motor 325i

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Becx
Příspěvky: 312
Registrován: 20. 02. 2004 23:13
Bydliště: Kroměříž

motor 325i

Příspěvek od Becx » 27. 05. 2004 23:26

Jak poznam na pohled motor z 325i? Oproti 325e nebo 323i nebo dokonce 320i? Abych nenaletel kdyz ho budu kupovat? Nejlip pokud mate nekdo foto! Diky moc!
Život se dá promarnit, prožít nebo BMW.
Obrázek
E30 318i Coupe -> E36 325i Coupe -> E46 330d Touring...

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 325i

Příspěvek od Francis » 27. 05. 2004 23:38

Beck píše:Jak poznam na pohled motor z 325i? Oproti 325e nebo 323i nebo dokonce 320i? Abych nenaletel kdyz ho budu kupovat? Nejlip pokud mate nekdo foto! Diky moc!
Na leve strane uplne dole je frezovana plocha a na ni vyrazeny typ. Prvni dve cislice jsou zdvihovy objem, treti cislice pocet valcu. KATova 325i ma motor typ 256K1, 325e ma 276KA nebo 276KB, analogicky k tomu 320i ma 206?? a 323i ma 236??.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Re: motor 325i

Příspěvek od Boban » 28. 05. 2004 09:58

Francis píše: Na leve strane uplne dole je frezovana plocha a na ni vyrazeny typ. Prvni dve cislice jsou zdvihovy objem, treti cislice pocet valcu. KATova 325i ma motor typ 256K1, 325e ma 276KA nebo 276KB, analogicky k tomu 320i ma 206?? a 323i ma 236??.
Jsi si tim jistej? Ja mam karu podle VINu 325i, nemuzu zarucit ze to nekdo neprekopal, ale pripada mi to nepravdepodobny - na motoru je ale 206KA. Ziju v domneni ze je to 325i. Jsou jeste nejaky dalsi identifikacni znaky, podle kterejch se pozna dvoulitr od dvouapullitra?

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 325i

Příspěvek od Francis » 28. 05. 2004 10:05

Boban píše:
Francis píše: Na leve strane uplne dole je frezovana plocha a na ni vyrazeny typ. Prvni dve cislice jsou zdvihovy objem, treti cislice pocet valcu. KATova 325i ma motor typ 256K1, 325e ma 276KA nebo 276KB, analogicky k tomu 320i ma 206?? a 323i ma 236??.
Jsi si tim jistej? Ja mam karu podle VINu 325i, nemuzu zarucit ze to nekdo neprekopal, ale pripada mi to nepravdepodobny - na motoru je ale 206KA. Ziju v domneni ze je to 325i. Jsou jeste nejaky dalsi identifikacni znaky, podle kterejch se pozna dvoulitr od dvouapullitra?
Jasne. Rozeber motor a zmer vrtani valcu a zdvih klikove hridele. Poctivva 325i ma jiny tvar a prumer kanalu saciho potrubi. Nutno ovsem podotknout ze saci potrubi lze vymenit :-)

325i:
Obrázek


320i:
Obrázek
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 28. 05. 2004 10:16

To se samozrejme vyloucit neda, ale nevim, ze by se s tim nekdo tak drbal... Mam tam to sani 325i. Nedaj se ty motory nejak identifikovat podle vyrobniho cisla - neco jako kara podle VINu? Nevidel jste nekdo neco v internetu?

DC.

Příspěvek od DC. » 28. 05. 2004 10:26

na 2.5 by mělo být tuším nad 2 válcem nad svíčkou vyraženo 2.5
na etě -> eta

jinde nic...

jinak podle výrobního štítku motoru

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 28. 05. 2004 10:27

Boban píše:To se samozrejme vyloucit neda, ale nevim, ze by se s tim nekdo tak drbal... Mam tam to sani 325i. Nedaj se ty motory nejak identifikovat podle vyrobniho cisla - neco jako kara podle VINu? Nevidel jste nekdo neco v internetu?
To jsem psal vyse. Na bloku motoru je vyrazene cislo znacici typ motoru.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 28. 05. 2004 10:28

DC. píše:na 2.5 by mělo být tuším nad 2 válcem nad svíčkou vyraženo 2.5
na etě -> eta ...
To je na hlave. Ta se da zamenit :-(
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 28. 05. 2004 10:40

Francis píše: To jsem psal vyse. Na bloku motoru je vyrazene cislo znacici typ motoru.
No jo, ale ja bych rekl, ze jak jsi to napsal to nesedi. Je teda vylouceny, ze v bloku s cislem 206KA je 2,5i? Ma 2,0i jiny vrtani?

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 28. 05. 2004 11:02

Co zkusit jeste pocitac? Nema 320 jinej nez 325? i kdyz by to jezdilo asi i nej.. Jinak pozn. co vim tak v cechach jde udelat cokoli to znamena postavim motor z toho co mam doma.. vubec bych se nedivil kdyby to bylo ze dvou motoru.. :shock:

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 28. 05. 2004 12:08

2 Boban

2.0 má (zdvih x vrtání) 80x66, 2.3 80x76.8, 2.5 84x75, eta 84x81.
BMW RULEZZZ !

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 28. 05. 2004 14:20

lucky325i píše:Co zkusit jeste pocitac? Nema 320 jinej nez 325? i kdyz by to jezdilo asi i nej.. Jinak pozn. co vim tak v cechach jde udelat cokoli to znamena postavim motor z toho co mam doma.. vubec bych se nedivil kdyby to bylo ze dvou motoru.. :shock:
ne maj stejny

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 28. 05. 2004 15:18

Lukas-e21 píše:
lucky325i píše:Co zkusit jeste pocitac? Nema 320 jinej nez 325? i kdyz by to jezdilo asi i nej.. Jinak pozn. co vim tak v cechach jde udelat cokoli to znamena postavim motor z toho co mam doma.. vubec bych se nedivil kdyby to bylo ze dvou motoru.. :shock:
ne maj stejny
Noo, zase tak stejný je nemaj' 2.0 do '82/9 K-Jetronic(e21) '82/9 - '87 L-Jetronic(e30) '85 - '87 L-Jetronic(e28 e34) '87- Bosch DME 1.1.
2.5 >'86 - Bosch DME 1.1(e30), '86< - Bosch DME 1.3(e34).
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 29. 05. 2004 02:09

Zober si pár typ. čísel z motora, napr. váha, vstreky, RJ, pozri do ETK a budeš múdrejší. Inak ešte sa objem dá zmerať nasatím oleja do konkr. valca x 6. Podľa VIN-u možno máš 325i, ale mohla to byť kľudne búračka a iba kasňa je z 325. Máš zadné kotúče? Máš zadný stabilák? A pod. detailne porovnať.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 30. 05. 2004 22:25

Beck píše:No tak z toho jsem trochu v rozpacich, veškerá čísla jdou přebrousit přerazit... na pohled se teda ty motory nijak neliší?
2.5i má sanie viac do oblúku, 2.0i má tak trochu zalomené. 2.5i má myslím väčšiu váhu vzduchu. Pokiaľ porovnávaš chromáky, tak 2.5i má rozdeľovač na hlave a 2.0i má zboku zdola pod váhou. Plasty s Motronicom majú rozdiel najmä v tom saní a váhe, ak sa nemýlim. A 2.5i má v sérii chladič oleja, aj keď ten sa tam dá domontovať aj na 2.0i.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět