Co řídí volnoběh?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Co řídí volnoběh?

Příspěvek od MarfyE34 » 17. 03. 2008 20:37

Mam dotaz. co všechno ovládá volnoběh u motoru M50 B25 bezvanos, kromě volnoběžnýho ventilu a snímače polohy škrtící klapky? Vyměnil jsem volnoběžák a dnes i celou škrtící klapku se snímačem a žádnej efekt, pořád to na volnoběh "kucká" a hejbe s celym autem. Bylo to v Autecu na diagnostice a lambda i váha jsou ok. tak fakt nevim.

Další dotaz: má nastavení toho šroubku na škrtící klapce vliv na spotřebu? Nebo když zlobí ten snímač klapky? Před 3 dny jsem jel 100km za městem při rychlosti do 110km/h se spotřebou 17l/100km!!! Normálně tenhle úsek jedu kolem 9,5l. A den na to se to zase uklidnilo a pohoda (spotřeba šla rapidně dolů), to je záhada jak bermůdskej trojúhelník, má někdo nějakej nápad?
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 17. 03. 2008 20:44

Jo a sání je těsné a je tam nedávno dělaná hlava.
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 25. 03. 2008 18:52

hm co třeba svíčky nebo ucpanej filtr?nebo váha vzduchu?
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d


728 36 83 19

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 25. 03. 2008 21:00

napovim ti - to same, co u e30 motronicu, princip a aktivni prvky sou stejne
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 26. 03. 2008 11:44

BMWAK píše:hm co třeba svíčky nebo ucpanej filtr?nebo váha vzduchu?
Čágo,filtr palivový je nový, vzduchový taky, ucpanej přívod vzduchu není, svíčky dobré, zn. NGK najeto na nich cca 10tis km, poslední kontrola před týdnem. Diagnostika se o vzduchováze nezmínila. 4 mechanici z AUTECU a z toho jeden elektrikář,nad tim kroutěj hlavičkama. Prej to může být vadná řídící jednotka,a proto se motor na volnoběh tzv. "PROPADÁ" ale jak vadná jsem nepochopil. To auto táhne skvěle, jde plynule do vysokejch toček. Jen když je motor studený tak při rozjezdech "škube" a je to jako bych jel na "silný gumě, která mě chce brzdit". Po ohřátí motoru na cca 80st. je to v poho. A teď je každá rada drahá, jen nechci aby to byla opravdu ta váha, to bych si musel vzít půjčku:-))))
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 26. 03. 2008 12:33

Nízký volnoběh jsem odstranil přitažením toho dorazového červíku na klapce a pokud ti to blbne za studena, tak si přeměř čidla teploty.
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 26. 03. 2008 14:05

Exclusive píše:Nízký volnoběh jsem odstranil přitažením toho dorazového červíku na klapce a pokud ti to blbne za studena, tak si přeměř čidla teploty.
nicmene ten cervik je tam na neco jineho :wink:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 26. 03. 2008 15:59

MarfyE34 píše: 4 mechanici z AUTECU a z toho jeden elektrikář,nad tim kroutěj hlavičkama. Prej to může být vadná řídící jednotka
Tych mechanikov by som nebral vazne. Myslim, ze ti chceli dat aspon nejaku diagnostiku a toto bolo to najlepsie co vymysleli
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 27. 03. 2008 08:56

Exclusive píše:Nízký volnoběh jsem odstranil přitažením toho dorazového červíku na klapce a pokud ti to blbne za studena, tak si přeměř čidla teploty.
Tim červíkem mě hejbali v servisu, prostě jen přidali volnoběžný otáčky (pohybovali se v rozmezí 900 - 1500ot/min) no a pak se mě tak brutálně vykurvila spotřeba směrem vzhůru! Dal jsem jinou klapku i s čidlem, origoš nastavenou a zakáplou tim voskem (zapečetěnou) a spotřeba zas v poho.(už mam na 80litrové nádrži najeto 600km a ještě je v bandě cca 20litrů, PC píše průměr 10l což je pěkné na 6hrnků)

Ty čidla necham přeměřit a uvidíme. V pondělí to byl přesně rok co jsem si Miláška pořídil a stejně tek dlouho se snažim tuhle závadu odstranit.
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 27. 03. 2008 08:58

Max-Max píše:
Exclusive píše:Nízký volnoběh jsem odstranil přitažením toho dorazového červíku na klapce a pokud ti to blbne za studena, tak si přeměř čidla teploty.
nicmene ten cervik je tam na neco jineho :wink:
Na co že tam je Maxi? Docela by mě to zajímalo, dík.
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 27. 03. 2008 12:32

to by mě taky zajímalo. Tím červíkem jsem to zvedl z 500 na 850 a žádný problém se spotřebou, nevidím důvod proč by to mělo zvedat spotřebu, možná tak na volnoběh, ale pokud jedeš, tak je klapka pootevřená a červíku se vůbec nedotýká, tak jak na to může mít vliv????
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 27. 03. 2008 22:30

cervik serizuje klapku na volnobehu, resp aretuje ji, pri nulove pozici aby se pri plnem pusteni plynu klapka nekousla v telese klapky... kdyz je vsechno serizeno, cervik neni ani potreba, protoze na volnobehu je klapka pres prevod oprena prave o zminovanej cervik, je sepnutej spinac volnobehu a ten skrz RJ otevre regulator volnobehu. Cervajs je pouze mechanizka opora pro zavrenou klapku. Jo, a budiku na volnobehu bych neveril ani hovno.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 29. 03. 2008 16:58

