zvuky při slapání na spojku

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
sir.lukash
Příspěvky: 91
Registrován: 21. 07. 2008 19:36

zvuky při slapání na spojku

Příspěvek od sir.lukash » 03. 02. 2009 15:00

to, že mě vrzalo ta pružina co vrací pedál, vyřešilo pár kapek oleje. Ale ještě mě to dělá zvuky, které vychází od motoru. Typický vrzání (trochu jako kdyz nejsou namazaný dveře). Nevíte, jestli se tam to ložisko bo co to tam je, dá namazat??

PS: tatka říkal, že traktory měli nejakou hadicku, pres kterou šlo poslat tam ke spojce (ne na lamelu) trosku oleje a tim se to vrzani spravilo. nema E30ka taky něco takovýho?? nb jak se to řeší??
BMW 318i --> that's the stuff!

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: zvuky při slapání na spojku

Příspěvek od Venca » 03. 02. 2009 16:38

sir.lukash píše: ..nema E30ka taky něco takovýho?? nb jak se to řeší??
To tedy nemá.
A poslední tuzemský auto, kde to bylo, je stará Octavia (1958-1971).
---

www.bmwfans.info

- prohlídni si katalog...

.

Uživatelský avatar
Giorgio.Nv
Příspěvky: 312
Registrován: 06. 10. 2008 19:52
Bydliště: New Village ... Praha-východ 732953835

Příspěvek od Giorgio.Nv » 03. 02. 2009 18:30

Demontáž a optická diagnostika :)
___318iS___New Village Garage

Uživatelský avatar
Herák
Příspěvky: 515
Registrován: 22. 03. 2004 13:48
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herák » 04. 02. 2009 15:05

Na spojce bud to vypinaci lozicko nebo by to mohly delat i opotrebene jazycky na pritlacnym kotouci, mozna i opotrebeny pruziny tlumici razy na lamele. Vyresis to vymenou za novou spojku asi.
---:: www.desp.ic.cz ::--- BMW fun site
=M40 šicí stroj=

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 04. 02. 2009 20:46

... další variata je nenamazaná mrkev... tak dlouho to vrže, až se to nechce hnout... demontáž a namazat...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
cam.aro
Příspěvky: 67
Registrován: 18. 01. 2008 12:26
Bydliště: Liberec

Příspěvek od cam.aro » 06. 10. 2010 19:38

Mě začalo vrzat ISO, po teď už to skřípe a píská.
Co obnáší demontáž, na co se mám připravit. Musím vyndavat převodovku z auta ven? Díky za tipy!
E21 318 karburator Death Banger
E21 316 karburator Blue Storm
E30 318 is Black Horse
E21 320 tc BAUR White Shark

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 09. 10. 2010 22:12

Mě se to vrzání projevuje už 4tý rok co auto mám a nic to zatím nedělá,krom toho že celkově už ta spojka špatně vypíná,takže počkám až to dojde do určitý meze a pak to rovnou vyměním komplet :wink:
Obrázek

-h-o-n-z-i-kk-
Příspěvky: 8
Registrován: 03. 10. 2010 22:44

Příspěvek od -h-o-n-z-i-kk- » 18. 10. 2010 22:42

Já bych se přiklonil k ložisku. Když bych už měl vyndanou skříň, tak bych vyměnil spojku komplet

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 18. 11. 2010 17:32

Jestli to dělá jen za běhu motoru, bude to ložiskem, jestli jen když motor stojí, typnul bych na suchou mrkev a neřešil - jezdil
324d, 320i, 327i, 325i, 327i, 320iT, 324d +325i M-tech I.. Není už čas na chvíli přeřadit na pětku?...525TDS E34, 530d E39

Uživatelský avatar
cam.aro
Příspěvky: 67
Registrován: 18. 01. 2008 12:26
Bydliště: Liberec

Příspěvek od cam.aro » 15. 01. 2011 20:49

Tak už mi to odešlo. Spojka úplně zatuhla a už si s nastartovaným motorem nezařadim :(
Už jste někdo vyměnil spojku pouze v garáži bez pořádného zvedáku???
Jak vyndat tu skříň? Šrouby mezi motorem jsou povolené v pohodě. Ale teď jak to od sebe dostat. Jedna věc je kardan, ten se povolí ještě jak takš. Ale pak tam nějak ještě drží šaltrpáka, resp ta kulisa s ložiskem. Nebo se to nepovoluje... Asi se to tu už řešilo, nemáte indicii jak to rychle najít aniž bych pročítal stovky slepých odkazů...
Díky za hylfa...
E21 318 karburator Death Banger
E21 316 karburator Blue Storm
E30 318 is Black Horse
E21 320 tc BAUR White Shark

