Problem m40

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
eddy
Příspěvky: 42
Registrován: 09. 10. 2007 22:38

Váha

Příspěvek od eddy » 05. 11. 2009 22:59

Jen pro info k té váze,kde jste vzali informaci,že odpor na váze je lineární-běžec může být unaven,dráha vyběhaná,ale odpor lineární není.Není to žádný potencimetr,kdyby byl,dal by se celkem jednoduše nahradit.

BigFish
Příspěvky: 613
Registrován: 12. 10. 2009 16:59
Bydliště: Běstovice

Příspěvek od BigFish » 06. 11. 2009 02:04

Podívejte se na ventil co je na hadičce od aktivního uhlí která jde do sání. Nejspíš to bude ono. jednou jsem to už na jedné M40 řešil a bylo to tímhle. Byl pořád otevřený a moc to obohacovalo směs.

Díl číslo 1.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 11. 2009 08:46

budha píše:...je to ve váze vzduchu, konkrétně moc vyježděná dráha potenciometru...když proměříte ten běžec (teď nevím, který to jsou piny) tak by měl s otvíráním klapky plynule stoupat odpor..no a já naměřil, že na začátku - při startu, ten odpor byl větší - jednotka dostala špatné info o množství vzduchu - a tudíž tam stříkala úplně špatně benzínu..
Já to vyřešil pouze vyčištěním dráhy izopropyl alkoholem, ale bude to zřejmě potřeba časem vyměnit...
Bylo by dobrý zkusit měřit odpor a plynule otevírat klapku - nevím, jak u váhy pro M40, ale třeba M10 L-Jetronic rozhodně nemá jen odporovou dráhu, kde by odpor stoupal dle úhlu otevření klapky.

..

Uživatelský avatar
Matthes
Příspěvky: 284
Registrován: 25. 09. 2007 08:03
Bydliště: Orlová

Bmw

Příspěvek od Matthes » 07. 11. 2009 10:21

Měl jsem stejný problém jako Společník vyměnil jsem váhu vzduchu a problém vyřešen :wink:
E60 530i

Uživatelský avatar
Matthes
Příspěvky: 284
Registrován: 25. 09. 2007 08:03
Bydliště: Orlová

Bmw

Příspěvek od Matthes » 07. 11. 2009 10:22

Měl jsem stejný problém jako Společnik vyměnil jsem váhu vzduchu a problém vyřešen :wink:
E60 530i

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 07. 11. 2009 10:40

každopádně šlo o start/volnoběh, tudíž klapka je v poloze zavřeno...můj problém byl, že hodnota odporu byla cca 1,5k, kdežto, když se dráha vyčistila, objevilo se tam 80Ohm. a po zpětné montáži auto už ani jednou nezakuckalo na volnoběžných otáčkách za studena..

je možný že průběh nebude lineární, ale docela by to dávalo smysl, ne? má to měřit množství nasávaného vzduchu, nic víc...
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Matthes
Příspěvky: 284
Registrován: 25. 09. 2007 08:03
Bydliště: Orlová

Bmw

Příspěvek od Matthes » 07. 11. 2009 10:52

U mě byl volnoběh kolem 1100ot. a při přidání to bublalo jak HEMI 7.1 :D a pohyb žádný vyměnil jsem to a v poho :)
E60 530i

Uživatelský avatar
Migguell
Příspěvky: 282
Registrován: 27. 02. 2007 22:17
Bydliště: Lucany nad Nisou

Příspěvek od Migguell » 09. 11. 2009 21:08

Tak jsem vymenil inducni cvku a je to o 70procent lepsi.Na volnobeh mi to obcas vystreli a nebo pri pridani plynu za jizdy.Nekde sem tu videl na kolik ma byt nastavena skrtici klapka na M40(tim adetacnim sroubkem), uz to nemuzu najit , nevite nekdo?Proc to strili? Mam novy palec,kabely,inducku a svicky a zkousel sem i jine vicko rozdelovace a je to stejne.

Uživatelský avatar
Migguell
Příspěvky: 282
Registrován: 27. 02. 2007 22:17
Bydliště: Lucany nad Nisou

Příspěvek od Migguell » 17. 11. 2009 13:37

Spolecnik píše:Tak problem je zpet ale s ti rozdilem ze to nedela tolik i kdyz pred tim to taky nedelalo tolik. :cry:
Tak jak vyresil si to?Mame stejny priznaky

Dnes sem meril spinac skrtici klapky.Cvaka a pri sundyni nohy z plynu spadne eko na nulu ale na spinaci mam vsechny 3 piny propojene ve vsech polohach klapky.To by asi nemelo byt.Kdyz ma spinat v krajnich polohach.

Uživatelský avatar
Migguell
Příspěvky: 282
Registrován: 27. 02. 2007 22:17
Bydliště: Lucany nad Nisou

Příspěvek od Migguell » 17. 11. 2009 18:18

Tak s tim spinacem skrtici klapky sem meril neco jineho :oops: facha v pohode ale dnes jsem prisel o co jde.Mam vyfoukle tesneni pod spodnim sanim 1,4 valec bylo uplne pryc.Zitra objednam nove a uz at je tam :wink: :D

"Butcher"
Příspěvky: 20
Registrován: 04. 11. 2008 23:33
Bydliště: praha

Příspěvek od "Butcher" » 01. 12. 2009 17:52

budha píše:Můj problém M40:

Nastartuju - bez plynu, otáčky se zhoupnou k cca 1500 a pak klesnou na 700, v tuto chvíli se auto bez pomoci začne jako by dusit, hádat, běží nepravidelně a otáčky padnou +-500/min..
Taky ještě něco přidám: todle se mi stalo teď nedávno. jedu, vyřadim a najeodnou motor skoro chcípnul,ale v nějakejch cca300/min.. se chytil a držel, tak na 400/min. a nebo naopak z nějakech 1800/min. to padá pomalu na volnoběh.Stalo se mi to tak 3x...doufám,že to bude tou váhou, zkusim jí vyčistit. A ješte se mi stává,když motor vytočim tak k 6tis. a přeřadim dalši kvalt, tak motor zaškube(musim ubrat plyn a přidat),ale včera se mi to stalo na 3 a to v nějakejch 6tis...myslíte,že to bude váhou?
ten co jsem to od něj kupoval řikal, že měnil rozdělovač,protože to přestalo jet, tak tam dal jinej a,že to občas zaškube,když se to točí...myslíte,že by to mohlo bejt rozdělovačem? dík

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 01. 12. 2009 19:05

Co myslis s tim ze motor "zaskube"? Prestane v 6tisic tahnout a jakoby se dusi a po prerazeni jeste chvilku nejede?
Pokud to je ono, tak je to naprosto klasicky problem M40tek - vyjeta vacka.

BTW: ono stejne do 6k nema M40tku smysl tocit, vykon uz v tehle otackach stejne neni.

"Butcher"
Příspěvky: 20
Registrován: 04. 11. 2008 23:33
Bydliště: praha

Příspěvek od "Butcher" » 01. 12. 2009 23:32

asi tak nějak...jakoby začal vynechávat a má prostě nestálej chod.zatim mi to udělalo při přeřazení na další kvalt, když sem tomu dával. jinak jednou v těch 6ti...
ale jede to dost dobře! táhne ve všech otáčkách.
Kdyby to bylo tou vačkou je to nějakej velkej problém? nebo stim můžu v pohodě jezdit dál? Dost sem tu o tý vyjetý vačce čet a oprava je dost drahá:/

Spolecnik
sponzor E30.cz
Příspěvky: 2440
Registrován: 08. 10. 2007 10:18

Příspěvek od Spolecnik » 02. 12. 2009 01:37

Tak ja jsem to delsi cas neresil a me stanovisko je takoveto. Start super, obcas na volnobeh kolisa a nekdy zase ne no proste jak se mu chce. Za studena kolem 2500 a 3000 ot za min jako by si rozmejslel zda ma, nebo nema pridavat (noha na podlaze), proste pridava a najednou jakoby prestal zase pridal no takovy neplynuly, musim vzdy povolit a pak jede plynule.
Prijde mi dost liny kamaradova 1.6m40 me vzdy nakope ale mozna to dela jiny pomer diferencialu nemam jeste overeno.A stale plati ze kdyz chci prudce pridat z volnobehu tak se zakucka a pak se chytne, stejne jak pri zatizenem motoru tak i u neutralu.

Takze zaver. Stavim jinou m40 kde budou vymenena vsechna tesneni, hadice , filtry, kabely a jine a uvidi se

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 02. 12. 2009 08:26

[quote=""Butcher""]asi tak nějak...jakoby začal vynechávat a má prostě nestálej chod.zatim mi to udělalo při přeřazení na další kvalt, když sem tomu dával. jinak jednou v těch 6ti...
ale jede to dost dobře! táhne ve všech otáčkách.
Kdyby to bylo tou vačkou je to nějakej velkej problém? nebo stim můžu v pohodě jezdit dál? Dost sem tu o tý vyjetý vačce čet a oprava je dost drahá:/[/quote]S vyjetou vackou muzes jezdit vesele dal, pokud se ti to dusi/skube az kolem 6ti tisic tak bych to neresil. Ja mel obcas problemy prelest 4.5k. Jedine co bych udelal tak by bylo to, ze bych sundal ventil-dekl (8 sroubu) a zkontroloval tu tycku sprchovani vacky.Necim ji prokouknout a zkontrolovat pruchodnost. Zaroven se budes moct podivat na stav vacek a potvrdit si, ze to je skutecne tim.

"Butcher"
Příspěvky: 20
Registrován: 04. 11. 2008 23:33
Bydliště: praha

Příspěvek od "Butcher" » 02. 12. 2009 15:03

tak toto mi to vůbec nedělá...občas se trošku ve 2,5tis. ale to jenom,když lechce přidám.Jinak táhne a pořád jde za plynem.

Dneska sem řešil tu vačku a došli jsme k závěru, že kdyby to tim bylo, tak by to dělalo třeba od 4tis. a sevzrůstajícíma otáčkama by to bylo horší,ale todle jde pořád dobře a najednou to začně škubat(občas).vetšinou ale když vytočim dvojku a dám za tři, tak vynechává. povolim plyn přidám a zase ok.

"Butcher"
Příspěvky: 20
Registrován: 04. 11. 2008 23:33
Bydliště: praha

Příspěvek od "Butcher" » 02. 12. 2009 15:07

Caleb: sundám ten dekl a kouknu na to a zároveň vyčistim váhu vzduchu(ty kontakty). jak to tu tak pročítám, tak to dělá taky dost. Každopádně dík. dám vědět jak sem dopadnul :wink:

"Butcher"
Příspěvky: 20
Registrován: 04. 11. 2008 23:33
Bydliště: praha

Příspěvek od "Butcher" » 09. 12. 2009 19:52

Tak sem sundal dekl. Vačka vypadá dobře. Čistil sem kontakty na rozdelovači, taky ty kontakty váhy vzduchu po kterých se pohybuje.
Spíš mi přijde, že je malej přísun paliva, kdyz vytočim jedna začne to škubat(spíš tkaový dušení) a držim pak za 2 plnej tak ješte chvilku vynechává a pak zase jede normál!

Uživatelský avatar
Piettro
Příspěvky: 103
Registrován: 12. 10. 2005 13:33
Bydliště: Michalovce, Slovakia

Příspěvek od Piettro » 12. 09. 2010 12:13

a čim to môže byť, keď sa mi začne dusiť motor za tepla. Za studena si otáčky drží no akonáhle sa zahreje a zastavím na križovatke začne sa dusiť ako keď pri voľnobehu otvoríš veko na olej. môže to byť sprchou? alebo skúsiť ten voľnobežný ventil ?
Piettro 316i, M40

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 13. 09. 2010 15:44

a ta sprcha by měla jako dělat co? - jakože by se ti začala nefunkčností sprchy tak brutálně přidírat vačka, že by to začalo kolísats otáčkama :?:

chcípání za tepla je tady řešený mnohokrát - řešil jsem to i já a určitě to najdeš - sprchování vačky na to bude mít hodně malý vliv
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Odpovědět