Jo v pohodě. Pokud nebude něco jasné tak se Ti to kyžtak pokusím dovysvětlit pokud budu vědět. CaoJ irka píše:Husky: Dik za info,to uz si najdu,kdyz vim,ze to tu je napsany.
318iS
- Huska
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Bydlím blízko Plzně. Ještě se tě zeptám časem, někdy na Moravu jezdim.Huska píše:Venca píše:Huska píše: Taky jsem ho neměl a když jsem ho dal tak okamžitě jsem poznal změnu. (mám LPG a tak se změna projevila víc než bez něj) ale i tak dobrá investice. Kdyby jsi ho chtěl a bydlíš poblíž (Brno Olomouc) tak jeden mám doma a určitě se dohodnem).
jestli to bude ten 12mm a bude použitelnej, tak jsme se domluvili. (Já se do auta začnu pouštět až bude venku víc teplo.)
Na 318i r. 86 jsou na zadních ramenech úchyty v kastli taky.kdo. píše:Šla tady řeč o zadním stabilizátoru a rád bych věděl, zda by šel dát na 324D, které má vepředu ventilované kotouče a vzadu bubny. Předpokládám, že na karoserii nějaké uchyty budou připravené z výroby, ale co ramena s bubnama. Kam se ten stabilizátor uchycuje?
- Huska
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Stabilizátor jde na každou kastli
A důležité jsou gumy v té "kosti" jinak nemá smysl hu tam dávat
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Poraď te mi: když jsem měnil pružiny, tak jsem koukal, kde jsou nějaká úchytná místa v kastli pro ten zadní stabilizátor a nějak jsem nic neviděl. Kudy přesně vede? Nějak mi tam vadila rezerva. Jak ty úchytná místa vypadaj? Mají to být nějaké volné díry se závitem? V čem ten stabilizátor sedí v kastli? Předpokládám gumovej špalek a plechovou klemu s dvěma šrouby, jako na předku. jak vypadají ty kosti? Jsou to gumové poudra jako ve předu dole u ramena (snadno opravitelná), nebo kuláky, jako vepředu nahoře? A ještě, když je to těžkej dízl, asi by byl lepší ten větší průměr (myslím 13,5mm). Za kolik se tak ten komplet dá sehnat? DíkyHuska píše:Stabilizátor jde na každou kastliA důležité jsou gumy v té "kosti" jinak nemá smysl hu tam dávat
- Huska
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Není to stejné jak vepředu....v prostředku to je v těch gumách, ale kraje žádný kuláky nemaj... ty kosti vypadaj jako ...hmmm no prostě jako kost (nebo jako jako piškot) kde vech krajích jsou silentbloky...v horním je strčenej ten stabilizátor a v dolním je šroub, kterej uchycuje odbjímku a ta má šteft kerej zasuneš do díry jak v ramenu.. je to kousek plocháče kousek kolem vedou lana ruční brzdy. Pokud by jsi chtěl ten stabilizátr tak jeden mám doma..... průměr nepotřebuješ ten tlustější, protože je to spíš o výkonu motoru než o váze.... jo zase pokud ještě nevíš tak Olomouc - Brno is No problem.kdo. píše:Poraď te mi: když jsem měnil pružiny, tak jsem koukal, kde jsou nějaká úchytná místa v kastli pro ten zadní stabilizátor a nějak jsem nic neviděl. Kudy přesně vede? Nějak mi tam vadila rezerva. Jak ty úchytná místa vypadaj? Mají to být nějaké volné díry se závitem? V čem ten stabilizátor sedí v kastli? Předpokládám gumovej špalek a plechovou klemu s dvěma šrouby, jako na předku. jak vypadají ty kosti? Jsou to gumové poudra jako ve předu dole u ramena (snadno opravitelná), nebo kuláky, jako vepředu nahoře? A ještě, když je to těžkej dízl, asi by byl lepší ten větší průměr (myslím 13,5mm). Za kolik se tak ten komplet dá sehnat? DíkyHuska píše:Stabilizátor jde na každou kastliA důležité jsou gumy v té "kosti" jinak nemá smysl hu tam dávat
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
průměr nepotřebuješ ten tlustější, protože je to spíš o výkonu motoru než o váze.... jo zase pokud ještě nevíš tak Olomouc - Brno is No problem.
[/quote]
Ale vím
krásná, leč vzdálená města
jedno mi vysvětli: svůj názor, proč se domníváš, že průměr STABILIZÁTORU a tím jeho zkrutná síla působící na nápravu nezáleží na váze vozu, ale na výkonu.
