e30 318is - problém s chlazením - teplotou

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 27. 12. 2010 14:22

Venca píše:
nnoorrbbii píše:ja mam len maly problem s topenim.
a to ked chcem aby fukalo v strede teply vzduch tak musim nastavit na max teplotu aby siel teply vzduch (a samozrejme ide po zohriati uz horuci) a ked potrebujem trosku ubrat teplotu tak mi prestane fukat teply a zacne fukat studeny, a to staci len trosku ubrat z teploty.
Na nohy a na okna fuka normalne ako ma podla nastavenia teploty. Zrejme to je v tej klapke na prepinanie tepla/studena, ale ked mi viete lepsie poradit budem len rad :)
Uprostřed má foukat chladný vzduch - není to tak pro legraci, BMW věnuje hodně prostředků vývoji a ergonomii...
cumim do "jak na to" a fakt to je tak ;)
dik ;)

Uživatelský avatar
Jiří Růžička
Příspěvky: 64
Registrován: 31. 01. 2008 22:52
Bydliště: Chrast u Chrudimi

problém s chlazením - teplotou

Příspěvek od Jiří Růžička » 30. 12. 2010 10:24

Ještě takovej malej postřeh.Třeba u e28 a e34 td nebo d se ucpávali přepadoví hadičky.Taková malá hadička (průměrem),co vede od chladiče k vyrovnávací nádobě.Je tam malá dírka a ta se bordelem (třeba z chladiče) přcpala nebo na dobro ucpala,pak to mizerně topilo nebo se to přehřívalo.Já osobně jsem už jich několik převrtával na větší průměr a byl klid.Zkus na to mrknout.Jinak ucpanej chladič není zas takovej problém,nechá se rozpentlovat,vyčistit a zase složit.
E28 524td Automat komplet v el.

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 828
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greeny » 03. 01. 2011 23:01

vyuziju stavajciho topicu.. Jaky vliv na teplotu motoru ma ten molitan (nebo co to bylo) na kapote zevnitr? Protoze mi tam prakticky uplne chybi, je v zdevastovanem stavu. Ted v zime se mi motor neohreje uplne presne na stred, je o malinky kousek pred nim, tak me napadlo jestli to nemuze byt ono. Termostat mam novy.
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 03. 01. 2011 23:03

já ho tám taky nemám, výhodou je že mi roztaje dřív sních z kapoty ale spíš bych řekl že to bylo kvuly hluku, a v týhle zimě to taky neohřeju na provozku

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 03. 01. 2011 23:13

ten molitan je tak pul na pul, hluk i teplota... vyrazneji drzi teplo karton kterej tam meli diesle

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 03. 01. 2011 23:14

Greeny píše:vyuziju stavajciho topicu.. Jaky vliv na teplotu motoru ma ten molitan (nebo co to bylo) na kapote zevnitr? Protoze mi tam prakticky uplne chybi, je v zdevastovanem stavu. Ted v zime se mi motor neohreje uplne presne na stred, je o malinky kousek pred nim, tak me napadlo jestli to nemuze byt ono. Termostat mam novy.
malej kousek je kolik? ve FAQ je obrazek s budikem a popisem teplot, najdi si a porovnej

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 04. 01. 2011 11:05

Greeny píše:...Jaky vliv na teplotu motoru ma ten molitan (nebo co to bylo) na kapote zevnitr? Protoze mi tam prakticky uplne chybi, je v zdevastovanem stavu. Ted v zime se mi motor neohreje uplne presne na stred, je o malinky kousek pred nim, tak me napadlo jestli to nemuze byt ono. Termostat mam novy.
Nemůže.

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 828
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greeny » 04. 01. 2011 14:17

Max Max - obrazek ve FAQ sem nenasel, nicmene "malinky kousek" je asi milimetr od polohy svisle.
Venca - fajn, diky :)

jestli to chapu spravne, tak motor se ma dostat do polohy zcela svisle za vsech podminek, ikdyz je venku treba -16 jak ted bylo?
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 01. 2011 22:40

Greeny píše:Max Max - obrazek ve FAQ sem nenasel, nicmene "malinky kousek" je asi milimetr od polohy svisle.
Venca - fajn, diky :)

jestli to chapu spravne, tak motor se ma dostat do polohy zcela svisle za vsech podminek, ikdyz je venku treba -16 jak ted bylo?
greeny - jak vidis, stred je 83 C a tesne za nim je 90, tzn v pripade R6 bys mel byt tesne pod pulkou a v pripade R4 je bezne byt ve stredu. V silnych mrazech nekdy pod temito hodnotami.

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 828
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greeny » 06. 01. 2011 00:04

Max-Max píše:
Greeny píše:Max Max - obrazek ve FAQ sem nenasel, nicmene "malinky kousek" je asi milimetr od polohy svisle.
Venca - fajn, diky :)

jestli to chapu spravne, tak motor se ma dostat do polohy zcela svisle za vsech podminek, ikdyz je venku treba -16 jak ted bylo?
greeny - jak vidis, stred je 83 C a tesne za nim je 90, tzn v pripade R6 bys mel byt tesne pod pulkou a v pripade R4 je bezne byt ve stredu. V silnych mrazech nekdy pod temito hodnotami.

