regulátor tlaku
regulátor tlaku
Todle je odpověď na emailovou votázku. Dle mě votázka měla bejt zveřejněna zde. Nojo sem pedant.
Regulátor tlaku paliva udržuje konstantní tlak v systému.
Konstantní tlak umožňí tak kontrolovat množstvi paliva do motoru pouze délkou vodevření fstřikovacího ventilu.
Potřebuješ manometer do 6ti barů.
Tlak paliva by měl bejt 3 +/- 0,06 s vyplým motórem. Protože pumpa neběží když je motor vyplej tak musíš dodat šťávu přímo pumpě, buďto překleneš relátko nebo připojíš přímo na bateriji. Nezapomeň použít drát s pojiskou. BMW do 1987 mejvaj dvě benzínový pumpy.
Běžící motor s fungujícím regulátorem má mít tlak paliva 2,8-3,2 barů při jakejkoli zátěži. Regulátor reaguje na zátěž motoru. To vodzkoušíš takle - vodpoj vakuum vod regulátoru (to je ta slabá trubička vedoucí k sání) a tlak paliva by měl vzrůst.
Regulátor tlaku paliva udržuje konstantní tlak v systému.
Konstantní tlak umožňí tak kontrolovat množstvi paliva do motoru pouze délkou vodevření fstřikovacího ventilu.
Potřebuješ manometer do 6ti barů.
Tlak paliva by měl bejt 3 +/- 0,06 s vyplým motórem. Protože pumpa neběží když je motor vyplej tak musíš dodat šťávu přímo pumpě, buďto překleneš relátko nebo připojíš přímo na bateriji. Nezapomeň použít drát s pojiskou. BMW do 1987 mejvaj dvě benzínový pumpy.
Běžící motor s fungujícím regulátorem má mít tlak paliva 2,8-3,2 barů při jakejkoli zátěži. Regulátor reaguje na zátěž motoru. To vodzkoušíš takle - vodpoj vakuum vod regulátoru (to je ta slabá trubička vedoucí k sání) a tlak paliva by měl vzrůst.
Pro Bavomila
Nazdar....diky moc za radu....hned dneska to zkusim prubnout!
Pak dám vedět jak to dopadlo nebo co jsem zas posr...!![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Máš recht, že je lepší psát si o radu přes fórum než přes email. Když už bude mít někdo stejnej problém, tak si to najde!
Pak dám vedět jak to dopadlo nebo co jsem zas posr...!
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Máš recht, že je lepší psát si o radu přes fórum než přes email. Když už bude mít někdo stejnej problém, tak si to najde!
Tak jsem to proměřil...
Tak jsem to vyzkoušel, zkoušel jsem to za běhu motoru a vysledek byl, že se to drželo okolo těch 2,8 baru...Tak nevím.. Ale pořád mám problém s těma volnoběžnejma otáčkama, který se pohybujou mezi 500-600 a to je málo, ne? Čím by to mohlo být? Ten volnoběh?
Re: Tak jsem to proměřil...
Eště furt chcípá za jízdy?316i 1989 píše:Tak jsem to vyzkoušel, zkoušel jsem to za běhu motoru a vysledek byl, že se to drželo okolo těch 2,8 baru...Tak nevím.. Ale pořád mám problém s těma volnoběžnejma otáčkama, který se pohybujou mezi 500-600 a to je málo, ne? Čím by to mohlo být? Ten volnoběh?
Další možností je syťič. Tenhle ftřikovač je vovládanej termočlánkem.
Gdyž je termočlánek v hajzlu tak ti tam syťič furt cáká. Lambda by měla kompenzovat aspoň částečně ale když tam hodně cáká nebo sonda je taky v hajzlu tak směs bude příliš bohatá.
Chcípá..
Pořád chcípá, samozřejmě jsem ten regulátor tlaku pal. nevyměnil, jen jsem ho proměřil.
Mám podezření na lambda sondu, tak jí zejtra proměřím, co jsem vyčetl, tak by měla mít něco kolem 0,5 V ...Náhodou nevíš který dva drátky jsou + a - ? Jsou tam (od lambda sondy) čtyři, 2 bílý, šedej a černej.
A nebo jak říkáš ten termočlánek (doufám že se tím rozumí teplotní čidlo-chladící kapalina nebo ne?) Ten se prosím změří jak? Kolik má mít?
Fakt díky, jsi můj zachránce, pomalinku ale jistě se snažím vyeliminovat všechno, co to určitě není!![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mám podezření na lambda sondu, tak jí zejtra proměřím, co jsem vyčetl, tak by měla mít něco kolem 0,5 V ...Náhodou nevíš který dva drátky jsou + a - ? Jsou tam (od lambda sondy) čtyři, 2 bílý, šedej a černej.
A nebo jak říkáš ten termočlánek (doufám že se tím rozumí teplotní čidlo-chladící kapalina nebo ne?) Ten se prosím změří jak? Kolik má mít?
Fakt díky, jsi můj zachránce, pomalinku ale jistě se snažím vyeliminovat všechno, co to určitě není!