To bych pak vepředu mohl mít něco daleko slabšího, než tam mám a že je to kus železa. V tomto případě s tebou nemohu souhlasit. To je jako z brzdama, pokud bude auto velmi těžké a přitom slabé na výkon, stejně musí mít brzdy odpovídající váze. Stabilizátor je na tom stejně. Těžké, leč slabé auto by malý průměr kroutilo bez odporu a smysl stabilizátoru je fuč. Naopak silný stabilizátor výrazně ovlivní potlačení náklonu lehkého vozu. Sděl mi svůj názor. ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ale vím
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
- Huska
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Jasně že záleží na váze tak jsem to nemyslel, ale... výkon je důležitější... máš to přesně tak jako s těma brzdama.. stejné auto stejný motor jen rozdíl ve výkonu (např Koktávka 1,6) a jedna 4xkotouče (př.chlazené) a jedna 2x nechlazené a bubny. Na auta se slabším výkonem zadní stabilizátory dávali jen na přání a u silnějších variant seriově. Já vždy vycházím z toho že když to nějaký expert spočítal tak to je správně.... Když dáš ten tlustější tak zákonitě dosáhneš lepších vlastností, ale rozhodně to nebude rozdíl který bude nějak poznat...kdežto rozdíl mezi žádným a tím nejtenším je opravdu dost velkej (možná na to má vliv i moje nádrž LPG-čka) Takto jsem to myslel.
PS: Zadek je téměř stejně těžkej u všech... (přenášení hmotnosti není tak markatně jiné u šetiválu a čyřválu)
PS: Zadek je téměř stejně těžkej u všech... (přenášení hmotnosti není tak markatně jiné u šetiválu a čyřválu)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Prakticky u vsech E30 je stabilizator jen vpredu. V~zadu ho maji jen malo.ale M3 ma, iS, by take mela mit. Jestli chcete davat stabilizatory dozadu tak jenom ten nejsilnejsi. stabilizator slouzi k tomu, aby se auto nenaklanelo v zatackach a je pravda, ze kdyz jsem dal dozadu ten nejtluzci tak jsem ze zacatku problemy auto udrzet na silnice. Auto se nenaklani tak brutalne a spise se cele uthne. A vykon se stabilizatorem nema nic spolecneho. A brzdy???? Tak to je kapitola sama pro sebe. Obecne brzdy u E30 jsou velice slabe a to i ty co jsou na 2.5.samozrejme zalezi na tom zda jsou chlazene nebo ne,ale take na prumeru. A kdyz mame brzby pocitane na prumer kola 14" tak to asi nebude zadna slava, ze????Takze tady plati take pravidlo. Cim vetsi kotouc a tak tak lepe zastavim. Proc asi myslite, ze se Ondra_m ptal zda ma nekdo zkusenosti s tema brzdama. BREMBA jsou podle neho dobre,ale proste nestaci na vykon.a koncim. s touto tematikou. Je to na dlouho.
P.S.: ten stabilizator do zadu ten je pred rezervou u poloos.
P.S.: ten stabilizator do zadu ten je pred rezervou u poloos.
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Doplnim: zadni stabilizator maji vsechny iX a prevazna vetsina 4x2 Touringu (nebo mozna kazdy Touring)Filip píše:Prakticky u vsech E30 je stabilizator jen vpredu. Vzadu ho maji jen malo.ale M3 ma, iS, by take mela mit. ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Asi si rozumíme a oba mluvíme o tomtéžHuska píše:Jasně že záleží na váze tak jsem to nemyslel, ale... výkon je důležitější... máš to přesně tak jako s těma brzdama.. stejné auto stejný motor jen rozdíl ve výkonu (např Koktávka 1,6) a jedna 4xkotouče (př.chlazené) a jedna 2x nechlazené a bubny. Na auta se slabším výkonem zadní stabilizátory dávali jen na přání a u silnějších variant seriově. Já vždy vycházím z toho že když to nějaký expert spočítal tak to je správně.... Když dáš ten tlustější tak zákonitě dosáhneš lepších vlastností, ale rozhodně to nebude rozdíl který bude nějak poznat...kdežto rozdíl mezi žádným a tím nejtenším je opravdu dost velkej (možná na to má vliv i moje nádrž LPG-čka) Takto jsem to myslel.
PS: Zadek je téměř stejně těžkej u všech... (přenášení hmotnosti není tak markatně jiné u šetiválu a čyřválu)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
S tím bych si dovolil nesouhlasit. Brzdy na E30 jsou velmi dobré již v serii.Filip píše: A brzdy???? Tak to je kapitola sama pro sebe. Obecne brzdy u E30 jsou velice slabe a to i ty co jsou na 2.5.samozrejme zalezi na tom zda jsou chlazene nebo ne,ale take na prumeru.
Problém je úplně někde jinde. Je to staré auto a většina lidí co má staré auto, tak nemá na to koupit dobré brzdy, tak kupuje různé šmejdy z druhovýroby, které jsou prostě levnější. Mno auto zastaví dobře, ale ne při větším zatížení.
Ruku na srdce, kolik z vás koupilo, levnější brzdové destičky?
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ondra ex.M-Fahrer