Muzu jezdit na plnou syntetiku?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
vir2l
Příspěvky: 68
Registrován: 10. 02. 2003 22:06

Muzu jezdit na plnou syntetiku?

Příspěvek od vir2l » 15. 05. 2003 10:49

Nevite jestli je ok nalit 5W40 do 3,5l m30 nebo riskuju ze se to casem zadre? Jezdite nekdo na 5W40?
vir2l 735i `87

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Muzu jezdit na plnou syntetiku?

Příspěvek od ondra_m » 15. 05. 2003 10:57

vir2l píše:Nevite jestli je ok nalit 5W40 do 3,5l m30 nebo riskuju ze se to casem zadre? Jezdite nekdo na 5W40?
Ten motor na to není stavěnej. A hlavně proč to dělat? Škoda peněz.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
vir2l
Příspěvky: 68
Registrován: 10. 02. 2003 22:06

Příspěvek od vir2l » 15. 05. 2003 11:08

a kdyz uz ho tam mam, tak myslis ze mu to muze ublizit kdyz snim tech 15 tisic najezdim? a co tam teda davas.. 10w40?
vir2l 735i `87

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 15. 05. 2003 11:40

vir2l píše:a kdyz uz ho tam mam, tak myslis ze mu to muze ublizit kdyz snim tech 15 tisic najezdim? a co tam teda davas.. 10w40?
Když už tam je, tak to neřež, ale věřím, že při příští výměně by se ti rozsvicovala žárovka mazání, protože by to čerpadlo neučerpalo :-)

jinak tam patří 10W-40 API SG ale já tedy dal 10W40 API už nevím ale bylo novější :-)

Ale zase bych z toho nějakou vědu nedělal :)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
dan_gti
Příspěvky: 25
Registrován: 25. 02. 2003 10:45
Bydliště: Praha

Příspěvek od dan_gti » 15. 05. 2003 12:06

Bavil jsem se na toto tema (jaky olej davat do auta) s jednim kamaradem, co to bere na skole. Chce to davat do auta to, co tam davali ve fabrice (popripade ten pred tebou), protoze treba plna syntetika ma mensi molekuly nez polosyntetika. Ty mensi molekuly ti hur vyplni mezeru mezi pistem a valcem a nemaze to. :cry:
Ty vyrobci to maj delany na nejaky olej a ten tam patri, takovy to, ze kdyz tam dam plnou tak to lip pojede je zcela zcestny. Jo a plna ti treba muze rozpoustet usazeniny motoru co se tam vytvorily pred tim, to pak nasajes a ses v ...

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 15. 05. 2003 13:00

dan_gti píše:Bavil jsem se na toto tema (jaky olej davat do auta) s jednim kamaradem, co to bere na skole. Chce to davat do auta to, co tam davali ve fabrice (popripade ten pred tebou), protoze treba plna syntetika ma mensi molekuly nez polosyntetika. Ty mensi molekuly ti hur vyplni mezeru mezi pistem a valcem a nemaze to. :cry:
Ty vyrobci to maj delany na nejaky olej a ten tam patri, takovy to, ze kdyz tam dam plnou tak to lip pojede je zcela zcestny. Jo a plna ti treba muze rozpoustet usazeniny motoru co se tam vytvorily pred tim, to pak nasajes a ses v ...
No nevím, IMHO menší molekuly líp vyplní mezery a film líp drží. Ale... syntetika je sice řidší, čímž dřív plně maže po nastartování - budiž, ale zároveň může začít prolínat do té doby suchým motorem a k rozpouštění karbonu: nevadí, že ho nasaješ, to chytne filtr, ale může se uvolnit někde v kanálku a pokud ho šikovně ucpe, je motor vystaranej. Proto to nejlepší nemusí být nejlepší. Taky jsem s myšlenkou na full synth koketoval, ale pro starej motor to nemá cenu, zvlášť, když na to ani není konstruovanej. Teď jen se rozhodnout, zda nechat, či vyměnit. Pokud tam byla polo a ten motor se při výměně čistil nějakým přípravkem (já používám STP před výměnou), tak bych ho nechal a po výměně se vrátil k původnímu, pokud tam byl předtím minerál a jen se vypouštěl, tak je fullsynth pro motor nebezpečná a radil bych výměnu.

