Emission control-air pump...u M5 3,6 e34

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Brutalni Monstrum Wole
Příspěvky: 817
Registrován: 07. 03. 2007 21:38

Emission control-air pump...u M5 3,6 e34

Příspěvek od Brutalni Monstrum Wole » 29. 12. 2008 12:21

chtěl bych se zeptat jestli náhodou někdo neví něco o tomto systému kontroli emisí u M5 3,6 e34.

zajímalo by mě jestli to nějak dokáže ovlivnovat výkon motoru, jestliže je tento system vadný či podobně..

nebo jestli se to dá prostě prasácky odmontovat aby to tam nebylo??

vypadá to takto-malá pumpa co vypadá jako klimakompresor a odebírá si vzorky přímo u výfukového ventilu na svodech...
http://bmwfans.info/original/E34/Lim/M5 ... l-11_0984/

tady jdou vidět na svodech ty trubičky co odebírají vzorky spalin a vede to do te pumpy
http://bmwfans.info/original/E34/Lim/M5 ... l-11_1085/

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 29. 12. 2008 17:44

Tak je to systém sekundárního vhánění vzduchu do výfuku prostřednictvím této luftpumpy,což jednak sloužík přivedení kyslíku do výfukových splodin a jejich lepšímu prohoření(dohoření) v katalyzátoru a také k ředění výfukových plynů.
Sice to nějaký malý příkon má,ale z hlediska ekologie to své opodstatnění má.
Uvažovat tak jestli se to dá hned odmontovat mi připadá,že za chvilku bys mohl uvažovat tak,jestli se třeba vyjetý olej z motoru nemůže lít do přímo záchodu.

Brutalni Monstrum Wole
Příspěvky: 817
Registrován: 07. 03. 2007 21:38

Příspěvek od Brutalni Monstrum Wole » 29. 12. 2008 19:05

fafejta píše:Tak je to systém sekundárního vhánění vzduchu do výfuku prostřednictvím této luftpumpy,což jednak sloužík přivedení kyslíku do výfukových splodin a jejich lepšímu prohoření(dohoření) v katalyzátoru a také k ředění výfukových plynů.
Sice to nějaký malý příkon má,ale z hlediska ekologie to své opodstatnění má.
Uvažovat tak jestli se to dá hned odmontovat mi připadá,že za chvilku bys mohl uvažovat tak,jestli se třeba vyjetý olej z motoru nemůže lít do přímo záchodu.
Jj díky za vysvětlení, samozřejmě že to nebudu odmontovávat, když to napomáhá emisím. jen sem chtěl ušetřit nějaké to kilo na váze 8)

a olej vozím do ekoru :wink:

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 30. 12. 2008 11:41

Brutalni Monstrum Wole píše:
fafejta píše:Tak je to systém sekundárního vhánění vzduchu do výfuku prostřednictvím této luftpumpy,což jednak sloužík přivedení kyslíku do výfukových splodin a jejich lepšímu prohoření(dohoření) v katalyzátoru a také k ředění výfukových plynů.
Sice to nějaký malý příkon má,ale z hlediska ekologie to své opodstatnění má.
Uvažovat tak jestli se to dá hned odmontovat mi připadá,že za chvilku bys mohl uvažovat tak,jestli se třeba vyjetý olej z motoru nemůže lít do přímo záchodu.
Jj díky za vysvětlení, samozřejmě že to nebudu odmontovávat, když to napomáhá emisím. jen sem chtěl ušetřit nějaké to kilo na váze 8)

a olej vozím do ekoru :wink:
a oni z tym kuria a ide to do vzduchu :wink:
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 30. 12. 2008 13:55

Slouží to k podpoře dohořívání nespálených či částečně spálených výfukových plynů a zároven jejich naředění.

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 30. 12. 2008 15:09

Nevím jestli si to správně pamatuju, ale v origo manualu k tomu autu se psalo, že to dofukovaní běží jen 150s po studeném startu.
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Pavel56
Příspěvky: 35
Registrován: 17. 02. 2004 17:52
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Pavel56 » 30. 12. 2008 17:40

je to přesně tak, běží to jen chvíli po nastartování do doby zahřátí labdasondy, dochází k rychlejšímu ohřátí katu a tím dosažení jeho provozní teploty pro zajištění účinnosti. Za teplého motoru by to zkreslovalo hodnoty lambda sondy = kyslík ve výfukových plynech by způsoboval čtení chudé směsi = stejně jako děravý výfuk před lambdou

Jen pro ty přehnaně ekologicky smýšlející :-), zas taková bomba to není, v té době to byla móda, bylo to třeba i na Mondeu MKI, tam to ale využívalo toku výfukových plynů a přisávalo to samo. Je to jen zdroj dalších problémů v chodu motoru (nevím u M5 to třeba funguje bez problémů)

Odpovědět