regulátor tlaku

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
BaVomil
Příspěvky: 259
Registrován: 12. 02. 2003 00:14
Bydliště: děčín
Kontaktovat uživatele:

regulátor tlaku

Příspěvek od BaVomil » 28. 04. 2003 14:15

Todle je odpověď na emailovou votázku. Dle mě votázka měla bejt zveřejněna zde. Nojo sem pedant.

Regulátor tlaku paliva udržuje konstantní tlak v systému.
Konstantní tlak umožňí tak kontrolovat množstvi paliva do motoru pouze délkou vodevření fstřikovacího ventilu.

Potřebuješ manometer do 6ti barů.
Tlak paliva by měl bejt 3 +/- 0,06 s vyplým motórem. Protože pumpa neběží když je motor vyplej tak musíš dodat šťávu přímo pumpě, buďto překleneš relátko nebo připojíš přímo na bateriji. Nezapomeň použít drát s pojiskou. BMW do 1987 mejvaj dvě benzínový pumpy.

Běžící motor s fungujícím regulátorem má mít tlak paliva 2,8-3,2 barů při jakejkoli zátěži. Regulátor reaguje na zátěž motoru. To vodzkoušíš takle - vodpoj vakuum vod regulátoru (to je ta slabá trubička vedoucí k sání) a tlak paliva by měl vzrůst.

Uživatelský avatar
BaVomil
Příspěvky: 259
Registrován: 12. 02. 2003 00:14
Bydliště: děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BaVomil » 28. 04. 2003 22:04

Eště bych chtěl jenom dodat že když membrána v regulátoru je naprasklá nejenže tlak benínu je mimo specifikaci ale benzín prosakuje skrz membránu a dostane se do sání skrz tu vakuovou hadičku. Motor chcípne kvůli příliš bohatej směsi.

316i 1989

Pro Bavomila

Příspěvek od 316i 1989 » 01. 05. 2003 10:58

Nazdar....diky moc za radu....hned dneska to zkusim prubnout!
Pak dám vedět jak to dopadlo nebo co jsem zas posr...! ;)

Máš recht, že je lepší psát si o radu přes fórum než přes email. Když už bude mít někdo stejnej problém, tak si to najde!

316i 1989

Tak jsem to proměřil...

Příspěvek od 316i 1989 » 08. 05. 2003 15:02

Tak jsem to vyzkoušel, zkoušel jsem to za běhu motoru a vysledek byl, že se to drželo okolo těch 2,8 baru...Tak nevím.. Ale pořád mám problém s těma volnoběžnejma otáčkama, který se pohybujou mezi 500-600 a to je málo, ne? Čím by to mohlo být? Ten volnoběh?

Uživatelský avatar
BaVomil
Příspěvky: 259
Registrován: 12. 02. 2003 00:14
Bydliště: děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak jsem to proměřil...

Příspěvek od BaVomil » 08. 05. 2003 18:08

316i 1989 píše:Tak jsem to vyzkoušel, zkoušel jsem to za běhu motoru a vysledek byl, že se to drželo okolo těch 2,8 baru...Tak nevím.. Ale pořád mám problém s těma volnoběžnejma otáčkama, který se pohybujou mezi 500-600 a to je málo, ne? Čím by to mohlo být? Ten volnoběh?
Eště furt chcípá za jízdy?
Další možností je syťič. Tenhle ftřikovač je vovládanej termočlánkem.
Gdyž je termočlánek v hajzlu tak ti tam syťič furt cáká. Lambda by měla kompenzovat aspoň částečně ale když tam hodně cáká nebo sonda je taky v hajzlu tak směs bude příliš bohatá.

Návštěvník

Chcípá..

Příspěvek od Návštěvník » 09. 05. 2003 19:36

Pořád chcípá, samozřejmě jsem ten regulátor tlaku pal. nevyměnil, jen jsem ho proměřil.
Mám podezření na lambda sondu, tak jí zejtra proměřím, co jsem vyčetl, tak by měla mít něco kolem 0,5 V ...Náhodou nevíš který dva drátky jsou + a - ? Jsou tam (od lambda sondy) čtyři, 2 bílý, šedej a černej.

A nebo jak říkáš ten termočlánek (doufám že se tím rozumí teplotní čidlo-chladící kapalina nebo ne?) Ten se prosím změří jak? Kolik má mít?

Fakt díky, jsi můj zachránce, pomalinku ale jistě se snažím vyeliminovat všechno, co to určitě není! ;)

bmw 316i 89

Příspěvek od bmw 316i 89 » 09. 05. 2003 19:38

...zapomněl jsem se podepsat, samozřejmě je to ode mě...

BMW 316i 89;)

Uživatelský avatar
bmw 316i 89
Příspěvky: 10
Registrován: 09. 05. 2003 20:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od bmw 316i 89 » 10. 05. 2003 13:06

Jo a ještě jen doplňující otázka, nemusí bejt doufám při manipulaci s lambdou respekt. s tou zásuvkou vypojená baterka...?
DIky moc

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 10. 05. 2003 21:04

promiň, že se do toho pletu, ale jestli to to nedrží volnoběh (ať studený tak teplý), mrkni na volnoběžnej ventil. Musí bejt čistej a funkční. Mam ten samej motor a taky mi to takhle blblo. A skoukni celý sání, škrtící klapku a kdyžtak i sací potrubí, když to je zasraný, je to hodně znát. Popřípadě zkontroluj těsnost hadice k škrtící klapce a hadičky k volnoběžnýmu ventilu (to ja ta, co se odpojuju od hadice filtr-škrtící klapka).

A nebo pak, jak už je tady psáno to může bejt pumpa (ale to by to asi kolísalo nebo nechtělo jet i na jakoukoli rychlost), čidlo teploty, lambda (potřeboval bych taky zkusit novou), váha vzduchu, vzduchovej filtr, palivovej filtr... :D
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
bmw 316i 89
Příspěvky: 10
Registrován: 09. 05. 2003 20:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od bmw 316i 89 » 10. 05. 2003 23:45

Bobo píše:promiň, že se do toho pletu, ale jestli to to nedrží volnoběh (ať studený tak teplý), mrkni na volnoběžnej ventil. Musí bejt čistej a funkční. Mam ten samej motor a taky mi to takhle blblo. A skoukni celý sání, škrtící klapku a kdyžtak i sací potrubí, když to je zasraný, je to hodně znát. Popřípadě zkontroluj těsnost hadice k škrtící klapce a hadičky k volnoběžnýmu ventilu (to ja ta, co se odpojuju od hadice filtr-škrtící klapka).

A nebo pak, jak už je tady psáno to může bejt pumpa (ale to by to asi kolísalo nebo nechtělo jet i na jakoukoli rychlost), čidlo teploty, lambda (potřeboval bych taky zkusit novou), váha vzduchu, vzduchovej filtr, palivovej filtr... :D

Diky moc za rady, každá se mi moc hodí!!
Tak co jsem už udělal:
-vyměnil palivovej filtr
-vyměnil vzduchovej filtr a vyčistil potrubí
-dneska jsem proměřil Lambdu a udává správný hodnoty
-změřil jsem tlak palivový soustavy a taky v pohodě
a zatím to dělá pořád.

Ten volnoběžnej ventil zní taky nadějně, ale kde ho mám hledat? ;) Poznávám to auto postupně, čidlo od čidla...;) Jinak jsem zkoušel odpojit lambdu a nastartoval jsem ale hned to plynule chcíplo...takže to vypadá, že lambda se snaží nahradit některý z čidel, který funguje špatně....to je ale jen můj odhad....takže teď bych se rád vrhnul na teplotní čidlo a tak.

Co mi láme hlavu je to, že se to stává nepředvídatelně, občas ujede 30km a vůbec se to nestane a pak nazpátek to udělá 20x....a proč to hned po tom nejde nastartovat třeba 5minut to taky nechápu...!

Ale moc díky za radu! Říkám, každá rada drahá!! ;)

Uživatelský avatar
bmw 316i 89
Příspěvky: 10
Registrován: 09. 05. 2003 20:38
Bydliště: Praha

LAMBDA

Příspěvek od bmw 316i 89 » 10. 05. 2003 23:50

Jo a ještě jen pro neználky jako jsem já:

kabel kterej vede od lambdy u mý M40 316i 89 má 4 dráty:

-černej
-šedej
-bílej
-bílej

Pro změření správných hodnot a fungování lambdy (což je od 0,1-1,0 V, přičemž průměr je samozřejmě okolo 0,5V a naměří se při sepnutí klíčku v zapalování ) se připojte na černej a bílej (označený jsou 2 a 3)....
černej +
bílej -

Ale to asi všichni víte...!

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Re: LAMBDA

Příspěvek od Bobo » 11. 05. 2003 20:20

bmw 316i 89 píše:Jo a ještě jen pro neználky jako jsem já:

kabel kterej vede od lambdy u mý M40 316i 89 má 4 dráty:

-černej
-šedej
-bílej
-bílej

Pro změření správných hodnot a fungování lambdy (což je od 0,1-1,0 V, přičemž průměr je samozřejmě okolo 0,5V a naměří se při sepnutí klíčku v zapalování ) se připojte na černej a bílej (označený jsou 2 a 3)....
černej +
bílej -

Tak to se mi taky bude hodit. Volnoběžnej ventil je - od hlavní jadice sání (k škrtící klapce) se odpojuju jedna menší hadice. Vede pod sacim potrubí směrem jakoby k řidičovu oknu. Bolnoběžnej ventil je takovej malej soudek připnutej na objímce, ke kterýmu ta hadička vede. Ventil vede do kolena sacího potrubí nejblíž k čelnímu sklu. Zespoda. Já vim, je to blbej popis, ale snad to podle toho najdeš.

Ale to asi všichni víte...!
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Odpovědět