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
diky za obrazek, vidim ze ukazatel neni zrovna linearni :) muzu tam mit tak 75 stupnu.
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 06. 01. 2011 16:45

mne sa zohreje po tu prvu palicku alebo trosku viac, co je cca 65C.
tym padom si mozem ist rovno objednat novy termostat, alebo to moze byt aj nieco ine ?

Uživatelský avatar
Jiří Růžička
Příspěvky: 64
Registrován: 31. 01. 2008 22:52
Bydliště: Chrast u Chrudimi

e30 318is - problém s chlazením - teplotou

Příspěvek od Jiří Růžička » 06. 01. 2011 16:50

Zdravím.zkusil bych jet s vypnutým topením,a co to ukáže.Jákou jste měli teplotu v létě a na podzim?
E28 524td Automat komplet v el.

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 06. 01. 2011 16:58

kym neprisla zima, tak som mal teplotu stale priblizne v strede cize 83C, pri vacsom zatazeni tych 90C.
vyskusam to bez topenia, moze to robit ta zima ?

Uživatelský avatar
Jiří Růžička
Příspěvky: 64
Registrován: 31. 01. 2008 22:52
Bydliště: Chrast u Chrudimi

e30 318is - problém s chlazením - teplotou

Příspěvek od Jiří Růžička » 06. 01. 2011 17:03

Já myslím že určitě.Mám e28 524td a od té doby co jsem vyčistil chladič se mi nechřeje ani v létě,jezdim bez vizkozky,mám tam elektrickou,a tu zapínám jen když něco táhnu.Teď v zime se taky moc neohřívá.
E28 524td Automat komplet v el.

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 06. 01. 2011 17:06

ja som pred cca 2-3mesiacmi menil domcek termostatu, tym padom som daval aj novu vodu, vsetko sa precistovalo, a odvtedy to vlastne neviem poriadne zohriat.

Uživatelský avatar
Jiří Růžička
Příspěvky: 64
Registrován: 31. 01. 2008 22:52
Bydliště: Chrast u Chrudimi

e30 318is - problém s chlazením - teplotou

Příspěvek od Jiří Růžička » 06. 01. 2011 17:25

Co všechno jsi čistil,a v jakém to bylo stavu.A co termostat jakou má otvírací teplotu?
E28 524td Automat komplet v el.

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 06. 01. 2011 17:28

ked som menil kvapalinu, bola tam nemrzka, ale uz nejaka starsia, bola aj trosku sfarbena a nepriehladna.
Preplachol som cely system cistou vodou, zohnal si poriadnu nermznucu, nalial, odvzdusnil, a vsetko odvtedy jje v poriadku.
Termostat som nepozeral aky je tam presne, mal by byt original, ale nemusi.

Uživatelský avatar
Jiří Růžička
Příspěvky: 64
Registrován: 31. 01. 2008 22:52
Bydliště: Chrast u Chrudimi

e30 318is - problém s chlazením - teplotou

Příspěvek od Jiří Růžička » 06. 01. 2011 22:26

Origo být nemusí,ale můžou byt dva druhy termostatu,Na moje auto jsou dva jeden je na 83 nebo 85 a druhý 88°C.Jednou jsem čet že fridex může zkreslovat teplotu až o 10°C.Většinou při větším množství,třeba když ho namícháš na -50°C.Hůř převádí teplo ne voda.Takže na budíku máš 65,ale mpotor má 70.
E28 524td Automat komplet v el.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: e30 318is - problém s chlazením - teplotou

Příspěvek od Max-Max » 06. 01. 2011 23:49

Jiří Růžička píše:Origo být nemusí,ale můžou byt dva druhy termostatu,Na moje auto jsou dva jeden je na 83 nebo 85 a druhý 88°C.Jednou jsem čet že fridex může zkreslovat teplotu až o 10°C.Většinou při větším množství,třeba když ho namícháš na -50°C.Hůř převádí teplo ne voda.Takže na budíku máš 65,ale mpotor má 70.
ad chlazeni v zime - ono diesel se ohriva a chladne podstatne jinak nez benzin

ad skreslovani fridexem - to bude spis garazova teorie autora tohjo textu nez realita

ad termostat pro e28 - 524td ma jen jeden typ - 80 C

ad termostat pro 318iS - pouze jedinej typ - 88 C

Noorbi: ked uz otvaram okruh a neviem co tam mam a ako je to funkcne, VZDY ten termostat vymenim.

Uživatelský avatar
Jiří Růžička
Příspěvky: 64
Registrován: 31. 01. 2008 22:52
Bydliště: Chrast u Chrudimi

e30 318is - problém s chlazením - teplotou

Příspěvek od Jiří Růžička » 07. 01. 2011 00:17

No mám je doma,tak nevím.Prostě bych to asi neřešíl,je zima a to se každý auto ohříva dýl,a lépe chladí.Je pravda že nafta se ohřívá rychlejc a dýl chladne,a benzín naopak,ale v jádru je to to samí.
E28 524td Automat komplet v el.

Odpovědět