Tempomat E34

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Vlkec
Příspěvky: 1059
Registrován: 05. 09. 2006 22:30
Bydliště: Rosice u Brna

Tempomat E34

Příspěvek od Vlkec » 21. 01. 2008 00:28

Malej dotaz mám možnost koupit tempomat z e34 M30.
páčka+motorek+jednotka. jde mi o to jestli to bude chodit na M50 vanos? páčka a motorek asi určitě ale co jednotka všem dík za rady.
Zatáčka se dá projet pomalu, rychle a s BMW!
Ex BMW E34 Touring 525i Vanos

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 21. 01. 2008 08:49

nebyl bych si uplně tak jistej tou páčkou M50 mají dost rozdílný kabelový svazky oproti M30 a taky M 50 má jinde škrticí klapku a bovden má nakonci "zatáčku...u M30 je rovně ne? s jednotkou nevím...
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d


728 36 83 19

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 21. 01. 2008 10:06

Jen takoví drobný detail, k té páčce potřebuješ i ten plast co je za volantem, je tam za potřebí jeden výřez navíc pro tempomat :wink:
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 21. 01. 2008 11:27

Exclusive píše:Jen takoví drobný detail, k té páčce potřebuješ i ten plast co je za volantem, je tam za potřebí jeden výřez navíc pro tempomat :wink:
nevim jak u E34, ale u E30 ten plast pod volant nepotrebujes. Staci proriznout cast pro packu (je to naznaceno zevnitr toho plastu). Tempomat by mel fungovat urcite, hlavni kabelovy svazek s tim vubec nesouvisi krome pripojeni do SA konentoru, tempomat ma svuj svazek... jediny problem bych ocekaval u zapojeni bovdenu od krokoveho motorku do tahla skrtici klapky...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 01. 2008 15:41

Vasa píše:
Exclusive píše:Jen takoví drobný detail, k té páčce potřebuješ i ten plast co je za volantem, je tam za potřebí jeden výřez navíc pro tempomat :wink:
nevim jak u E34, ale u E30 ten plast pod volant nepotrebujes. Staci proriznout cast pro packu (je to naznaceno zevnitr toho plastu). Tempomat by mel fungovat urcite, hlavni kabelovy svazek s tim vubec nesouvisi krome pripojeni do SA konentoru, tempomat ma svuj svazek... jediny problem bych ocekaval u zapojeni bovdenu od krokoveho motorku do tahla skrtici klapky...
vidim to stejne
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 21. 01. 2008 17:47

Ne každá e34ka má přípravu na tempomat :wink:
m30 mají většinou lepší výbavu než 2,5
Pokud se ti neválí na levém předním podběhu kulatý konektor tak máš smůlu.
Dokonce je jiná i spínačka a uložení těch páček :!:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 01. 2008 18:02

Stany píše:Ne každá e34ka má přípravu na tempomat :wink:
m30 mají většinou lepší výbavu než 2,5
Pokud se ti neválí na levém předním podběhu kulatý konektor tak máš smůlu.
Dokonce je jiná i spínačka a uložení těch páček :!:
pro tempomat je dulezitej preci jenom jeden signal z budiku a vse ostatni je reseno vlastnim svazkem. Kdyz ho tam hodi kompletnej, nepotrebuje pripravenou kabelaz.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 21. 01. 2008 18:09

Dobrá a jak to udělá z páčkou,když je ta spínačka úplně jiná :idea:
A jestli má pytel ve volantu je to úplně jiné :wink:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 01. 2008 18:21

Stany píše:Dobrá a jak to udělá z páčkou,když je ta spínačka úplně jiná :idea:
A jestli má pytel ve volantu je to úplně jiné :wink:
zajiste, tohle je lecka, ovsem nic mu nebrani si to vocihnout pred tim, nez to koupi... a nova packa stoji kolik? 3500? to by se stejne vyplatilo
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Vlkec
Příspěvky: 1059
Registrován: 05. 09. 2006 22:30
Bydliště: Rosice u Brna

Příspěvek od Vlkec » 22. 01. 2008 00:59

Takže jestli jsem to dobře pochopil tak z toho vlastně nic nepoužiju nebo jen tu jednotku? Chci to na M50 2.5 vanos s airbagem? Zatím díky Všem 8)
Zatáčka se dá projet pomalu, rychle a s BMW!
Ex BMW E34 Touring 525i Vanos

Uživatelský avatar
Doski
Příspěvky: 365
Registrován: 28. 05. 2010 13:59
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Doski » 21. 09. 2011 23:37

Oživím trochu staší téma, ať nemusím zakládat nové. Mám problém se zástavbou tempomatu do E34 525i. Bohužel při jeho vyndavání trochu tlačil čas, takže jsem kabely musel odstříhat. Většinu už mám nově pospojovanou a pospájenou, ale nevimsi rady se zapojením spínačů spojky a hlavně brzdy.

V červeným rámečku je to čemu úplně nerozumim.

Obrázek


Jiný nákres vypadá takhle. Červenej křížeke je pořád to samý a odtud tomu nerozumim.

Obrázek


A tady je, jak by to podle mě mělo být zapojený. Jen nevim jaká varianta je správná. Jestli zelená nebo oranžová. Případně je všechno úplně jinak.

Obrázek


Pokud budete někdo potřebovat nějaká doplňková schémata rád je dodám.
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

Obrázek

Uživatelský avatar
Doski
Příspěvky: 365
Registrován: 28. 05. 2010 13:59
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Doski » 22. 09. 2011 23:37

Nikdo neví? Nebo nemáte aspoň někdo rozdělanej tempomat třeba z jinýho typu? POtřebuju aposň pochopit funkci abych věděl jak to zapojit.
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

Obrázek

fioro
Příspěvky: 165
Registrován: 11. 07. 2006 11:10
Bydliště: kosice

Příspěvek od fioro » 23. 09. 2011 01:53

no ak nemas automat tak oranz , ci? :lol:
e34-tds-t67740,start,15.html
e34 525 tds, Ford Transit 2,5 td

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 23. 09. 2011 06:39

Pokud si dobře vzpomínám na zapojení v E30, tak tam byly oba spínače do serie (v jednom okruhu). Pokud jsou pedály v klidu, spínače jsou zamáčknutý a okruh spojenej, tempomat funguje. Jakmile jeden z pedálů sešlápneš, spínač se rozepne a tím přeruší okruh, tempomat se automaticky vypíná. Takhle to bylo u E30 a má to i logiku.
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Uživatelský avatar
Doski
Příspěvky: 365
Registrován: 28. 05. 2010 13:59
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Doski » 23. 09. 2011 10:40

Takhle by to logiku i mělo a rozumněl bych tomu. Ale podle druhýho obrázku jsou ty spínače vypnutý, když neni pedál sešláplej. Sepnou se až když ho sešlápneš. To mi nedává smysl.
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

Obrázek

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 23. 09. 2011 10:43

Tak to snadno proměříš, ne?
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Uživatelský avatar
Doski
Příspěvky: 365
Registrován: 28. 05. 2010 13:59
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Doski » 23. 09. 2011 10:57

Tak teď v tom mám ještě větší bordel než jsem měl. Když je ten spínač stlačenej, tak přes něj jde proud. Když není stlačenej tak neprochází nic. Jde o to, že normálně je stlačenej celou dobu. Minimálně u spojky. Brzdu jsem nezkoumal. A tím že sešlápnu pedál se tedy okruh rozpojí. Nebo se pletu? U brzdy mi to logický nepřipadá.
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

Obrázek

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 23. 09. 2011 11:57

Tak teď jsi mě dostal, něco na tom bude že spojkou se to rozepne, ale v případě sešlápnutí brzdy tam jde +. Ale podle obrázku to vypadá spíš jak jsem psal já. To by člověk nevěřil, jak se v mojem věku rychle zapomíná :oops:
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Uživatelský avatar
Doski
Příspěvky: 365
Registrován: 28. 05. 2010 13:59
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Doski » 24. 09. 2011 13:21

Pořád mi uniká smysl zapojení. Pochopil bych, že ten BLU-BRN kabel bude sloužit jako vypínací a když tam jde prostě 12V, tak se vypne tempomat. To by odpovídalo i tý brzdě. Prostě sešlápnu brzdu, pošle tam 12 a vypne se, v případě, že není sešláplá spojka. Jakou roli tam hraje spojka? Ta by měla taky snad vypínat tempomat. Nebo ne?
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

Obrázek

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 24. 09. 2011 16:38

Z ceho je ten tempomat? Pokud by slo o zapojeni jako je v E30 tak je tam ten spinac na spojce kretej je pruhozi pokud je spojka nahore. (u automatu se dava jen stekr s propojovacim kablikem) o seslapnuti se to rozpoji. mam tady celou kabelaz z E30 pokud by ti to nejak pomohlo to nafotit. JInak samo ze spinac na spojce vypina tempo taky aby pri prerazeni nevylitnul motor v otackach. bud jsou oba propojeny i s brzdou do serie nebo to ma kabliky zvlast ale porad to pujde do RJ uz jen jako jeden kablik na ovladani/vypnuti tempa.

Jinak podle toho obrazku c1 bych to chapal zapojeni jako tam kde konci linka s vlnovkou je pripojeni na brzdovej spinac BRK SW LH (brzdovej spinac na svetla) od nej na spinac pres spojku (nevim co znaci ten obdelnicek rozdelej na pul ale prijde me to jako ta propojka ktera se dava pokud chybi spinac na spojce, je tam v zavorce na ty lince napsano (A/T) coz vidim jako autom. prevodovku.) takze by to potom odpovidalo presnemu zapojeni do serie dvou spinacu s tim ze si to bere + nebo - z brzdoveho spinace ale nejspis si to bere +. Ale druhej obrazek rika ze spinace jsou rozpojeny jak pises. Nemuzou bejt obrazky pro M20 a M50 motor?
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Odpovědět