318iS

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 15. 04. 2003 12:39

J irka píše:Husky: Dik za info,to uz si najdu,kdyz vim,ze to tu je napsany. :)
Jo v pohodě. Pokud nebude něco jasné tak se Ti to kyžtak pokusím dovysvětlit pokud budu vědět. Cao
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Venca

Příspěvek od Venca » 16. 04. 2003 08:48

Huska píše:
Venca píše:
Huska píše: Taky jsem ho neměl a když jsem ho dal tak okamžitě jsem poznal změnu. (mám LPG a tak se změna projevila víc než bez něj) ale i tak dobrá investice. Kdyby jsi ho chtěl a bydlíš poblíž (Brno Olomouc) tak jeden mám doma a určitě se dohodnem).
Bydlím blízko Plzně. Ještě se tě zeptám časem, někdy na Moravu jezdim.
jestli to bude ten 12mm a bude použitelnej, tak jsme se domluvili. (Já se do auta začnu pouštět až bude venku víc teplo.)

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 16. 04. 2003 11:16

Šla tady řeč o zadním stabilizátoru a rád bych věděl, zda by šel dát na 324D, které má vepředu ventilované kotouče a vzadu bubny. Předpokládám, že na karoserii nějaké uchyty budou připravené z výroby, ale co ramena s bubnama. Kam se ten stabilizátor uchycuje?

Venca

Příspěvek od Venca » 16. 04. 2003 12:56

kdo. píše:Šla tady řeč o zadním stabilizátoru a rád bych věděl, zda by šel dát na 324D, které má vepředu ventilované kotouče a vzadu bubny. Předpokládám, že na karoserii nějaké uchyty budou připravené z výroby, ale co ramena s bubnama. Kam se ten stabilizátor uchycuje?
Na 318i r. 86 jsou na zadních ramenech úchyty v kastli taky.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 16. 04. 2003 13:18

Stabilizátor jde na každou kastli :) A důležité jsou gumy v té "kosti" jinak nemá smysl hu tam dávat
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 19. 05. 2003 08:08

Huska píše:Stabilizátor jde na každou kastli :) A důležité jsou gumy v té "kosti" jinak nemá smysl hu tam dávat
Poraď te mi: když jsem měnil pružiny, tak jsem koukal, kde jsou nějaká úchytná místa v kastli pro ten zadní stabilizátor a nějak jsem nic neviděl. Kudy přesně vede? Nějak mi tam vadila rezerva. Jak ty úchytná místa vypadaj? Mají to být nějaké volné díry se závitem? V čem ten stabilizátor sedí v kastli? Předpokládám gumovej špalek a plechovou klemu s dvěma šrouby, jako na předku. jak vypadají ty kosti? Jsou to gumové poudra jako ve předu dole u ramena (snadno opravitelná), nebo kuláky, jako vepředu nahoře? A ještě, když je to těžkej dízl, asi by byl lepší ten větší průměr (myslím 13,5mm). Za kolik se tak ten komplet dá sehnat? Díky

Uživatelský avatar
Marek IS
Příspěvky: 432
Registrován: 16. 02. 2003 15:46
Bydliště: Olomoucko:)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek IS » 21. 05. 2003 21:17

S tim motorem do to ho jdi je to dobra cena jestli bude motor dobrej... 8) Vem to s uplne se vsim at te neco neschazi az to budes preskladavat...jinac te ceka pekna pracicka :) Taky jsem to zazil...

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 21. 05. 2003 21:44

kdo. píše:
Huska píše:Stabilizátor jde na každou kastli :) A důležité jsou gumy v té "kosti" jinak nemá smysl hu tam dávat
Poraď te mi: když jsem měnil pružiny, tak jsem koukal, kde jsou nějaká úchytná místa v kastli pro ten zadní stabilizátor a nějak jsem nic neviděl. Kudy přesně vede? Nějak mi tam vadila rezerva. Jak ty úchytná místa vypadaj? Mají to být nějaké volné díry se závitem? V čem ten stabilizátor sedí v kastli? Předpokládám gumovej špalek a plechovou klemu s dvěma šrouby, jako na předku. jak vypadají ty kosti? Jsou to gumové poudra jako ve předu dole u ramena (snadno opravitelná), nebo kuláky, jako vepředu nahoře? A ještě, když je to těžkej dízl, asi by byl lepší ten větší průměr (myslím 13,5mm). Za kolik se tak ten komplet dá sehnat? Díky
Není to stejné jak vepředu....v prostředku to je v těch gumách, ale kraje žádný kuláky nemaj... ty kosti vypadaj jako ...hmmm no prostě jako kost (nebo jako jako piškot) kde vech krajích jsou silentbloky...v horním je strčenej ten stabilizátor a v dolním je šroub, kterej uchycuje odbjímku a ta má šteft kerej zasuneš do díry jak v ramenu.. je to kousek plocháče kousek kolem vedou lana ruční brzdy. Pokud by jsi chtěl ten stabilizátr tak jeden mám doma..... průměr nepotřebuješ ten tlustější, protože je to spíš o výkonu motoru než o váze.... jo zase pokud ještě nevíš tak Olomouc - Brno is No problem. :D
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 22. 05. 2003 08:11

průměr nepotřebuješ ten tlustější, protože je to spíš o výkonu motoru než o váze.... jo zase pokud ještě nevíš tak Olomouc - Brno is No problem. :D[/quote]

Ale vím :D krásná, leč vzdálená města :D jedno mi vysvětli: svůj názor, proč se domníváš, že průměr STABILIZÁTORU a tím jeho zkrutná síla působící na nápravu nezáleží na váze vozu, ale na výkonu. :shock: To bych pak vepředu mohl mít něco daleko slabšího, než tam mám a že je to kus železa. V tomto případě s tebou nemohu souhlasit. To je jako z brzdama, pokud bude auto velmi těžké a přitom slabé na výkon, stejně musí mít brzdy odpovídající váze. Stabilizátor je na tom stejně. Těžké, leč slabé auto by malý průměr kroutilo bez odporu a smysl stabilizátoru je fuč. Naopak silný stabilizátor výrazně ovlivní potlačení náklonu lehkého vozu. Sděl mi svůj názor. :roll:

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 22. 05. 2003 10:56

Jasně že záleží na váze tak jsem to nemyslel, ale... výkon je důležitější... máš to přesně tak jako s těma brzdama.. stejné auto stejný motor jen rozdíl ve výkonu (např Koktávka 1,6) a jedna 4xkotouče (př.chlazené) a jedna 2x nechlazené a bubny. Na auta se slabším výkonem zadní stabilizátory dávali jen na přání a u silnějších variant seriově. Já vždy vycházím z toho že když to nějaký expert spočítal tak to je správně.... Když dáš ten tlustější tak zákonitě dosáhneš lepších vlastností, ale rozhodně to nebude rozdíl který bude nějak poznat...kdežto rozdíl mezi žádným a tím nejtenším je opravdu dost velkej (možná na to má vliv i moje nádrž LPG-čka) Takto jsem to myslel.

PS: Zadek je téměř stejně těžkej u všech... (přenášení hmotnosti není tak markatně jiné u šetiválu a čyřválu)
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Filip
Příspěvky: 669
Registrován: 11. 02. 2003 21:56
Bydliště: Počepice 116
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filip » 22. 05. 2003 13:53

Tak jsem tu to tak cetl o tech stailizatorech a nestacim se divit. Vite proc se davaji stabilizatory na auta. A kolik jich je na aute treba na 316i,318i v zakladu???? Kdyz se koupi auto v autosalonu????

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 23. 05. 2003 07:28

Filip píše:Tak jsem tu to tak cetl o tech stailizatorech a nestacim se divit. Vite proc se davaji stabilizatory na auta. A kolik jich je na aute treba na 316i,318i v zakladu???? Kdyz se koupi auto v autosalonu????
:shock: No - tak schválně .... :shock: :D

Venca

Příspěvek od Venca » 23. 05. 2003 07:49

Filip píše:Tak jsem tu to tak cetl o tech stailizatorech a nestacim se divit. Vite proc se davaji stabilizatory na auta. A kolik jich je na aute treba na 316i,318i v zakladu???? Kdyz se koupi auto v autosalonu????
U mýho byl jen vpředu, vzadu ne.

318i 1986

Uživatelský avatar
Filip
Příspěvky: 669
Registrován: 11. 02. 2003 21:56
Bydliště: Počepice 116
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filip » 23. 05. 2003 08:01

Prakticky u vsech E30 je stabilizator jen vpredu. V~zadu ho maji jen malo.ale M3 ma, iS, by take mela mit. Jestli chcete davat stabilizatory dozadu tak jenom ten nejsilnejsi. stabilizator slouzi k tomu, aby se auto nenaklanelo v zatackach a je pravda, ze kdyz jsem dal dozadu ten nejtluzci tak jsem ze zacatku problemy auto udrzet na silnice. Auto se nenaklani tak brutalne a spise se cele uthne. A vykon se stabilizatorem nema nic spolecneho. A brzdy???? Tak to je kapitola sama pro sebe. Obecne brzdy u E30 jsou velice slabe a to i ty co jsou na 2.5.samozrejme zalezi na tom zda jsou chlazene nebo ne,ale take na prumeru. A kdyz mame brzby pocitane na prumer kola 14" tak to asi nebude zadna slava, ze????Takze tady plati take pravidlo. Cim vetsi kotouc a tak tak lepe zastavim. Proc asi myslite, ze se Ondra_m ptal zda ma nekdo zkusenosti s tema brzdama. BREMBA jsou podle neho dobre,ale proste nestaci na vykon.a koncim. s touto tematikou. Je to na dlouho.
P.S.: ten stabilizator do zadu ten je pred rezervou u poloos.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 23. 05. 2003 08:19