Uživatelský avatar
vir2l
Příspěvky: 68
Registrován: 10. 02. 2003 22:06

Příspěvek od vir2l » 15. 05. 2003 14:24

daval se tam 10w40 a ted jsem nechal delat generalku hlavy a dalo se tam 5w40.. tak ja to zkusim vyjezdit a pak tam dam zas 10w40
diky za odpovedi!
vir2l 735i `87

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2367
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 15. 05. 2003 16:42

Můžeš dát plnou sintetiku, ale nedoporučuje se to, hlavně z důvodu toho, že pokud tam někdo lil "jen" polosyntetiku tak ta plná může rozpustit některé uszeninky které horší skupiny oleje dělají a tím se může zadřít čerpadlo.
Jinak jeden příklad z praxe: Známej co jezdí s nakladačem Volvo do své Š120 od novoty dával jen plnou syntetiku co měl lít do toho Volva a je to jediná škodovka co znám kter má najeto 150tisíc a nežere olej. Když jeho sináček nalil tento olej do favorita kterýho si koupil v bazaru tak motor vydržel asi 10tis km ježdění a pak to zadřel, protože se mu ucpalo čerpadlo :-(
Tot moje zkušenost, a konstatuji ...jestli nevíš co tam kdo lil dřív tak bych to asi neriskoval :-(
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
martinn
Příspěvky: 24
Registrován: 02. 08. 2004 00:26
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od martinn » 09. 09. 2004 14:45

Mam M30 3.0 v E32. Asi za 6000 km ma caka vymena oleja. Ked som to kupoval, bol tam astrol RS tusim 10W40. Teraz je tam Valvoline Synpower 5W-40. Ako tu citam na fore, syntetika aj polosynt nie je to prave orechove pre tento motor (po nastartovanimmi svieti chvilku kontrolka oleja, docital som sa, ze to moze byt aj tym).

Cize, ak som to dobre pochopil, mam tam dat nejaky mineralny 10W40? Nemoze sa nieco stat pri prechode fullsynth -> mineral?
E32 730i '92

LaR_

Příspěvek od LaR_ » 09. 09. 2004 15:14

Huska píše:Můžeš dát plnou sintetiku, ale nedoporučuje se to, hlavně z důvodu toho, že pokud tam někdo lil "jen" polosyntetiku tak ta plná může rozpustit některé uszeninky které horší skupiny oleje dělají a tím se může zadřít čerpadlo.
Jinak jeden příklad z praxe: Známej co jezdí s nakladačem Volvo do své Š120 od novoty dával jen plnou syntetiku co měl lít do toho Volva a je to jediná škodovka co znám kter má najeto 150tisíc a nežere olej. Když jeho sináček nalil tento olej do favorita kterýho si koupil v bazaru tak motor vydržel asi 10tis km ježdění a pak to zadřel, protože se mu ucpalo čerpadlo :-(
Tot moje zkušenost, a konstatuji ...jestli nevíš co tam kdo lil dřív tak bych to asi neriskoval :-(
Muj Zigul ma najeto 160tis a nezere olej. A byl tam vzdy mineral. To s tim spolecniho moc nema, ale spis s tim, jak to trapis za studena a pod. Polo a full synt. protece mezi krouzkama , protoze motor neni tak dobre licovanej a pak je bez mazani. A jeste maji ruzne prisady pro moderni motory, ktere mohou uvolnit nejake ty usazeniny a muze se ucpat cokoliv jak tady pisou i ostatni. Jak pise Ondra, vyrobce nestanovuje viskozitu a vlastnosti oleje jen tak z prdele.
Jinak vrele doporucuju www.motorrevision.de, menu BMW-schrauber.

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 09. 09. 2004 15:41

Řekl bych, že ty úsady moc dramatizujete. Pokud někdo jezdí na kvalitní minerální či polosyntetický olej a mění ho jak má, není třeba se tohoto problému obávat. Tohle platilo u škodovek kam se lilo co teklo nejlépe Mogul M6-A a výměna se konala když už olej nebyl olej ale vazelína. Viděl jsem hodně rozebranejch motorů co jezdily např. na Castrol GTX3 a měli najeto třeba 300 000 km někdy i víc a po nějakých úsadách ani památky. To nebudu rozebírat olej syntetický, motor po 200 000 km čistej, prostě jako novej.
Já leju Castrol TXT 5W-40 do motoru z roku 1985 kterej má najeto 300 000 km a nemám sebemenší problém ani s úsadama ani s tlakem oleje, nikde nic neteče prostě pohoda.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Odpovědět