lámu sa mi váhadla

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
matko4785
Příspěvky: 13
Registrován: 26. 12. 2008 18:05

lámu sa mi váhadla

Příspěvek od matko4785 » 15. 02. 2009 16:13

poradte mi niekto.mam e30 320i M20B20 a uz tretie vahadlo sa mi zlomilo za 3 mesiace.co s tym moze byt?tesne ventyli to asi nebudu bo som ich nastavoval na 0,25 tak ako je predpisane a aj tak motor bolo dost pocut.dost bol hlucny.poradte mi prosim co s tym.

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 15. 02. 2009 17:15

a lame se ti pokaydy na stejnym valci, nebo pokazdy jinde?
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

jirka tds
Příspěvky: 23
Registrován: 28. 12. 2008 19:28

Příspěvek od jirka tds » 15. 02. 2009 18:49

uz jsem se s tím setkal u dvou motoru byla to vzdy e30 325i a stalo se to vzdy v maximálních otáčkach,u toho prvního stačilo vyměnit jen to prasklé vahadlo a uz to bylo o.k,na druhém aute se to stále opakovalo tak jsem vyměnil komplet vahadla a vačku,po zkušební jízdě znovu serídil ventily uz na tom najel 10 000km a je to v pohodě nevím proc se to děje ventily chodily krásně zlehka a prasklo pokazdé jiné vahadlo jestli někdo na něco prišel at sem písne taky me to zajímá :roll:
JIRKA TDS

tom@s
Příspěvky: 139
Registrován: 08. 12. 2007 16:45
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od tom@s » 15. 02. 2009 19:08

Tak rek bych ze se potkal ventil s pistem, takze zkontrolovat jestli neni preskocenej rozvodak, moc snizena hlava...

Me ruplo vahadlo na 320i nedavno taky (motor byl taky hlucnejsi), pucil jsem auto segre (neumi moc ridit), a ona tam vrazila nejakou nizsi rychlost, prudce pustila spojku, skubanec a uz to bylo :roll:
Pist na valci kde ruplo vahadlo: http://img10.imageshack.us/img10/3179/dscf5065ap6.jpg
Ostatni pisty mely taky lehce vyrazeny vyfukovy ventily, ale vrypy byly cerny takze uz byly starsi.
Jinak rozvodak preskocenej nebyl, znacky pokud se muze hlava zbrousit byly taky videt, asi moc vytahanej rozvodak...

matko4785
Příspěvky: 13
Registrován: 26. 12. 2008 18:05

Příspěvek od matko4785 » 15. 02. 2009 19:13

lame sa to vzdy na inom valci.prvy krat sa to stalo v max otackach.a ostane uz nie v max.no aj tak by sa to nemalo stat.ved ked sa nacipuje motor tak toci 7,5 a nezlomia sa vahadla.ja nemam nacipovany a len raz sa stalo v max.

matko4785
Příspěvky: 13
Registrován: 26. 12. 2008 18:05

Příspěvek od matko4785 » 15. 02. 2009 19:18

po prvom zlomenom vahadle som menil aj rozvod a aj tak este 2 krat sa zlomilo.a mne sa to nestalo pri podradovani na nizsi stupen ale stale pri preradovani.a rozvod je ok a hlava znizena neni.a este aj na piestoch je vybratie na ventily.

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 15. 02. 2009 20:14

podle me bud blbe nastaveny rozvody..v pripade ze je to pokazdy jinde to muze bejt i unava materialu..precijen uz je to 20let a zlomenej konik je celkem bezna vec..kazdopadne delat to kazdej mesic je peknej voser :?
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

matko4785
Příspěvky: 13
Registrován: 26. 12. 2008 18:05

Příspěvek od matko4785 » 15. 02. 2009 20:19

rozvod je ok.pozeral som ho uz viackrat.aj dobre je napnuty.vzdy je to ine vahadlo.

Uživatelský avatar
Luter
Příspěvky: 1029
Registrován: 10. 10. 2003 15:58
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od Luter » 15. 02. 2009 21:50

já mám ten samý problém...m20b20...a pokaždé na jednom a tom samém válci...a nevím čím to může být? už mě štve to co měsíc dělat zvláště v té zimě bez garáže :roll:
e36 2.0

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 15. 02. 2009 22:42

ja bych se taky kouknul na to v jakym stavu jsou excentry, nedavno jsem se setkal taky s m20 motorem u kteryho jsem nemoh na potreti seridit vuli a nakonec se zjistilo ze excentry jsou tak oskakany ze to ani jit nemuze...v jaky stavu jsou koniky a vacky?
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
mychal
člen E30.cz
Příspěvky: 1790
Registrován: 06. 08. 2005 16:13
Bydliště: Příbor

Příspěvek od mychal » 16. 02. 2009 13:40

podle mě si prostě koník sklouzne po hrance projeté vačky a píst nedovřený ventil klepne a je po koníkovi.
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 16. 02. 2009 18:27

ameris tu vuli ventilu? mezi konikem a vackou a nebo mezi konikem a ventilem< sem se setkal ze byl vyjetej dulek ve ventilu a do nej zapadal ten excentr z konika a tam na tom se ta vule prostye seridit nedala, je lepsi ji serizovat mezi vackou a konikemam jinak bych to asi tipoval taky spis na unavu materialu, jeste zkous zkouknout jak vypadaji p[ruziny pod ventilama, setkal sem se s tim, ze byla praskla a pak se ten ventil nestihal ve vysokych otackach zavrit a klepnul si :wink:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

tom@s
Příspěvky: 139
Registrován: 08. 12. 2007 16:45
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od tom@s » 16. 02. 2009 18:47

To by melo jit poznat i na tom lomu, jestli to byla unava materialu, unavovej lom vypada trochu jinak nez krehkej.

Uživatelský avatar
Luter
Příspěvky: 1029
Registrován: 10. 10. 2003 15:58
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od Luter » 16. 02. 2009 19:23

mi to prasklo první na výfukovém a ted na sacím ventilu....na tom samém válci :roll:
e36 2.0

Uživatelský avatar
palach
Příspěvky: 206
Registrován: 20. 04. 2008 19:09
Bydliště: kousek od Blanska

Příspěvek od palach » 18. 02. 2009 22:19

mě se to stalo taky na m20b20, napřed praskl jeden, a po opravě mi praskly jiné dva zároveň na jednom válci, dávál jsem tam z m20 z e21.

tom@s
Příspěvky: 139
Registrován: 08. 12. 2007 16:45
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od tom@s » 19. 02. 2009 14:28

Tak me napadlo, na to praskani muze mit i vliv tlumic (torznich) kmitu (v remenici pro klinak na klice), kdyby ta guma vnem uz byla treba ztvrdla, nebo byl osoustruzenej...
jenom takova uvaha :lol:

Odpovědět