Muzu jezdit na plnou syntetiku?
Muzu jezdit na plnou syntetiku?
Nevite jestli je ok nalit 5W40 do 3,5l m30 nebo riskuju ze se to casem zadre? Jezdite nekdo na 5W40?
vir2l 735i `87
Re: Muzu jezdit na plnou syntetiku?
Ten motor na to není stavěnej. A hlavně proč to dělat? Škoda peněz.vir2l píše:Nevite jestli je ok nalit 5W40 do 3,5l m30 nebo riskuju ze se to casem zadre? Jezdite nekdo na 5W40?
Ondra ex.M-Fahrer
Když už tam je, tak to neřež, ale věřím, že při příští výměně by se ti rozsvicovala žárovka mazání, protože by to čerpadlo neučerpalovir2l píše:a kdyz uz ho tam mam, tak myslis ze mu to muze ublizit kdyz snim tech 15 tisic najezdim? a co tam teda davas.. 10w40?
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
jinak tam patří 10W-40 API SG ale já tedy dal 10W40 API už nevím ale bylo novější
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ale zase bych z toho nějakou vědu nedělal
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ondra ex.M-Fahrer
Bavil jsem se na toto tema (jaky olej davat do auta) s jednim kamaradem, co to bere na skole. Chce to davat do auta to, co tam davali ve fabrice (popripade ten pred tebou), protoze treba plna syntetika ma mensi molekuly nez polosyntetika. Ty mensi molekuly ti hur vyplni mezeru mezi pistem a valcem a nemaze to.
Ty vyrobci to maj delany na nejaky olej a ten tam patri, takovy to, ze kdyz tam dam plnou tak to lip pojede je zcela zcestny. Jo a plna ti treba muze rozpoustet usazeniny motoru co se tam vytvorily pred tim, to pak nasajes a ses v ...
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Ty vyrobci to maj delany na nejaky olej a ten tam patri, takovy to, ze kdyz tam dam plnou tak to lip pojede je zcela zcestny. Jo a plna ti treba muze rozpoustet usazeniny motoru co se tam vytvorily pred tim, to pak nasajes a ses v ...
No nevím, IMHO menší molekuly líp vyplní mezery a film líp drží. Ale... syntetika je sice řidší, čímž dřív plně maže po nastartování - budiž, ale zároveň může začít prolínat do té doby suchým motorem a k rozpouštění karbonu: nevadí, že ho nasaješ, to chytne filtr, ale může se uvolnit někde v kanálku a pokud ho šikovně ucpe, je motor vystaranej. Proto to nejlepší nemusí být nejlepší. Taky jsem s myšlenkou na full synth koketoval, ale pro starej motor to nemá cenu, zvlášť, když na to ani není konstruovanej. Teď jen se rozhodnout, zda nechat, či vyměnit. Pokud tam byla polo a ten motor se při výměně čistil nějakým přípravkem (já používám STP před výměnou), tak bych ho nechal a po výměně se vrátil k původnímu, pokud tam byl předtím minerál a jen se vypouštěl, tak je fullsynth pro motor nebezpečná a radil bych výměnu.dan_gti píše:Bavil jsem se na toto tema (jaky olej davat do auta) s jednim kamaradem, co to bere na skole. Chce to davat do auta to, co tam davali ve fabrice (popripade ten pred tebou), protoze treba plna syntetika ma mensi molekuly nez polosyntetika. Ty mensi molekuly ti hur vyplni mezeru mezi pistem a valcem a nemaze to.![]()
Ty vyrobci to maj delany na nejaky olej a ten tam patri, takovy to, ze kdyz tam dam plnou tak to lip pojede je zcela zcestny. Jo a plna ti treba muze rozpoustet usazeniny motoru co se tam vytvorily pred tim, to pak nasajes a ses v ...
- Huska
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Můžeš dát plnou sintetiku, ale nedoporučuje se to, hlavně z důvodu toho, že pokud tam někdo lil "jen" polosyntetiku tak ta plná může rozpustit některé uszeninky které horší skupiny oleje dělají a tím se může zadřít čerpadlo.
