chtěl bych se zeptat jestli náhodou někdo neví něco o tomto systému kontroli emisí u M5 3,6 e34.
zajímalo by mě jestli to nějak dokáže ovlivnovat výkon motoru, jestliže je tento system vadný či podobně..
nebo jestli se to dá prostě prasácky odmontovat aby to tam nebylo??
vypadá to takto-malá pumpa co vypadá jako klimakompresor a odebírá si vzorky přímo u výfukového ventilu na svodech...
http://bmwfans.info/original/E34/Lim/M5 ... l-11_0984/
tady jdou vidět na svodech ty trubičky co odebírají vzorky spalin a vede to do te pumpy
http://bmwfans.info/original/E34/Lim/M5 ... l-11_1085/
Emission control-air pump...u M5 3,6 e34
-
- Příspěvky: 817
- Registrován: 07. 03. 2007 21:38
Tak je to systém sekundárního vhánění vzduchu do výfuku prostřednictvím této luftpumpy,což jednak sloužík přivedení kyslíku do výfukových splodin a jejich lepšímu prohoření(dohoření) v katalyzátoru a také k ředění výfukových plynů.
Sice to nějaký malý příkon má,ale z hlediska ekologie to své opodstatnění má.
Uvažovat tak jestli se to dá hned odmontovat mi připadá,že za chvilku bys mohl uvažovat tak,jestli se třeba vyjetý olej z motoru nemůže lít do přímo záchodu.
Sice to nějaký malý příkon má,ale z hlediska ekologie to své opodstatnění má.
Uvažovat tak jestli se to dá hned odmontovat mi připadá,že za chvilku bys mohl uvažovat tak,jestli se třeba vyjetý olej z motoru nemůže lít do přímo záchodu.
-
- Příspěvky: 817
- Registrován: 07. 03. 2007 21:38
Jj díky za vysvětlení, samozřejmě že to nebudu odmontovávat, když to napomáhá emisím. jen sem chtěl ušetřit nějaké to kilo na vázefafejta píše:Tak je to systém sekundárního vhánění vzduchu do výfuku prostřednictvím této luftpumpy,což jednak sloužík přivedení kyslíku do výfukových splodin a jejich lepšímu prohoření(dohoření) v katalyzátoru a také k ředění výfukových plynů.
Sice to nějaký malý příkon má,ale z hlediska ekologie to své opodstatnění má.
Uvažovat tak jestli se to dá hned odmontovat mi připadá,že za chvilku bys mohl uvažovat tak,jestli se třeba vyjetý olej z motoru nemůže lít do přímo záchodu.

a olej vozím do ekoru

a oni z tym kuria a ide to do vzduchuBrutalni Monstrum Wole píše:Jj díky za vysvětlení, samozřejmě že to nebudu odmontovávat, když to napomáhá emisím. jen sem chtěl ušetřit nějaké to kilo na vázefafejta píše:Tak je to systém sekundárního vhánění vzduchu do výfuku prostřednictvím této luftpumpy,což jednak sloužík přivedení kyslíku do výfukových splodin a jejich lepšímu prohoření(dohoření) v katalyzátoru a také k ředění výfukových plynů.
Sice to nějaký malý příkon má,ale z hlediska ekologie to své opodstatnění má.
Uvažovat tak jestli se to dá hned odmontovat mi připadá,že za chvilku bys mohl uvažovat tak,jestli se třeba vyjetý olej z motoru nemůže lít do přímo záchodu.
a olej vozím do ekoru

šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo
Na vykon sa musi ist cez železo
Nevím jestli si to správně pamatuju, ale v origo manualu k tomu autu se psalo, že to dofukovaní běží jen 150s po studeném startu.
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
je to přesně tak, běží to jen chvíli po nastartování do doby zahřátí labdasondy, dochází k rychlejšímu ohřátí katu a tím dosažení jeho provozní teploty pro zajištění účinnosti. Za teplého motoru by to zkreslovalo hodnoty lambda sondy = kyslík ve výfukových plynech by způsoboval čtení chudé směsi = stejně jako děravý výfuk před lambdou
Jen pro ty přehnaně ekologicky smýšlející
, zas taková bomba to není, v té době to byla móda, bylo to třeba i na Mondeu MKI, tam to ale využívalo toku výfukových plynů a přisávalo to samo. Je to jen zdroj dalších problémů v chodu motoru (nevím u M5 to třeba funguje bez problémů)
Jen pro ty přehnaně ekologicky smýšlející
