Řízení - udržba před výměnou?
Řízení - udržba před výměnou?
Zdar.
Budu v dohledné době měnit řízení na autě, už ho mám doma a tak si řikám, že by nebylo od věci ho nějak proúdržbovat. Ale jak? Manžety jsou jasný, ale co vazelína? Jak se doplňuje a jaká? Mě napadlo buď oddělat tu gumu na vstupní hřídeli a nebo sundat takovou tu velkou plastovou zátko co bude asi proti pastorku? A vazelínu grafitovou?
Jo a ještě dotaz - mám řízení ze čtyřhrnku, budu ho dávat zna šestivál, mám tam ten tlumič řízení nechává nebo se nevleze/je to pak horší? Celek venku z auta funguje výborně, ale aby to nedělalo rotyku až to nasadím.
Děkuju za tipy
Budu v dohledné době měnit řízení na autě, už ho mám doma a tak si řikám, že by nebylo od věci ho nějak proúdržbovat. Ale jak? Manžety jsou jasný, ale co vazelína? Jak se doplňuje a jaká? Mě napadlo buď oddělat tu gumu na vstupní hřídeli a nebo sundat takovou tu velkou plastovou zátko co bude asi proti pastorku? A vazelínu grafitovou?
Jo a ještě dotaz - mám řízení ze čtyřhrnku, budu ho dávat zna šestivál, mám tam ten tlumič řízení nechává nebo se nevleze/je to pak horší? Celek venku z auta funguje výborně, ale aby to nedělalo rotyku až to nasadím.
Děkuju za tipy
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
cau, snad mohu radit..
az sundas stare manzety tak pod nima asi bude skorodovany hlinik.. tak to opucovat at tam neni bordel a at to dobre tesni s novyma manzetama.. Na manzetach radeji nesetrit.. koupil jsem nejake levne.. ale byly hodne tuhe.. a nakonec jsem tu jednu ani pouzit nemohl..
mazivo - pouzil jsem grafit, a myslim ze muzu i doporucit.. vzhledem k tomu ze to nepodleha extremnim teplotam by mel urcite stacit.. Jinak nanesl jsem ho na hreben uvnitr - hlavne teda na zuby, ale i jemnou vrstvu po celem povrchu..
tlumic - sundat.. - hreben je univerzal na 4val a 6 val - ale pri pouziti tlumice je na jedne strane jina manzeta, spoj. tycka, pojistny plisek, a je tam kovovy drzak toho tlumice navic..
pokud to smontujes bez tlumice pouzijes vsechny dily parove (bez toho drzaku)
Jinak po tu gumu tisicihranu si myslim sparat nemusis.. mozna bys akorat narusil jeji tesnost
az sundas stare manzety tak pod nima asi bude skorodovany hlinik.. tak to opucovat at tam neni bordel a at to dobre tesni s novyma manzetama.. Na manzetach radeji nesetrit.. koupil jsem nejake levne.. ale byly hodne tuhe.. a nakonec jsem tu jednu ani pouzit nemohl..
mazivo - pouzil jsem grafit, a myslim ze muzu i doporucit.. vzhledem k tomu ze to nepodleha extremnim teplotam by mel urcite stacit.. Jinak nanesl jsem ho na hreben uvnitr - hlavne teda na zuby, ale i jemnou vrstvu po celem povrchu..
tlumic - sundat.. - hreben je univerzal na 4val a 6 val - ale pri pouziti tlumice je na jedne strane jina manzeta, spoj. tycka, pojistny plisek, a je tam kovovy drzak toho tlumice navic..
pokud to smontujes bez tlumice pouzijes vsechny dily parove (bez toho drzaku)
Jinak po tu gumu tisicihranu si myslim sparat nemusis.. mozna bys akorat narusil jeji tesnost
Dekuju za radu. Takhle nejak jsem si to predstavoval ze to udelam. A ten tlumic tam asi necham, manzety mam doma oboje ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Pokud tlumic funguje.. tak ho tam klidne nechat muzes.. Diky tomu ale pujde trochu vic ztuha rizeni...(nepatrne, ale uz tak si asi maknes s R6 bez serva:) )
Navic nebude uplne plnit svoji podstatu (u 4valcu tam je diky mensimu zatizeni predni napravy - aby se nerozkmitalo rizeni)..
I pokud mas nachystane manzety/s.tycky pro tlumicovou verzi tak ho tam davat nemusis;)
Navic nebude uplne plnit svoji podstatu (u 4valcu tam je diky mensimu zatizeni predni napravy - aby se nerozkmitalo rizeni)..
I pokud mas nachystane manzety/s.tycky pro tlumicovou verzi tak ho tam davat nemusis;)
O je, tak to dělat nebudu. Nu což, namažu ho jen co se mi vysune hřeben z těla a zkusim tam i něci natlačit.mišák píše:Tou plastovou krytkou si moc nepomůžeš.Pod ní je matice která drží hřídel se šnekem,tu musíš vyšroubovat vytahnout ložisko a pak namazat a postup zpět.Pokud to vytáhneš,můžeš vyndat i ten hřeben a namazat.
Díky za rady. Tlumič teda asi sundám, ale nezdá se mě, že by šel ztuha.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
mišák už to naznačil. hned první problém je ta 8hranná matice - na povolení je potřeba vyrobit nějaký přípravek..
Otázkou je, zda to má smysl rozebírat.. Pokud je tam něco opotřebovaného, nejspíše neseženeš náhradu. Existují firmy, které se zabývají repasemi, pokud v něm máš vůle...
Popřípadě lze vůle částečně řešit mírným utažením zmíněné matice.
Otázkou je, zda to má smysl rozebírat.. Pokud je tam něco opotřebovaného, nejspíše neseženeš náhradu. Existují firmy, které se zabývají repasemi, pokud v něm máš vůle...
Popřípadě lze vůle částečně řešit mírným utažením zmíněné matice.
zdar moc se omlouvám, že se sem nakydám, mám servopumpu na e30 320 a řve dost hlasitě čím větší rejd takřve ječí, píská, řemen jsem našponoval bylo to ještě horší, povolil a stejně na pytel, rozebral myslel jsem, že je tam ložisko u řemenice a našel jsem jen nějaké pouzdro 3cm dlouhé a vněm dvě drážky asi pro olej a vymezení vůle, nemá někdo prosím zkušenost co s tím pískáním? moc díky
e30 riadenie
zdarec sorry ale neda sa mi pridat novu temu.nemal by nahodou niekto foto rozobrateho servo riadenia?menil som gufera a rozoberal som to moc akcne,a teraz mi zostalo nejak vela podloziek z toho:Ddik