KO ojnice na druhém válci

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 16. 05. 2011 19:57

no to ze se potkal ventil s pistem na to vliv nema (ohl se ventil a malej zarez do pistu - to na tlak nemá vliv pokud jsi to opravil - vymenil ventil popripade voditko...popripade dal jinou hlavu bo nevim co jsi s tim presne udelal :) ), proste je to jetý no , bud to chceš řešit a investuješ do toho ranec , a nebo budeš jezdit dál no ... neco mezi není.
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 16. 05. 2011 19:58

zjistíš jestli ti těsní kroužky. ale ne moc ať nezničíš měřák. kdyby to netěsnilo, tak to proteče a tlak prd. buď benzín, nebo olej, teď si nejsem jistej, ať promluví někdo fundovanější...
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 16. 05. 2011 20:08

přemýšlím, jak poznám že to proteče, když do válce vidím jen otvorem přes svíčku.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 16. 05. 2011 20:19

marlin píše:přemýšlím, jak poznám že to proteče, když do válce vidím jen otvorem přes svíčku.
Nemáš tlak, zaleješ, máš tlak, neproteklo to, zaleješ nemáš tlak, buď to proteklo a kroužky k.o. nebo problém jinde.
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 16. 05. 2011 20:22

Hlava válců:

Pokud je nízkej tlak ve válcích nemusí to vždy znamenat poškození válců či netěsnost pístních kroužků. Měří se při teplým motoru a správně nastavených ventilových vůlích tak, že vyšroubujem všechny svíčky a do díry zasunem manometr, otevřem škrtící klapky(dáme plnej plyn) a protočíme startérem motor asi 4sekundy až se ručka dostane na maximální hondotu. Dobrá hodnota je 10-14atm a mezi válci by neměl být větší rozdíl než 2 atm. Pokud jsou tlaky poněkud nízké stříkni do válce trochu oleje čímž se utěsní pístní kroužky a pokud je tlak stále nízký uniká vzduch kolem ventilů. Při sundávání hlavy je potřeba prvně sundat ventilový víko, pak povolíme a vyšroubuejm napínák rozv. řetězu na zadní straně válců mezi 2. a 3. karburátorem. Sundáme vačky a přivážem si řetízek aby nespadl do šachty. Povolíme matice hlavy, která jde sundat i z motoru v rámu.

viz.:
http://www.gsxr.wz.cz/hlava.htm
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 16. 05. 2011 20:23

zkusil bych olej , ale podstatny je taky to mnozstvi ktery tam das ... pokud tam toho najebes tak nezjistis nic :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 16. 05. 2011 20:25

Já to myslel na ten válec s malým tlakem.
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 16. 05. 2011 21:01

dobrý návod. Zítra zkusím
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 16. 05. 2011 21:08

přemýšlím jak a kolik oleje tam toho mám vstříknout
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 17. 05. 2011 04:18

já bych to viděl na pár mililitrů, jen aby se zalil malinko ten píst, zkusil bych to na tom druhm motoru, jestli máš hlavu dole ;-)
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

futura
Příspěvky: 20
Registrován: 18. 02. 2004 08:03

Příspěvek od futura » 17. 05. 2011 07:43

Dobova literatura uvadi polevkovou lzici.

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 17. 05. 2011 11:01

díky

jenom lama otázka. jestliže netěsní píst přes pístní kroužky tak kolko škody to napáchá pak na motoru, když to poskládám a budu jezdit. Olej mi to bude žrít to vím + ztráta výkonu v důsledku špatného tlaku, ale je zajímalo by mě, jaké další věci by to mohlo napáchat. nepravidelný chod, znčený motor apod.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 17. 05. 2011 11:12

takhle dopadl píst v rodinném podautě..brácha s tim jel cca 20km, nikdo netušil, že něco ruplo...je vidět, že ten horní kroužek se asi šprajcnul, nebo praskl a tak to začalo brousit...hliník z pístu se natavil na ventily a na sedla ventilů, navíc to poškrábalo honování válce, takže blok by to stejně netěsnilo pořádně s novým pístem..motor šel na šrot.

Obrázek
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 17. 05. 2011 12:02

no zase íst jde v pohodě, nikde není nic slyšet že by něco drhlo. Ale je otázka, co to udělá při prvním zážehu. Takže asi nejlepší postup bude vybodnout se na skládání a vytáhnout píst a vyměnit kroužky.
Nevíte někdo, jestli jde píst vyndat, když je motor v autě?

Ale tak přemýšlím, že by ten jeden ventil nějak poškodil pístní kroužek a třeba by ho vyosil. Nebo co se tam mohlo stát.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 17. 05. 2011 19:24

takže sem to dnes poskládal a nahodil motor. A nejhorší možný scénář se vyplnil. Tlak se nakonec ustálil na 11bar, ale je z toho traktůrek. Takže KO ojnice nebo šála na druhém válci.
Takže co teď. Můžu vyměnit jen tu jednu ojnici, píst nechat apod. Nebo musím vyměnit kompletní kliku a všechny ojnice? S tím že ojnice se šálou bych vzal z jiného motoru a nekupoval novou (co jsem koukal tak nová sada stojí cca 200 dolarů)

A s tím, mohu sundat velkou vanu na autě a vtáhnout ten píst s motorem v autě, nebo musí motor ven?
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 17. 05. 2011 19:49

marlin píše:takže sem to dnes poskládal a nahodil motor. A nejhorší možný scénář se vyplnil. Tlak se nakonec ustálil na 11bar, ale je z toho traktůrek. Takže KO ojnice nebo šála na druhém válci.
Takže co teď. Můžu vyměnit jen tu jednu ojnici, píst nechat apod. Nebo musím vyměnit kompletní kliku a všechny ojnice? S tím že ojnice se šálou bych vzal z jiného motoru a nekupoval novou (co jsem koukal tak nová sada stojí cca 200 dolarů)

A s tím, mohu sundat velkou vanu na autě a vtáhnout ten píst s motorem v autě, nebo musí motor ven?
co to je motor jede jako trakturek ? jako zvoni to mlátí to ? pokud to mlati muze byt i pistni cep v prdeli , sisata klika , protoceny lozisko v ojce ... ojnici sežen jetou , loziska novy , a pak jde o to co je v prdeli , klika sisata tak to je na brus + adekvatní loziska ... atd. je potřeba zjistit co tomu vlastně je ? jinak pist spodem nevytahnes , musi hlava dolu ;)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 17. 05. 2011 19:52

jo to vím, že ho musím vyhodit horem.
No, klepe to. jde to od druhého válce, takže tam je něco dole ko, ale nevím co.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 17. 05. 2011 19:56

rozdělej to , koukni na to a budeš chytřejší ;) takto ti poradíme každej akorát prd pokud to mlátí no ...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 17. 05. 2011 20:49

No to jsi teda dopadl,volil bych cestu druhého motoru,nebo rovnou celou g.o. když už hlavu máš,takový to vyměňím jen jednu ojnici,či čep většinou stojí za prd.Natlačil se ti napínák řetězu olejem?Ten taky umí vydávat pekelnej zvuk pokud není řádně napnutej :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 17. 05. 2011 21:09

já už sem nad tím zlomil hůl, laborovat co s tím je. Krysa půjde pod kudlu, protože se nevyplatí do toho auta vrážet peníze a čas. Aspoň bude o jeden vrak na silnicích méně. A koupím něco rozumného na ježdění do práce. třeba 740.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Odpovědět