spodní čepy

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Jarek59
Příspěvky: 47
Registrován: 22. 04. 2008 16:45

spodní čepy

Příspěvek od Jarek59 » 12. 08. 2008 12:31

Mám dotaz zítra se pouštím do čepů a všichni tady píšete že by se měli vylkisivat a nebo vybouchat.Co to jen ohřát autogenem a ten pak musí ven pomalu sám,to samé i s montáží nechat čepy v mrazáku a ohřát rameno vždyt tam nění nic co by se vypálilo.neříkám že při montáži to ohřát až do růžova ale jen tomu dodat trošku pokojovou teplotku.

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 12. 08. 2008 14:03

Autogen je opravdu to nejlepší co můžeš použít,jednou jsem zkoušel starý čep vyrazit pomocí kladiva a za přihřátí pomocí Pb hořáku-ani ň.Lis je prostě lis,ideální je buď hydraulický,nebo velký šroubový,pákovým to taky nelze.Než do toho bušit palicí tak radši obětuj pár drobných a nech si to někde v servise přelisovat :wink:
Obrázek

Jarek59
Příspěvky: 47
Registrován: 22. 04. 2008 16:45

Příspěvek od Jarek59 » 12. 08. 2008 14:40

no tak to asi dopadne tak že to tam šoupnu oni si jak říkáš asi nic moc nenaúčtujou.No uvidim jak dopadnu kdyžtak sem nappíšu kdybych přišel na nějakej domádo způsob.Jo hele a když stojim na místě a hejbu volantem tak v tom taky jakoby buší,to jsou čepy řízení v tahu viď.

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 12. 08. 2008 15:27

Jarek59 píše:no tak to asi dopadne tak že to tam šoupnu oni si jak říkáš asi nic moc nenaúčtujou.No uvidim jak dopadnu kdyžtak sem nappíšu kdybych přišel na nějakej domádo způsob.Jo hele a když stojim na místě a hejbu volantem tak v tom taky jakoby buší,to jsou čepy řízení v tahu viď.
Může být i vůle v samotném řízení. Většinou je to obojí, čepy i řízení :)
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 12. 08. 2008 16:57

Jj.. tohle mě dělalo řízení to bouchání - mělo by to být cítit na táhlech z řízení.
V servise jsem si to nechal zalisovat taky - a vynikající to mechanik to zalisoval prstenm z goly a velkou palicí :-)
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
Thrust
Příspěvky: 119
Registrován: 07. 01. 2008 12:19

Příspěvek od Thrust » 12. 08. 2008 20:28

Kdyz jsme lisovali cepy ramen na mym aute, tak 3 sly skoro bez problemu (hydraulicky lis) behem 5 minut, ale se 4tym jsme zapasili snad hodinu. Bez autogenu ani prd, snad trikrat jsme rameno nahrivali nez aspon trochu povolil, potom uz sel celkem hladce. Taky zalezi na mezikusu kterym se vytlacuje, spravna kulatina udela hodne.

Tak at se dari, treba pujdou vsechny hladce.
Obrázek

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 12. 08. 2008 20:46

podomacku:
vyndani starejch cepu = flexou je riznout, zbytek nad sverakem nebo nad vhodnou dutou trubkou vymlatit kladivem

nandani novych cepu: duta trubka + jeden clovek co drzi tu trubku a na ni rameno + druhej clovek, kterej palici pres orech (tusim 32mm) mlati cep na svoje misto.. :)
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
meda.
Příspěvky: 956
Registrován: 15. 01. 2006 18:29
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od meda. » 12. 08. 2008 21:17

Zajdi si do servisu, ať Ti to vylisují a rovnou si s sebou vem nové a nech si je zpět nalisovat :wink:

Jaryn
Příspěvky: 159
Registrován: 30. 04. 2005 20:57
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Jaryn » 12. 08. 2008 23:29

Taky bych po osobních zkušenosech už s palici neztrácel čas. Lis je sichr. Ušetříš čas i nervy.

Jarek59
Příspěvky: 47
Registrován: 22. 04. 2008 16:45

Příspěvek od Jarek59 » 13. 08. 2008 02:31

díky za rady využil jsem palici na vyndání a využiju i lis na nandání jsem na to bohužel sám kluci sou bud na dovce nebo honěj baby.jinak mámza sebou levou půlku a zkurvenější práci jsem nedělal .Krátkej čep super silentblok super ale ten dlouhej zmetek mi dal zabrat nejřív sem ho povoloval pak se mi na konci hriznul a začal sem mi protáčet v tom kloubu mrsknul jsem podněj hever a stále nic tak sem ho upálil karbinou jenže sem zapoměl že je to do konusu,přidělal jsem si práci na hodinku minimálně musel jsem si lehnout pod auto svěsit nápravu a pak odříznout vršek při mí šikovnosti jsem se dokázal říznout flexou do palce.už se nemůžu dočkat na pravou stranu.čepy jsou ještě neměněný a to jsou tam z roku 86.Musel jsem na vše použít o číslo menší klíč koroze se na tom podepsala :D

Uživatelský avatar
Milinek
Příspěvky: 45
Registrován: 15. 07. 2008 09:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Milinek » 13. 08. 2008 08:54

Jakej je problém vyměnit ty silenty na ramenech, nechá se to udělat na autě? Když jsem tak na to koukal, tak se mi zdálo, že by to mohlo jít, jde mi hlavně o sundání z ramene, je mi jasný, že do a z toho oka je nejlepší použít lis.
BMW 324d 86´

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 13. 08. 2008 09:00

Milinek píše:Jakej je problém vyměnit ty silenty na ramenech, nechá se to udělat na autě? Když jsem tak na to koukal, tak se mi zdálo, že by to mohlo jít, jde mi hlavně o sundání z ramene, je mi jasný, že do a z toho oka je nejlepší použít lis.
Myslíš Silenbloky ty kulatý vzadu na rameni, co je přes ne rameno přišroubovaný k podlaze? Když sem to měnil já, tak jsem to prostě nestáhnul ani omylem, bylo to všecko teda ještě původní a já jsem měnil celý ramena, takže jsem starý rameno nakonec uříznul po asi dvouhodinovym zápase ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Milinek
Příspěvky: 45
Registrován: 15. 07. 2008 09:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Milinek » 13. 08. 2008 09:19

Jasně, přesně ty jsem myslel a taky myslím, že jsou tam původní, moc jsi mě tedy nepotěšil, ale myslím, že když rozříznu to pouzdro, který je nasunutý na rameni, tak to snad nějak půjde....
BMW 324d 86´

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 13. 08. 2008 09:25

Milinek píše:Jasně, přesně ty jsem myslel a taky myslím, že jsou tam původní, moc jsi mě tedy nepotěšil, ale myslím, že když rozříznu to pouzdro, který je nasunutý na rameni, tak to snad nějak půjde....
No, já mysjim, že pokud schodíš rameno i s tim siláčem a s jeho držíkem, tak pak můžeš gumu rozřezat a ty ocelový kroužky už nějak ven dostaneš.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Milinek
Příspěvky: 45
Registrován: 15. 07. 2008 09:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Milinek » 13. 08. 2008 09:37

No to já taky doufám, v sobotu jedu na dovolenou, tak až se vrátím, tak se na to vrhnu, ještě se chystám na silentblok v diferáku, to si myslím, že bude taky kapitola sama pro sebe... :-)
BMW 324d 86´

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 13. 08. 2008 09:42

Milinek píše:No to já taky doufám, v sobotu jedu na dovolenou, tak až se vrátím, tak se na to vrhnu, ještě se chystám na silentblok v diferáku, to si myslím, že bude taky kapitola sama pro sebe... :-)
Celkem v klidu, taky jsem nedávno dělal - gumu jsem vyříznul nožem, pak jsem pilkou na železo naříznul ten kovovej kroužek, šroubovákem zdeformoval a vymáčknul. Ale já měl diff vyndanej a měl jsem i shozený víko z něj. Hlavně si dávej pozor až budeš lisovat novej SB, tak ho musíš dát rovně, já jsem to lisoval ve svěráku ale blbec sem si tam nedal podložky ani jsem nekontroloval pozici a to oko na SB mi prasklo (viz mý auto v klubovkách) ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 13. 08. 2008 12:55

Čepy v ramenou jdou přebouchnout palicí vpohodě, jen na to musí být vytočený přípravky... už jsem jich tahle vyměnil mraky... (palice díky své kynetické energii dokáže kolikrát daleko víc než lis...to je prostě fakt)
- čepy ven a zpět otázka tak 10 minut 8)
No a zadní silenblok ramene nejdříve urvat oko od ramene -naříznout a překroutit, prstýnek na ramenu přeříznout a pak jde dolu razdva a silenblok přelisovat (asi by to mohlo jít i palicí, ale tohle už můj lis utáhne, narozdíl od čepů, u těch je to tak 50na 50
No a nakonec montáž silenblou na rameno- natlačím ho tam koníkem v soustruhu..
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Jarek59
Příspěvky: 47
Registrován: 22. 04. 2008 16:45

Příspěvek od Jarek59 » 14. 08. 2008 05:33

No uvidíš sám jak ti to půjde povol si ten držák toho silentbloku z podlahy pořádně to promaž dobrá je na to brzdová kapalina a bud ti to půjde nebo ne.Ale s trošku větší silou a pár kapek potu by to mělo jít.Ale myslim že stejně budeš mít v háji i ty čepy většinou ten silentblok vydrží víc než čep

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 14. 08. 2008 08:36

nejlepsi a nejzabavnejsi je jak dostat ten dlouhej cep z napravnice: neni tam moc mista (zadny) na klic...no a kdyz uz to clovek povoli, tak je tam pekne kouslej - pomuze opet jen trubka a palice :)
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Jarek59
Příspěvky: 47
Registrován: 22. 04. 2008 16:45

Příspěvek od Jarek59 » 14. 08. 2008 08:44

budha píše:nejlepsi a nejzabavnejsi je jak dostat ten dlouhej cep z napravnice: neni tam moc mista (zadny) na klic...no a kdyz uz to clovek povoli, tak je tam pekne kouslej - pomuze opet jen trubka a palice :)

ty seš dobrej démon koukám že do všeho řežeš jak ďábel ale ono to jinak nejde.já jsem ten dlouhej říznul flexou ze spoda povolil jsem na 4 šroubech nápravu svěsil jsem jí dolu a fiknul jsem ho i z vrchu.zítra mě čeká druhá strana tak už vim tak nějak jak na to.jinak s tim nalisovánim sem to palicí nějak nezvládnul tak jsem zajel do servisu na lis ty kreténi mu bruskou vybrousili ty díry aby to tm šlo líp a rameno bylo na vyhození tak tam mam i s čepama nový asi za dvojku.Už si to udělám sám stačí vzít panenku trubku dát to rameno mezi futra a nadat tomu.

Odpovědět