že hadice jde zmáčknout i při točení 3 000 ot./min. je naprosto normální. Nastuduj si trochu princip přeplňování a funkce turba. Turbo ti jenom tak vytočením motoru na prázdno (tzn. bez zátěže) tlak v sacím traktu nevytvoří. Teda samozřejmě vytvoří ale jenom nárazově. Motor musí být pod zátěží a poté tlak v sání narůstá. Ten tvůj mechanik se vyzná jak moc v autech? Důvěru ve mně teda moc nevyvolává tímto postupem diagnostiky... :wink:

Jinak co se týče regulátoru tlaku, tak tím máš na mysli konkrétně co?


Podsto píše:Napadlo nás zaslepit erg ventil ale nevím jestli to je dobrý nápad. Už fakt nevím čím byto mohlo být že to jede jako bez turba. Jinak ten volnoběh už nehapruje.
Zaslepením egr ste určitě vůbec nic nepokazili, ba naopak, je to jedině dobře :wink: Jinak to že máš lenivce bych nejspíš přesuzoval vadnému snímači tlaku v sání. To podle mě bude veškerý problém. Řikáš že turbo je ok, žádná chyba na diagnoze... Co starty? Za tepla chytne v pohodě nebo se musí dýl točit?

Podsto píše:A stím zahříváním mě napadla spíš visca protože ve městě to je ok.A s autem jezdím 35km tam a 35 zpět tak to si myslím že není až tak málo ne?
No tak 35 km už jde, to by se v konečném výsledku teoreticky oplatit mohlo. Ale těžko říct. A za jak dlouho ti vystoupá ručička na půlku v městském provozu? TDSo se ohřívá fakt rychle. No a co se viscospojky týče, tak vzhledem k tomu, že víš, že se něco takového nachází v motoru tak i určitě budeš vědět jak diagnostikovat jeji (ne)funkčnost, ne? Mimo jiné by jsi ji taky určitě slyšel, kdyby byla furt seplá :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 27. 01. 2012 13:06

Takže k věci. Na autě jsou udělané vstřiky, pry i čerpadlo (to říkalbyvalý majitel), žhavičky, všechny filtry a olej. Měl sem sundané jak turbo tak sání. Všechno jsem vyčistil. Máme v práci diagostiku BOSCH kts 5XX ale ja s autama moc nedělám. Mechanik si myslím tomu rozumí dost. Takže na dignostice sme měřili ten předvstřik a pořád to bylo v oranžovém poli, do zeleného to skočilo jen málo kdy. Tlak turba se měříl také na diagnostice. Atmosférický tlak byl stejný s tlakem přeplňování na volnoběh. mělo to mějakých 863 hpa a na 3000 ot to dalo max 1100 hpa. Jinak když mi to ukazoval jak se roztahují hadice na ducatu tak to šlo opravdu vidět a zmáčknou sice šla ale ne uplně. U tdska to malem chciplo jak sme je zmáčkli. Jinak tes funkce visky novinama myslíš? Tak na první bílou čarku se to dostane hodně rychle ale pak už se to moc zahřívat nechce. a sem ti moc vděčný zaty rady! Díky moc

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 27. 01. 2012 18:40

No tak novinama by to samozřejmě šlo vyzkoušet taky ale jak řikám, pokud by byla furt seplá na tolik, že by se ti ani motor neohřál na půlku (což je podle mě blbost, protože motor se na půlku ohřeje i když je spodní hadice studená nebo spíš vlažná) tak ta běžící vrtule pujde zaručeně slyšet :wink: Dle mého bych fakt šel po tom termostatu. A i kdyby to on nebyl, tak nový stojí cca 500 a aspoň budeš mít záruku že tam nový a funkční je.

Jinak co se těch keců týče jako "měněné čerpadlo", "nové vstřiky", "nový olej" atd. tak ty bych bral taky docela s rezervou. Jak to tak sleduju, tak se podobné řeči stávají spíš pravidlem a pevnou součástí inzerátů dieselových aut :) Pokud tomu něco fakt nenasvědčuje, tak tomu já osobně stejně nevěřím a olej měním hned jak auto domů přivezu - jistota je jistota.
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 28. 01. 2012 21:58

Jo však všechno co jsem psal sem si udělal ja sám. jen to čerpadlo prý bylo dělané.A zaslepil sem ten erg ventil a jede to znatelně líp.Jen musím pořešit ten termostat.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 29. 01. 2012 00:36

ok, tak pak dej vědět, sám sjem zvědavý :wink:

Btw mně se u jednoho z tds stalo, že se po koupi taky nechtělo ohřívat, tak jsem s kamarádem vytáhl ven termostat jenomže mě čekalo doela nemilé překvapení - termostat se nekonal a místo něho tam byl jenom vystříhaný kroužek bez toho bimetalu a klapky :roll: už jsem to viděl černě a čekal, že po výměně za nový kus mě bude čekat přehřívání a prasklá hlava, která byla tímto zakamuflovaná, ale naštěstí se moje chmury nevyplnily :) Ale musim říct, že v okamžiku, kdy sme vytáhli ten zbytek termostatu z motoru by se mně krve nedořezal... :)
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 29. 01. 2012 18:32

Jo něco podobného se mi stalo u mé bývale 190e tam ale termostat nebyl vůbec :D

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 31. 01. 2012 19:10

Lidi potřebuju opět pomoct. Dneska se mi začaly z motoru ozívat nějaké divné zvuky. Jaky olej lijete do tdsa? Ja tam nalil 5w40 castrol diesel ...
A stala se mi ještě jedna věc že jsem jel a když sem jel na trojku asi na 1500 ot tak se auto cele roztřepalo a taky mělo hodně zvláštní zvuk. Nevíte čím byto mohlo být? Díky

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1553
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 31. 01. 2012 19:33

Mam sice 2,4 td ale 5-40 pro starej motor asi nee.Vhodnější je asi 10w-40.Ale netvrdim že zvuky způsobí tento olej.Zajeď k někomu kdo tomu rozumí,sveze se,poslechne to a řekne ti.Takhle od PC ti těžko někdo řekne co máš s autem.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 31. 01. 2012 23:12

Do TDSa jedině 10w-40

Jinak z toho tvého dalšího popisu těžko soudit. Zatim bych to tipoval na dvouhmotový setrvačník v hajzlu. trochu to víc popiš. Kdy vibrace nastanou, kdy a za jakých okolností přestanou?
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 01. 02. 2012 09:46

Musim k tý naftě taky něco napsat :twisted:

Mám pocit že čím víc je to vylítanejší (stovky tisíc km) je třeba dávat hustčí olej. Nebál bych se dát 15w40, v létě to určitě bude lepší. Já osobně jezdím na mix molybdenu 10W40 a 15W40. A motor je znatelně tišší, pokud s tim za studen jezdí člověk rozumně, napak za tepla to pak citelně lép maže, v létě na dálnici podle sofistikovaného budíku tlaku oleje jsem na to byl lépe.

EDIT: Klepal hydroštěl, už neklepe. :wink:
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 02. 03. 2012 17:26

Zdravím potřeboval bych ještě jednu radu. :D Auto už lita jak má. No teda do dneška. Dneska se mi zdálo jakoby to nechtělo jet. A když sem otevřel kapotu tak se jakoby od turba dost kouřilo. Moc tam nešlo vidět tak nevím odkud byto mohlo jít. Neví někdo co byto mohlo být?Díky

Ramzzes
Příspěvky: 24
Registrován: 19. 04. 2011 19:53
Bydliště: Zdar nad Sazavou

Příspěvek od Ramzzes » 03. 03. 2012 12:19

kdyz tu resite ty otacky tak by jste mi taky prosim mohli poradit mam e34 525i 24v a taky mi tam houpou otacky kdyz stojim tak jsou otacky normalni a nehoupou ale kdyz jedu a vyradim na neutral tak mi volnobeh skace v rozmezi cca 550-750ot ale jak mile zastavim tak se to ustali a je to v pohode cistil jsem klapku a profukoval vahu vzduchu a na sani to nikde neprisava vzduch uz nevim cim by to mohlo byt....prosim poradte

Odpovědět