spodní čepy
spodní čepy
Mám dotaz zítra se pouštím do čepů a všichni tady píšete že by se měli vylkisivat a nebo vybouchat.Co to jen ohřát autogenem a ten pak musí ven pomalu sám,to samé i s montáží nechat čepy v mrazáku a ohřát rameno vždyt tam nění nic co by se vypálilo.neříkám že při montáži to ohřát až do růžova ale jen tomu dodat trošku pokojovou teplotku.
Autogen je opravdu to nejlepší co můžeš použít,jednou jsem zkoušel starý čep vyrazit pomocí kladiva a za přihřátí pomocí Pb hořáku-ani ň.Lis je prostě lis,ideální je buď hydraulický,nebo velký šroubový,pákovým to taky nelze.Než do toho bušit palicí tak radši obětuj pár drobných a nech si to někde v servise přelisovat 

- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Může být i vůle v samotném řízení. Většinou je to obojí, čepy i řízeníJarek59 píše:no tak to asi dopadne tak že to tam šoupnu oni si jak říkáš asi nic moc nenaúčtujou.No uvidim jak dopadnu kdyžtak sem nappíšu kdybych přišel na nějakej domádo způsob.Jo hele a když stojim na místě a hejbu volantem tak v tom taky jakoby buší,to jsou čepy řízení v tahu viď.

Kdyz jsme lisovali cepy ramen na mym aute, tak 3 sly skoro bez problemu (hydraulicky lis) behem 5 minut, ale se 4tym jsme zapasili snad hodinu. Bez autogenu ani prd, snad trikrat jsme rameno nahrivali nez aspon trochu povolil, potom uz sel celkem hladce. Taky zalezi na mezikusu kterym se vytlacuje, spravna kulatina udela hodne.
Tak at se dari, treba pujdou vsechny hladce.
Tak at se dari, treba pujdou vsechny hladce.
podomacku:
vyndani starejch cepu = flexou je riznout, zbytek nad sverakem nebo nad vhodnou dutou trubkou vymlatit kladivem
nandani novych cepu: duta trubka + jeden clovek co drzi tu trubku a na ni rameno + druhej clovek, kterej palici pres orech (tusim 32mm) mlati cep na svoje misto..
vyndani starejch cepu = flexou je riznout, zbytek nad sverakem nebo nad vhodnou dutou trubkou vymlatit kladivem
nandani novych cepu: duta trubka + jeden clovek co drzi tu trubku a na ni rameno + druhej clovek, kterej palici pres orech (tusim 32mm) mlati cep na svoje misto..

Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
díky za rady využil jsem palici na vyndání a využiju i lis na nandání jsem na to bohužel sám kluci sou bud na dovce nebo honěj baby.jinak mámza sebou levou půlku a zkurvenější práci jsem nedělal .Krátkej čep super silentblok super ale ten dlouhej zmetek mi dal zabrat nejřív sem ho povoloval pak se mi na konci hriznul a začal sem mi protáčet v tom kloubu mrsknul jsem podněj hever a stále nic tak sem ho upálil karbinou jenže sem zapoměl že je to do konusu,přidělal jsem si práci na hodinku minimálně musel jsem si lehnout pod auto svěsit nápravu a pak odříznout vršek při mí šikovnosti jsem se dokázal říznout flexou do palce.už se nemůžu dočkat na pravou stranu.čepy jsou ještě neměněný a to jsou tam z roku 86.Musel jsem na vše použít o číslo menší klíč koroze se na tom podepsala 

Myslíš Silenbloky ty kulatý vzadu na rameni, co je přes ne rameno přišroubovaný k podlaze? Když sem to měnil já, tak jsem to prostě nestáhnul ani omylem, bylo to všecko teda ještě původní a já jsem měnil celý ramena, takže jsem starý rameno nakonec uříznul po asi dvouhodinovym zápase ...Milinek píše:Jakej je problém vyměnit ty silenty na ramenech, nechá se to udělat na autě? Když jsem tak na to koukal, tak se mi zdálo, že by to mohlo jít, jde mi hlavně o sundání z ramene, je mi jasný, že do a z toho oka je nejlepší použít lis.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
No, já mysjim, že pokud schodíš rameno i s tim siláčem a s jeho držíkem, tak pak můžeš gumu rozřezat a ty ocelový kroužky už nějak ven dostaneš.Milinek píše:Jasně, přesně ty jsem myslel a taky myslím, že jsou tam původní, moc jsi mě tedy nepotěšil, ale myslím, že když rozříznu to pouzdro, který je nasunutý na rameni, tak to snad nějak půjde....
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Celkem v klidu, taky jsem nedávno dělal - gumu jsem vyříznul nožem, pak jsem pilkou na železo naříznul ten kovovej kroužek, šroubovákem zdeformoval a vymáčknul. Ale já měl diff vyndanej a měl jsem i shozený víko z něj. Hlavně si dávej pozor až budeš lisovat novej SB, tak ho musíš dát rovně, já jsem to lisoval ve svěráku ale blbec sem si tam nedal podložky ani jsem nekontroloval pozici a to oko na SB mi prasklo (viz mý auto v klubovkách) ...Milinek píše:No to já taky doufám, v sobotu jedu na dovolenou, tak až se vrátím, tak se na to vrhnu, ještě se chystám na silentblok v diferáku, to si myslím, že bude taky kapitola sama pro sebe...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Čepy v ramenou jdou přebouchnout palicí vpohodě, jen na to musí být vytočený přípravky... už jsem jich tahle vyměnil mraky... (palice díky své kynetické energii dokáže kolikrát daleko víc než lis...to je prostě fakt)
- čepy ven a zpět otázka tak 10 minut
No a zadní silenblok ramene nejdříve urvat oko od ramene -naříznout a překroutit, prstýnek na ramenu přeříznout a pak jde dolu razdva a silenblok přelisovat (asi by to mohlo jít i palicí, ale tohle už můj lis utáhne, narozdíl od čepů, u těch je to tak 50na 50
No a nakonec montáž silenblou na rameno- natlačím ho tam koníkem v soustruhu..
- čepy ven a zpět otázka tak 10 minut

No a zadní silenblok ramene nejdříve urvat oko od ramene -naříznout a překroutit, prstýnek na ramenu přeříznout a pak jde dolu razdva a silenblok přelisovat (asi by to mohlo jít i palicí, ale tohle už můj lis utáhne, narozdíl od čepů, u těch je to tak 50na 50
No a nakonec montáž silenblou na rameno- natlačím ho tam koníkem v soustruhu..
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
nejlepsi a nejzabavnejsi je jak dostat ten dlouhej cep z napravnice: neni tam moc mista (zadny) na klic...no a kdyz uz to clovek povoli, tak je tam pekne kouslej - pomuze opet jen trubka a palice 

Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
budha píše:nejlepsi a nejzabavnejsi je jak dostat ten dlouhej cep z napravnice: neni tam moc mista (zadny) na klic...no a kdyz uz to clovek povoli, tak je tam pekne kouslej - pomuze opet jen trubka a palice
ty seš dobrej démon koukám že do všeho řežeš jak ďábel ale ono to jinak nejde.já jsem ten dlouhej říznul flexou ze spoda povolil jsem na 4 šroubech nápravu svěsil jsem jí dolu a fiknul jsem ho i z vrchu.zítra mě čeká druhá strana tak už vim tak nějak jak na to.jinak s tim nalisovánim sem to palicí nějak nezvládnul tak jsem zajel do servisu na lis ty kreténi mu bruskou vybrousili ty díry aby to tm šlo líp a rameno bylo na vyhození tak tam mam i s čepama nový asi za dvojku.Už si to udělám sám stačí vzít panenku trubku dát to rameno mezi futra a nadat tomu.