Jinak jeden příklad z praxe: Známej co jezdí s nakladačem Volvo do své Š120 od novoty dával jen plnou syntetiku co měl lít do toho Volva a je to jediná škodovka co znám kter má najeto 150tisíc a nežere olej. Když jeho sináček nalil tento olej do favorita kterýho si koupil v bazaru tak motor vydržel asi 10tis km ježdění a pak to zadřel, protože se mu ucpalo čerpadlo
Tot moje zkušenost, a konstatuji ...jestli nevíš co tam kdo lil dřív tak bych to asi neriskoval![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Jinak jeden příklad z praxe: Známej co jezdí s nakladačem Volvo do své Š120 od novoty dával jen plnou syntetiku co měl lít do toho Volva a je to jediná škodovka co znám kter má najeto 150tisíc a nežere olej. Když jeho sináček nalil tento olej do favorita kterýho si koupil v bazaru tak motor vydržel asi 10tis km ježdění a pak to zadřel, protože se mu ucpalo čerpadlo
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Tot moje zkušenost, a konstatuji ...jestli nevíš co tam kdo lil dřív tak bych to asi neriskoval
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mam M30 3.0 v E32. Asi za 6000 km ma caka vymena oleja. Ked som to kupoval, bol tam astrol RS tusim 10W40. Teraz je tam Valvoline Synpower 5W-40. Ako tu citam na fore, syntetika aj polosynt nie je to prave orechove pre tento motor (po nastartovanimmi svieti chvilku kontrolka oleja, docital som sa, ze to moze byt aj tym).
Cize, ak som to dobre pochopil, mam tam dat nejaky mineralny 10W40? Nemoze sa nieco stat pri prechode fullsynth -> mineral?
Cize, ak som to dobre pochopil, mam tam dat nejaky mineralny 10W40? Nemoze sa nieco stat pri prechode fullsynth -> mineral?
E32 730i '92
Muj Zigul ma najeto 160tis a nezere olej. A byl tam vzdy mineral. To s tim spolecniho moc nema, ale spis s tim, jak to trapis za studena a pod. Polo a full synt. protece mezi krouzkama , protoze motor neni tak dobre licovanej a pak je bez mazani. A jeste maji ruzne prisady pro moderni motory, ktere mohou uvolnit nejake ty usazeniny a muze se ucpat cokoliv jak tady pisou i ostatni. Jak pise Ondra, vyrobce nestanovuje viskozitu a vlastnosti oleje jen tak z prdele.Huska píše:Můžeš dát plnou sintetiku, ale nedoporučuje se to, hlavně z důvodu toho, že pokud tam někdo lil "jen" polosyntetiku tak ta plná může rozpustit některé uszeninky které horší skupiny oleje dělají a tím se může zadřít čerpadlo.
Jinak jeden příklad z praxe: Známej co jezdí s nakladačem Volvo do své Š120 od novoty dával jen plnou syntetiku co měl lít do toho Volva a je to jediná škodovka co znám kter má najeto 150tisíc a nežere olej. Když jeho sináček nalil tento olej do favorita kterýho si koupil v bazaru tak motor vydržel asi 10tis km ježdění a pak to zadřel, protože se mu ucpalo čerpadlo![]()
Tot moje zkušenost, a konstatuji ...jestli nevíš co tam kdo lil dřív tak bych to asi neriskoval
Jinak vrele doporucuju www.motorrevision.de, menu BMW-schrauber.
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Řekl bych, že ty úsady moc dramatizujete. Pokud někdo jezdí na kvalitní minerální či polosyntetický olej a mění ho jak má, není třeba se tohoto problému obávat. Tohle platilo u škodovek kam se lilo co teklo nejlépe Mogul M6-A a výměna se konala když už olej nebyl olej ale vazelína. Viděl jsem hodně rozebranejch motorů co jezdily např. na Castrol GTX3 a měli najeto třeba 300 000 km někdy i víc a po nějakých úsadách ani památky. To nebudu rozebírat olej syntetický, motor po 200 000 km čistej, prostě jako novej.
Já leju Castrol TXT 5W-40 do motoru z roku 1985 kterej má najeto 300 000 km a nemám sebemenší problém ani s úsadama ani s tlakem oleje, nikde nic neteče prostě pohoda.
Já leju Castrol TXT 5W-40 do motoru z roku 1985 kterej má najeto 300 000 km a nemám sebemenší problém ani s úsadama ani s tlakem oleje, nikde nic neteče prostě pohoda.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou