Podsvětlení displeje BC
Podsvětlení displeje BC
Obě žárovky mám K.O. neřešil někdo nějakou náhradu? Jedná se o 2x žárovičku napájenou na malím tišťáku zasunutém za displejem. Žárovku jsou zapojený v serii a na tišťáku je napsáno 10max...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
napajeni na tistak jde 10,8 V, ty zarovcicky jsou jine voltaze, bohzuel ja je nesehnal. Nouzove sem tam napajel klasiky celoskleneny jak je mame treba v podsvetleni popelniku, spinacu a podobne, ty plisky ktere delaji kontakty sem pouzil jako kontakt pro napajeni. Pres den je to trochu slabsi, nicmene i presto je videt, v noci s tim problem nemam. Oproti origo je ale diky vyssi voltazi obyc, zarovcicek videt mensi svitivost.DVORIS píše:Napiš členovi Vasa,ten ti poradí,mě říkal tuším 6voltový napájet,ale radši se ho zeptej,prodávají ten tišťák i s žárovkama novej ale cenu asi znáš jinak by jsi se neptal![]()
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Takhle jsem to resil ja a uz nekolik let to funguje bez problemu
http://www.e30forum.de/diyfaq/bc2hint/bc2hint.htm
http://www.e30forum.de/diyfaq/bc2hint/bc2hint.htm
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
hm, ja premyslel i o LED, ale obaval sem se ze to bude do strany malo svitit prave, zde je videt ze tomu tak neni, dobre infoKobliha píše:Takhle jsem to resil ja a uz nekolik let to funguje bez problemu
http://www.e30forum.de/diyfaq/bc2hint/bc2hint.htm

325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
No právě seriově bys tam měl těch 10,8V co jsi tam naměřil, seriově jen polovinu...Max-Max píše:do serie, paralelne to bylo jeste horsiMacek píše:Pánové díky za dobré nápady....
To Max - a zapojil jsi je do serie (jak byly origo) nebo paralelně?
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
no ale kdyz mas zarovky ktere potrebuji prikon 12V a das jim jen 10,8, tak je logicke ze i jedna jedina bude svitit ponekud slabe. Kdyz das paralelne, napeti delis mezi zarovky a svitit to nebude ani hovno, seriove tech 10,8 zustava.Macek píše:No právě seriově bys tam měl těch 10,8V co jsi tam naměřil, seriově jen polovinu...Max-Max píše:do serie, paralelne to bylo jeste horsiMacek píše:Pánové díky za dobré nápady....
To Max - a zapojil jsi je do serie (jak byly origo) nebo paralelně?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
no je to sice uz rada let co sem ze skoly venku, ale furt ziju v tom, ze paralelnim zapojenim se napeti deli, seriovym se deli proudMacek píše:někde je chyba Maxi, seriově-za sebou, paralelně - vedle sebe, třeba jako parkovačky na autě (doufám, že si to nepletu nakonec já)
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
přesně naopakMax-Max píše:no je to sice uz rada let co sem ze skoly venku, ale furt ziju v tom, ze paralelnim zapojenim se napeti deli, seriovym se deli proudMacek píše:někde je chyba Maxi, seriově-za sebou, paralelně - vedle sebe, třeba jako parkovačky na autě (doufám, že si to nepletu nakonec já)
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
Taky se do toho zamíchám - M40TURBO má pravdu. V seriovém zapojení se dělí napětí a v paralelním proud. Jednoduchým příkladem jsou např. vánoční svíčičky (žárovičky) od Vietnamců z tržiště či hobby řetězců, kde je přímé napájení 230V do mnoha malinkatých malovoltových (1,2 až 2,4 V) žároviček seriově zapojených v určitých počtech po větvích, kde při prasknutí jedné ze žároviček celá větev zhasne, resp. nyní již nezhasne, protože je tam vřazený odpor, který nahradí ("přemostí") poškozenou žárovičku.
Jinak dobrý odkaz od Koblihy na náhradu pomocí LEDek. Já to, bohužel, vyřešil nákupem nového osvětlovacího panelu v BMW za nesmyslnou cenu ve víře a přesvědčení, že náhrada není možná a v obavě z příp. poškození BC nějakým svým neodborným zásahem.
desp sen.