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- bmw 316i 89
- Příspěvky: 10
- Registrován: 09. 05. 2003 20:38
- Bydliště: Praha
promiň, že se do toho pletu, ale jestli to to nedrží volnoběh (ať studený tak teplý), mrkni na volnoběžnej ventil. Musí bejt čistej a funkční. Mam ten samej motor a taky mi to takhle blblo. A skoukni celý sání, škrtící klapku a kdyžtak i sací potrubí, když to je zasraný, je to hodně znát. Popřípadě zkontroluj těsnost hadice k škrtící klapce a hadičky k volnoběžnýmu ventilu (to ja ta, co se odpojuju od hadice filtr-škrtící klapka).
A nebo pak, jak už je tady psáno to může bejt pumpa (ale to by to asi kolísalo nebo nechtělo jet i na jakoukoli rychlost), čidlo teploty, lambda (potřeboval bych taky zkusit novou), váha vzduchu, vzduchovej filtr, palivovej filtr...![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
A nebo pak, jak už je tady psáno to může bejt pumpa (ale to by to asi kolísalo nebo nechtělo jet i na jakoukoli rychlost), čidlo teploty, lambda (potřeboval bych taky zkusit novou), váha vzduchu, vzduchovej filtr, palivovej filtr...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- bmw 316i 89
- Příspěvky: 10
- Registrován: 09. 05. 2003 20:38
- Bydliště: Praha
Bobo píše:promiň, že se do toho pletu, ale jestli to to nedrží volnoběh (ať studený tak teplý), mrkni na volnoběžnej ventil. Musí bejt čistej a funkční. Mam ten samej motor a taky mi to takhle blblo. A skoukni celý sání, škrtící klapku a kdyžtak i sací potrubí, když to je zasraný, je to hodně znát. Popřípadě zkontroluj těsnost hadice k škrtící klapce a hadičky k volnoběžnýmu ventilu (to ja ta, co se odpojuju od hadice filtr-škrtící klapka).
A nebo pak, jak už je tady psáno to může bejt pumpa (ale to by to asi kolísalo nebo nechtělo jet i na jakoukoli rychlost), čidlo teploty, lambda (potřeboval bych taky zkusit novou), váha vzduchu, vzduchovej filtr, palivovej filtr...
Diky moc za rady, každá se mi moc hodí!!
Tak co jsem už udělal:
-vyměnil palivovej filtr
-vyměnil vzduchovej filtr a vyčistil potrubí
-dneska jsem proměřil Lambdu a udává správný hodnoty
-změřil jsem tlak palivový soustavy a taky v pohodě
a zatím to dělá pořád.
Ten volnoběžnej ventil zní taky nadějně, ale kde ho mám hledat?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Co mi láme hlavu je to, že se to stává nepředvídatelně, občas ujede 30km a vůbec se to nestane a pak nazpátek to udělá 20x....a proč to hned po tom nejde nastartovat třeba 5minut to taky nechápu...!
Ale moc díky za radu! Říkám, každá rada drahá!!
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- bmw 316i 89
- Příspěvky: 10
- Registrován: 09. 05. 2003 20:38
- Bydliště: Praha
LAMBDA
Jo a ještě jen pro neználky jako jsem já:
kabel kterej vede od lambdy u mý M40 316i 89 má 4 dráty:
-černej
-šedej
-bílej
-bílej
Pro změření správných hodnot a fungování lambdy (což je od 0,1-1,0 V, přičemž průměr je samozřejmě okolo 0,5V a naměří se při sepnutí klíčku v zapalování ) se připojte na černej a bílej (označený jsou 2 a 3)....
černej +
bílej -
Ale to asi všichni víte...!
kabel kterej vede od lambdy u mý M40 316i 89 má 4 dráty:
-černej
-šedej
-bílej
-bílej
Pro změření správných hodnot a fungování lambdy (což je od 0,1-1,0 V, přičemž průměr je samozřejmě okolo 0,5V a naměří se při sepnutí klíčku v zapalování ) se připojte na černej a bílej (označený jsou 2 a 3)....
černej +
bílej -
Ale to asi všichni víte...!
Re: LAMBDA
bmw 316i 89 píše:Jo a ještě jen pro neználky jako jsem já:
kabel kterej vede od lambdy u mý M40 316i 89 má 4 dráty:
-černej
-šedej
-bílej
-bílej
Pro změření správných hodnot a fungování lambdy (což je od 0,1-1,0 V, přičemž průměr je samozřejmě okolo 0,5V a naměří se při sepnutí klíčku v zapalování ) se připojte na černej a bílej (označený jsou 2 a 3)....
černej +
bílej -
Tak to se mi taky bude hodit. Volnoběžnej ventil je - od hlavní jadice sání (k škrtící klapce) se odpojuju jedna menší hadice. Vede pod sacim potrubí směrem jakoby k řidičovu oknu. Bolnoběžnej ventil je takovej malej soudek připnutej na objímce, ke kterýmu ta hadička vede. Ventil vede do kolena sacího potrubí nejblíž k čelnímu sklu. Zespoda. Já vim, je to blbej popis, ale snad to podle toho najdeš.
Ale to asi všichni víte...!