Benzínové čerpadlo

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2368
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Benzínové čerpadlo

Příspěvek od Huska » 17. 05. 2003 21:39

Zajímalo by mě jestli jsou rozdíly v tlaku co tlačí čerpadlo u ruzných motorů. A pokud jo, tak jestli by mělo vliv dát mojí M10-tce tlak třeba z 2,5i ?? Díky za odpověd
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Venca

Re: Benzínové čerpadlo

Příspěvek od Venca » 18. 05. 2003 08:49

Huska píše:Zajímalo by mě jestli jsou rozdíly v tlaku co tlačí čerpadlo u ruzných motorů. A pokud jo, tak jestli by mělo vliv dát mojí M10-tce tlak třeba z 2,5i ?? Díky za odpověd
Podle Haynesu:
M10, M20/B20 L-Jetronic 2,5 - 3,0
M40 3,0 +/-0,06
M20/B20 Motronic 2,5+/-0,05
M20/B25 Motronic 3,0+/-0,05

- někde jsem viděl, že M20/B27 stejně jako M20/B25.

Regulátor tlaku si to srovná, řekl bych.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2368
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 18. 05. 2003 09:48

takže jak koukám tak ty čerpadla tlačí stejně a asi stačí to jen doladit regulátorem.
Řekne mi někdo jaká bude změna když zvýším tlak? Případně když bych dal trisky s větším průtokem?
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 18. 05. 2003 15:28

Huska píše:takže jak koukám tak ty čerpadla tlačí stejně a asi stačí to jen doladit regulátorem.
Řekne mi někdo jaká bude změna když zvýším tlak? Případně když bych dal trisky s větším průtokem?
Trysky s větším průtokem? Huska, budeš tam dávat turbo nebo fakt jenom chceš, aby Ti to víc žralo? :D
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Venca

Příspěvek od Venca » 18. 05. 2003 16:07

Huska píše:takže jak koukám tak ty čerpadla tlačí stejně a asi stačí to jen doladit regulátorem.
Řekne mi někdo jaká bude změna když zvýším tlak? Případně když bych dal trisky s větším průtokem?
Dostaneš do válců bohatší směs. Lambda (pokud tam je) dá povel a ŘJ to sníží zkrácením doby vstřiku.
Nevím, jestli to stojí za pokusy.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2368
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 18. 05. 2003 16:59

Venca píše:
Huska píše:takže jak koukám tak ty čerpadla tlačí stejně a asi stačí to jen doladit regulátorem.
Řekne mi někdo jaká bude změna když zvýším tlak? Případně když bych dal trisky s větším průtokem?
Dostaneš do válců bohatší směs. Lambda (pokud tam je) dá povel a ŘJ to sníží zkrácením doby vstřiku.
Nevím, jestli to stojí za pokusy.
Lambdu nevedu (M10 ohne Kat) a můj předpoklad byl takový:
Dám větší vstřiky tím se při plném sešlápnutí plynu do válců dostane více benzínu..... Pokud je moje úvaha špatná tak budu rád, když mi to někdo vysvětlí. Podle mě by se spotřeba neměla vůbec zvýšit (teda když bych jezdil stejně jako ted).
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2368
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 18. 05. 2003 17:02

RedBaron píše:
Huska píše:takže jak koukám tak ty čerpadla tlačí stejně a asi stačí to jen doladit regulátorem.
Řekne mi někdo jaká bude změna když zvýším tlak? Případně když bych dal trisky s větším průtokem?
Trysky s větším průtokem? Huska, budeš tam dávat turbo nebo fakt jenom chceš, aby Ti to víc žralo? :D
ee na nic takovýho se nechystám. Jen si ted nemůžu dovolit změnit auto a takyby mi to bylo líto udělat když už jsem si toto současné uvedl do dobrého stavu.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Venca

Příspěvek od Venca » 18. 05. 2003 17:13

Huska píše:[Lambdu nevedu (M10 ohne Kat) a můj předpoklad byl takový:
Dám větší vstřiky tím se při plném sešlápnutí plynu do válců dostane více benzínu..... Pokud je moje úvaha špatná tak budu rád, když mi to někdo vysvětlí. Podle mě by se spotřeba neměla vůbec zvýšit (teda když bych jezdil stejně jako ted).
"...při plném sešlápnutí plynu..." - a když budeš mít jen částečně otevřeno, tak ne? To přece taky obohacuješ směs víc, když budou větší vstřiky!

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2368
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 18. 05. 2003 17:20

NO to je právě to co nevím.... myslel jsem že elektronika mi zkrátí vstřik při běžném ježdění a jen když to bude otevřeno na maximum tak se do válců dostane víc (nebo mi chceš říct, že průtok ve stávajících tryskách je dostatečnej a že by motor víc nezvládl?)
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Venca

Příspěvek od Venca » 18. 05. 2003 17:43

Huska píše:NO to je právě to co nevím.... myslel jsem že elektronika mi zkrátí vstřik při běžném ježdění a jen když to bude otevřeno na maximum tak se do válců dostane víc (nebo mi chceš říct, že průtok ve stávajících tryskách je dostatečnej a že by motor víc nezvládl?)
Pokud bude větší tryska, půjde tam víc paliva v jakémkoli režimu. Jak jsi myslel :
"... elektronika mi zkrátí vstřik při běžném ježdění a jen když to bude otevřeno na maximum tak se do válců dostane víc..."
?

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2368
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 18. 05. 2003 22:14

Venca píše:
Huska píše:NO to je právě to co nevím.... myslel jsem že elektronika mi zkrátí vstřik při běžném ježdění a jen když to bude otevřeno na maximum tak se do válců dostane víc (nebo mi chceš říct, že průtok ve stávajících tryskách je dostatečnej a že by motor víc nezvládl?)
Pokud bude větší tryska, půjde tam víc paliva v jakémkoli režimu. Jak jsi myslel :
"... elektronika mi zkrátí vstřik při běžném ježdění a jen když to bude otevřeno na maximum tak se do válců dostane víc..."
?
Díky ikdyž jsi mě nepotěšil.. Kdybych měl auto s lambdou tak by to tedy fungovalo tak jak jsem si to představil, tak to je pech.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Michal E21
Příspěvky: 184
Registrován: 25. 03. 2003 13:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Vstřikování

Příspěvek od Michal E21 » 19. 05. 2003 08:37

Jaký typ vstřikování máš?
------------------------
E21 316, E21 323i, E28 524TD
<a>http://e30-2.wz.cz</a>

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2368
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování

Příspěvek od Huska » 19. 05. 2003 13:13

Michal E21 píše:Jaký typ vstřikování máš?
M10 K-jetronic
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Venca

Re: Vstřikování

Příspěvek od Venca » 20. 05. 2003 12:10

Huska píše:
Michal E21 píše:Jaký typ vstřikování máš?
M10 K-jetronic
Tak sorry, kdybych hned věděl, že máš K-Jetronic, nepsal bych nic o impulsech.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2368
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování

Příspěvek od Huska » 20. 05. 2003 12:14

Venca píše:
Huska píše:
Michal E21 píše:Jaký typ vstřikování máš?
M10 K-jetronic
Tak sorry, kdybych hned věděl, že máš K-Jetronic, nepsal bych nic o impulsech.
Já napsal hned na začátku že mám M10 a ty jiné než K-jetronic nejsou. I tak ti Venco děkuju že jsi mi poradil.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Venca

Re: Vstřikování

Příspěvek od Venca » 20. 05. 2003 12:38

Huska píše:
Venca píše:
Huska píše:M10 K-jetronic
Tak sorry, kdybych hned věděl, že máš K-Jetronic, nepsal bych nic o impulsech.
Já napsal hned na začátku že mám M10 a ty jiné než K-jetronic nejsou. I tak ti Venco děkuju že jsi mi poradil.
Úúúúůůů - M10 u E30 může mít K-Jetronic i L-Jetronic!

Já mam L-Jetronic (r.v. 1986)

Uživatelský avatar
Michal E21
Příspěvky: 184
Registrován: 25. 03. 2003 13:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

K-Jetronic

Příspěvek od Michal E21 » 20. 05. 2003 12:58

Já mám M20 s K-Jetronicem a dost jsem se v něm musel vrtat, abych ho dal dohromady, neboť jeden nejmenovaný servis(Uhlík) to zbastlil, tak že to sotva nastartovalo a vymlouval se na čerpadlo.
No zvětšít trysky - to bych nedělal. Bohatsi smes neznamena vyssi vykon... To bys do tech valcu musel dostat i vice vzduchu. Jestli chces bohatsi smes, tak pootoc srobem bohatosti paliva... Jenze 100% naladeni motoru nejde udelat bez valcu ci motorove brzdy, ale muzu ti zarucit, ze bohatejsi smes, nez optimalni neni vhodna... fakt ne...
Dalsi moznosti je, ze zvysis hodnotu tlaku v systemu.... tryskami pujde vice benzinu... Jinak rekl bych, ze Kacko neni prilis ekonomicke, tudiz tam neni moc mista pro upravy...(Narozdil od elektronickych vstrikovani, kde je brana v potaz spotreba a chiptuningem se zvyhodnuje vykon nad spotrebou - tedy kdyz to reknu velmi, velmi zjednodusene) . Rekl bych ze Kacko zrovna benzínem nešetří... To je můj laický názor, podložený zkušenostma s Káčkem na M20... Nebo má někdo jiný názor? :evil: 8)
------------------------
E21 316, E21 323i, E28 524TD
<a>http://e30-2.wz.cz</a>

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2368
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 20. 05. 2003 14:48

jo to je i můj názor, proto jezdím na plyn, ale když jezdím na benál tak už mě ta spotřeba tak nesere a tak bych chtěl zvýšit výkon... vím že každej řekne kup šestivál 2,5i, ale to pro mě není řešení. Ted už vím že cesta větších vstřiků u K-jetronic není dobrá, ale i tak jsem rád že moje představy nejsou zcela od věci a že u jiného motoru by to mohlo fungovat. Dík
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Odpovědět