Volnoběh 320i

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Ladron
Příspěvky: 444
Registrován: 23. 03. 2005 16:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ladron » 12. 06. 2008 19:43

no jakmile jsem povolil odvzdušnovací šroub, valila jen voda.. a nic jiného.. v moudré knize jsem přišel na to že to že se nezahřívá chladič může být zapříčiněno termostatem který nechává uzavřený pouze malý okruh.. asi bych ho měl proklepnout myslím..

Ladron
Příspěvky: 444
Registrován: 23. 03. 2005 16:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ladron » 13. 06. 2008 13:25

Tak jsem zkoušel odvzdušnovat a nic.. ani bublinka.. jen voda.. i s topením.. asi půjdu hodit oko na termostat.. :roll:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 13. 06. 2008 13:44

Ladron píše:Tak jsem zkoušel odvzdušnovat a nic.. ani bublinka.. jen voda.. i s topením.. asi půjdu hodit oko na termostat.. :roll:
Vymontovat, do vody a ohřívat na kamnech, sledovat kdy otevře.

Visco spojku testni novinama, bude-li motor ohrátej na/nad provozní teplotu, musí je vrtule rozsekat.

Ladron
Příspěvky: 444
Registrován: 23. 03. 2005 16:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ladron » 16. 06. 2008 11:13

Díky vencovi a pawkovi prozatím vyřešeno, volnoběh volnoběhuje, auto se chladí :o)

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 04. 08. 2008 16:21

Tak po výměně motoru je problém s volnoběhem víceméně stejnej. Za studena chcípá a za tepla se drží na max 500ot/min. Je fakt, že jsem skoro vše nechal z původního motoru, jen ty hadice na vzduch jsem pořádně prohlédl a asi 2 vyměnil, zdály se prasklé.

Pokud hýbu se šroubkem č. 19 jak psal Míšánek, tak se vůbec nic neděje, nereaguje vůbec, ať je uplně zašroubovany, nebo skoro vyšroubovaný. Když je zašroubovaný, tak by tam neměl jít žádnej vzduch do sání a po odšroubování by to mělo vzduch přidávat dírou, kterou šroub otevírá, ne? Ale nedělá to s volnoběhem nic. Může tedy být problém v bazmeku, co jdou do něho jěště vodní hadice?
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 04. 08. 2008 21:35

Záchvat píše:
Pokud hýbu se šroubkem č. 19 jak psal Míšánek, tak se vůbec nic neděje, nereaguje vůbec, ať je uplně zašroubovany, nebo skoro vyšroubovaný. Když je zašroubovaný, tak by tam neměl jít žádnej vzduch do sání a po odšroubování by to mělo vzduch přidávat dírou, kterou šroub otevírá, ne? Ale nedělá to s volnoběhem nic.
Jestli jsem správně pochopil princip tohoto šroubku, tak ten by měl mít vliv na chod, resp. volnoběh za studena - taky to nic nedělá, když s ním točíš za srudena?
Záchvat píše: Může tedy být problém v bazmeku, co jdou do něho jěště vodní hadice?
Toto šoupátko Ti vlastně určuje délku běhu motoru na sytič, tak nevim.
Abych pravdu řekl, už si nepamatuju co jsi měl za problém a nechce se mně to číst od znovu, ale jestli chceě ještě něco poradit, tak sa na to mrknu :oops: :)
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 05. 08. 2008 05:57

Urcite chci poradit ... :lol:

Ted jsem se v tom zase vrtal. Proste za studena chcipe, jak se ohreje, tak jde tak na 500ot, coz je malo a jen tak tak se udrzi.

Ani za studena to na ten sroubek nereaguje.

Kdyz rikas, ze ten sroubek serizuje volnobeh za studena, cim se tedy tady u toho typu serizujou volnobezne otacky za tepla? Potreboval bych je dostat tak na 700-800 ale nevim cim. Pridavat doraz klapky je blbost, to by pak nechodil spinac klapky, ne? Nebo se prida na klapce a spinac v drazkach dosteluje?
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 05. 08. 2008 22:49

Záchvat píše:Nebo se prida na klapce a spinac v drazkach dosteluje?
Přesně takový by měl mít podle mně postup + samozřejmě taky potom seřídit ten "doraz", který dělá ta membrána, která se při chcípnutém motoru vysune. Pokud vím, tak ten spínač škrtící klapky má na sobě takové štelovatelné srandy, přes které je pak přichycen dvouma šroubkama, ne? :wink: No a co se toho studeného startu týče, tak bych teda zkusil vyměnit to šoupátko - je možné, že ten bimetal nebo co to tam je, je už v hajzlu
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 06. 08. 2008 05:47

Míšánek píše:
Záchvat píše:Nebo se prida na klapce a spinac v drazkach dosteluje?
Přesně takový by měl mít podle mně postup + samozřejmě taky potom seřídit ten "doraz", který dělá ta membrána, která se při chcípnutém motoru vysune. Pokud vím, tak ten spínač škrtící klapky má na sobě takové štelovatelné srandy, přes které je pak přichycen dvouma šroubkama, ne? :wink: No a co se toho studeného startu týče, tak bych teda zkusil vyměnit to šoupátko - je možné, že ten bimetal nebo co to tam je, je už v hajzlu
OK, zkusim tedy za teppla pridat doraz klapky a pote dostelovat spinac v ovalnych dirkach aby cvakal.

