Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
-
toretto_223
- Příspěvky: 176
- Registrován: 11. 02. 2003 11:23
- Bydliště: Úpice
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od toretto_223 » 13. 09. 2004 20:56
panove,
ze spotreba pri zarazene rychlosti bez plynu s otackami nad 1200ot/s u injection-benzin je nulova, to je znama vec...
vi ale nekdo jak to funguje u diesla??? (TD)
kdo vi (nebo aspon tusi) necht se rozdeli o vedomosti a nestydi se

E34 525tds touring´96
-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 13. 09. 2004 22:28
toretto_223 píše:panove,
ze spotreba pri zarazene rychlosti bez plynu s otackami nad 1200ot/s u injection-benzin je nulova, to je znama vec...
vi ale nekdo jak to funguje u diesla??? (TD)
kdo vi (nebo aspon tusi) necht se rozdeli o vedomosti a nestydi se

Myslim, ze strasie D s mech. cerpadlami davali palivo aj pri tzv. brzdeni motorom, na mojom zabozrutovi ked vyradim rychlost odpaja sa privod paliva a spusti sa pri zosliapnuti plynu, ale mam r. v. 2001.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
toretto_223
- Příspěvky: 176
- Registrován: 11. 02. 2003 11:23
- Bydliště: Úpice
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od toretto_223 » 14. 09. 2004 07:24
Max-Max píše:Myslim, ze strasie D s mech. cerpadlami davali palivo aj pri tzv. brzdeni motorom, na mojom zabozrutovi ked vyradim rychlost odpaja sa privod paliva a spusti sa pri zosliapnuti plynu, ale mam r. v. 2001.
tedy plati z tohoto hlediska ze karburator = D (TD) a strikacka = Di (TDi) ???
E34 525tds touring´96
-
ondra_m
- Site admin
- Příspěvky: 2704
- Registrován: 11. 02. 2003 20:27
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od ondra_m » 14. 09. 2004 07:49
Jak by to asi mělo jinak fungovat?

Ostatně víš čím se u diesela reguluje výkon/otáčky? (Pomůžu ti - žádná škrtící klapka tam není...
Kdyby tam při brždění motorem šla do motoru nafta tak to moc brzdit nebude
A s tím mechanickým čerpadlem... to nemá s karburátorem nic společnýho a s těma písmenkama už vůbec nic

Ondra ex.M-Fahrer
-
toretto_223
- Příspěvky: 176
- Registrován: 11. 02. 2003 11:23
- Bydliště: Úpice
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od toretto_223 » 14. 09. 2004 08:22
ondra_m píše:Jak by to asi mělo jinak fungovat?

Ostatně víš čím se u diesela reguluje výkon/otáčky? (Pomůžu ti - žádná škrtící klapka tam není...
Kdyby tam při brždění motorem šla do motoru nafta tak to moc brzdit nebude
A s tím mechanickým čerpadlem... to nemá s karburátorem nic společnýho a s těma písmenkama už vůbec nic

prave proto se ptam.. o benzinech jsem toho za ten cas co jsem ho mel neco pochytil.. ale o dieslech toho tady moc neprobehlo (mozna to je i tim, ze jsem se o to nezajimal) a ted vubec netusim jak to vlastne funguje..

takze si odpovedet neumim..
jak to tedy funguje? jakej je rozdil mezi TD a TDi?
E34 525tds touring´96
-
toretto_223
- Příspěvky: 176
- Registrován: 11. 02. 2003 11:23
- Bydliště: Úpice
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od toretto_223 » 14. 09. 2004 08:26
ondra_m píše:Jak by to asi mělo jinak fungovat?

nevis jestli je nekde na netu neco co stoji za to prostudovat, abych do toho aspon trosku "nakoukl" ..ne v nemcine..
E34 525tds touring´96
-
ondra_m
- Site admin
- Příspěvky: 2704
- Registrován: 11. 02. 2003 20:27
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od ondra_m » 14. 09. 2004 09:42
toretto_223 píše:
jak to tedy funguje? jakej je rozdil mezi TD a TDi?
No zhruba jako mezi BMW a Škodovkou.
Prostě je to nějaký označení které si někdo někdy vymyslel. Prostě jenom písmenka, které naznačují něco, ale neznamenají nic

Ondra ex.M-Fahrer
-
Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Francis » 14. 09. 2004 16:53
toretto_223 píše:
jak to tedy funguje? jakej je rozdil mezi TD a TDi?
A jaky je rozdil mezi novou 535d a napr. Mondeo tdCi? Vic pismen lepsi motor? Ne!
Pokud by slo o VW tak D a TD jsou mechanicky rizene diesely nebo turbodiesely, TDi/SDi je turbo/atmo diesel s elektronickym rizenim, ktere mela uz E30 324td v roce 1988 a samozrejme 352/525tds. Dalsi rozdil je u VW v systemu vstriku: D/TD maji komurkovy motor kdezto TDi/SDi maji primovstrik (325/525tds byla jeste komurkova, az 530d je primovstrik a jeste k tomu commonrail).
Cele je to na dlooooouhou debatu v restauraci.
-
Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Hanis » 14. 09. 2004 16:58
Tak přijeď na bifteky a popovídáme si o TDCi

Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
-
toretto_223
- Příspěvky: 176
- Registrován: 11. 02. 2003 11:23
- Bydliště: Úpice
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od toretto_223 » 14. 09. 2004 19:24
Francis píše:toretto_223 píše:
jak to tedy funguje? jakej je rozdil mezi TD a TDi?
A jaky je rozdil mezi novou 535d a napr. Mondeo tdCi? Vic pismen lepsi motor? Ne!
Pokud by slo o VW tak D a TD jsou mechanicky rizene diesely nebo turbodiesely, TDi/SDi je turbo/atmo diesel s elektronickym rizenim, ktere mela uz E30 324td v roce 1988 a samozrejme 352/525tds. Dalsi rozdil je u VW v systemu vstriku: D/TD maji komurkovy motor kdezto TDi/SDi maji primovstrik (325/525tds byla jeste komurkova, az 530d je primovstrik a jeste k tomu commonrail).
Cele je to na dlooooouhou debatu v restauraci.
hezky... nezbyva mi nez se opakovat.. neni nekde neco na netu, co bych mohl nastudovat abych v tom mel jasneji? o benzinech je toho dost.. ale diesly..

E34 525tds touring´96