Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 07. 01. 2011 00:18
Jiří Růžička píše:...Je pravda že nafta se ohřívá rychlejc a dýl chladne,a benzín naopak...
tim bych si tak jistej nebyl

-
Jiří Růžička
- Příspěvky: 64
- Registrován: 31. 01. 2008 22:52
- Bydliště: Chrast u Chrudimi
Příspěvek
od Jiří Růžička » 07. 01. 2011 00:20
Proč myslíš?
E28 524td Automat komplet v el.
-
Jiří Růžička
- Příspěvky: 64
- Registrován: 31. 01. 2008 22:52
- Bydliště: Chrast u Chrudimi
Příspěvek
od Jiří Růžička » 07. 01. 2011 00:36
Tak to asi jak komu.Ráno nadlábnu,nechám běžet a jdu otevřít bránu,vyjedu,zavřu rozjedu se a už topí.Manželka má Hyundaj 1.5i a ten topí a v dálší vsnici.(jen takovej příklad).Bavíme li se o malím okruhu.Když pak termostat začne pouštět,může se zdát že se dýl ohřívá,no je tam přeci 12l vody.No a když ho nechám dýl stat,tak startuju bez žhavení,a v poho.Asi je to věc názoru.
E28 524td Automat komplet v el.
-
Greeny
- Příspěvky: 828
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Greeny » 07. 01. 2011 00:58
Jiří Růžička píše:Tak to asi jak komu.Ráno nadlábnu,nechám běžet a jdu otevřít bránu,vyjedu,zavřu rozjedu se a už topí.Manželka má Hyundaj 1.5i a ten topí a v dálší vsnici.(jen takovej příklad).Bavíme li se o malím okruhu.Když pak termostat začne pouštět,může se zdát že se dýl ohřívá,no je tam přeci 12l vody.No a když ho nechám dýl stat,tak startuju bez žhavení,a v poho.Asi je to věc názoru.
ja myslim, ze ze srovnani BMW a Hnujdaje tezko muzeme vyvozovat nejake axiomy. Ze to fouka teply vzduch podle me nemusi znamenat ze je to ohrate na provozni teplotu. To bych taky mohl rict, ze nas rodinny Fiat Punto 1.1 se ohriva neskutecne dlouho, protoze netopi.. Netopi, protoze je to ital.
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
-
fioro
- Příspěvky: 165
- Registrován: 11. 07. 2006 11:10
- Bydliště: kosice
Příspěvek
od fioro » 07. 01. 2011 07:31
no ono je nie celkom spravne porovnavat motory roznej koncepcie a este k tomu dvojgeneracny rozdiel....kedze teplo je strata a sucasne motory maju vyssiu ucinnost tak topia menej....aj benzin a nafta uz duplom...preto aj pridavaju kadejake udelatka v podobe zhavicov vo vodnom okruhu....ale to je uz OT...
to co ukazuje budik nemusi byt vzdy pravda, ale tak ako pisali predo mnou skusil by som najprv ten termostat...
-
nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
Příspěvek
od nnoorrbbii » 07. 01. 2011 09:41
Max-Max píše:
Noorbi: ked uz otvaram okruh a neviem co tam mam a ako je to funkcne, VZDY ten termostat vymenim.
viem ze som spravil chybu ze som ho nevymenil,ale uz je neskoro.
spravim dnes to, ze skontrolujem ci je cely system dobre odvzdusneny, potom bude nasledovat zrejme vymena termostatu, a som zvedavy aky tam je.
mas pravdu IS ma termostat na 88C. tak som zvedavy.
-
nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
Příspěvek
od nnoorrbbii » 08. 01. 2011 15:43
nnoorrbbii píše:Max-Max píše:
Noorbi: ked uz otvaram okruh a neviem co tam mam a ako je to funkcne, VZDY ten termostat vymenim.
viem ze som spravil chybu ze som ho nevymenil,ale uz je neskoro.
spravim dnes to, ze skontrolujem ci je cely system dobre odvzdusneny, potom bude nasledovat zrejme vymena termostatu, a som zvedavy aky tam je.
mas pravdu IS ma termostat na 88C. tak som zvedavy.
EDIT : dnes som to odvzdusnil, ale bolo to len minimalne zavzdusnene, takze nasleduje vymena termostatu. (tipujem ze je zalepeny, alebo skor sa otvara).
-
nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
Příspěvek
od nnoorrbbii » 12. 01. 2011 23:54
nnoorrbbii píše:nnoorrbbii píše:Max-Max píše:
Noorbi: ked uz otvaram okruh a neviem co tam mam a ako je to funkcne, VZDY ten termostat vymenim.
viem ze som spravil chybu ze som ho nevymenil,ale uz je neskoro.
spravim dnes to, ze skontrolujem ci je cely system dobre odvzdusneny, potom bude nasledovat zrejme vymena termostatu, a som zvedavy aky tam je.
mas pravdu IS ma termostat na 88C. tak som zvedavy.
EDIT : dnes som to odvzdusnil, ale bolo to len minimalne zavzdusnene, takze nasleduje vymena termostatu. (tipujem ze je zalepeny, alebo skor sa otvara).
EDIT : dnes som bol na dlhsej ceste mimo mesta, bolo cca +4-5C, a auto sa ohrialo mierne viac, ale stale to nie je prevadzkova teplota. Skusal som visco, tiez je funkcne. Bude teda nasledovat vymena termostatu v blizkej dobe.
-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 13. 01. 2011 12:03
menej kecat, viac robit
-
Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
Příspěvek
od Kubajz von Odry » 13. 01. 2011 13:34
max-maxi mezi náma, nemůžu říct, že s většinou tvých postů souhlasím, vlastně bych řekl že jsi někdy i zbytečně "tvrdý", ale v tomto případě s tebou plně souhlasím. - když se mi auto neohřívá, tak prostě jdu a jako jednu z prvních věcí řeším výměnu termostatu. - nový stojí "pár korun" a i když u isa je výměna o něco složitější než u m40 nebo m20, je předpoklad že na 90% je problém právě v něm.
takže doporučuju vyměnit termostat a až když to nepomůže, tak se tu pídit po dalších možných příčinách.
-
nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
Příspěvek
od nnoorrbbii » 14. 01. 2011 21:46
Max-Max píše:menej kecat, viac robit
nastastie mam tolko roboty ze to zatial nestiham
