Škubání auta

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 30. 08. 2009 18:32

Tak jsem bohužel dopytle pořád mezi váma škubajícíma... původní téma už je pryč, tak to hodím sem....

M10B18 chrom L-Jet... trošičku se ohřeje a začne šíleně škubat... občas uplně vynechává, že neudrží ani volnoběh a zdechne. Hned na to jsem nastartoval a 20km ani škub :shock: :?: :?: :?:
Motor vytáčet jde, jen u spodu trochu kuckne... škube při plynulé jízdě i při vetším zatížení.
prolezl jsem snad uplně všechno, to už se tu řešilo...
Teď jsem dal fungl nové kabely, protože staré byly už nic moc - beze změny
Byly zkoušené i jiné svíčky - beze změny
Ve svodech mám malou dírku, takže lambda chudák vykazuje chudou směs, jede to dost na bohatou, ale odpojení lambdy nemá na škubání vliv
Taky mám pocit, že blbne relátko palivové pumpy, to vyměním co nejdřív.... ale mohlo by způsobovat takové škubání?
Ještě mě napadá vyzkoušet jinou cívku, tu jsem ještě nezkoušel.

Co vy na to? Stalo se někomu?
Obrázek

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 30. 08. 2009 20:34

relátko by to taky bejt mohlo, na M30 mi to dělalo taky, příznaky podobný. Nejhorší bylo, že když už se zkontrolovalo všechno možný, tak vše fungovalo, relátko zkrátka chvíli fungovalo a chvíli ne.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 30. 08. 2009 21:32

Aha, takže další indicie... uvidíme až ho vyměním, jak se to bude tvářit, díky.
Obrázek

berkelay
Příspěvky: 146
Registrován: 16. 03. 2007 23:35
Bydliště: Ústí nad Labem / Karviná

Příspěvek od berkelay » 01. 09. 2009 19:38

takže škubání odstraněno - výměna váhy a cívky
snad to nějakou dobu vydrží :)
EX: E34 535i ´91, 155kW/305Nm, Sperrdifferential
aktual: E39 523i ´99, 125kW

Uživatelský avatar
Stenlie
Příspěvky: 418
Registrován: 05. 05. 2007 20:52
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Stenlie » 03. 09. 2009 19:42

u mě taky přestaly mírně kolísat otáčky ale jinak to škupe dál vyměněny všechny cívky , kabely a potenciometr. tak už nevím co palivová soustava nebo nějaký zlobivá svíčka ... :roll: začalo to dělat lehce po dovozu normálně dojeli domu v pohodě pak se na tom chvíly makalo v garáži tak to stálo vybyla se baterka . za 2 měsíce po dovozu vyměněný svíčky a olej a jel jsem s tím cca 25 km zhruba od 17 km to začlo cukat a od tý doby se s tím trápím už cca rok.
Škoda 105s►BMW E30 318 karbec 2B4►E30 318is►BMW E36 328i Touring
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 04. 09. 2009 07:37

Stenlie píše:u mě taky přestaly mírně kolísat otáčky ale jinak to škupe dál vyměněny všechny cívky , kabely a potenciometr. tak už nevím co palivová soustava nebo nějaký zlobivá svíčka ... :roll: začalo to dělat lehce po dovozu normálně dojeli domu v pohodě pak se na tom chvíly makalo v garáži tak to stálo vybyla se baterka . za 2 měsíce po dovozu vyměněný svíčky a olej a jel jsem s tím cca 25 km zhruba od 17 km to začlo cukat a od tý doby se s tím trápím už cca rok.
Hm.
A ty se asi bavíš tím, že motor nejde jak má, že...?
Stenlie píše:oky .... vynechává mi jeden válec a to už i při volnoběhu je to velmi pěkně slyšet ...
orig.:
zapalovaci-kabely-jakou-znacku-t72827.html

Pokud vynechává jeden válec, asi bych nejdřív zjistil, kterej to je....

:lol:

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 09. 10. 2009 21:56

Takže další aktualizace věčného téma... :evil: Můj problém je popsán o pár příspěvku výše.

Vyzkoušel jsem druhou indukčku.... bohužel beze změny.
Relátko pumpy jsem vyměnil, dělalo bordel. Teď relátko funguje jak má, ovšem škubání beze změny.

Napadá někoho něco dalšího?

Ještě mám spadeno na jednotku zapalování. Každou radu uvítám. Díky.
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 10. 10. 2009 12:44

Dušan M10B18 píše:Takže další aktualizace věčného téma... :evil: Můj problém je popsán o pár příspěvku výše.

Vyzkoušel jsem druhou indukčku.... bohužel beze změny.
Relátko pumpy jsem vyměnil, dělalo bordel. Teď relátko funguje jak má, ovšem škubání beze změny.

Napadá někoho něco dalšího?

Ještě mám spadeno na jednotku zapalování. Každou radu uvítám. Díky.
Kontrola funkce:

- vstřik studenýho startu

- šoupě přídavnýho vzduchu

- hodnota odporu z čidla teploty vody

- těsnost vstřiků

- funkce váhy vzduchu, hodnoty na čidle teploty vzduchu


Dyť je toho tu psáno o tom dost, takže HLEDAT....

.
.

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 11. 10. 2009 16:43

Prošel jsem většinu z toho.
ale taky jsem hledal všude možně.... i po cizích forech. Proto píšu sem, protože už nevím co s tím. Nic mi zatím nepomohlo.
Za studena to nastartuju a jede krásně i volnoběh drží víc než dobře... Jedu do města po 2km začne škubat. Občas uplně vynechá, chce zdechnout, prošlápnu plyn a normálně se vytočí, chytne se a jede. Anebo zdechne uplně, znovu startuju, chytne na žduch a zase jede ( a stalo se, že i 20km bez škubnutí - proč? co se změnilo?)

Rekapitulace:
Svíčky - zkoušeny dvoje, žádná změna
Kabely - vyměněny za nové, žádná změna
Rozdělovač - relativně nové víčko i palec, několikrát jsem to čistil, beze změny
Cívka - zkoušeny dvě, beze změny

baterka - rok stará a je OK
všechny kostry jsem prolezl, vyčistil a prostříkal
všechny pojistky zkontrolovány
všechny relátka taky
pojistkovku jsem prolezl.... nenašel jsem nic
altík má nedávno měněné uhlíky, krásně dobíjí...

relátko palivové pumpy - vyměněno
samotná pumpa před rokem měněná - kontakty ok, tlačí dobře
vstřiky jsou v pořádku
pátý vsřik funguje, nerozprašuje uplně ideálně, ale neuchcává
váha vzduchu - změřil jsem jí hodnoty - dal jsem je tady na forum... najdu to + dám sem fotku těch odporových drah pro jistotu

čidlo teploty vody - při cca 12°C mělo 3,6k ... když jsem nachvíli nastartoval tak potom mělo odpor 3,3k
teplotní časový spínač - při cca 12°C 135 ohmů
čidlo teploty vzduchu - při cca 12°C mělo 912 ohmů
Odpojení lambdy nemělo vliv na škubání

Šoupě přídavného vzduchu ještě prozkouším, ale odpojení konektoru opět nemělo vliv na škubání.
Co se týká falešného vzduchu, tak to jsem taky prolezl. Nikde si nepřisává.

Takže zbývá řídící jednotka, jednotka zapalování a spínač na klapce - na ten se dostanu jakmile mi nebude chcát za krk :?
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 11. 10. 2009 16:51

Dušan M10B18 píše:čidlo teploty vody - při cca 12°C mělo 3,6k ... když jsem nachvíli nastartoval tak potom mělo odpor 3,3k
...

čidlo teploty vzduchu - při cca 12°C mělo 912 ohmů...
Čidlo teploty vody - je nutný měřit hodnotu na normální provozní teplotě.


A čidlo teploty vzduchu 912 ohmů - to semi zdá nějak moc, řekl bych, že by mělo mít kolem 200 ohmů (myslím čidlo ve váze vzduchu, ne to PTC před filtrem).

.

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 11. 10. 2009 17:02

Ano to proměřím i za provozní teploty... v Jak na to psali hodnotu i pro -10°, tak jsem to orientačně změřil jestli to sedí do rozumného intervalu...

Tady je ta dráha klapky...
Obrázek

vybrané hodnoty tady :

7 - 8 = 372 Ohm
E - 8 = 168 ohm
8 - 9 = 215 ohm
8 - 5 = 398 ohm
teplota: 19°C


zbytek tady: mereni-na-vaze-vzduchu-m10-l-jetronic-t59224.html
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 11. 10. 2009 17:25

Dušan M10B18 píše:Ano to proměřím i za provozní teploty... v Jak na to psali hodnotu i pro -10°, tak jsem to orientačně změřil jestli to sedí do rozumného intervalu...

Tady je ta dráha klapky...
Obrázek

vybrané hodnoty tady :

7 - 8 = 372 Ohm
E - 8 = 168 ohm
8 - 9 = 215 ohm
8 - 5 = 398 ohm
teplota: 19°C


zbytek tady: mereni-na-vaze-vzduchu-m10-l-jetronic-t59224.html
Teplota vzduchu je dobře, mezi piny 8 - 9 je 215 ohmů, to sedí. ..

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 18. 11. 2009 16:55

Takže aktualizace...

Proměřil jsem teď to čidlo teploty na zahřátém motoru a mělo 303 Ohmů.
Teplotní časový spínač měl při stejné teplotě 72 Ohmů.

Zkoušel jsem druhou jednotku zapalování a beze změny.
Tak jsem tam šoupl druhou řídící jedtnotku a hle.... neškubalo. Ujel jsem asi 100km, střídavě klobouk a ostřejší jízda a nic, šlapalo jak nemluvně.
Druhý den nastartuju a za palubkou slyším podivné "prskání" podle otáček motoru (netuším přesně odkud to šlo, ale připadalo mi, že za palubkou někde směrem pojistkovka) - auto zatím jelo normálně, jel jsem jen kousíček. Bylo to jakoby se něco zkratovalo, ale nic nebylo cítit a všechno fungovalo normálně. Odpoledne jsem potřeboval někam jet a "prskání" už se neobjevilo... zato už zase škube. Už opravdu nevím.

Vyzkouším ještě druhou váhu a ten snímač na klapce ( dal jsem plný plyn a auto se rozskákalo jak blbé, trochu jsem ubral a dostal jsem kopanec do zad, jak se to chytlo )
Obrázek

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 29. 11. 2009 16:08

Takze problem skubani uz prerostl a ted je ta kurva nepojizdna...

Jedna se 100% o problem zasrane elektroniky, pri startovani pouze bzucela benzinova pumpa ale starter se ani nehnul ani civka necvakla... na palubce se rozviti Inspection a nektere z tech 8 LED a vypada to velice zvlastne...

Zrovna kdyz jsem potreboval nutne odjet, tak se to vysere, protoze murphyho zakony plati stale...
omlouvam se ze vyrazy, ale uz me to neskutecne sere
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 29. 11. 2009 16:25

Dušan M10B18 píše:..Jedna se 100% o problem zasrane elektroniky, pri startovani pouze bzucela benzinova pumpa ale starter se ani nehnul ani civka necvakla... na palubce se rozviti Inspection a nektere z tech 8 LED a vypada to velice zvlastne...

Zrovna kdyz jsem potreboval nutne odjet, tak se to vysere, protoze murphyho zakony plati stale...
omlouvam se ze vyrazy, ale uz me to neskutecne sere
Problém elektroniky to právě 100% není, když se startér nehne a jeho zasouvací cívka necvakne.

Co svítí na SI je v tomto případě zcela vedlejší...

* * *

Hledej, proč nepřitahne cívka startéru...

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 29. 11. 2009 17:56

Cívka je nová... baterku jsem zrovna dával do auta po nabíjení... kostra starteru ok, nedavno jsem ji cistil, ostatni kontakty tez ok.
Zkusmo jsem zase prasacky spojil kontatky na civce a odezva správná. Pak už startér normálně točil motorem. Ale nechtělo chytnout. S plynem to chytlo a mělo hrozně nepravidelný běh a pak zase chcíplo.
Obrázek

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 29. 11. 2009 19:55

Dobře uvidíme... ale ten startér mi vrtá hlavou.... spínací signál na cívku jde přímo ze spínačky že jo?
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 29. 11. 2009 21:59

Kejzi píše:
Dušan M10B18 píše:Cívka je nová... baterku jsem zrovna dával do auta po nabíjení... kostra starteru ok, nedavno jsem ji cistil, ostatni kontakty tez ok.
Zkusmo jsem zase prasacky spojil kontatky na civce a odezva správná. Pak už startér normálně točil motorem. Ale nechtělo chytnout. S plynem to chytlo a mělo hrozně nepravidelný běh a pak zase chcíplo.
Zkus sundat ten plastovej deklík na váze vzduchu a otočit tim kolečkem pod ním zhruba o 2 - 4 zoubky doleva.U mě to tak alespoň byla,zrovna jsem měl ten samej problém,nastartoval jsem,chvíly běžel v nízkých otáčkách a chcípnul,tak jsme to s bráchou zatáhli ke známému na emise,ten hned věděl co a jak,odloupnul deklík na váze a povolil předpětí pružinky o 3 zuby a pohoda...
Tohle rozhodně nedoporučuju - je sice možný, žes někde koukal pod ruce pracovníkovi ME, ale je to kapku jinak....


* * *

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 29. 11. 2009 22:08

Dušan M10B18 píše:Dobře uvidíme... ale ten startér mi vrtá hlavou.... spínací signál na cívku jde přímo ze spínačky že jo?
Ničím nekruť, váhu vzduchu nech plavat, nejdřív hledej proč netahá cívka startéru.

- - -

Prověř cestu od spínací skříňky ze svorky 50 až na cívku startéru.

Pozor!
Může se stát, že i při otočení klíčku do polohy START se objeví + na svorce 50 startéru, ovšem cívka se nehne.
To může být právě ten případ, kdy cesta ze svorky 50 spínací skříňky na svorku 50 startéru je někde přerušená (u verze s automatickou převodovkou např. může způsobovat tento problém relé startu motoru).
Ten plus se na startér pak dostává přes vinutí relátek K5 a K7, cívka startéru ovšem nepřitahne - nemá dostatečný proud díky odporu těch vinutí K5 a K7....

...

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 30. 11. 2009 09:37

No ještě abych to upřesnil, tak potom už jsem startoval normálně klíčkem, nějak se to "vzpamatovalo" ... no proměřím ten spínací signál jestli se to někde neztrácí, ale v létě jsem procházel všechny kabely a od te doby to auto víceméně stojí. Tak uvidíme, diky.
Obrázek

Odpovědět