Max-Max píše:cervik serizuje klapku na volnobehu, resp aretuje ji, pri nulove pozici aby se pri plnem pusteni plynu klapka nekousla v telese klapky... kdyz je vsechno serizeno, cervik neni ani potreba, protoze na volnobehu je klapka pres prevod oprena prave o zminovanej cervik, je sepnutej spinac volnobehu a ten skrz RJ otevre regulator volnobehu. Cervajs je pouze mechanizka opora pro zavrenou klapku. Jo, a budiku na volnobehu bych neveril ani hovno.
Hernajs jak to ten frajer dělá :lol: asi má v hlavě učebnici či co 8)
Dík Maxi.

Jo ještě jeden hloupej dotaz, kde najdu na bloku M50 B25 čidlo teploty pro ŘJ? Zkusim ho prozkoumat, třeba to bude ta "Achilova pata"
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 29. 03. 2008 17:03

Exclusive píše:to by mě taky zajímalo. Tím červíkem jsem to zvedl z 500 na 850 a žádný problém se spotřebou, nevidím důvod proč by to mělo zvedat spotřebu, možná tak na volnoběh, ale pokud jedeš, tak je klapka pootevřená a červíku se vůbec nedotýká, tak jak na to může mít vliv????
Napadlo mě, ohledně té mojí dvoudenní extrémní spotřeby, co když ono čidlo teploty, které dává info ŘJ, pořád hlásí "studený motor" a ŘJ vyrábí pořád bohatou směs? (něco jako "zaseklej sytič") A čidlo ještě není úplně mimo provoz ale pomalu odchází do věčnejch lovišť? Spolu s tim cukáním za studena to má logiku ne?
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 29. 03. 2008 17:22

MarfyE34 píše: co když ono čidlo teploty, které dává info ŘJ, pořád hlásí "studený motor" a ŘJ vyrábí pořád bohatou směs? (něco jako "zaseklej sytič") ...
Proměřil bych, jaký z něj jdou odporový hodnoty při různých teplotách a zda jdou až na ŘJ, tzn. jestli je v pořádku přívod na její konektor.

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 29. 03. 2008 17:24

Ok. dík Venco
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Francimor
Příspěvky: 61
Registrován: 18. 01. 2009 20:26
Bydliště: Turnovsko

Příspěvek od Francimor » 28. 04. 2011 20:28

Zdravice všem.. problém s M50B25 v E34..

asi po šesti týdnech, co auto stálo na dvorku bez hnutí, jsem do toho dneska skočil a průšvih.. chytlo to hned na drc uplně v pohodě, ale stejně tak rychle to zas hned chcíplo.. prostě to neudrží volnoběh, když to nahýknu s plynem a dál proplynuju do otáček, tak jde normálně za plynem, pak plyn pustím a je konec. Když odpojím čidlo na klapce, tak se volnoběh drží na hodně malejch až nezdravejch otáčkách, asi nějakej nouzovej režim(?). Co mohlo odejít? Nějakej podtlak, nebo elektrika?

Předtím, co jsem s tím jezdil naposled, nebyl problém. Vyskytlo se to zničeho nic. Jediný, co jsem s autem mezitím prováděl, tak to, že jsem tam dával vejškáče a k ním i kabely, tak je možný, že bych někde o nějakej konektor zavadil, ale nejsem si ničeho vědom..

Pak mě napadla ještě jedna věc, a to, jestli mi tam někde nezaškodila kuna, už se mi to na jednom autě stalo, že rozkousala hadici k chladiči.. Ale teď jsem u báwa v motorovým prostoru žádný poškození nenašel, tak kdo ví..?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 29. 04. 2011 11:58

ja bych to videl na elektrickej problem, kuny, vlhkost v kontaktech a pod. Zkontroluj pripojeni vahy vzduchu, vizualne kabelaz a pod a pak budeme moudrejsi.

nevis li si rady vubec, najdi nekoho kdo ma diagnostiku ale opravdovou a ne nakou z OBI a at ti to koukne a vyhodi vysledky.

Francimor
Příspěvky: 61
Registrován: 18. 01. 2009 20:26
Bydliště: Turnovsko

Příspěvek od Francimor » 30. 04. 2011 00:10

právě že vizuelně jsem nijaký poškození nenašel, ono taky u m50 toho není moc k vidění jako třeba u m20, kde je všechno hned "na očích".. hlavně mě zaráží, že to přišlo takřka z ničeho nic.. na diagnozu bych to nechal rád napíchnout, ale s touto závadou je docela problém někam dojet, vůbec se mi to nechce někde tejrat, když to neběží tak jak by mělo.. a pak taky jsem elektrickej analphabet, takže nějaký proměřování čehosi, je pro mě trochu mimo mísu..

hodil jsem sem echo, jestli už se to třeba náhodou někomu nestalo.. to s tou řj mě taky napadlo, ale stejně se mi to nechce zdát, že by odešla jen tak..

Odpovědět