Elektrika vs. Luštěnice - HELP! Urgent!
Elektrika vs. Luštěnice - HELP! Urgent!
tak jsem se začátkem týdne pustil do překopávání máloválce na víceválec. Konkrétně jde o mutaci z plasťáka 316i M10 na plasťáka 325i. V podstatě už komplet všechno mám přehozeno a uděláno.
Teď ale nastal problém, možná ne tak velký, jak se mi zdá...
Zásuvka od motorového svazku má samozřejmě o pár drátů víc a ikdyž se domnívám, že by to při zapojení asi mělo naskočit a jezdit, rád bych přehodil i elektriku, aby to bylo pořádně.
Tahle zásuvka vede z pojistkové skříně. Je tam na mě moc drátů a docela mám strach z toho začít tahat kabely ven. Moje doměnka je, že pokud pojistkovou skřín vytáhnu, to znamená (asi) včetně svazku k předním světlům a včetně tlustýho svazku, co vede dovnitř do kabiny a někde ho poodpojuju a pozapojuju takto pojistkovou skříň s výše zmíněnými svazky stejně vyjmutou z 325i, mělo by to fachat.(???)
Než to ale udělám, mohl by mi někdo z Vás, kdo jste se v tom hrabal, rozumíte tomu, nebo už jste třeba auto překopávali, říct, nebo poradit, jak na to a kde to poodpojovat?
Když se odmontuje dekl pod volantem, je tam ten tlustej svazek rozvětvenej na různý místa, ponejvíc do palubky ke spínačům, ke spínací skříňce, k budíkům a pak někam dozadu a hafo kabelů vede do takový jako bílý čokolády se zasůvkama - zdá se, že je tam hafo propojek, který by šly teoreticky rozpojit a zapojit ke svazku z 325i.
Jak to tedy je? Prosím HELP ME!!! Zejtra bych rád vyrazil do Luštěnic a zatím to při pohledu na motanici drátů vypadá bledě...
Teď ale nastal problém, možná ne tak velký, jak se mi zdá...
Zásuvka od motorového svazku má samozřejmě o pár drátů víc a ikdyž se domnívám, že by to při zapojení asi mělo naskočit a jezdit, rád bych přehodil i elektriku, aby to bylo pořádně.
Tahle zásuvka vede z pojistkové skříně. Je tam na mě moc drátů a docela mám strach z toho začít tahat kabely ven. Moje doměnka je, že pokud pojistkovou skřín vytáhnu, to znamená (asi) včetně svazku k předním světlům a včetně tlustýho svazku, co vede dovnitř do kabiny a někde ho poodpojuju a pozapojuju takto pojistkovou skříň s výše zmíněnými svazky stejně vyjmutou z 325i, mělo by to fachat.(???)
Než to ale udělám, mohl by mi někdo z Vás, kdo jste se v tom hrabal, rozumíte tomu, nebo už jste třeba auto překopávali, říct, nebo poradit, jak na to a kde to poodpojovat?
Když se odmontuje dekl pod volantem, je tam ten tlustej svazek rozvětvenej na různý místa, ponejvíc do palubky ke spínačům, ke spínací skříňce, k budíkům a pak někam dozadu a hafo kabelů vede do takový jako bílý čokolády se zasůvkama - zdá se, že je tam hafo propojek, který by šly teoreticky rozpojit a zapojit ke svazku z 325i.
Jak to tedy je? Prosím HELP ME!!! Zejtra bych rád vyrazil do Luštěnic a zatím to při pohledu na motanici drátů vypadá bledě...
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***
- Petr 215
- Příspěvky: 326
- Registrován: 12. 02. 2003 20:29
- Bydliště: Milovice n/L
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem dával místo 316 do auta 327i z chromáka. Jen si to teď z hlavy nepamatuju a poznámky mám doma. Vím, že tu zásuvku jsem normálně zapojil a pak jsem akorát oživil relé benzínového čerpadla a počítač, protože u ety má asi tři dráty vedený ke spínačce vnitřkem přímo z počítače. (myslím že pro otáčkoměr, a ještě něco..) Ale nevím jestli to tak má i plasťák. Ale dle mého by po výměně pojistkovky a napojení nové elektriky na původní konektory měl motor běžet. 

Nedělej to. Je to škoda práce.
Ty zástrčky motor/auto se budou max lišit ve 3pinech.
Koukni jestli na autě tam kde bývá ř.j. není konektor s bílej,zelenej, čenej kabel. Nebo na straně motoru u konektoru ř.j.
Tak to by bylo třeba předělat.
Starší to maj přes ten 3pin
novější přes tu zásuvku 20pin
Ty zástrčky motor/auto se budou max lišit ve 3pinech.
Koukni jestli na autě tam kde bývá ř.j. není konektor s bílej,zelenej, čenej kabel. Nebo na straně motoru u konektoru ř.j.
Tak to by bylo třeba předělat.
Starší to maj přes ten 3pin
novější přes tu zásuvku 20pin
Ondra ex.M-Fahrer
zdar Ondro,ondra_m píše:Nedělej to. Je to škoda práce.
Ty zástrčky motor/auto se budou max lišit ve 3pinech.
Koukni jestli na autě tam kde bývá ř.j. není konektor s bílej,zelenej, čenej kabel. Nebo na straně motoru u konektoru ř.j.
Tak to by bylo třeba předělat.
Starší to maj přes ten 3pin
novější přes tu zásuvku 20pin
díky za užitečný info. Čéče já odjel za báwem na dílnu do děsnýho zapádákova bez netu asi tak 5 minut před tím, než jsi mi napsal

Že to je škoda práce, resp. že je to děsná práce jsem se přesvědčoval asi 5 hodin v kuse, kdy jsem se snažil nějak systematicky a opatrně vykuchat elektriku z auta dárce. Je to opravdu mrsk a když jsem si u toho představoval, jak to takhle budu kuchat i u svojí káry a pak to nějak sáhodlouze zase zapojovat, dělalo se mi z toho skoro zle

K tomu jsem se naštěstí nedostal... Vzdal jsem to a začal se smiřovat, že si o Luštěnicích tak leda přečtu ve fóru.