Jinak dobrý odkaz od Koblihy na náhradu pomocí LEDek. Já to, bohužel, vyřešil nákupem nového osvětlovacího panelu v BMW za nesmyslnou cenu ve víře a přesvědčení, že náhrada není možná a v obavě z příp. poškození BC nějakým svým neodborným zásahem.
desp sen.
-=www.desp.ic.cz=- BMW fun site
Tu obavu jsme měli taky tak jsme to vyřešili jak píše Max-Max,vidět to je,ale za přímého slunečního svitu je to fakt mizerný,zvlášť u kabriadesp píše:Taky se do toho zamíchám - M40TURBO má pravdu. V seriovém zapojení se dělí napětí a v paralelním proud. Jednoduchým příkladem jsou např. vánoční svíčičky (žárovičky) od Vietnamců z tržiště či hobby řetězců, kde je přímé napájení 230V do mnoha malinkatých malovoltových (1,2 až 2,4 V) žároviček seriově zapojených v určitých počtech po větvích, kde při prasknutí jedné ze žároviček celá větev zhasne, resp. nyní již nezhasne, protože je tam vřazený odpor, který nahradí ("přemostí") poškozenou žárovičku.
Jinak dobrý odkaz od Koblihy na náhradu pomocí LEDek. Já to, bohužel, vyřešil nákupem nového osvětlovacího panelu v BMW za nesmyslnou cenu ve víře a přesvědčení, že náhrada není možná a v obavě z příp. poškození BC nějakým svým neodborným zásahem.
desp sen.

Co opet vymyslite neco co je otazkou cca 10min i s demontazi BC (jinak nechapu proc ho neuchytily stejne jako hodiny nebo BC1)... Kde by se co dalo znicit !!! Vzdyt je to pouze TUPEJ tistak se dvema zarovkama.
Ma zkusenost je takova, ze origo hodnoty by meli byt 2x5,5V. Daval jsem tam 2x6V (5,5V zrovna nebyly a 5V take ne a ja nechtel cekat) a funguje to tez bez problemu. Pouze je neprijemne, ze pri trvalem dennim sviceni tam skoro nic nevidis. Vyresil jsem to upravou prepinani rezimu SVICENI/NESVICENI pomoci obvodu s fotoresitorem (v origo zapojeni je to reseno pomoci privedeni +12V do BC kdyz rozsvitis svetla) ktery mi to utlumi az od urcite intenzity okolniho svetla (stejny princip jako ma BC 1 (ATA) nebo novejsi BMW radia (od E36 vyse). Pokud to nechcete resit tak tam dejte 2x5V a bude to asi prijatelne videt i bez upravy.
Vasa.
Ma zkusenost je takova, ze origo hodnoty by meli byt 2x5,5V. Daval jsem tam 2x6V (5,5V zrovna nebyly a 5V take ne a ja nechtel cekat) a funguje to tez bez problemu. Pouze je neprijemne, ze pri trvalem dennim sviceni tam skoro nic nevidis. Vyresil jsem to upravou prepinani rezimu SVICENI/NESVICENI pomoci obvodu s fotoresitorem (v origo zapojeni je to reseno pomoci privedeni +12V do BC kdyz rozsvitis svetla) ktery mi to utlumi az od urcite intenzity okolniho svetla (stejny princip jako ma BC 1 (ATA) nebo novejsi BMW radia (od E36 vyse). Pokud to nechcete resit tak tam dejte 2x5V a bude to asi prijatelne videt i bez upravy.
Vasa.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Vytáhnu 4 roky staré téma, řeším teď podsvětlení na velkém BC, jak jsem už zde četl, někdo to vyřešil diodama a já se chci zeptat jak to po těch letech vypadá? Funguje vám to pořád bez problémů?
Někde tady na fóru jsem četl, že to někdo vyřešil LED páskou o třech diodách a měl to dokonce i bez těch blbejch odporů.
Někde tady na fóru jsem četl, že to někdo vyřešil LED páskou o třech diodách a měl to dokonce i bez těch blbejch odporů.
Funguje a ukazuje pořád krásně. Dokonce to ani neničí ten lightbar, který to původní žárovky teplem trošku zdeformovaly. LED pásek by šel asi taky, ale myslím že to vyjde nastejno.
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé