lehká noha=cuky

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
laajosh
Příspěvky: 61
Registrován: 14. 04. 2004 15:40
Bydliště: Horní Lhota

lehká noha=cuky

Příspěvek od laajosh » 03. 06. 2004 11:35

kamarád mi vyměnil snímač volnoběhu za nový,seřídil ventily a motor jede o 30% líp a míň papá,volnoběh=950 drží krásně :D ,ale někdy se stane,že při vleklé jízdě městem začne trochu kolísat mezi 750 a 950 ot.Navíc,což mi hodně vadí, :cry: když jedu z mírného kopečku a jen tak lechtám plyn,tak trochu cuká.Mohlo by to být přepínání do volonoběžných otáček nebo lambda?318iM10 Moc Díky!!!!!!!

Uživatelský avatar
Matyas
Příspěvky: 552
Registrován: 20. 03. 2003 18:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matyas » 03. 06. 2004 11:42

koukni na hadici k sání (za váhou)jestli tam neni díra. měl sem stejnej problém a Desp myslim taky. Byla díra v hadici a motor přisával falešný vzduch

Uživatelský avatar
Scimitar
Příspěvky: 755
Registrován: 15. 09. 2003 13:38

Příspěvek od Scimitar » 03. 06. 2004 14:40

Hmmm když o tom mluvíte mám stejný problém u 320i... může to být totéž?

Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

Příspěvek od thomas_a_anderson » 03. 06. 2004 14:46

Scimitar píše:Hmmm když o tom mluvíte mám stejný problém u 320i... může to být totéž?
Tak jo, přidávám se taky, mám to na 318iM10 taky...
...modrá <b>byla</b> dobrá...

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 03. 06. 2004 22:58

M20 320i tiež.
Ale aj P-Partner 1.9 d. :shock: r.v.2001
Ako keby to bolo zasratými vstrekmi alebo pal. systémom. Nepoznám nikoho, kto by kúpil do starého auta nové vstreky za ťažké tisíce, takže to nemám podložené a porovnané. Ale teraz som menil pal. filter, tak ma napadá, odvtedy som si nevšimol, že by to spravilo čo len raz.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: lehká noha=cuky

Příspěvek od Max-Max » 03. 06. 2004 23:02

laajosh píše:kamarád mi vyměnil snímač volnoběhu za nový...
Ktorý snímač a koľko stál nový?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
BlackM
Příspěvky: 234
Registrován: 10. 03. 2004 19:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BlackM » 04. 06. 2004 03:08

Cukání motoru řeším už pár týdnů a má několik zjištění :
Nejdřív jsem hledal díry v hadicích - marně :(
Pok jsem koupil víčko rozdělovače a palec :? ( 3800,- )
No a pak jsem koupil nový kabely ke svíčkám :shock: ( 700,- )
Tohle všechno jsem absolvoval kvůli cukání motoru na volnoběh a taky při poskakování při pomalým rozjezdu.
Výsledek : Auto při rozjezdu neskáče, ale plynule se rozjíždí. Po výměně kabelů běžel motor jak novej, až jsem se divil, co dokáže 700,- :lol:
...no a dneska ? Nastartuju auto a je to zpátky.
Tak opravdu nevím.
Pro jistotu jsem objednal nový hadice k sání a jsem zvědav, jestli to pomůže.

PS: Je možný, že když jsem při čištění součástek všelicos poodpojoval, uložilo se to do počítače a ikdyž jsem tomu teoreticky pomoh`, tak si počítač myslí, že je něco špatně ? Chvíli to ale jelo bez problémů a nido mi to neresetoval....

BlackM....W

Batman
Příspěvky: 173
Registrován: 06. 05. 2003 15:03
Bydliště: Jičín

Re: lehká noha=cuky

Příspěvek od Batman » 04. 06. 2004 05:34

Max-Max píše:
laajosh píše:kamarád mi vyměnil snímač volnoběhu za nový...
Ktorý snímač a koľko stál nový?
Snimacem volnobehu nejspis mysli TPS. Bylo tu o nem mnoho napsano.
Je u neho dulezite presne nastaveni.

Uživatelský avatar
BlackM
Příspěvky: 234
Registrován: 10. 03. 2004 19:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BlackM » 08. 06. 2004 15:38

Od chvíle, kdy jsem si svou 325i koupil, jsem do ní strkal jenom nový a nový věci, abych odstranil všechny mouchy na motoru. Problém s volnoběhem stejně nepřestal a dnes mi v servisu řekli, že jako poslední řešení, než budu shánět nový vstřiky, volnoběžák a váhu vzduchu, viděj dekarbonizaci systému. Udělali palivovej a vzduchovej okruh. Motor teď šlape líp, je tišší a líp jde do otáček. Stejně si ale občas cukne. Tak nevím, jestli jsem od něj od začátku nechtěl víc, než doopravdy umí... Docela by mě zajímalo, jak se teda ten motor má chovat. Někdo říká, že u těchhle starejch morů je normální, že si občas cuknou. Mě se to teda nezá. Podle mě by si měl dobře seřízenej motor vrnět jak kočka.

Jak jste na to Vy :?: :?: :?:

PS: Ta dekarbonizace mě stála 1900,- a doporučuju :!:

BlackM....W

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 09. 06. 2004 07:05

Jen si nechte správně seřídit předstih ...zejména M10tka je na to háklivá. :lol:.
Když je předstih větší tak to cuká tak jak ppisujete, ale nadruhou stranu zase ve vyšších točkách jede líp.
U modelů bez rozdělovače to může být vstřikama.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
BlackM
Příspěvky: 234
Registrován: 10. 03. 2004 19:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BlackM » 09. 06. 2004 16:11

Tak teď nevím !
Mám motor M20, takže rozdělovač i vstřikování a měl jsem pocit, že to servisák zkouknul. Nebo ce by se na tom dalo štelovat ? Na diagnostice byla elktrika v poho a vstřiky jsou pročištěný tou dekarbonizací. Přesto to cuká. Servisák teda říkal, že už může bejt ňákej vstřik hodně špatnej...
Ani nechci pomyslet na koupi novejch ( jeden cca 5000,-)
A hlavně teď jenom platím a platím a jsem pořád na začátku.
Asi počkám na nějakej sraz a tam to proberu s lidma, který se v tom snad vyznaj :wink:
Za kolik by se daly sehnat jetý vstřiky ? A dá se poznat, jestli nebudou horší, než ty, co tam mám ?

Díkec za jakoukoli radu.
Už si jen zoufám...

BlacM....W

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 09. 06. 2004 16:45

Ty novy vstriky prodel cca. cislem 2 a budes na cene novyho vstriku. Takze polovicni zlo nez si myslis :wink: 8)
Na vrakarne je koupis podle toho, jaky kde budou vydridusi. Nekde treba za 150 Kc, nekde klidne draz, nez stoji novej, obcas jsou to cvoci.
Vstrik musi minimalne cvakat :) A to jeste tim spravnym zvukem :) Jinak by mel natvrdo otevreny vstrik ponoreny do kapaliny o hustote vody pustit za 15, nebo 20 sec max 2 bublinky jde-li do nej tlak tri bary.
Take by pak nemel ukapnout, pokud je zavren a je v nem tlak a tak dale...no zkratka sranda. Pochybuju ze ti na vrakaci dovolej testovat vstriky obdobnym zpusobem :twisted:

Uživatelský avatar
BlackM
Příspěvky: 234
Registrován: 10. 03. 2004 19:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BlackM » 09. 06. 2004 16:56

To Jirka325 :
Díkec, zaměřím se na vstřiky.

Apropo, nejdřív vyndám ty svý a propláchnu je v ultrazvuku. Doufám, že to tím víc nepohnojím.
No a když to nepomůže, tak už jenom váha vzduchu a volnoběžnej ventil.

Jestli já radši neměl shánět jinej motor... :?

Blackm....W

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 09. 06. 2004 19:09

BlackM píše:To Jirka325 :
Díkec, zaměřím se na vstřiky.

Apropo, nejdřív vyndám ty svý a propláchnu je v ultrazvuku. Doufám, že to tím víc nepohnojím.
No a když to nepomůže, tak už jenom váha vzduchu a volnoběžnej ventil.

Jestli já radši neměl shánět jinej motor... :?

Blackm....W
Blackm: Volnoběžnej ventil pouští do sání jenom několik sekund po startu studenýho motoru, takže jestli ti po startu nelítaj otáčky nahoru a dolů, tak ho rovnou vynech.

Z váhy na sací straně odmontuj sací hadici a zkus nastartovat a prstem otevírat její klapku. Když se zvýší volnoběh, je v hajzlu, když při zamačkávání klapky volnoběh sníží až skoro chcípne, měla by být OK.

A ještě ti zkusím poradit třetí tajný tip: Rozmontuj uchycení plynového pedálu, všechno musí sedět naprosto přesně, hlavně ta vytěsňovací gumička v tom táhle. Jestliže to tam vachlá, tak to opravdu může dělat cukání.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
BlackM
Příspěvky: 234
Registrován: 10. 03. 2004 19:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BlackM » 10. 06. 2004 17:31

To RedBaron:
Díkec za tajný i netajný tipy.
A když už pomyslím na nejhorší, jak moc složitý je vyndat vstřiky ? V práci bych je mohl odzkoušet, než bych sháněl nový...
Na autě už si teď radši dělám sám, akorát kámoš kvůli nějakejm village tunerům demontuje celej motor a dneska mě přál upřímnou soustrast s vytahováním vstřiků. Prej sou na dost nepřístupným místě... :(

BlackM....W

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 10. 06. 2004 18:21

S nepristupnosti bych to nevidel tak tragicky. Kdyz neco prekazi, treba tady v tom pripade muze sani, tak to pujde ven taky no. Tam jde jen o to ze se jim nechce ven a kdyz clovek pristoupi k moc brutalnimu nasili, tak obcas praskne neco, co nemelo :twisted:
Zpatky jdou taky docela blbe, tesnenicka, ktere da samozrejme svedomity clovek novy je pak skoda ozvejkat.

Odpovědět