Filip píše:Prakticky u vsech E30 je stabilizator jen vpredu. Vzadu ho maji jen malo.ale M3 ma, iS, by take mela mit. ...
Doplnim: zadni stabilizator maji vsechny iX a prevazna vetsina 4x2 Touringu (nebo mozna kazdy Touring)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 23. 05. 2003 08:27

Francis píše:
Filip píše:Prakticky u vsech E30 je stabilizator jen vpredu. Vzadu ho maji jen malo.ale M3 ma, iS, by take mela mit. ...
Doplnim: zadni stabilizator maji vsechny iX a prevazna vetsina 4x2 Touringu (nebo mozna kazdy Touring)
M-Techniky to mají :-)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 23. 05. 2003 08:27

Huska píše:Jasně že záleží na váze tak jsem to nemyslel, ale... výkon je důležitější... máš to přesně tak jako s těma brzdama.. stejné auto stejný motor jen rozdíl ve výkonu (např Koktávka 1,6) a jedna 4xkotouče (př.chlazené) a jedna 2x nechlazené a bubny. Na auta se slabším výkonem zadní stabilizátory dávali jen na přání a u silnějších variant seriově. Já vždy vycházím z toho že když to nějaký expert spočítal tak to je správně.... Když dáš ten tlustější tak zákonitě dosáhneš lepších vlastností, ale rozhodně to nebude rozdíl který bude nějak poznat...kdežto rozdíl mezi žádným a tím nejtenším je opravdu dost velkej (možná na to má vliv i moje nádrž LPG-čka) Takto jsem to myslel.

PS: Zadek je téměř stejně těžkej u všech... (přenášení hmotnosti není tak markatně jiné u šetiválu a čyřválu)
Asi si rozumíme a oba mluvíme o tomtéž :) , ale ... Fyzikální zákony zajímají úplně jiné veličiny, než počet HP pod kapotou. Důležité jsou hmotnost a rychlost. Pokud si budeš kreslit rozklad sil v zatáčce na jednotlivé vektory, potřebuješ tyto dvě a ne výkon. To znamená v prvním případě hmotnost těžšího vozu x nižší rychlost = nutnost tužšího stabilizátoru, v druhém případě (výkonnější vůz) předpoklad vyšší nájezdové rychlosti do zatáčky, tím pádem větší odstředivou sílu vyvolanou rychlostí x třeba nižší hmotnost = stejný požadavek na tuhost. Zjednodušeně: vyšší hmotnost x nižší rychlost = nižší hmotnost x vyšší rychlost. Máš pravdu, že výkon hraje roli, ale pro výpočet tuhosti stabilizátoru se uvažují tyto dvě veličiny.

Uživatelský avatar
Filip
Příspěvky: 669
Registrován: 11. 02. 2003 21:56
Bydliště: Počepice 116
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filip » 23. 05. 2003 08:31

Dekuji za doplneni. S tim M-Technikem jsem si to myslel a iX je samozrejmost. Jako treba, ze iX ma tri diferaky. :D

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 23. 05. 2003 08:32

Filip píše: A brzdy???? Tak to je kapitola sama pro sebe. Obecne brzdy u E30 jsou velice slabe a to i ty co jsou na 2.5.samozrejme zalezi na tom zda jsou chlazene nebo ne,ale take na prumeru.
S tím bych si dovolil nesouhlasit. Brzdy na E30 jsou velmi dobré již v serii.
Problém je úplně někde jinde. Je to staré auto a většina lidí co má staré auto, tak nemá na to koupit dobré brzdy, tak kupuje různé šmejdy z druhovýroby, které jsou prostě levnější. Mno auto zastaví dobře, ale ne při větším zatížení.
Ruku na srdce, kolik z vás koupilo, levnější brzdové destičky? :-)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Filip
Příspěvky: 669
Registrován: 11. 02. 2003 21:56
Bydliště: Počepice 116
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filip » 23. 05. 2003 08:35

Nesouhlasim.Brzdy jsou takove nic moc. Jsou slabosti,ale ono je to taky dano tim, ze to auto se vrabelo 80 letech a kousek v 90,ale jinak pokud se daji poradne kotouce a BRZDOVE DESTICKY tak se to zastavi,ale s tim asi se mnou bude souhlasit, objem nicim nenahradis.

Odpovědět