Takže říkáš, že by tam mohla bejt eventuelně ještě nějaká zásuvka? Brzo ráno to omrknu a když se to povede, objevím se v Luštěnicích.
Ještě bych Tě chtěl poprosit o pár informací:
1) na autě - dárci jsem našel na levé sraně pod volantem ještě dvě krabičky, podobný, jako řj. Jedna plechová, jedna černá, plastová. Od čeho to je? Auto má ABS, velkej BC a check. Mohlo by to s tím nějak souviset? Na ABS kašlu, ale BC a check bych rád rozchodil. Bude to problém? Jak to udělat?
2) na autě - dárci je pak ještě centrál a el. okna. Budu to muset nějak natahat, nebo by na to mělo bejt u pamatováno i u původní pojistokový skříně na mym autě, kde tyhle věci nebyly? Kvůli tomu jsem to vlastně chtěl přeházet všechno.
3) Ještě jeden dotaz: pokud tam tebou zmíněná zásuvka nebude, co se pak s tím dá dělat?
dík mnohokrát
smash
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***
Tak to mám víceméně za sebou, až na zatím nevyřešenou závadou na motoru, ale to je věc výměny části.
Ale mám ještě jeden problém:
Neukazuje otáčkoměr a ekonoměr. Viděl bych to (asi) v té zásuvce motorovej svazek <-> autoelektrika, kde, jak už psal Ondra, je rozdíl ve třech pinech. Jinak co se týče zapojení přístrojovky, tam chyba asi není. Vše zapojeno, jen žlutý konektor zatím ne.
Věděl by někdo, co s tím?
Ale mám ještě jeden problém:
Neukazuje otáčkoměr a ekonoměr. Viděl bych to (asi) v té zásuvce motorovej svazek <-> autoelektrika, kde, jak už psal Ondra, je rozdíl ve třech pinech. Jinak co se týče zapojení přístrojovky, tam chyba asi není. Vše zapojeno, jen žlutý konektor zatím ne.
Věděl by někdo, co s tím?
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Zluty je pro BoardCompsmash_ píše:Vše zapojeno, jen žlutý konektor zatím ne.
Věděl by někdo, co s tím?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Máš někde ten 3pin konektor? z/b/čsmash_ píše:Tak to mám víceméně za sebou, až na zatím nevyřešenou závadou na motoru, ale to je věc výměny části.
Ale mám ještě jeden problém:
Neukazuje otáčkoměr a ekonoměr. Viděl bych to (asi) v té zásuvce motorovej svazek <-> autoelektrika, kde, jak už psal Ondra, je rozdíl ve třech pinech. Jinak co se týče zapojení přístrojovky, tam chyba asi není. Vše zapojeno, jen žlutý konektor zatím ne.
Věděl by někdo, co s tím?
Ten způsobí, že to nepůjde nastartovat/neuvidíš otáčky/ekonomo....
Ondra ex.M-Fahrer
ten jsem právě nikde nenašel. Vlastně nějakej konektor jsem našel. Je na motorovym svazku z 325i, jakoby u počítače, ale v autě není nic. Nastartovat to normálně jde, dokonce ani čerpadlo jsem nemusel nijak napojovat. Nechal jsem normálně to k M10 pod prahem. Ale otáčkoměr a ekonoměr nic.ondra_m píše:
Máš někde ten 3pin konektor? z/b/č
Ten způsobí, že to nepůjde nastartovat/neuvidíš otáčky/ekonomo....
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***
No tak to je přesně onosmash píše:ten jsem právě nikde nenašel. Vlastně nějakej konektor jsem našel. Je na motorovym svazku z 325i, jakoby u počítače, ale v autě není nic. Nastartovat to normálně jde, dokonce ani čerpadlo jsem nemusel nijak napojovat. Nechal jsem normálně to k M10 pod prahem. Ale otáčkoměr a ekonoměr nic.ondra_m píše:
Máš někde ten 3pin konektor? z/b/č
Ten způsobí, že to nepůjde nastartovat/neuvidíš otáčky/ekonomo....

Tak od toho konektoru to musíš dát na PINy v tý zásuvce. T.j. cpeš starší motor do novější kastle

Můžu pohledat na jaké PINy
Ondra ex.M-Fahrer
JJ jsou to celkem tři kábly přímo na motorovym svazku z 325i, ale barvy nějako nesouhlasej s tvým popisem. Napsal jsem si je, ale papírek bohužel někde záhadně zmizelondra_m píše:No tak to je přesně onosmash píše:ten jsem právě nikde nenašel. Vlastně nějakej konektor jsem našel. Je na motorovym svazku z 325i, jakoby u počítače, ale v autě není nic. Nastartovat to normálně jde, dokonce ani čerpadlo jsem nemusel nijak napojovat. Nechal jsem normálně to k M10 pod prahem. Ale otáčkoměr a ekonoměr nic.ondra_m píše:
Máš někde ten 3pin konektor? z/b/č
Ten způsobí, že to nepůjde nastartovat/neuvidíš otáčky/ekonomo....
Tak od toho konektoru to musíš dát na PINy v tý zásuvce. T.j. cpeš starší motor do novější kastle
Můžu pohledat na jaké PINy

-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***