Benzínové čerpadlo
- Huska
- Příspěvky: 2368
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Benzínové čerpadlo
Zajímalo by mě jestli jsou rozdíly v tlaku co tlačí čerpadlo u ruzných motorů. A pokud jo, tak jestli by mělo vliv dát mojí M10-tce tlak třeba z 2,5i ?? Díky za odpověd
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Benzínové čerpadlo
Podle Haynesu:Huska píše:Zajímalo by mě jestli jsou rozdíly v tlaku co tlačí čerpadlo u ruzných motorů. A pokud jo, tak jestli by mělo vliv dát mojí M10-tce tlak třeba z 2,5i ?? Díky za odpověd
M10, M20/B20 L-Jetronic 2,5 - 3,0
M40 3,0 +/-0,06
M20/B20 Motronic 2,5+/-0,05
M20/B25 Motronic 3,0+/-0,05
- někde jsem viděl, že M20/B27 stejně jako M20/B25.
Regulátor tlaku si to srovná, řekl bych.
- Huska
- Příspěvky: 2368
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
takže jak koukám tak ty čerpadla tlačí stejně a asi stačí to jen doladit regulátorem.
Řekne mi někdo jaká bude změna když zvýším tlak? Případně když bych dal trisky s větším průtokem?
Řekne mi někdo jaká bude změna když zvýším tlak? Případně když bych dal trisky s větším průtokem?
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Trysky s větším průtokem? Huska, budeš tam dávat turbo nebo fakt jenom chceš, aby Ti to víc žralo?Huska píše:takže jak koukám tak ty čerpadla tlačí stejně a asi stačí to jen doladit regulátorem.
Řekne mi někdo jaká bude změna když zvýším tlak? Případně když bych dal trisky s větším průtokem?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Dostaneš do válců bohatší směs. Lambda (pokud tam je) dá povel a ŘJ to sníží zkrácením doby vstřiku.Huska píše:takže jak koukám tak ty čerpadla tlačí stejně a asi stačí to jen doladit regulátorem.
Řekne mi někdo jaká bude změna když zvýším tlak? Případně když bych dal trisky s větším průtokem?
Nevím, jestli to stojí za pokusy.
- Huska
- Příspěvky: 2368
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Lambdu nevedu (M10 ohne Kat) a můj předpoklad byl takový:Venca píše:Dostaneš do válců bohatší směs. Lambda (pokud tam je) dá povel a ŘJ to sníží zkrácením doby vstřiku.Huska píše:takže jak koukám tak ty čerpadla tlačí stejně a asi stačí to jen doladit regulátorem.
Řekne mi někdo jaká bude změna když zvýším tlak? Případně když bych dal trisky s větším průtokem?
Nevím, jestli to stojí za pokusy.
Dám větší vstřiky tím se při plném sešlápnutí plynu do válců dostane více benzínu..... Pokud je moje úvaha špatná tak budu rád, když mi to někdo vysvětlí. Podle mě by se spotřeba neměla vůbec zvýšit (teda když bych jezdil stejně jako ted).
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Huska
- Příspěvky: 2368
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
ee na nic takovýho se nechystám. Jen si ted nemůžu dovolit změnit auto a takyby mi to bylo líto udělat když už jsem si toto současné uvedl do dobrého stavu.RedBaron píše:Trysky s větším průtokem? Huska, budeš tam dávat turbo nebo fakt jenom chceš, aby Ti to víc žralo?Huska píše:takže jak koukám tak ty čerpadla tlačí stejně a asi stačí to jen doladit regulátorem.
Řekne mi někdo jaká bude změna když zvýším tlak? Případně když bych dal trisky s větším průtokem?
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
"...při plném sešlápnutí plynu..." - a když budeš mít jen částečně otevřeno, tak ne? To přece taky obohacuješ směs víc, když budou větší vstřiky!Huska píše:[Lambdu nevedu (M10 ohne Kat) a můj předpoklad byl takový:
Dám větší vstřiky tím se při plném sešlápnutí plynu do válců dostane více benzínu..... Pokud je moje úvaha špatná tak budu rád, když mi to někdo vysvětlí. Podle mě by se spotřeba neměla vůbec zvýšit (teda když bych jezdil stejně jako ted).
- Huska
- Příspěvky: 2368
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
NO to je právě to co nevím.... myslel jsem že elektronika mi zkrátí vstřik při běžném ježdění a jen když to bude otevřeno na maximum tak se do válců dostane víc (nebo mi chceš říct, že průtok ve stávajících tryskách je dostatečnej a že by motor víc nezvládl?)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pokud bude větší tryska, půjde tam víc paliva v jakémkoli režimu. Jak jsi myslel :Huska píše:NO to je právě to co nevím.... myslel jsem že elektronika mi zkrátí vstřik při běžném ježdění a jen když to bude otevřeno na maximum tak se do válců dostane víc (nebo mi chceš říct, že průtok ve stávajících tryskách je dostatečnej a že by motor víc nezvládl?)
"... elektronika mi zkrátí vstřik při běžném ježdění a jen když to bude otevřeno na maximum tak se do válců dostane víc..."
?
- Huska
- Příspěvky: 2368
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Díky ikdyž jsi mě nepotěšil.. Kdybych měl auto s lambdou tak by to tedy fungovalo tak jak jsem si to představil, tak to je pech.Venca píše:Pokud bude větší tryska, půjde tam víc paliva v jakémkoli režimu. Jak jsi myslel :Huska píše:NO to je právě to co nevím.... myslel jsem že elektronika mi zkrátí vstřik při běžném ježdění a jen když to bude otevřeno na maximum tak se do válců dostane víc (nebo mi chceš říct, že průtok ve stávajících tryskách je dostatečnej a že by motor víc nezvládl?)
"... elektronika mi zkrátí vstřik při běžném ježdění a jen když to bude otevřeno na maximum tak se do válců dostane víc..."
?
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Michal E21
- Příspěvky: 184
- Registrován: 25. 03. 2003 13:29
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Vstřikování
Jaký typ vstřikování máš?
------------------------
E21 316, E21 323i, E28 524TD
<a>http://e30-2.wz.cz</a>
E21 316, E21 323i, E28 524TD
<a>http://e30-2.wz.cz</a>
- Huska
- Příspěvky: 2368
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vstřikování
M10 K-jetronicMichal E21 píše:Jaký typ vstřikování máš?
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Vstřikování
Tak sorry, kdybych hned věděl, že máš K-Jetronic, nepsal bych nic o impulsech.Huska píše:M10 K-jetronicMichal E21 píše:Jaký typ vstřikování máš?
- Huska
- Příspěvky: 2368
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vstřikování
Já napsal hned na začátku že mám M10 a ty jiné než K-jetronic nejsou. I tak ti Venco děkuju že jsi mi poradil.Venca píše:Tak sorry, kdybych hned věděl, že máš K-Jetronic, nepsal bych nic o impulsech.Huska píše:M10 K-jetronicMichal E21 píše:Jaký typ vstřikování máš?
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Vstřikování
Úúúúůůů - M10 u E30 může mít K-Jetronic i L-Jetronic!Huska píše:Já napsal hned na začátku že mám M10 a ty jiné než K-jetronic nejsou. I tak ti Venco děkuju že jsi mi poradil.Venca píše:Tak sorry, kdybych hned věděl, že máš K-Jetronic, nepsal bych nic o impulsech.Huska píše:M10 K-jetronic
Já mam L-Jetronic (r.v. 1986)
- Michal E21
- Příspěvky: 184
- Registrován: 25. 03. 2003 13:29
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
K-Jetronic
Já mám M20 s K-Jetronicem a dost jsem se v něm musel vrtat, abych ho dal dohromady, neboť jeden nejmenovaný servis(Uhlík) to zbastlil, tak že to sotva nastartovalo a vymlouval se na čerpadlo.
No zvětšít trysky - to bych nedělal. Bohatsi smes neznamena vyssi vykon... To bys do tech valcu musel dostat i vice vzduchu. Jestli chces bohatsi smes, tak pootoc srobem bohatosti paliva... Jenze 100% naladeni motoru nejde udelat bez valcu ci motorove brzdy, ale muzu ti zarucit, ze bohatejsi smes, nez optimalni neni vhodna... fakt ne...
Dalsi moznosti je, ze zvysis hodnotu tlaku v systemu.... tryskami pujde vice benzinu... Jinak rekl bych, ze Kacko neni prilis ekonomicke, tudiz tam neni moc mista pro upravy...(Narozdil od elektronickych vstrikovani, kde je brana v potaz spotreba a chiptuningem se zvyhodnuje vykon nad spotrebou - tedy kdyz to reknu velmi, velmi zjednodusene) . Rekl bych ze Kacko zrovna benzínem nešetří... To je můj laický názor, podložený zkušenostma s Káčkem na M20... Nebo má někdo jiný názor?
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
No zvětšít trysky - to bych nedělal. Bohatsi smes neznamena vyssi vykon... To bys do tech valcu musel dostat i vice vzduchu. Jestli chces bohatsi smes, tak pootoc srobem bohatosti paliva... Jenze 100% naladeni motoru nejde udelat bez valcu ci motorove brzdy, ale muzu ti zarucit, ze bohatejsi smes, nez optimalni neni vhodna... fakt ne...
Dalsi moznosti je, ze zvysis hodnotu tlaku v systemu.... tryskami pujde vice benzinu... Jinak rekl bych, ze Kacko neni prilis ekonomicke, tudiz tam neni moc mista pro upravy...(Narozdil od elektronickych vstrikovani, kde je brana v potaz spotreba a chiptuningem se zvyhodnuje vykon nad spotrebou - tedy kdyz to reknu velmi, velmi zjednodusene) . Rekl bych ze Kacko zrovna benzínem nešetří... To je můj laický názor, podložený zkušenostma s Káčkem na M20... Nebo má někdo jiný názor?
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
------------------------
E21 316, E21 323i, E28 524TD
<a>http://e30-2.wz.cz</a>
E21 316, E21 323i, E28 524TD
<a>http://e30-2.wz.cz</a>
- Huska
- Příspěvky: 2368
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
jo to je i můj názor, proto jezdím na plyn, ale když jezdím na benál tak už mě ta spotřeba tak nesere a tak bych chtěl zvýšit výkon... vím že každej řekne kup šestivál 2,5i, ale to pro mě není řešení. Ted už vím že cesta větších vstřiků u K-jetronic není dobrá, ale i tak jsem rád že moje představy nejsou zcela od věci a že u jiného motoru by to mohlo fungovat. Dík
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)