To šoupě mám jiny, tak taky zkusim.

Zatim diky Míšane, dam vedet zdase zadarilo. :wink:
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 06. 08. 2008 13:13

Teď řeším podobný problém na 323i e 30.Tím šroubem č19 se seřizuje volnoběh za tepla i studena.
To Zachvat: pokud by jsi měl všechny hadice v pořádku,tak zkontroluj ,jaký máš nastavený předstih.
Pokud máš malý předstih ,tak proto máš nízký i volnoběh.

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 06. 08. 2008 13:52

Tady ještě celkové schéma všeh podtlakových hadic:

Obrázek

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 06. 08. 2008 14:40

Pinki píše:Teď řeším podobný problém na 323i e 30.Tím šroubem č19 se seřizuje volnoběh za tepla i studena.
To Zachvat: pokud by jsi měl všechny hadice v pořádku,tak zkontroluj ,jaký máš nastavený předstih.
Pokud máš malý předstih ,tak proto máš nízký i volnoběh.
Jaký má být předstih na volnoběh? Všude se udává snad 25 při 5000ot/min, ale to se blbě měří :? Vím že když předstih rozdělovačem přidávám, tak se volnoběh zvyšuje, ale zase pak auto hůř jede ve vysokejch otáčkách. Zatím jsem předstih dělal jen tak podle sluchu a citu, jak auto jede nejlíp.

Hlavně mi to vůbec nereaguje na ten šroub 19. A myslím, že mám všechny hadice v pořádku, protože když otevřu víčko oleje na ventildeklu, tak to chcípne, což by mělo značit, že to nikde nesaje falešnej luft.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 06. 08. 2008 14:54

Pinki píše:Tady ještě celkové schéma všeh podtlakových hadic:

Obrázek
Co je to č.1 ?

A č. 8 tam taky nemám, do rozdělovače mi to jde přímo od klapky
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 06. 08. 2008 15:24

To č.1 a 8 je jenom pro švýcarsko. jak já dám větší předstih,tak mi to jede,když dám shruba jak má být ,tak to vůbec nejde do otáček.U 2.5 má být předstih 9 stupnů při 760 ot/min.Tak bych ho tak nějak dal.

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 06. 08. 2008 16:27

Tady jsou ještě nějaké obrázky s těmi rozměry těch dorazů:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 06. 08. 2008 23:09

Tak my tady nad tím laborujem a on tady má takové pěkné obrázky i s hodnotama :lol: Toto jsem ještě nikdy neviděl, to jsou fajnové informace :wink:
Záchvat píše:
Zatim diky Míšane, dam vedet zdase zadarilo. :wink:
Za nic :wink: Tož pak dej vědět, jak to dopadlo
Pinki píše:Teď řeším podobný problém na 323i e 30.Tím šroubem č19 se seřizuje volnoběh za tepla i studena.
Nejsem si teda 100% jistý, ale myslím, že tímto šroubem se fakt nastavuje jenom obtok vzduchu při chodu za studena, tzn. na sytič :roll:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 06. 08. 2008 23:15

Pinki píše:Tady ještě celkové schéma všeh podtlakových hadic:

Obrázek
[/quote]Jo a ještě k tomu Já jsem měl volný výstup z rozdělovače (11a), to vůbec nechápu na co to tam je (včetně toho elektromag. ventilu - tuším č.14) Víte to někdo? Já enom že mně to zajímá :)
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 07. 08. 2008 11:28

Potřeboval bych ,prosím Vás,zjistit,když se motor zahřeje na provozní teplotu a zkusíte fouknout do hadice co vede přes ten držák sání do toho regulátoru co je našroubovaný pod sáním.Jestli jde foukat s odporem(což by podle mě mělo) nebo ne.zkus te to na studené a potom na teplém motoru pls.Díky moc.
viz šipka:
Obrázek

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 07. 08. 2008 16:00

Pinki píše:Potřeboval bych ,prosím Vás,zjistit,když se motor zahřeje na provozní teplotu a zkusíte fouknout do hadice co vede přes ten držák sání do toho regulátoru co je našroubovaný pod sáním.Jestli jde foukat s odporem(což by podle mě mělo) nebo ne.zkus te to na studené a potom na teplém motoru pls.Díky moc.
viz šipka:
Obrázek
Za studena jde foukat uplne volne, bez odporu.

Za tepla zjistim pozdeji, ted jsem v praci.

Mas ICQ? Psal jsem ti na 364 773 722 a nic
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Odpovědět