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 15. 01. 2011 21:42

no myslím si, že bez nějakého zvedáku nebo montážní jámy si moc neporadíš, i když znám pár dobrodruhů, kteří si dali výměnu na parkovišti před barákem :) ale ti už aspoň věděli co a jak a nedělali to poprvé no...

jinak bez spojky se dá řadit i s nastartovaným motorem :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
cam.aro
Příspěvky: 67
Registrován: 18. 01. 2008 12:26
Bydliště: Liberec

Příspěvek od cam.aro » 16. 01. 2011 09:28

No hlavně bych potřeboval vědět jak je tam přidělana ta kulisa od řadící páky. Táhlo je normálně na závlačku, ale pak je tam hliníková kulisa co drží nahoře na převodovce a není tam vidět. A hmatem to nepoznám :roll:
E21 318 karburator Death Banger
E21 316 karburator Blue Storm
E30 318 is Black Horse
E21 320 tc BAUR White Shark

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 16. 01. 2011 14:44

Už si to moc nepamatuju, ale když jsem měnil spojku, tak vím, že buď táhlo nebo oporná tyč šla oddělat u převodovky, ale u toho druhého závlačka nebyla a řešením bylo rozdělání kulisy - toho plastového uložení řadičky... Zespod.

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 16. 01. 2011 20:16

řazení ani netřeba oddělat, stačí odpojit konktor zpátečky, sundat hlavu řad. páky a manžetu procpat dolu k převodovce, řekl bych že je to jednodušší způsob si myslím

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 17. 01. 2011 14:06

Míšánek píše:no myslím si, že bez nějakého zvedáku nebo montážní jámy si moc neporadíš, i když znám pár dobrodruhů, kteří si dali výměnu na parkovišti před barákem :) ale ti už aspoň věděli co a jak a nedělali to poprvé no...
Já měnil spojku na isu poprvé a v pohodě bez zvedáku 8)

Camaro, ta hliníková kulisa tam drží na čepu, kterej je zajištěnej polohou proti vysunutí, nejdřív se to musí otočit a pak to de vysunout, ale jak už řekl kolega - není to třeba, prostě se vyndá špajska s komplet řazením.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 18. 01. 2011 01:09

aula píše:ta hliníková kulisa tam drží na čepu, kterej je zajištěnej polohou proti vysunutí, nejdřív se to musí otočit a pak to de vysunout, ale jak už řekl kolega - není to třeba, prostě se vyndá špajska s komplet řazením.
nejvetsi pruser je uvolnit zarazku na hrbetu spajzky bez zvedaku nebo jamy, vysunout ji pak ven je uz s prstem v nose :?

Uživatelský avatar
cam.aro
Příspěvky: 67
Registrován: 18. 01. 2008 12:26
Bydliště: Liberec

Příspěvek od cam.aro » 18. 01. 2011 07:15

Aula, díky. Pochopil jsi můj problém bezvadně. Ta kulisa je na druhém konci píchnutá v nějakém plechovém pouzdérku navařeném na kastli. Proto se raději ptám, bo pak vyndání s řadičkou mi asi nepůjde. Nejdříve zkusím ten čep a vyndání komplet si nechám jako plán B. Čím by ten čep šel pootočit :?: PLS. Díky.

Jo a když porovnám práci pod zvedákem a nebo jen na dlažbě tak zvedák má výhodu v tom prostoru okolo všeho a dlažba má zas výhodu, že si u toho člověk hezky poleží, občas i schrupne :idea:
E21 318 karburator Death Banger
E21 316 karburator Blue Storm
E30 318 is Black Horse
E21 320 tc BAUR White Shark

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 18. 01. 2011 08:05

Ten čep má na jednom konci (asi pravý z pohledu od od difu) jakoby páku na který je profil "U" otočen dolů na "protiprfil "I" (který těsně obepína) to jest na převodovce - tento "zámek" brání vyjetí čepu z polohy. Vycvaknout to lze tenkým šroubovákem, kterej strčíš mezi to U a převodovku a odklopíš to aspon o 80 stupnů nahoru, to už pak umožní vysunutí čepu doprava (z pohledu od difu).
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Odpovědět